معرفی و دانلود کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند

عکس جلد کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند

کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند که یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین آثار آگاتا کریستی محسوب می‌شود، درباره‌ی مرگ اسرارآمیز افرادی است که در یک جزیره دور هم جمع شده‌اند. این کتاب که پرفروش‌ترین رمان پلیسی تاریخ است، کارآگاهی برای حل معما ندارد.

بی‌تردید آگاتا کریستی (Agatha Christie) شناخته‌شده‌ترین نویسنده‌ی رمان‌های پلیسی است، اما نوشتن کتاب و آنگاه هیچکس نماند (And Then There Were None) به گفته‌ی خالقش مشکل‌ترین رمان او بوده است. این تلاش او به خوبی نتیجه داده و آن را به پرفروش‌ترین رمان پلیسی تاریخ تبدیل کرده است.

معرفی رمان و آنگاه هیچ‌کس نماند:

هفت مرد و سه زن به وسیله‌ی به بهانه‌های مختلف به جزیره‌ی سلجر دعوت می‌شوند تا تعطیلات خود را در آن جزیره‌ی دورافتاده بگذرانند. وجه اشتراک مسافران در این است که به دلیل اعمال خود در گذشته منجر به قتل یک نفر شده‌اند. این افراد پس از مدتی متوجه می‌شوند که توسط یک نفر به این جزیره دعوت شده‌اند، کسی که از اسرار هر ده میهمان باخبر است. این فرد ناشناس به شیوه‌ای عجیب شروع به کشتن حاضران جزیره می‌کند و نحوه‌ی قتل آن‌ها را با الهام از شعری کودکانه به نام ده پسربچه سرباز انتخاب می‌کند.

«و آنگاه هیچکس نماند» در فضایی دور از شهر و در یک جزیره اتفاق می‌افتد و ذهن شما را به خوبی درگیر می‌کند که قاتل کیست. نویسنده شخصیت‌های داستان را از میان اقشار موجه و آبرومند جامعه انتخاب کرده است، به نوعی که هرگز احتمال نمی‌رود قاتل باشند. شاید داستان در نگاه اول غیرممکن به نظر برسد ولی به خوبی نشان می‌دهد که انسان دو پا تا چه حد می‌تواند عجیب و بی‌رحم باشد.

در نسخه‌‌ی اولیه‌ی این رمان از کلمه «کاکاسیا» استفاده شده بود که بعدها به دلیل توهین‌آمیز بودنش به «سرخپوست» و در نهایت به «سرباز» تغییر کرده که ترجمه حاضر بر اساس آخرین نسخه انجام شده است. خواندن این رمان می‌تواند جذاب باشد و ذهن شما را به شکل هیجان‌انگیزی درگیر کند.

اقتباس از رمان و آنگاه هیچ‌کس نماند:

به جرأت می‌توان این رمان را یکی از محبوب‌ترین آثار پلیسی دانست؛ با این اوصاف اقتباس از آن نیز تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در میان این اقتباس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- فیلم سینمایی سپس هیچ‌کدام باقی نماندند، سال 1945 به کارگردانی رنه کلر
- ده سرخ‌پوست کوچولو، سال 1965، به کارگردانی جورج پولاک
- مینی سریال سپس هیچ‌کدام باقی نماندند، سال 2015، به کارگردانی کریگ ویویروس

نکوداشت‌های رمان و آنگاه هیچ‌کس باقی نماند:

- همه‌چیز کاملاً غیرممکن و کاملاً جذاب است. این اثر گیج‌کننده‌ترین معمایی است که آگاتا کریستی نوشته است. (New York Times)
- یکی از هوشمندانه‌ترین رمان‌های معمایی در تمامی روزها و سال‌ها. (Time magazine)
- حیرت‌انگیزترین، جسورانه‌ترین، مبتکرانه و موفق‌ترین داستان معمایی از زمان قتل راجر آکروید. (Daily Herald UK)

در بخشی از کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند می‌خوانیم:

صدا قطع شد. یک لحظه سکوت گیج‌کننده‌ای فضا را پر کرد و آنگاه صدای بلند برشکستن آمد! سینی قهوه از دست راجرز افتاده بود. در همان لحظه از نقطه‌ای بیرون از اتاق، همزمان صدای جیغ و صدای ضربه‌ای سنگین به گوش رسید.

اول از همه لومبارد حرکت کرد. به سمت در خیز برداشت و آن را باز کرد. آن بیرون، خانم راجرز دراز به دراز روی زمین افتاده بود. لومبارد فریاد زد: «مارستون!» آنتونی به سرعت رفت تا به او کمک کند. آن دو، خانم راجرز را بلند کردند و به اتاق پذیرایی آوردند.

دکتر آرمسترانگ به سرعت آمد و به آن دو کمک کرد خانم راجرز را روی مبل بگذارند. به او نگاه کرد و به سرعت گفت: «چیزی نیست، بیهوش شده است و چند لحظه دیگر به هوش می‌آید.»

لومبارد به آقای راجرز گفت: «کمی نوشیدنی بیاور.»

راجرز که رنگش پریده و دستانش می‌لرزید زیرلب گفت: «چشم، قربان!» و به سرعت از اتاق بیرون رفت.

ویرا فریاد زد: «صدای چه کسی بود؟ کجا بود؟ به نظر می‌رسید... »

ژنرال مک‌آرتور مثل ماهی در روغن از جا پرید و گفت: «اینجا چه خبر است؟ این دیگر چه شوخی مسخره‌ای بود؟» دستش می‌لرزید. شانه‌هایش افتاده بود و در یک لحظه ده‌سال پیرتر به نظر رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند
نویسنده
مترجممحمد خیریان
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-641293-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند

David Star
۱۴۰۱/۷/۱۳
اولین بار بود رمان جنایی میخونم
تجربه جالبی بود
اسم کریستی رو شنیده بودم، ولی دیدم واقعا حرفه ایه
ترجمه هم خوب و روون
من که زود خوندنش رو تموم کردم و تا یه وقت کوچیک پیدا میکردم کلی از کتاب رو میخوندم لذت بردم و با کمی چاشنی ترس و هیجان
تا آخر هم قاتل مشخص نبود و جالب بود!
فقط با یه موضوع و
مشکل داشتم، اینکه ترس خیلی توی افراد نمود نداشت انگار فقط یه بازی پیچیده رو فقط میخواستن حل کنن و بحث کشتن نبود
با مرگ افراد راحت و منطقی کنار میومدن، مثل راجرز که با مرگ خانومش خیلی راحت کنار اومد و نه افسردگی نه چیزی و راحت به کارهای فرداش ادامه داد، یا همه خیلی راحت دور همدیگه غذا میخوردن و مینوشیدن و چای و… وقتی مطمئن شدن قاتل یکی از خودشونه میتونن ترتیب کشتن افراد دیگه رو بدن برای نجات جون خودشون یا حداقل انقدر راحت با همه نشست و برخاست نکنن
یه مورد دیگه هم اینکه کسی پیشنهاد دفن جنازه‌ها رو نمی‌داد، همه توی اتاق خودشون و تختشون بودن جالب بود
در کل رمان خوب و محکمی بود و خوندنش پیشنهاد میشه
Somayeh Sami
۱۴۰۱/۳/۶
به شدت پیشنهاد میشه از اون دسته کتاباست که تا تمومش نکنی ول نمیکنی، و واقعا نویسنده تونسته بود کشش داستان رو تا آخر حفظ کنه و با پایانی غافلگیرکننده، یکی از ویژگی‌های بارزش این بود مدام در حال حدس زدن قاتل هستی ولی به طور قطع نمیتونی بگی که چه کسی قاتل هست چون تو این داستان همه‌ی افراد یک رازهای و سیاهی دارن اینطور بگیم که انگار باید بین بد و بدتر یکیو انتخاب میکردی و میگفتی این قاتله و در آخر پایانی که نسبتا غافلگیر کننده بود و تا حدودی نمیتونی حدس بزنی (البته از آگاتا کریستی انتظار چنین کتاب خوبی رو میره)
حمید میرباقری
۱۴۰۲/۴/۴
شخصیت پردازی کتاب بسیار ضعیف بود من هیچ کدوم از شخصیت‌های کتاب رو خوب نشناختم ولی در عوض طرح معما در کتاب بسیار روون و جذاب بود و نقطه عالی کتاب حل معما بود که در فصل اخر خوندیم نکته‌ای که وحود داشت این بود که قبل از نقطه عطف داستان در مورد مشکوک شدن به هم از زبان قاضی همه به هم مشکوک بودن و این به باعث خسته کننده شدن ثلث میانی کتاب بود نظرم فصل یکی به اخر هم کلا اضافه بود
در کل ژانر پلیسی به سبک کریستی بیش از فضا سازی و شخصیت پردازی قدرتمند طرح و حل معمای فوق العاده داره
Mahshad
۱۴۰۰/۱۲/۸
بسم رب الشهدا و صدیقین
فوق العاده بود
من انقد سریع خوندم و مشتاق بودم که از کارم افتادم😅
بی نظیر بود
هم ترس هم تنفر و انگاری این اتفاق رخ داده بود.
فوق العاده بود. بی نظیر
از نظر من این کتاب جزو بهترین هاست.
تلفیقی از حس ترس و جنون.
دیوانگی رو نشون داده بود ترس و مرگ رو باهم مثل‌ی سم و
قوی به خواننده وارد میکرد
شخصیت‌ها، گناهکار بودنشون این هجم از برنامه ریزی یک نویسنده برای ساختن یک شاهکار تحسین بر انگیزه🌹🌹🌹🌹
الهام نظاری
۱۴۰۲/۴/۲۳
مسلما وقتی اسم نویسنده مشهوری مثل آگاتا کریستی پشت یک رمان هست سطح توقع و انتظار بالاست. اما این کتاب نتونست توقع من رو به عنوان خواننده رمان‌های جنایی براورده کنه. درسته که نتونستم قاتل رو حدس بزنم و در انتها غافلگیر شدم اما دلیل خودکشی قاتل رو اصلا متوجه نشدم و اینکه چطور اونقدر ثروت داشته که در تونسته چنین کاری انجام بده، اینا واسم مبهم موند. مجموع از این نظر که تا انتهای رمان همراه نویسنده پیش میرفتم و ذهنم درگیر ماجراها بود رمان خوبی بود.
دریا نخعی
۱۴۰۳/۱/۲۶
یه اثر فوق العاده دیگه از آگاتا کریستی. کتاب هیچکس نماند یا ده بچه زنگی. به جرات میتونم بگم کتاب فوق العاده ای بود که حتی یه لحظه دست از خواندنش بر نداشتم و حتی حدس نزدم که قاتل کیه تا لحظه آخر خواننده و گول میزنه و یک اثر ماندگار درست می کنه و واقعا هم به نظرم نظراتی که خونده بودم کاملا درست بود چرا که یکی از سخت تمرین داستان های آگاتا به گفته خودش بود یه ذهن قوی و خلاق همچین چیزی رو خلق می کنه
عسل جعفری
۱۴۰۲/۶/۱۰
آثار اگاتا کریستی فوق العادس.
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم. داستان فوق العاده‌ای داره و با مهارت بسیار بالای نویسنده حدس زدن پایان داستان غیرممکنه و در پایان واقعا آدم رو شوک میکنه. کتابی از آگاتا کریستی معرفی کنم به نظرم کتاب های:: قتل راجر اکروید، پس از تشییع جنازه، ان یا ام، سوزش سر انگشتان خیلی خوب بودن
فیلمش هم خیلی خوبه.
maedeh mosayebzadeh
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
آگا کریستی یکی از نویسندگان شاخص ژانر جنایی و ادبیات کارآگاهی هست
این داستان هم یکی دیگه از شاهکار‌های این نویسنده ست
بسیار پر کشش و بسیار مرموز هست جوری که واقعا نمیتونید معمای داستان رو کشف کنید
اگه طرفدار این ژانر هستید به هیچ وجه از دستش ندید
غزل حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۲۵
من برای اولین بار یه کتاب جنایی میخوندم و به نظرم خیلی داستان کشش بالایی داشت. و تنها نقدی که به داستان داشتم نحوه واکنش عاری از ترس و اضطراب کاراکترها بود. یعنی در گیر دار کشته شدنشون به راحتی می‌نشستن غذا میخوردن و به راحتی می‌خوابیدن. انتظار داشتم نویسنده استرس رو تو کاراکترها به نمایش بذاره
Sun
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
برخلاف یه سری از کتاب‌هایی که از این ژانر هستند پایان نسبتا غیر قابل پیش بینی داشت انگار هر لحظه امکان داشت اون شخصی که توی حدس و گمان‌های خودت بی گناه جلوش داده بودی می‌تونه قاتل باشه کشش خوبی داشت پیشنهادش میکنم اگر علاقه به این ژانر دارید و دنبال یه کتاب خوب هستید.
niloofar singh
۱۴۰۰/۶/۸
راستش من شخصا عاشق آگاتا کریستی ام. کاراکترهاش پیچیدگی دارن و نحوه روایت جوریه که تا رسیدن به قاتل و انگیزه ش، کاملا در خلسه هستین. من مینی سریال این کار رو دیدم و از اونجایی که توی ذهنم مونده بود فقط کتاب رو دانلود کردم و بعد متوجه شدم همونه و نخوندمش:)
نیلو نادی
۱۴۰۱/۹/۱۴
از اونجایی که طرفدار پر و پا قرص اثار جنایی هستم و با قلم آگاتا کریستی اشنایی دارم، از اواسط کار قاتل رو پیدا کردم منتهی دوباره گول خوردم و فکر کردم اشتباه کردم درحالی که در پایان فهمیدم حدسم درست بوده. آثار خانم کریستی بی نظیره
Erfan Rhmi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
اثری فریبنده،،، کاملا وجه سرد ترس رو حس میکنید،، تا اخرین بند از کتاب نمیتونید راز این کتاب رو حدس بزنید و مدام از خودتان میپرسید نکنه این او ون هست یا دیگری،،
هشدار!! این کتاب از درگیر کنندگی بالایی برخوردار هست.
Hadis Gholipour
۱۴۰۰/۷/۲۳
درود؛ کتاب بسیار عالیی بود. خیلی وقت بود که کتابی نتونستم بود تا این حد منو مجذوب خودش کنه. البته پایانش کمی عجیب بود و به نظر من میشد بهتر نگاشتش ولی این باعث نمیشه که من به این کتاب خوب چهار ستاره بدم. لذت بردم. ممنون.
Nasim بهرامی مقدم
۱۴۰۰/۵/۲۶
من به کتاب و فیلم‌های جنایی خیلی علاقه دارم و این کتاب به شدت منو مجذوب خودش کرد... اثار خانم کریستی واقعا عالین اما چیزی که من بیشتر از همه تو این کتاب دوست داشتم شعر «پسربچه‌های سرباز» بود (ترسناک و بامزه). ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 104

راهنمای مطالعه کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند

برای دریافت کتاب و آنگاه هیچ‌کس نماند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.