معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی

عکس جلد کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی

کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی نوشته آلن دوباتن، به شما کمک می‌کند تا روابط خود با اطرافیانتان را بهبود بخشید و رابطه مؤثری با دیگران برقرار کنید. این کتاب از اهمیت روابط مهرآمیز با دیگران می‌گوید و جنبه‌های روانشناسی این‌گونه روابط را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در زندگى روزمره، کمتر پدیده و موضوعى را مى‌توان یافت که به اندازه‌ى روابطى که با دیگران برقرار مى‌کنید، اهمیت داشته باشد. رابطه همان شاه‌کلید زندگى است که در وهله‌ى نخست به شما وعده‌ى خوشبختى مى‌دهد و در گام بعد، شما را به سوى آن هدایت و رهنمون مى‌کند. در واقع، رابطه است که شما را به خانه‌ى سعادت مى‌رساند. البته وجه منفی آن را نیز نباید از نظر دور داش؛ به عبارتى، کمتر جنبه‌ى اجتماعی‌ای را در زندگى انسان‌ها مى‌توان سراغ گرفت که تا این اندازه موجب بدبختى، ناامیدى و سردرگمى شود.

یک نکته‌ى کلیدى در این اشتباه نهادینه شده‌ى فرهنگى وجود دارد؛ همه‌ى انسان‌ها تصور مى‌کنند با علم و آگاهى از راه‌هاى چطور عشق ورزیدن، به دنیا آمده‌اند و بنابراین مدیریت رابطه‌شان با فرد مقابل، امرى ذاتى و بسیار سهل و ساده است. در حالى که یکى از پیچیده‌ترین فرآیندهاى طبیعت، در کارکرد رابطه‌ى انسان‌ها بروز و ظهور مى‌کند.

شاید باید گفته شود که همین اصل نادرست در زندگى انسان‌ها، باعث پررنگ شدن وجه منفى روابط اجتماعى شده است و دستاورد آن چیزى نیست به‌جز یأس ذهنى و آوارگى جسمى که بشریت با آن دست و پنجه نرم مى‌کند و مهم‌ترین مشکل بشریت قلمداد مى‌شود.

کتاب رابطه‌ها (Relationships) قصد دارد با همین باور غلط و اشتباه فرهنگى، به چالش برخیزد؛ بنابراین، لازم است با ارائه‌ى نظریه متفاوتى نسبت به این دیدگاه آغاز کند و شاه‌بیت قضیه هم در یک جمله خلاصه مى‌شود: اینکه عشق و محبت، مهارتى است که باید آموخته شود و خلاصه کردن آن در قالب محدود موضوعى حسى کافى نیست.

در حقیقت، پی‌رنگ این کتاب با اتکاء به همین جمله شکل گرفته است. مطالب کتاب رابطه‌ها به‌آرامى و به‌شکل جذاب و مسحور کننده‌اى، شما را به سوى موضوعاتى کلیدى مى‌برد که در برقرارى روابط مؤثر است و کارآیى راهبردى دارد. همه‌ى موارد کارکردى و عملى که در ارتباطات اجتماعى انسان‌ها دخیل و سهیم هستند، از بحث و مشاجره گرفته تا روابط بسیار صمیمانه و خاص عاشقانه و حتى موضوعاتى نظیر بخشش و دوستى، مورد کنکاش و ارزیابى فصل‌هاى بیست‌گانه‌ى این کتاب قرار مى‌گیرد.

نتیجه‌گیرى‌ای که انتظار مى‌رود در پایان کتاب و با پیشرفت منطقى مباحث به آن دست پیدا کنید این گل سرسبد و بنیادى است: به طور قطع و یقین و با اطمینان مى‌توان ادعا کرد که موضوع موفقیت در عشق، به هیچ عنوان و در هیچ زمانى به شانس بستگى نداشته و ندارد و مهم‌تر اینکه بدون کسب مهارت ارتباط درست، هیچ عشق و علاقه‌اى پایدار و مانا نیست.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم:

آلن دوباتن (Alain de Botton) فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیون در 20 دسامبر 1969 در سوئیس متولد شد و هم‌اکنون در بریتانیا ساکن است. کتاب‌های او مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد.

او در سال 2008 به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی درآمد. دوباتن دوره دکترای فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای نگارش آثار فلسفی به زبان ساده، آن را کنار گذاشت.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به جستارهایی در باب عشق، هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصایب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب رابطه‌ها می‌خوانیم:

فرآیند عاشق کسى شدن چه مراحلى دارد و چگونه وى را انتخاب مى‌کنیم؟ پاسخ مکتب رمانتیک به این پرسش بسیار واضح و مبرهن است: غرایز ما به طور طبیعى ما را به سوى فرد دیگرى هدایت مى‌کند که با ما مهربان و براى ما مناسب هستند. عشق نوعى شور و شعف و حالت خلسه است که وقتى بر ما نازل مى‌شود که ما، خود را در حضور روحى مهربان و لطیف و تقویت کننده احساس مى‌کنیم. همان کسى که به نیازهاى عاطفى ما پاسخ خواهد داد، غم و درد ما را درک خواهد کرد و در انجام وظایف دشوار زندگى، به ما کمک و ما را تقویت و حمایت مى‌کند. براى شناسایى معشوق، باید اجازه دهیم که غرایزمان ما را جلو ببرد، و مواظب باشیم که هرگز از طریق تحلیل‌هاى فضل‌فروشانه‌ى روانشناسى و یا افکار درونگرایانه‌ى برترى‌طلب ما را از مسیر انتخاب درست منحرف نکند.

ضمن اینکه به یاد داشته باشیم که، در نظر گرفتن جایگاه و طبقه‌ى اجتماعى، مال و ثروت یا اصل و نسب خانوادگى، مانعى بر سر راه غرایز خواهند بود و باعث مى‌شوند از راهکرد طبیعى غریزه دور شویم. وقتى که به سرنوشت خود نزدیک شویم، احساساتمان به وضوح ما را خبر خواهند کرد و انتخاب را به‌درستى انجام خواهد داد. یعنى غریزه‌ى احساسى، آژیر و علامت لازمه را به‌صدا درخواهد آورد. طرح این پرسش از دیگران، درباره‌ى اینکه دقیقاً چرا فرد خاصى را به عنوان شریک زندگى خود انتخاب کرده، هر چقدر هم که طرز پرسیدن با ادب و دقت همراه باشد در جهان‌بینى رمانتیک، به سادگى به معناى عدم درک عشق است. طبیعى است که این نوع سؤال و جواب بسیار آزاردهنده و کاملا غیرضرورى به‌نظر مى‌رسد زیرا: عشق واقعى غریزه‌اى است که ذره ذره و به‌دقت در دل انسان‌ها جوانه مى‌زند و سپس به درخت کوچکى بدل مى‌شود که با شکوفا شدن آن، ظرفیت راضى و خوشحال کردن ما را در خود ایجاد مى‌کند.

فهرست مطالب کتاب

به‌جاى مقدمه‌ى نویسنده
1: فرا رمانتیزم
2: انتخاب هدف
3: بروز و ظهور
4: مخاطرات صمیمیت
5: ضعف قدرت
6: شریک زندگى به عنوان کودک
7: دوست داشتن و دوست داشته شدن
8: اقتدار اتوکشى
9: یاد گرفتن و یاد دادن
10: منفى‌گرایى
11: سرزنش و عشق
12: ادب و رازها
13: توضیح رفتار جنون‌آمیز
14: گفت‌وگوهاى ساختگى
15: برخوردها
16: عدم آزادى در روابط خصوصى
17: شریک وفادار و شریک آزادى‌طلب
18: تجرد و پایان
19: دیدگاه کلاسیک به جاى دیدگاه رمانتیک
20: داستان‌هاى عاشقانه‌ى بهتر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی
نویسنده
مترجممحمدباقر اسمعیل پور، فرناز گنجی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-176-199-7
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی

پویان آرامی
۱۳۹۹/۵/۲۷
کتاب بسیار خوبی بود.
آلن‌دوباتن ابتدا سعی می‌کنه باورها و انتظارات بیمارگونه‌ی ما رو در عشق به ما بشناساند و سپس پیشنهاداتی جهت اصلاح اون‌ها ارائه می‌کند.
البته ترجمه واقعا فاجعه بود. مترجم خیلی باید هنرمند باشه که متن ساده‌ی آلن دوباتن رو به این بدی ترجمه کنه.
پانى پناهى
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
کتاب هاى دوباتن تک به تک ارزش خوندن بارها رو داره فقط اى کاش مترجمان تمام تلاش خود را در روان ترجمه کردن متون به خرج بدهد تا قابل فهم و درک بهتر براى خواننده باشد.
Ela
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خود کتاب کمک کننده هست برخلاف حرف‌های بیهوده اینستاگرامی این کتاب شمارو به تفکر و تعقل به خودتون و شریکتون وا میداره
ترجمه میتونست بهتر باشه
محتاج مهروزهی
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتاب خوبی بود من در هر دو دیدگاه هم نظر هستم هم رمانتیک هم کلاسیک. کسی هست که منو با شرایط اول زندگی به خوبی آگاه کنه ممنون میشم..
ساناز پورشریف
۱۴۰۰/۵/۱۵
هرچند کتابى از دوباتن نبوده که از خوانش آن لذت نبرم، اما این یکى از بهترین‌ها بود. البته ترجمه در حد قابل قبول نبود و میتوانست بهتر باشد
romina javaheri
۱۴۰۲/۱/۱۳
مثل دیگر کتابهای استاد دوباتن واقعا کتاب قابل توجه‌ای هستش. حتما بخونیدش و شک نداشته باشید بهتون کمک خواهد کرد.
عطیه ق
۱۴۰۰/۱/۱۰
یکی از بهترین کتابای الن دوباتن
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی

برای دریافت کتاب رابطه‌ها: از مجموعه‌ی مکتب زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.