معرفی و دانلود رایگان کتاب دیگران: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب دیگران: مجموعه داستان
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیگران: مجموعه داستان

ابوذر هدایتی در کتاب دیگران داستان‌های مختلفی از زندگی شخصیت‌های متفاوت را روایت می‌کند که هر کدام در فراز و نشیب‌های روزگار چالش‌های جدیدی را تجربه می‌کنند. داستان‌های کوتاه این مجموعه با برخورداری از مضامینی اجتماعی یا عاشقانه، خواننده را با خود همراه می‌سازند.

درباره‌ی کتاب دیگران

ابوذر هدایتی نویسنده معاصر در این سال‌ها با نوشتن آثار داستانی و ادبی علاقه و مهارت خود را در این عرصه به نمایش گذاشته است. او در کتاب حاضر 9 داستان کوتاه را روایت می‌کند که هر کدام از زاویه‌ای جدید به زندگی می‌نگرند و دریچه‌ای تازه را به خواننده می‌گشایند.

داستان‌های «فریدون و مادرِ فریدون، مژده یا آزادی؟ و چای آخر» عنوان چند داستان از این کتاب هستند که به ماجراهای مختلفی می‌پردازند. داستان کوتاه دیگران نیز از دیگر آثار این مجموعه بوده و عنوان کتاب نیز از این اثر انتخاب شده است.

نویسنده این کتاب موضوعات اجتماعی، احساسات و تجربه‌های شخصی خود را در قالب داستان کوتاه ریخته و خواننده را در درک این تجربیات با خود شریک می‌گرداند. پس اگر به خواندن داستان کوتاه علاقه‌مند هستید این کتاب انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

خواندن کتاب دیگران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دوست‌داران داستان کوتاه فارسی از نثر روان و جذاب ابوذر هدایتی لذت می‌برد و غرق داستان‌های این مجموعه خواهند شد.

در بخشی از کتاب دیگران می‌خوانیم

شبی که فریدون رفت، بیست سال بیشتر نداشت. تازه سربازی‌اش تمام شده بود. بابا هم از بیماری دیابتش ‌خبر نداشت و هنوز پای راستش را داشت. مادر هم سکته نکرده بود. من دو ماه بود که نامزد کرده بودم و دنبال کار می‌گشتم. فرحناز هم تازه دبستان را تمام کرده بود.

آن شب توی برف سنگینی که می‌بارید، در به در همه جا را گشتیم، بلکه او را یا نشانی از او پیدا کنیم، ولی هیچ سرِ نخی پیدا نکردیم. دو روز بعد، کسی به خانه‌مان زنگ زد و گفت: «حال فریدون خوبه. نگران نباشید». هر چه مادر التماس کرد و پرسید: «شما کی هستی؟ فریدون کجاست؟»، مرد غریبه می‌گفت: «دوست فریدونم. نگران نباشید. فریدون چند روز دیگه می‌آد».

تا یک هفته مادر خیال می‌کرد، او را دزدیدند. برای همین هم می‌گفت: «صدای این یارو برام خیلی آشنا بود. این دوست فریدون نبوده. این فریدون رو دزدیده». یک بار هم گفت: «این بچه تویِ این خونه، کسی رو نداره، بیرون از این خونه خیلی‌ها دوست دارن فریدون بچه‌شون باشه». من این حرف‌ را به حساب حال خراب مادر گذاشتم، ولی بابا تا این حرف را شنید، به مادر زل زد. مادر که زیر بارِ نگاه بابا مانده بود، بلند شد رفت. من بعد از حدسِ عجیب مادر، بابا را مجبور کردم به کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی سر بزنیم. بابا تا مدت‌ها، زیر لب یا بلند، جوری که مادر بشنود، می‌گفت: «صحیح و سالمه. کسی هم اون رو ندزدیده. این نمک به حروم، فرار کرده».

بعدها که فریدون با مادر تماس گرفت، گفت که همان شب، یک راست بندر عباس رفته. جایی که فکرش را هم نمی‌شد کرد. اینکه چه شد رفت، چه شد دیگر نتوانست با ما زندگی کند، برای همه معما بود. حتی مادر و بابا هم نمی‌توانستند با اطمینان بگویند، دقیقاً چه شد پسرشان گذاشت و رفت. البته بعدها فهمیدیم بعضی از فامیل، پشت سر ما گفتند که فریدون، اعصابِ درستی نداشت. روزها و ماههای اول، مادر و بابا حدس‌هایی می‌زدند، ولی من می‌دانستم برای چه رفته...

فهرست مطالب کتاب

وضعیت زرد
مژده یا آزادی؟
رؤیا
چای آخر
فریدون و مادرِ فریدون
عباس سمندری
دَه کثافت
دیگران
دوشنبه نازنین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیگران: مجموعه داستان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تازه‌ها
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-7323-13-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیگران

فریبا غفاری
۱۴۰۱/۸/۱۸
نویسنده روایتی ساده و روان و خوش خوان دارد داستانها بیشتر با ایجاد کنجکاوی و تعلیق و گره مخاطب را بدنبال روایت میکشاند داستانها اوج دارند و اما بجای فرودی اثررگذار؛ سقوط میکنند. در سه چهار داستانی که خواندم مضمون‌های عمیق و سنگینی را احساس کردم اما اما اما صد حیف که ساختار و عناصر داستانی به درستی شکل نگرفته است. شخصیت پردازیها ضعیف و منطق داستانی به شدت میلنگد، نویسنده بیشتر با تک گویی تعریف کرده و داستان با کنش‌ها و واکنشها جلو نمیرود و شاید به دلیل نگاه تاریک نویسنده به مضامین انسانی،،، انسان قرن حاضر و عصر دیجیتالی و سقوط ارزشهای انسانی،،،،،،، عمدا چنین نگاشته شده. مضمون داستانها پر وزن و سنگین و خصوصا در داستان اول تکان دهنده هستند ولی در سطح حرکت میکنند و توان ندارد مخاطب را به عمق ببرد. فقط تا حدودی داستان اول از عهده برآمده. جملات اضافه و تکراری اصلا مناسب داستان کوتاه نیست و متاسفانه زیاد دیده میشد. در تمام داستانهای کتاب مضامین: تنهایی و پوچی، رشد فردیت انسانها، بی توجهی به روان شناختی و روح انسانی، سقوط ارزشهای انسانی، تناقض شدید و رویارویی سنت و مدرنیته احساس می‌شد ایده‌ها بسیار خوب بودند اما داستانها نیاز به بازنویسی و صیقل دارند. بی شک لباس نویسندگی برازنده نویسنده است اما قلم ایشان ورز میخواهد. نهایتا از این صراحت زیاد بسیار عذرخواهم بنده نقاد با مهارتی نیستم و نظراتم بعنوان خواننده‌ای شیفته کتاب بود
نیکتوم نینوایی
۱۴۰۲/۱/۲۹
وضعیت زرد قوی‌ترین داستان این مجموعه است و جذابیت همین اولین داستان باعث شد بقیه را بخوانم سبک و نثر روان و معما گونه نویسنده من را جذب کرد و باعث شد همه را بخوانم هر چند همه داستان‌ها قوی و دارای فلسفه و روان شناسی قوی به اندازه وضعیت زرد نبودند.
داستان مژده یا آزادی و چای آخر و دیگران از نظر در
روان شناسی کمی ضعیف هستند هر سه این داستان‌ها شخصیت‌ها سیاه و سفید هستند از این گذشته زنان در موقع مشکل و مسائل در زندگی شان لب به سخن باز میکنند و با بیان مشکلشان و حرف زدن آرام میشوند درست بر عکس مردان که سکوت میکنند متاسفانه احتمالا چون نویسنده خودش مرد است این نکته را نادیده گرفته است، درباره داستان دوشنبه نازنین احساس من این است که به تقلید و تحت تاثیر جنایات و مکافات داستایوفسکی نوشته شده است.
داستان فریدون و مادر فریدون و داستان عباس سمندری موضوع فلسفی ندارند ولی از نظر روان شناسی قوی و جالب هستند و من بیشتر از همه داستان‌ها فکرم مشغول داستان فریدون و مادر فریدون شد هم به مادر فریدن فکر میکنم و به نظرم اگرچه نادیده گرفتن فرزندان دیگرش تلخ و غلط است اما به او حق میدهم شخصی که سال‌ها فراق فرزند کشیده و چه در مدت حضور فریدون و چه در غیابش همه او و فرزندش را قضاوت کردند و حتی شوهرش و پدر فریدون مرتب به او سرکوفت زده که بچه‌ای که مادرش تربیت کند همین می‌شود از این گذشته‌ای بسا دلیل افسردگی و بی توجهی مادر فقط فراق فریدون نه بلکه احساس گناه خودش در مورد فرار فریدون در خلوت خودش باشد و حالا که فریدون بعد از این همه سال برگشته مادر میبیند فریدون مثل خواهر و برادرش خوشبخت و شاد نیست مادر می‌اندیشد او بیشتر به مادرش نیاز دارد و او نیز همینطور.
شاید فریدون هم مثل صادق هدایت باشد.
امیک الکساندری
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
داستانهای این کتاب از این نظر جالب توجه است و تازگی دارد که مسائل روزمره خانوادگی و زناشویی یا روابط زوجین در جامعه جدید شهری را از دید آقایان به نمایش می‌گذارد. مشکلات و چالشها و برداشتهای مردان را. اگر نویسندگانی مثل زویا پیرزاد و فریبا وفی و.... همان مسائل و موضوعات را از دیدگاه زنان ابراز در و می‌کنند، این کتاب نویسنده دغدغه‌ها طرز فکر مردان را تعریف می‌کند. شاید مشکل و چالش مردان در دوران کنونی، قوی شدن و استقلال و خودکفایی زنان باشد، شاید مردان باید آماده شوند که خودشان هم قوی تر شوند یا راه دیگری پیدا کنند. مثل اینکه قهرمان مرد داستان بعضی وقتها فرار و اجتناب از بار زندگی زناشویی را ترجیح می‌دهند. خوب، کلا الان دوران سختی است برای نهاد خانواده. در ضمن تو داستانها از بچه‌ها هم خبری نیست (به جز در داستان فریدون، اون هم بچه‌ها دیگه بزرگ هستند). نویسنده فقط روی روابط دو طرف تمرکز کرده.
فریبا امینی امینه
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
هنگام خواندن داستان تخیلی، مخاطب انتظار هر مطلبی رو از داستان داره و براش افکار و تخیلات نویسنده عجیب نیست اما هر چند موضوع دیگر رمانها و داستانها هم اکثرا زاییده‌ی تخیلات و ذهن مؤلف هستش با این وجود چارچوب خاص خودشو داره که باید تا حدود زیادی با واقعیات جامعه منطبق باشه. داستانها جالب بودن و عزیز نویسنده‌ی با چیره دستی و مهارت در نگارش، مخاطبشو تا انتها دنبال خودش می‌کشید اما در داستان اول متاسفانه این همه بی احساسی وحتی احساس شادی و آرامش نسبت به مرگ همسری که سالها همخونه‌ی آدم باشه خیلی غیرواقعی و از نظر من غیرقابل قبوله. همچنین نویسنده‌ی گرامی در بی وفا و بی منطق جلوه دادن زن ایرانی تندروی کرده. با این حال قلم ایشونو تحسین می‌کنم و آرزوی موفقیت هر چه بیشتر براشون دارم. با تشکر از کتابراه خوبم. فریبا امینی امینه
محمد ادریس تائب
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
خوب بود از لحاظ رویا پردازی و ادبیات غنی‌اش حرف نداشت
چنانچه که بنظر میرسد نویسنده از زندگی خاطره شیرینی نداشته و تماما مصائب، پشیمانی، ناتوانی و شکست را به رشته تحریر درآورده است
بعضی پیام‌ها دارد که باید رمز گشایی شود مثلا در هر یک داستان هایش (به جز فریدون و مادر فریدون) از زندگی ناموفق یک در
زوج ویا مشکلات شان زندگی بیان کرده که تمام نقش را هم همان دو (زن و شوهر) بازی می‌کنند
در چند تا از داستان ها (وضعیت زرد، مژده یا آزادی، ‌ سمندری) از فراز و نشیب زندگی یک رمان نویس میگوید یعنی طوری به نظر می‌رسد که نویسنده درد‌های خودش را به زبان قلم و ادبیات بیان می‌کند
و در تمام داستان‌ها از لجبازی‌ها و سخت گیری‌های زنان شکوه و شکایت دارد
در کل رمان خوبیست دست نویسنده درد نکند و همچنان تشکر از تیم کتابراه واسه این کتاب قشنگ شون
.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
نقد کتاب:
این کتاب روابط زندگی زناشویی را شرح میدهد ولی حیف که به طرز نادرست.
وقتی این کتاب را میخوانی همه‌ی حس‌های منفی به سوی تو می‌آیند و نمی‌توانی هیچ حس مثبتی از این کتاب بگیری وای به دلیل آن است که همه رابطه‌ها را نادرست و بد جلوه میدهد در حالی که اینطور نیست و درسته که بعضی موقع واقعا به
روابط زناشویی بد‌ترین شکل خود میرسند اما میگیم بعضی اوقات همیشه که این گونه نیست.
این کتاب 9 داستان کوتاه دارد و موضوعش که همان طور که گفتم درمورد روابط زناشویی است.
در مورد انتشارات این کتاب باید بگم که از بهترین انتشاراتی است که میشناسم. از کتاب‌های انتشارات تازه‌ها من به شما کتاب عشق زود میبخشد را پیشنهاد میکنم.
در آخر باید از نویسنده محترم و انتشارات و از همه مهم تر کتابراه عزیز تشکر کنم.
A.asgari
۱۴۰۱/۹/۱۴
من زیاد کتاب و دوست نداشتم البته که زندگی زناشویی ۲ طرف داره یه طرف که بقیه میبینن ویه طرف که ۲طرف رابطه میبینن
ولی این کتاب از طرف بد زندگی‌میگفت نه اینکه بد باشه نه ولی در تمام‌داستان‌ها زن‌ها مقصر بودن
خیانت بود و جدایی
اول داستان خوب شروع میشد ولی اخر داستان‌ها گنگ و نامفهموم بود معلوم نمیشد
که سرگذشت طرف چی شده
اگه یه پسر لین کتابو بخونه یا یه مردی متاهل میگه وای نکنه زن منم اینطوری باشه و اینجوری بشه زندگی مون و تاثیر خوبی رویه زندگی نمیذاره این داستان ها
رویه باور خواننده
تویه کتاب تمام داستان‌ها ۲ نفر عالی بودن اول زندگی‌و کم کم مشکل پیش میومد و جدایی
اول داستان‌ها همه به این ۲ نفر حسودی میکردن ولی اخرش این ۲ نفر با هم نمیساختن و جدا میشدن
ظاهر زندگی کسی و با باطن زندگی خودتون مقایسه نکنید
E.Am
۱۴۰۱/۸/۲۶
با تشکر از نویسنده و تیم کتابراه. اول بگم خوشبختانه هیچ غلط املایی و نگارشی نداره و با خیال راحت میشه خوند. در مورد داستانها باید بگم از نظر انتقال حس عالی هستن، نویسنده با استفاده از اغراق در رفتار و حالات اشخاص داستانش سعی کرده حس درونی شان رو به درستی به خواننده منتقل کنه و موفق هم بوده. فقط همه اینکه متاسفانه مضمون داستانها روابط زناشویی ناموفق و بیمارگونه هست که خب آدم رو نسبت به زندگی متاهلی نا امید و نگران میکنه! البته حقایق بعضی از رابطه‌ها همین هست و قابل انکار نیست ولی‌ای کاش داستانهایی هم از روابط سالم وجود داشت. بهرحال فکر میکنم خوب باشه افراد متاهل یا کسانی که قصد ازدواج دارن این کتاب رو مطالعه کنن.
محمد مهدی مظفری
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
یه چند تا نکته مثبت و منفی در مورد این کتاب هست که باهاتون به اشتراک میزارم
اول اینکه داستان‌های کتاب با ناامیدی پیش میره و داستان‌ها با ناامیدی تموم میشه
دوم اینکه در اکثر داستان‌ها میشه دیدگاه زن ستیزی نویسنده رو دید که آدم رو آزار میده
از نکات مثبت میشه به این اشاره داشت که نویسنده خیلی رو
خوب وقایع با تمام جزیات توصیف میکنه و چیزی رو از قلم نمیندازه.
در کل کتاب من کلمه‌ای پیدا نکردم که اشتباه تایپی یا املایی داشته باشه که این خوبه
کارکتر‌ها به خوبی ساخته شدن و میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد
امیدوارم نقد‌ها باعث پیشرفت داستان‌های آینده باشه با تشکر از کتابراه
فاطمه مهوشی
۱۴۰۱/۷/۴
داستان اول رو که خوندم برام جالب بود بعد طبق عادت همیشگیم اومدم نظرات رو خوندم که همگی گفته بودن نویسنده خودخواهه و همه تقصیر هارو گردن زن‌های داستان میندازه بعد از خوندن نظر‌ها باقی داستان‌ها رو هم خوندم و به این پی بردم که به شدت نویسنده زن ستیز هستش و اواخر داستان‌ها دیگه حتی دوست نداشتم متن رو بخونم. پایان داستان‌ها هم اصلا جالب نبود. به نظرم اصلا ارزش وقت گذاشتن رو نداشت به اصطلاح این کتاب که اصلا شبیه کتاب نبود
یاسیلا
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دوستانی که میگن زن ستیزی بود به نظرم گارد گرفتنداستان ها از زبان اول شخص و آقا بغیر از داستان عباس سمندری که مشخص نکرده مرد یا زنداستان ها درباره مشکلات روانی افرادداستان فریدون و مادر فریدون شخصیت فریدون درون گرا کم حرف گوشه گیر بود، و مشکل از بچگی داشتهنسترن و حمید هم دچار خودشیفتگی هستنب قول ک بعضی دوستان کتاب فقط یاس ناامیدی درست میگن اماااا مشکلاتی هست اگر درمان نشه یا صحبت نشه دردسر ساز میشه مثل داستان دوشنبه نازنین اون استاد مشکل داشته ولی درمان رو کامل نکرده،داستان عباس سمندری رو برای شوهرم خوندم اونقدری سرتا پا گوش بود که حد نداشت در کل جذاب بود برام سلایق متفاوت
سارینا آزمون
۱۴۰۱/۷/۱۲
مشکل بزرگ داستان‌های ایرانی و نویسندگان ایرانی.. انتقال انرژی منفی توی کتاب هست که اکثرا توی رمان‌ها این جور نوشتن به وفور به چشم میاد.. مثل مرگ و غم و تنهایی و غیره
از شادی حرف بزنید..
اولین کلمه‌ی این کتاب زنم مرد بود.. بعد توی ادامه شخصیت بسیار ضعیف که به زنها در واقع حمله کرده و تک جانبه که
فکر کرده نباید اینجوری مینوشت.. هست
ایراد بزرگیه و امیدوارم حل بشه
قبل چاپ و نشر لطفا یکبار بخونید و بعد تقدیم مردم کنید
با تشکر از کتابراه
خاطره
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
داستان‌ها رودوست داشتم چون درباره زندگی اکثرروج‌ها بود. بیشتر زن وشوهر هابعد یه مدت ازهم خسته میشن ولی بنا به اجبار کنار هم زندگی میکنندیا از اول همو دوست ندارند ولی بنابراجبار ومصلحت ازدواج کردندوزندگیشان بازجر واجبار میگذره. زن وشوهرهایی هم هستند عاشق هم بودند وازدواج کردندبه ندرت تا اخر عاشق ولی میمونند بیشتر براثر فسارهای اقتصادی خانوادگی اجتماعی ودر حال حاضر تاثیرهای فضای مجازی وچشم هم چشمی عشقشان خاموش ونفرت یا اجبار جای عشق رو میگیره درست مثل داستان‌های این کتاب که خیلی زیبا با نوشتاری ساده وبه تصویر کشیدن زندگی زوجهای معمولی،، مشکلات رو نشون داده
N.H
۱۴۰۱/۸/۳
بسیاری ازکتاب‌ها از حقایق زندگی میگویند
که هم جنبه مثبت دارد هم منفی ک بسیار هم آموزنده هستند و باعث میشه در زندگی ب صورت یکطرفه یعنی بدبختی مطلق یا خوشبختی مطلق فکر نکنیم. وهمیشه حد وسط رو درنظر بگیریم. اما کتاب دیگران فقط بدبختی، بیچارگی و خیانت رو درنظر گرفته بدون هیچ حس شادی در زندگی. یعنی ک ب
منفی نگری مطلق. کسانی خودشون در زندگی کمی بدبین وشکاک هستند یا نیاز یک کتاب شاد دارند یا افسرده هستند اصلا این‌کتاب رونخونند. اصلا در ناامیدی کامل میرید و نسبت ب همه بدبین میشید
شادی پورشهباز
۱۴۰۱/۷/۲۸
اصلانفهمیدم چی ب چیه داستان اول ودوم ایا ربطی بهم داشتن انگیزه نویسنده چی بود بعد اینکه مرد بعد مردن زنش در داستان اول وقتی بیرون رفت بعدش چ شدنمیدونم چرا بعد خوندن این کتاب استرس گرفتم خیلی کتاب منفی بود یا در یکی از داستان‌ها چرا باید جذابیت این همه مهم باشه مگه میدان جنگه خه یا در داستان فریدون واقعا نویسنده میخواست چی بگه مادر با فریدون چرا رفت چرا پدرش فریدون رو مرد غریبه میدونست این کتاب رابطه زناشویی رو زیر سوال میبره
مشاهده همه نظرات 270

راهنمای مطالعه کتاب دیگران

برای دریافت کتاب دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.