معرفی و دانلود کتاب راز خدمتکار

برای دانلود قانونی کتاب راز خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز خدمتکار

کتابی که پس از شروع کردنش، آن را هرگز زمین نخواهید گذاشت! فریدا مک فادن کتاب راز خدمتکار را در ادامه‌ی رمان پرفروشش، خدمتکار، نوشته است و در آن باز هم به سراغ شخصیت محبوب میلی کالووی می‌رود. در این رمان برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز، میلی در پنت‌هاوس مردی ثروتمند مشغول‌به‌کار می‌شود؛ با این شرط که هیچ‌وقت در اتاق مهمان را باز نکند...

درباره‌ی کتاب راز خدمتکار

کتاب خدمتکار درست در جایی تمام شد که میلی همراه با شریک کاری‌اش، انزو، راه جدیدی را در زندگی‌اش شروع می‌کند. حالا جلد دوم مجموعه‌ی خدمتکار با نام «راز خدمتکار» (The Housemaid's Secret) با جمله‌ای کوبنده آغاز می‌شود: «امشب مرا می‌کشند.» این جمله را چه کسی بیان می‌کند؟ چنین جملاتی در چه زمانی ادا می‌شوند؟ چرا این شخص منتظر کشته شدن است؟ و از همه مهم‌تر، چه فردی قرار است این شخص را به قتل برساند؟ فریدا مک فادن (Freida McFadden) تا پایان کتاب راز خدمتکار، شما را در تعلیق و سردرگمی نگه می‌دارد.

معرفی و دانلود کتاب راز خدمتکار

پس از شروعی میخکوب‌کننده، فریدا مک‌فادن داستان زندگی شخصیت اصلی مجموعه‌ی خدمتکار، میلی کالووی، را از سر می‌گیرد. میلی چند سال بعد از ماجراهایش در خانه‌ی وینچستر، باز هم به دنبال شغلی جدید می‌گردد. او حالا همه‌ی پس‌اندازش را برای تحصیل در کالج خرج کرده و نگران است که دوباره بی‌خانمان شود. البته او با یک وکیل نسبتاً ثروتمند به نام بروک رابطه دارد که به او پیشنهاد می‌دهد با او زندگی کند؛ اما میلی نمی‌خواهد با مردی که هیچ‌چیز درباره‌ی گذشته‌اش نمی‌داند، زیر یک سقف برود. ناامیدی میلی ادامه دارد تا اینکه داگلاس گاریک، مدیر عامل یک شرکت بزرگ، با میلی تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد که هفته‌ای دو یا سه بار به پنت‌هاوس گران‌قیمتش برود و خانه را تمیز کند. آن‌هم با دستمزدی بالا. میلی به‌سرعت می‌پذیرد؛ با این شرط که هیچ‌وقت به اتاق مهمان که همسر آقای گاریک، وندی، در آن زندگی می‌کند، نزدیک نشود.

درست مانند کتاب خدمتکار، این میلی کالووی است که داستان راز خدمتکار را روایت می‌کند. البته در بخش دوم، فریدا مک‌فادن وظیفه‌ی روایت را بر عهده‌ی وندی، همسر محبوس در اتاق آقای گاریک، می‌گذارد. وقتی میلی صدای گریه‌ها و فریادهای وندی را می‌شنود و لباس‌خواب خون‌آلود وندی را می‌بیند، تصمیم می‌گیرد هرطور شده از ماجرا سردربیاورد. او با وجود اینکه از دخالت کردن در ماجراهای خانوادگی نینا وینچستر، هیچ خاطره‌ی خوشی ندارد، پشت در اتاق مهمان آنچه را که نباید ببیند، می‌بیند...

معرفی و دانلود کتاب راز خدمتکار

یکی از ویژگی‌هایی که کتاب راز خدمتکار را از دیگر کتاب‌های ژانر تریلر متمایز می‌کند، تمرکز آن بر رشد شخصیت‌های داستان است. کسانی که برای اولین‌بار در کتاب خدمتکار با میلی و انزو آشنا شدند و فرصت کمی برای شناخت این دو کاراکتر داشتند،‌ حالا می‌توانند در جلد دوم مجموعه بیشتر با این دو انس بگیرند و از رازها و آشفتگی‌های درونی‌شان سر دربیاورند. به‌خصوص میلی، که هر لحظه در حال تکامل است و بعد از رابطه با افراد دیگر،‌ جنبه‌هایی جدید را از شخصیتش آشکار می‌کند. فریدا مک‌فادن چند شخصیت خاکستری را در کتاب قرار می‌دهد که افکار و اعمالشان با یکدیگر همسو نیست و همین موضوع می‌تواند باعث گمراهی خوانندگان شود.

فریدا مک‌فادن از آن نویسنده‌هایی است که پیچش‌ها و تعلیقات داستانی زیادی را در کتاب‌هایش قرار می‌دهد؛ به‌طوری‌که حدس زدن پایان رمان‌ سخت می‌شود. وقتی این ترفند در کنار فصل‌های کوتاه و موجز قرار بگیرد، خوانندگان دیگر نمی‌توانند دست از خواندن کتاب بردارند و آن را در یک نشست می‌خوانند. پس اگر به دنبال چنین رمانی هستید، کتاب راز خدمتکار را که نشر کتاب کوله‌پشتی منتشر کرده است، با ترجمه‌ی مریم علیزاده میلانلو بخوانید.

درباره‌ی مجموعه‌ی خدمتکار

مجموعه‌ی سه جلدی خدمتکار داستانی رازآلود و مهیج از فریدا مک‌فادن است. جلد اول این کتاب خدمتکار (The Housemaid) ، جلد دوم راز خدمتکار (The Housemaid's Secret) و جلد سوم آن خدمتکار می‌بیند (The Housemaid Is Watching) نام دارد. این مجموعه از عناوین پرفروش نیویورک تایمز، یواس‌اِی تودِی و وال استریت ژورنال بوده و همچنین در سال ۲۰۲۳ برنده‌ی جایزه‌ی ITW در ژانر ترسناک و هیجان‌انگیز شده است.

جوایز و افتخارات کتاب راز خدمتکار

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2023
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در ژانر تریلر و معمایی (سال 2023)

نکوداشت‌های کتاب راز خدمتکار

  • من عاشق این کتاب جذاب و خواندنی شدم! هر لحظه تعلیقی جدید در داستان اضافه می‌شد. من آن را در یک نشست خواندم. کتابی درگیر‌کننده و حیرت‌انگیز که با ضربان بالای قلبتان آن را تمام می‌کنید! (نظر یکی از کاربران سایت گودریدز)
  • کتاب راز خدمتکار هم درست مانند کتاب خدمتکار،‌ بسیار جذاب و پرتعلیق است و شما را آن‌چنان مجذوب می‌کند که می‌خواهید خیلی سریع به سراغ جلد سوم بروید. بیچاره میلی که مجبور است به کار کردن در خانه‌ی این افراد روان‌پریش و خطرناک ادامه دهد! (نظر یکی از کاربران سایت آمازون)

کتاب راز خدمتکار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب راز خدمتکار را به طرفداران فریدا مک‌فادن و کسانی که رمان خدمتکار را خوانده‌اند، به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم. اگر از طرفداران پروپاقرص کتاب‌های جنایی و معمایی هستید، این رمان را انتخاب کنید؛ چه جلد اول مجموعه‌ی خدمتکار را خوانده باشید و چه نخوانده باشید.

در بخشی از کتاب راز خدمتکار می‌خوانیم

امروز برای داشتن آپارتمان کوچکی حتی وسط یکی از خطرناک‌ترین محلات نیویورک احساس خوش‌شانسی می‌کنم. اگر بعد از اخراج امبر دگرا و درآمدی که از دست داده‌ام، به‌زودی شغل دیگری را جایگزین نکنم (بدون هیچ معرفی‌نامه یا پیشنهادی اخراجم کرد)، به بهترین چیزی که می‌توانم امیدوار باشم جعبه‌ای مقوایی بیرون از ساختمان آجری فرسوده‌ای است که حالا در آن زندگی می‌کنم. اگر تصمیم نمی‌گرفتم به کالج بروم، شاید تا الان کمی پول پس‌انداز کرده بودم. اما منِ احمق ترجیح دادم خودم را ارتقا دهم.

همان‌طور که مقابل آخرین بلوکی که به ساختمانم می‌رسد راه می‌روم و کفش‌های کتانی‌ام روی گل‌ولای سنگ‌فرش خیابان شلپ‌شلوپ می‌کنند، احساس می‌کنم کسی پشت‌سرم تعقیبم می‌کند. البته من همیشه در این محدوده در حالت آماده‌باش هستم، اما بعضی مواقع احساس می‌کنم واقعاً نوع اشتباهی از توجه را به خودم جلب کرده‌ام. مثلاً الان علاوه‌بر احساس مورمور شدن پشت گردنم، صدای قدم‌هایی را هم از پشت‌سرم می‌شنوم. هرکسی که آنجاست، دارد به من نزدیک‌تر می‌شود. اما رویم را برنمی‌گردانم. فقط کت مشکی گشاد و ساده‌ام را محکم‌تر دور بدنم می‌پیچم و تندتر راه می‌روم. از کنار مزدای مشکی‌ای که چراغ جلوی سمت راستش شکسته می‌گذرم و همچنین از کنار شیر آتش‌نشانی قرمزی که آبش چکه می‌کند و سپس از پنج پلۀ ناهموار بتنی به‌سمت درِ آپارتمانم می‌روم.

کلیدهایم را آماده کرده‌ام. برخلاف ساختمان شیک و باکلاس آپارتمان آپر وست ساید دگراها، اینجا هیچ دربانی نداریم و برای باز کردن در، آیفون و کلید داریم. وقتی صاحب‌خانه‌ام، خانم رندال، آپارتمان را به من اجاره می‌داد، درمورد اینکه اجازه ندهم کسی پشت‌سرم وارد ساختمان شود، سخنرانی تحکم‌آمیزی ارائه کرد. راه خوبی برای سرقت یا تجاور جنسییه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز خدمتکار
نویسنده
مترجممریم علیزاده میلانلو
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-461-648-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز خدمتکار

آرزو هاتفی
۱۴۰۳/۲/۶
مثل دیگر کتاب‌های این نویسنده این کتاب هم پر از غافلگیری بود. ابتدای داستان کمی روند خسته کننده‌ای داره. اشاره‌های ریزی که به جلد اول کتاب میشه جالبه ولی در عین حال داستان مستقلی رو ایجاد میکنه. کاملا متفاوت با جلد اول کتابه با این که طرح کلی داستان همون طرح کلی داستان اوله ولی اتفافات فضای داستان و شخصیت‌ها کاملا متفاوته. بار دیگه استفاده از تکنیک روایت به کمک چند راوی و شخصیت کار رو جذاب و خاص کرده و تمام معادلات ذهنی و قابل تصور آدم رو بهم میریزه و انگار هر شخصیت داره داستان جدایی رو روایت میکنه انقدر که دیدگاه هاشون متفاوته. در کل باید بگم یک بار دیگه تلاش کردم انتهای داستان یا لاقل شخصیت‌های مثبت و منفی داستان رو حدس بزنم و یکبار دیگه به بن بست خوردم انگار ایده‌های این نویسنده تمومی نداره و هیچوقت نمیشه خط فکریشو حدس زد و همیشه یه گزینه متفاوت داره که غافلگیرتون کنه
M
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
همیشه کتاب‌های فریدا مک فادن برام کشش خاصی دارن و همیشه توی کمتر از یه روز تموم میشن. شخصیت اصلی کتاب همون میلی شخصیت کتاب خدمتکار همین نویسنده است. بیشتر از اینکه کتاب دنباله خدمتکار باشه مثل اینه که میلی تبدیل به یه شخصیت انتقام جو توی کتاب‌های فریدا مک فادن شده و پرونده‌های مرتبط با آزار و اذیت زن هارو حل میکنه. عملا حدس زدن اتفاقات توی کتاب‌های فریدا مک فادن برام غیرممکنه بخاطر همین خوندن کتاباش برام لذت بخشن و از نظرم مطالب اضافی و حاشیه‌ای توی کتاباش وجود ندارن. قسمت ناراحت کننده کتاب برام این بود که حتی وقتی میلی مورد آزار و اذیت قرار گرفت در ابتدا پلیس ازش طرفداری میکرد ولی بعد از اینکه فهمیدن سابقه داره پلیس ازش حمایت نکرد و حتی اونو مجرم ماجرا شناخت. که البته توی جامعه الان همه این مسائل انقدر رایج هستن که عادی بنظر میان.
rui
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب‌های فریدا مک فادن عالی و بی نظیرن، راز خدمتکار رو میتونیم دنباله‌ای برای کتاب خدمتکار بدونیم که با فاصله‌ی زمانی نسبتا طولانیه ده ساله در حال وقوع هست. روند کتاب هیجان انگیز و توصیفات به اندازه‌ی کافی واضح و گیرا بودن. میلی، شخصیت اصلی این داستان کم و کاست‌هایی داره که باعث میشه ازون حالت بی و قهرمان عیب نقص داستان بیرون بیاد و به شخصیت‌های واقعی نزدیکتر بشه که این واقعا جالب و لذت بخشه. به طرفدارای کتاب‌های کتاب جنایی و معمایی این کتاب به شدت زیبا رو پیشنهاد میکنم. ممنون از کتابراه بابت در اختیار قرار دادن کتاب.
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اگه از کتاب‌های مک فادن مطالعه داشتید حتما میدونید قراره غافلگیری خوبی براتون داشته باشه این کتاب در ادامه کتاب خدمتکار هستش ولی با فضای کمی متفاوت بنظرم نویسنده خوب تونسته کتاب دوم رو در ادامه‌ی اولی بنویسه و از ریتم کتاب قبل کم نمیاره
داستان درباره دختریه که بخاطر مخارج خودش مجبور به خدمتکاری و
توی خونه‌های افراد ثروتمند هست البته خیلی دوست داره به هم نوع خودش کمک کنه و مردم رو نجات بده اما این دفعه این اتفاق خوب پیش نمیره...
بخونید و لذت ببرید برای من که دو روز طول کشید
•نسرین‌طلا•
۱۴۰۳/۲/۶
بعد از خوندن جلد اول فکر می‌کردم نویسنده دیگه نمی‌تونه به خوبی داستان رو پیش ببره، و بله من اشتباه فکر می‌کردم. داستان فوق العاده بود و کاملا پر از غافلگیری. پلات توییست‌های کتاب رو دوست داشتم و شما رو در حین خوندن درگیر می‌کنه که واقعا جذابه. یکی از نکات مثبتی هم که داره اینکه فصل‌ها کوتاه و هیجان انگیزه، باعث می‌شه یکی دو روزه کتاب رو تموم کنین. ترجمه خوبه و پیشنهاد می‌شه بخونین.
کیمیا هژبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دقیقا شبیه جلد اول کتاب خدمتکار بود فقط شخصیت‌ها و روند داستان متفاوت بود. شخصیت منفی به شدت رو مخ و کل داستان غیر قابل باور و مسخره بود. نه متن قوی‌ای داشت و نه شخصیت پردازی قوی‌ای. اگه کتابی میخواید که یک روزه برای سرگرمی بخونید خوبه ولی در کل انتظار زیادی از این کتاب نداشته باشید.
Khodamokhodam Kh
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
این کتاب جلد دوم کتاب خدمتکار هست. شخصیت اول این کتاب میلی کالووی هست. کشش داستان خوبه ولی از جلد اولش کمتره. ترجمه خوب بود. شخصیت میلی رو دوست داشتم واینکه آخر داستان نقطه اوجش بود که خیلی خوشم اومد ازش. اگر از ژانر جنایی لذت میبرید توصیه میکنم بخونید.
Samaneh
۱۴۰۳/۱/۲۸
اگه کتاب خدمتکار رو خوندی این بار برات‌ یک کم تکراریه. این کتاب خانم فریدا مثل کتاب خدمتکار شاهکار نبود ولی بد هم نبود راضی بودم. در کل کتابای خانم فریدا رو دوست دارم همش غافلگیری داره و جالبه
آیدا رضازاده
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب بسیار جذابی بود که در ادامه کتاب خدمتکار نوشته شده و عالی بود تا اخرین لحظه نمیشه حدس زد که قاتل واقعی کیه و این باعث میشه کتاب جذاب تر بشه و خواننده رو به خواندن کتاب مشتاق تر میکنه
Aa
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بسیار عالى این نویسنده همیشه من رو غافلگیر مى کنه به نظرم کتاب هاى دیگه ایشون رو هم بخوانید درست موقعى که فکر مى کنید همه چیز را فهمیده اید فریدا به شما نشان مى دهید تاکنون هیچ چیز نمى دانستید
Fateme
۱۴۰۳/۱/۲۲
من عاشق اینجور داستان‌ها هستم غیرقابل پیش بینی و شوکه کننده این رمان واقعا فوق العاده بود هرچند که بهتر بود نسخه چاپیشو میخوندم ولی خب زنگ خطر ته حسابم در میومد..: (
نِکو :)
۱۴۰۳/۱/۵
جلد اولش بهتر از جلد دوم بودم، نکاتی که به داخل داستان اشاره شدن هم خوب بود، و پایان کتاب رو هم دوست داشتم. و هیجانش که بخش خوب کتاب محسوب میشه از جلد اول کمتر بود
Imsoniya
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب جالبی بود؛ اما کسایی که کتاب های فریدا مک فادن رو خوندن تقریبا میتونن حدس بزنن اونی که به ظاهر بی گناهه،... کتاب جالبی بود ارزش خواندن داشت
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
داستان جالب و متفاوت با کتاب قبلی رو داشت اینجا مرد خانواده مورد سواستفاده قرار گرفته بود
داستان پیچیده و جذاب بود و باعث میشد تا انتها اونو زمین نذاری
زهرا ساداتی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خیلی خوب بود فقط زمانی که میلی نمیتونسته به خونه‌اش بره چطوری تونسته قرص‌ها رو برداره و به همسر سیموندز بده؟ اینجای داستان مبهم بود
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب راز خدمتکار

برای دریافت کتاب راز خدمتکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.