معرفی و دانلود کتاب ذهن متمرکز: سیستمی برای افزایش تمرکز و بهره وری در کار و زندگی

عکس جلد کتاب ذهن متمرکز: سیستمی برای افزایش تمرکز و بهره وری در کار و زندگی
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن متمرکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن متمرکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن متمرکز: سیستمی برای افزایش تمرکز و بهره وری در کار و زندگی

تجربه‌ی زندگی در دنیای شلوغ و پردغدغه‌ی امروزی، توان تمرکز و داشتن قدرت ذهنی کافی را برای بیشتر افراد سخت‌تر کرده. کتاب ذهن متمرکز، نوشته‌ی مایکل هایت یک راهکار کلی، ساده و کارآمد برای بالابردن مهارت تمرکز در کار‌های روزانه و همچنین رسیدگی به کار و برنامه‌ها به شیوه‌ای مدیریت‌شده‌تر است. نویسنده‌ی این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا با برداشتن سه قدم مفید و اساسی در مواقع حواس‌پرتی، کیفیت زندگی خود را به کلی زیرورو کنید!

درباره‌‌ی کتاب ذهن متمرکز

حتماً شما هم بار‌ها تجربه‌ی حواس‌پرتی میان کارهای ریز یا درشت روزانه را داشته‌اید، یا آن‌که در یک موقعیت حساس و رقابتی، به جای داشتن تمرکز و دقت کافی بر روی انجام کار، دچار انسداد ذهنی و وقفه‌های طولانی و استرس‌زا شده‌اید؟ مایکل هایت (Michael Hyatt) محقق و نویسنده‌ی کتاب ذهن متمرکز (Free to Focus) به خوبی این حس‌وحال رنج‌آور شما را درک می‌کند...

معرفی و دانلود کتاب ذهن متمرکز

نداشتن تمرکز کافی حین انجام کار‌ها خصیصه‌ای استثنائی و مختص به گروه محدودی از افراد نیست. با گسترش سبک زندگی مدرن و اضافه شدن به شرح وظایف روزمره‌ی هریک از ما، حالا دیگر باید برنامه‌ریزی صحیح و داشتن وقت و حواس کافی برای رسیدگی به تمام امور روزمره را در دسته‌ی مهارت‌های آموختنی قرار داد؛ مهارتی که دانشمندان و متخصصین، آن را به‌طور اختصاصی تحت عنوان «مدیریت زمان» و«مدیریت توجه» مطالعه می‌کنند. اما چرا دست یافتن به مدیریت زمانی و تمرکز کافی در انجام کارها برای بعضی افراد -حتی به نسبت عموم افراد- هم سخت‌تر است؟ با کتاب ذهن متمرکز همراه باشید تا شرح مبسوطی از موفق‌ترین آزمایشات این حوزه را با شما در میان بگذاریم!

گرچه برای دست‌یابی تمرکز ذهنی بالا، راه‌‌حل‌ و تکنیک‌های متنوعی تعریف شده، اما مایکل هایت از میان گستره‌ی عظیم این روش‌ها، سه عنوان اساسی و البته ساده و کاربردی را برگزیده؛ عناوینی که در واقع می‌توان آن‌ها را سه کلید اصلی راهگشا برای دستیابی به تمرکز ذهنی آن‌ هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانست. دست نگه دارید! ببُرید! و اقدام کنید! سه گام اساسی کتاب ذهن متمرکز برای رهایی از از هر نوع توقف ذهنی و پراکندگی حواس در موقعیت‌های مختلف است. اگر شما نیز به درستی نمی‌دانید چطور از این سه شاه‌کلید استفاده کنید، جایی برای نگرانی وجود ندارد، مایکل هایت در هر قدم از کتاب خود همراه شما خواهد بود تا شیوه‌ی استفاده از این روش سیستم فکری سه مرحله‌ای را فرا بگیرید و آن را در موقعیت‌های مختلف زندگی به کار ببندید.

در نهایت، کتاب ذهن متمرکز به شما کمک می‌کند تا به جای صرف وقت و انرژی مضاعف برای انجام کارهای ساده، با بالا بردن توانایی ذهنی خود به بیشترین بهره‌بری آن هم با صرف کم‌ترین تلاش دست پیدا کنید. با پیاده‌سازی این مهارت در ذهن خود، شما از یک توانمندی همیشگی و رایگان برای عبور از هر نوع مشکل و چالش فکری برخوردار خواهید شد. این کتاب پرمخاطب در سال 2019 به انتشار جهانی درآمده و با تلاش‌های نشر آریاناقلم و ترجمه‌ی لیلا حیدری به دست مخاطبان فارسی‌زبان رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن متمرکز

  • ممکن است شما هم‌اکنون در حال تجربه‌ی نقطه‌ای باشید که روزی من نیز به آن دچار بودم: زیر کوهی از کارهای روزانه مدفون شده بودم، در‌حالی‌که بزرگ‌ترین اهداف و مهم‌ترین پروژه‌هایم از دسترسم خارج می‌شدند. اما راه‌حل همین‌جاست! مایکل هایت یک سیستم بهره‌وری ایجاد کرده که واقعاً جواب می‌دهد! (لوئیس هاوز، نویسنده)
  • مایکل هایت یکی از بهترین رهبرانی است که با آن آشنایی دارم. مدیران به سیستم‌های هوشمند متکی هستند؛ سیستم‌هایی که هم در خانه و هم در دفتر کار به آن‌ها توانایی رهبری می‌دهد. (جان ماکسول، نویسنده)
  • با چارچوب ارائه‌شده توسط مایکل هایت، دیگر از برنامه‌ریزی‌های خود پشیمان نخواهیم شد. عالی است! (دونالد میلر، نویسنده)

کتاب ذهن متمرکز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جامع و آموزنده برای تمامی افرادی که می‌خواهند با گسترش توانمندی‌های ذهنی خود از چالش‌های فکری و مشکلات عدم تمرکز در کار‌ها رهایی پیدا کنند، مفید و راهگشا خواهد بود.

در بخشی از کتاب ذهن متمرکز: سیستمی برای افزایش تمرکز و بهره وری در کار و زندگی می‌خوانیم

به نظر منطقی است که فرض کنیم بهره‌وری بهبودیافته باعث موفقیت بیشتر شود، مگر نه؟ خب، تا حدی درست است. پی‌گرفتن مفهوم مبهمی از موفقیت، خود منجر به دردسر می‌شود. مشکل این است که اغلبمان هیچ‌گاه لحظه‌ای دست از کار نکشیدیم تا از خود بپرسیم معنای موفقیت چیست. مثل این می‌ماند که در مسابقه‌ای بدویم که خط پایانی نداشته باشد یا به سفری برویم که ندانیم مقصدش کجاست. وقتی هیچ مقصد شفافی نداشته باشیم، چطور باید بدانیم کی می‌رسیم؟ این امر مخصوصاً در آمریکا مشکل‌زاست، در کشوری که ما در آن بیش از حد این تصور غلطِ بیشتر را قبول می‌کنیم. ما برای محصولات بیشتر، محصولات آمادۀ تحویل بیشتر، مشتریان بیشتر، و سود بیشتر تقلا می‌کنیم. این امر باعث می‌شود که چیزهای بیشتری داشته باشیم: خانه‌های بیشتر، اسباب‌بازی‌های بیشتر، تعطیلات گران‌قیمت بیشتر، اتومبیل‌های بیشتر. به نوبۀ خود، این امر ممکن است به کار بیشتر، استرس بیشتر، و در نهایت فرسودگی بیشتر منجر شود.

یکی دیگر از رهجویانم رُی است. او در یک شرکت بزرگ چوب، مدیر امور فروش و روابط با مشتریان خاص داخلی بود و مشکل او همین تصور غلط بود. او به من می‌گفت: «طبق محاسباتی که در صنعت ما انجام شده بود، شرکت من بهره‌وری بسیاری داشت، و با اینکه به ثبات کاری زیادی رسیده بودم هنوز اهداف خودم برآورده نشده بودند. از پا افتاده بودم، فرسوده شده بودم، و استرس زیادی داشتم، اما هنوز به اهدافم نرسیده بودم. برای همین کارم را بیشتر کردم.» به نظر رُی که هفتاد ساعت در هفته _‌گاهی وقت‌ها هم بیشتر کار می‌کرد تنها چیزی که می‌توانست او را به موفقیت برساند فعالیت بیشتر بود. «دقیقاً احساس می‌کردم اگر بیشتر کار کنم، به طرف دیگر آینه می‌رسم، و این کاملاً نادرست بود. من واقعاً فکر می‌کردم زمان و ساعت‌های بیشتر می‌تواند به من کمک کند که به اهدافم برسم، در حالی ‌که مرا بیشتر دچار فرسودگی می‌کرد.» این ضرر و زیانِ احساسیْ اول در خانواده‌اش بروز کرد، اما بعد به خودِ کارش هم آسیب زد. در خوب کار کردن با همکارانش اثر گذاشت. او اعتراف کرد: «روزم را با خستگی شروع و با خستگی تمام می‌کردم.»

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
قدم گذاشتن به دنیای تمرکز
گام 1. دست نگه دارید
یک. تبیین
دو. ارزیابی
مسیر خود را تعیین کنید
سه. احیاسازی
گام 2. ببُرید
چهار. حذف
پنج. خودکارسازی
شش. واگذاری
گام 3. اقدام کنید
هفت. تثبیت
هشت. تعیین
نه. فعال‌سازی
تمرکزتان را عملی کنید
دربارۀ نویسنده
تحسین‌های کتاب
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن متمرکز: سیستمی برای افزایش تمرکز و بهره وری در کار و زندگی
نویسنده
مترجملیلا حیدری
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-7089-17-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن متمرکز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهن متمرکز

برای دریافت کتاب ذهن متمرکز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.