معرفی و دانلود کتاب ذهنیت موسس: چگونه شرکتتان را مثل روز اول اداره کنید

عکس جلد کتاب ذهنیت موسس: چگونه شرکتتان را مثل روز اول اداره کنید
قیمت:
94000 تومان - 9.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهنیت موسس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهنیت موسس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهنیت موسس: چگونه شرکتتان را مثل روز اول اداره کنید

اگر مدتی‌ست شرکت یا سازمان شما به حاشیه رفته و از رشد بازمانده، کتاب ذهنیت موسس همان راهنمایی‌ست که برای بهبود اوضاع فعلی به آن نیاز دارید. کریس زوک و جیمز آلن مجموعه‌ای از کارآمدترین اصول و روش‌های مدیریتی را با شما در میان می‌گذارند تا همواره در عرصه‌‌های حرفه‌ای بدرخشید و از رقبا پیشی بگیرید. پیشرفت پایدار و همیشگی، دستاورد مطالعه‌ی این کتاب پرفروش واشنگتن‌پست خواهد بود.

درباره‌ی کتاب ذهنیت موسس

به حاشیه رانده نشوید! شاید بتوان تمامی نکات و اهداف کتاب ذهنیت موسس (The founder`s mentality) را در همین جمله خلاصه کرد. برای کارآفرین‌ها یا افرادی که به‌تازگی کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، شروع کار و مراحل آغازین آن، دشوارترین بخش یک کسب‌و‌کار خواهد بود. به‌تدریج و با عبور از مراحل ابتدایی، همین افراد درمی‌یابند که رسیدن به سود و کنترل دارایی‌ها و هزینه‌ها حتی از برداشتن نخستین گام‌های ایجاد کسب‌و‌کار دشوارتر هستند. بااین‌حال، مدیران شرکت‌های توسعه‌یافته و رهبرانی که سال‌هاست رشد و موفقیت چشمگیری داشته‌اند، معتقدند که باقی ماندن در مسیر رشد و پیشرفت پایدار از دو مرحله‌ی قبلی بسیار دشوارتر است. کریس زوک (Chris Zook) و جیمز آلن (James Allen) در اثر خود راهکارهایی را به شما می‌آموزند که دستیابی به پیشرفت همه‌جانبه و همیشگی را برایتان راحت‌تر خواهند کرد. کافی‌ست تا انتهای کتاب با آموزه‌های ایشان، همراه باشید.

تاریخ کسب‌و‌کار چه در ایران و چه در عرصه‌های جهانی بارهاوبارها شاهد متخصصان تازه‌نفسی بوده که با تلاش و کوشش فراوان و بهره‌گیری از فرصت‌هایی که در اختیارشان گذاشته شده، کسب‌و‌کاری وسیع را بنا نهادند، به‌سرعت کار خود را توسعه بخشیدند و به برندی آشنا و معتبر میان مشتریان بدل شدند. اما با گذشت زمان و روی کار آمدن نیروهای جدید در چنین سازمان‌هایی، ارزش‌ها و اصول پیشین به فراموشی رفتند. سنگ‌بنایی که سازمان بر پایه‌ی آن شکل گرفته بود، سست شده و کارکنان مؤسسه، بدون اینکه اطلاع داشته باشند، از مسیر اصلی منحرف شدند. چنین انحرافی به نابودی سازمان، از دست رفتن منابع و اعتبار آن منجر شده و دیگر از چنین سازمانی جز نامی در یادها، چیزی باقی نمانده است. کتاب ذهنیت موسس به مخاطبان می‌آموزد چگونه از بروز چنین بحرانی برای کسب‌و‌کار خود جلوگیری کنند و همواره در مسیر پیشرفت گام بردارند.

استخوان‌بندی اصلی اثر حاضر را شش بخش و یک مقدمه تشکیل می‌دهند. کریس زوک و جیمز آلن در بخش ابتدایی کتاب شما را با مفهوم پارادوکس رشد آشنا می‌کنند. رشد و پیشرفت نیز مانند بسیاری از مفاهیم دو روی مثبت و منفی دارند که هر دو باید مورد توجه قرار بگیرند. چراکه غفلت از جنبه‌ی منفی آن، دستیابی به جنبه‌ی مثبت را نیز با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهد کرد.

تحقیقات ثابت کرده‌اند از میان هزاران کسب‌و‌کاری که سالانه راه‌اندازی می‌شوند، تنها ده درصد از آن‌ها موفقیت پایدار را تجربه می‌کنند. نود درصد از آن‌ها چندی پس از شروع طوفانی خود، با شکست مواجه شده و از صحنه‌ی رقابت کناره می‌گیرند. به اعتقاد نویسندگان کتاب ذهنیت موسس، برای یافتن علل این موضوع، نه به عوامل بیرونی و نیروهای بازار، بلکه به استراتژی‌های درونی کسب‌و‌کار باید توجه کنیم. استراتژی‌هایی که در بخش‌های شش‌گانه‌ی این اثر معرفی شده‌اند، شما را در انجام بهترین عملکرد یاری خواهند رساند.

«توقف سقوط آزاد»، «معکوس کردن از‌نفس‌افتادگی» و «غلبه بر اضافه‌بار»، سه مورد از استراتژی‌های معرفی‌شده در این اثر هستند که با نگاهی اجمالی به فهرست مطالب، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. این نکته را نیز اضافه کنیم که مطالب کتاب ذهنیت موسس در عین سادگی و موجز بودن، کاربردی و بسیار ارزشمند هستند. به‌گونه‌ای که مطالعه‌ی چندباره‌ی آن را به صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها، مشتاقانه توصیه می‌کنیم.

کتاب حاضر با برگردان نادر سیدکلالی و الهام حیدری، به کوشش انتشارات آریاناقلم به علاقه‌مندان و متخصصان علم مدیریت ارائه شده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهنیت موسس

  • اگر پیشرفت شرکت شما مطابق با انتظاراتتان پیش نمی‌رود، از بررسی عوامل بیرونی دست نگه دارید. به این خاطر که احتمالاً نیروهای بازار در عدم رشد شما نقشی ندارند. به احتمال زیاد، دلایل این ناکامی بی‌توجهی به نیازهای مصرف‌کنندگان و فراموشی اصول اولیه‌ی خودتان باشد. این نکات برخی از مطالب دست‌چین‌شده‌ی کتاب ذهنیت موسس را می‌سازند. (یواس‌ای تودی)

  • کاوشی متفکرانه و کاملاً سنجیده درمورد چالش‌هایی که شرکت‌ها با آن‌ها مواجه‌اند. همراه با درس‌های عملی برای مدیرانی که به دنبال رشد پایدار و بلندمدت برای شرکت خود هستند. (مجله‌ی Inc)

  • این یک کاوش بسیار متفکرانه و قابل‌اطمینان درمورد یک چالش کلیدی است که همه‌ی سازمان‌ها به‌طور حتم با آن روبه‌رو خواهند شد. (آیریش تایمز)

  • معتقدم این کتاب بسیار جالب و مناسب است. (جی.جی. آبرامز)

  • کریس زوک و جیمز آلن کتابی را نوشته‌اند که هم کاربردی و هم از نظر فنی ایده‌آل محسوب می‌شود. (Borsen)

کتاب ذهنیت موسس برای چه کسانی مناسب است؟

به مدیران و رهبران سازمان‌ها و مؤسسات، همچنین صاحبان مشاغل خرد و کلان پیشنهاد می‌کنیم چنانچه خواهان رشد و پیشرفت مستمر و مداوم در حرفه‌ی خود هستند، کتاب ذهنیت موسس را هرگز از یاد نبرند. اثری که شما را به سوی پیشرفتی پایدار راهنمایی خواهد کرد.

با کریس زوک و جیمز آلن بیشتر آشنا شویم

کریس زوک، نویسنده‌ی مشهور و همچنین از شرکای تجاری مؤ‌سسه‌ی Bain & Company است. زوک از سوی تایمز به‌عنوان یکی از پنجاه اندیشمند برتر حوزه‌ی تجارت در عرصه‌های بین‌المللی معرفی شد. کتابی که می‌خوانید، نخستین اثر اوست که به فارسی ترجمه شده.

جیمز آلن، نویسنده، شاعر و فیلسوف بریتانیایی بود که در 28 نوامبر 1864، در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. مادرش بی‌سواد بود و پدرش هم برای تأمین مخارج خانواده به‌عنوان کارگر استخدام شده بود. البته مشکلات جیمز آلن به این‌ها ختم نمی‌شد. او درحالی‌که سال‌های نوجوانی خود را همزمان با دوران رکود اقتصادی می‌گذارند، پدرش را از دست داد و به این ترتیب یتیمی هم سایه‌ای شومش را بر زندگی‌اش انداخت.

با‌این‌حال، جیمز آلن با هیچ‌یک از این مشکلات متوقف نشد و سال‌ها بعد توانست به یکی از مشهورترین نویسندگان الهام‌بخش حوزه‌ی خودیاری و خودسازی بدل شود. کتاب‌های «تو همانی که می‌اندیشی»، «هشت ستون کامیابی» و «از فقر تا قدرت» نمونه‌هایی از آثار محبوب آلن هستند. این نویسنده سرانجام در 24 ژانویه‌ی 1912 درگذشت.

در بخشی از کتاب ذهنیت موسس: چگونه شرکتتان را مثل روز اول اداره کنید می‌خوانیم

جای تعجب نیست که اکنون بیشتر نمونه‌های تهدیدهای گسست‌آفرین با اینترنت و انفجار فناوری‌های دیجیتال در ارتباط‌اند. در گذشته، این تهدیدهای منسوخ‌کننده عمدتاً به کسب‌وکارهای فناورانه محدود می‌شدند، مثل اتفاقی که با دیجیتال شدن عکس برای کداک افتاد. اما امروزه آن‌ها گریبان بخش‌های سنتی را هم می‌گیرند. برای مثال، بورس‌های انرژی مخازن سود تأمین‌کننده‌های انرژی در اروپا را به‌شدت کاهش داده، اوبر خدمات تاکسی‌تلفنی‌های سنتی را مختل کرده و دوره‌های آموزشی آنلاین آموزش‌های حضوری را دگرگون کرده است.

برخلاف ازنفس‌افتادگی، که در آن تمرکز بر یکی دو ابتکار می‌تواند خطر را رفع کند، سقوط آزاد به اقدامی قوی و یک‌باره در چند جبهه نیاز دارد. وقتی شرکت در وضعیت سقوط آزاد قرار می‌گیرد، مدیران آن دیگر به وضع کنونی مثل گزینه‌ای از میان گزینه‌های ممکن فکر نمی‌کنند. اینجاست که همه درباره‌ی کاری که باید کرد نظر می‌دهند. البته عده‌ای هستند که می‌گویند، «صبر کنید؛ این هم می‌گذرد.» در مقابل، برخی دیگر پیشنهاد ورود به بازارهای پرسود را مطرح می‌کنند، که البته، براساس نتایج تحقیقات ما، هیچ‌وقت راه‌حل مناسبی نیست. عده‌ای دیگر هم سراغ شیوه‌های بازتعریف کسب‌وکار اصلی می‌روند. در چنین وضعیتی اتفاق‌نظرها از بین می‌رود، همه یکدیگر را مقصر می‌دانند، ریسک کار کردن بالا می‌رود و تنش‌های داخلی زیاد می‌شود.

بااینکه در برهه‌ی زمانی مشخصی فقط حدود 5 تا 7 درصد از شرکت‌ها دچار سقوط آزاد می‌شوند، سقوط آزاد امروزه به عامل اصلی بسیاری از شدیدترین نوسانات ارزش در بازارهای سهام تبدیل شده است. (به آنچه برای اپل اتفاق افتاد فکر کنید؛ ابتدا سوخت و به خاکستر نشست و دوباره از خاکستر برخاست و به ارزش 700 میلیارددلاریِ امروز خود رسید.) آن دسته از شرکت‌های موردبررسی که دچار سقوط آزاد شده بودند، در برهه‌ی سقوط آزاد، بیش از 30 درصد نوسان در ارزش را از سر گذرانده بودند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر: چگونه هیچ‌وقت به حاشیه نروید؟
پیشگفتار مترجمان: استراتژی از نوع کارآفرینانه
مقدمه: پارادوکس رشد
یک: ذهنیت مؤسس
دو: سه بحران قابل‌پیش‌بینی رشد
سه: غلبه بر اضافه‌بار
چهار: معکوس کردن ازنفس‌افتادگی
پنج: توقف سقوط آزاد
شش: برنامه‌ی عملیاتی برای رهبران
یادداشت‌ها
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهنیت موسس: چگونه شرکتتان را مثل روز اول اداره کنید
نویسنده،
مترجمنادر سیدکلالی، الهام حیدری
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-7677-80-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
94000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهنیت موسس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهنیت موسس

برای دریافت کتاب ذهنیت موسس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.