معرفی و دانلود کتاب ذهن هولوتراپیک: راهی به سوی جهان هولوگرافیک

عکس جلد کتاب ذهن هولوتراپیک: راهی به سوی جهان هولوگرافیک
قیمت:
۱۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن هولوتراپیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن هولوتراپیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن هولوتراپیک: راهی به سوی جهان هولوگرافیک

خواندن کتاب ذهن هولوتراپیک، اثر استانیسلاو گروف و هال زینا بنت، علاوه‌بر این‌که اطلاعات سودمندی را در مورد تاریخ علم در اختیارتان قرار می‌دهد، مبانی و اصول یکی از مهم‌ترین نظریه‌های نوظهور را نیز در رابطه با خودآگاهی، برایتان روشن می‌کند. نارسایی‌های علم نیوتونی در شناخت ذهن و ناخودآگاه آدمی، همچنین مراحل خودآگاهی از دیدگاه نظریه‌ی هولوتراپیک، از مباحث محوری این کتاب علمی به شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب ذهن هولوتراپیک

تا پیش از این‌که انیشتین و نظریه‌ی کوآنتوم پا به عرصه‌ی علم بگذارند، دانشمندان تصور می‌کردند جهان ما از ماده‌ی جامد ساخته شده و اتم‌ها به‌عنوان پدیده‌هایی تفکیک‌ناپذیر، اجزای سازنده‌ی تمام موجودات جهان محسوب می‌شوند. در چنین رویکردی، تکامل موجودات در ذیل قواعد ویژه‌ای تفسیر می‌شد و انسان‌ها تصور می‌کردند روزی خواهند توانست با کشف تمامی این قواعد، در آزمایشگاه‌های خود «زندگی» را نیز تولید کنند. این تصور مکانیکی از جهان و ساختار آن، حاصل علم نیوتونی بود که تا قرن بیستم بر تمامی پژوهش‌ها سیطره داشت. به‌طوری که حتی خودآگاهی نیز با توجه به اصول آن تعریف می‌شد.

امروزه اما تغییرات قابل‌توجهی در نگرش دانشمندان نسبت به پدیده‌های عالم به وجود آمده و دیدگاه اندیشمندان در رابطه با خودآگاهی نیز دستخوش تغییر شده است. در گذشته تصور می‌شد خودآگاهی ثمره‌ی فعالیت‌های مغز است و تا حد زیادی ریشه در حواس پنج‌گانه‌ی انسان دارد. بااین‌حال، امروزه محققان می‌دانند که خودآگاهی را نمی‌توان به مغز و وجود مادی انسان‌ها محدود کرد. یکی از متخصصانی که برای اثبات عدم وابستگی خودآگاهی به سازوکار جسمانی بشر، تلاش‌های قابل‌توجهی داشته، استانیسلاو گروف (Stanislav Grof) است که نتیجه‌ی سی‌و‌پنج سال مطالعه و پژوهش خود را در زمینه‌ی حالات نامعمول خودآگاهی، با همراهی هال زینا بنت (Hal Zina Bennett)، از دیگر صاحب‌نظران این حوزه، در کتاب ذهن هولوتراپیک (The holotropic mind) گرد آورده است. مطالعه‌ی این کتاب دقیق و خواندنی، بدون شک نگرشتان را نسبت به ذهن و مقوله‌ی خودآگاهی دگرگون خواهد کرد.

بر پایه‌ی نظریه‌ی هولوتراپیک، خودآگاهی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر جهان محسوب می‌شود، نه این‌که صرفاً با فعل‌و‌انفعالات مغز انسان به دست بیاید. در چنین دیدگاهی، انسان می‌تواند با رجوع به گذشته‌ی خود، حتی زمان پیش از تولد، ریشه‌ی مسائل و مشکلات روحی و روانی‌اش را پیدا کرده و اقدام به خوددرمانی کند. به‌طور کلی، می‌توان گفت تئوری هولوتراپیک دریچه‌های تازه‌ای را به روی انسان‌های معاصر می‌گشاید و آن‌ها را با کارکردهای جدید ذهن و خودآگاهی آشنا می‌کند.

کتاب پیش‌رو یازده فصل را شامل می‌شود. در فصل اول آن ضمن انتقاد از مبانی علم نیوتونی، کمبودها و ایرادات آن برای خوانندگان شرح داده می‌شود. همچنین نویسندگان به‌طور خاص، ادعاهایی را که علم نیوتونی در مورد خودآگاهی مطرح کرده بود، مورد واکاوی قرار می‌دهند و نواقص آن را مطرح می‌کنند. سپس به سراغ علم نوین و امروزی رفته و رویکرد جدید آن را در قبال تمامی شاخه‌های دانش بشری توضیح می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب ذهن هولوتراپیک

در فصول دوم تا پنجم، عواملی که به خودآگاهی انسان‌ها، از زمان پیش از تولد تا هنگام تولد شکل می‌دهند، معرفی می‌شوند. جهان آمنیوتیک، خروج از بهشت، کشمکش با مرگ و تولد دوباره، همچنین تجربه‌ی مرگ و تولد مجدد، مراحلی هستند که به اعتقاد نویسندگان، خودآگاهی انسان با عبور از آن‌ها شکل می‌گیرد.

پارادایم فرافردی در فصل ششم بررسی شده و شرحی از ماهیت آن در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. استانیسلاو گروف و هال زینا بنت در فصل هفتم، مخاطبان خود را به سفری شگفت‌انگیز در آن‌ سوی مرزها و محدودیت‌های فیزیکی انسان‌ها می‌برند. سپس در فصل هشتم، عبور از مرزهای زمان و ورود به قلمرو بی‌زمانی نشان داده می‌شود. در فصل نهم، خوانندگان درمی‌یابند که چطور می‌توان با بهره‌گیری از نظریه‌ی ذهن هولوتراپیک، از واقعیت‌های مشترک فراتر رفت. در فصل دهم تجربیات روان‌نهاد، موضوع بحث و بررسی هستند. در فصل یازدهم نیز نمایی کلی از حقایق سرشت بشری برای خوانندگان ترسیم می‌شود. مخاطبان پس از مطالعه‌ی این فصل به توانایی‌های بالقوه‌ی بشریت و قدرت وی برای گذر از محدودیت‌های فیزیکی پی می‌برند.

مطالعه‌ی اثر حاضر به خوانندگان ثابت می‌کند که وجود آدمی بسیار فراتر از چارچوبی است که علم نیوتونی برای بشر در نظر گرفته بود. شناخت جهان هولوگرافیک و تأثیری که بر درک انسان‌ها در ارتباط با ذهن هولوتراپیک دارد، از دیگر مباحث کتاب حاضر به حساب می‌آید.‌ توجه داشته باشید، هرچند مطالب مطرح‌شده در این اثر بسیار پیچیده هستند اما نویسندگان همواره در تلاش بوده‌اند مباحث و موضوعات مورد نظر خود را به ساده‌ترین شکل ممکن برای مخاطبان مطرح و تشریح کنند. بنابراین، خوانندگان عام نیز می‌توانند این کتاب جذاب را تهیه کرده و بدون این‌که در درک مطالب آن دچار مشکل شوند‌، تا انتها با استانیسلاو گروف و هال زینا بنت همراه باشند.

اثر پیشِ رو با برگردان محمد گذرآبادی و به کوشش نشر کتاب هرمس به شما ارائه می‌شود.

کتاب ذهن هولوتراپیک برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان کتاب‌های روان‌شناختی و علاقه‌مندان آثار مرتبط با نوروسایکولوژی، عصب‌روان‌شناسی و خودآگاهی، خواندن کتاب ذهن هولوتراپیک را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب ذهن هولوتراپیک: راهی به سوی جهان هولوگرافیک می‌خوانیم

ارواح راهنما به طرق بسیار متفاوتى به ما کمک مى‌کنند. آن‌ها ممکن است در زمان مواجهه با خطر مداخله کنند و به ما پند و اندرز بدهند، یا در زمانى که دوره‌هاى دشوار رشد روانى یا معنوى را مى‌گذرانیم، به ما مشاوره بدهند. ممکن است بعد از خدمت به ما در یک موقعیت بحرانى یا اضطرارى، دیگر هرگز ظاهر نشوند، یا ممکن است در زمینه مسائل روزمره زندگى همچنان در خدمت ما باقى بمانند.

کارل گوستاو یونگ در کتاب خاطرات، رویاها، تأملات، داستان جالبى را درباره ارواح راهنما نقل مى‌کند. یک روز مهمانى از هند براى یونگ رسید. مهمان یکى از رهبران معنوىِ هند بود و از آن جا که یونگ علاقه وافرى به تفکر هندى داشت، گفتگوى آن‌ها به درازا کشید. وقتى یونگ نامِ معلمِ معنوى او را پرسید، مهمان جواب داد که نام او «شانکاراچاریا» است. این نام براى یونگ آشنا بود چون شانکاراچاریا یکى از مفسرین بزرگ وداها بوده است. اما به نظر یونگ غیرممکن مى‌آمد که مردى به این نام معلم مهمان او باشد چون شانکاراچاریا قرنها پیش مرده است. یونگ براى روشن کردن قضیه، از مهمان خود پرسید آیا منظورش همان شانکاراچاریا است که قرنها پیش مرده.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزارى
بخش اول: به چالش کشیدن جهان نیوتونى
1: به سوى ابعاد جدید خودآگاهى
بخش دوم: ماتریس‌هاى پیش از تولد: عواملى که خودآگاهى بشر را از زندگى پیش از تولد تا تولد شکل مى‌دهند
2: تمامیت و جهان آمنیوتیک BPM 1
3: اخراج شدن از بهشت BPM 2
4: کشمکش مرگ و تولدِ دوباره BPM 3
5: تجربه مرگ و تولد دوباره BPM 4
بخش سوم: پارادایم فرافردى
6: مرورى اجمالى بر پارادایم فرافردى
7: سفر به فراسوى مرزهاى فیزیکى
8: در آن سوى مرزهاى زمان
9: فراسوى واقعیت مشترک
10: تجربیاتى با ماهیت روان‌نهاد
بخش چهارم: به سوى روانشناسىِ نوینِ وجود
11: دورنماهاى تازه‌اى از واقعیت و سرشت بشر
یادداشت‌ها
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن هولوتراپیک: راهی به سوی جهان هولوگرافیک
نویسنده،
مترجممحمد گذرآبادی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات295
زبانفارسی
شابک978-964-363-666-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن هولوتراپیک

Farin
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بسیار عالی
لذت بردم مطالب کاملا علمی و درست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ذهن هولوتراپیک

برای دریافت کتاب ذهن هولوتراپیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.