معرفی و دانلود کتاب راز شادی والدین دانمارکی

برای دانلود قانونی کتاب راز شادی والدین دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز شادی والدین دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز شادی والدین دانمارکی

جسیکا جوئل الکساندر و ایبن دیسینگ ساندال در کتاب راز شادی والدین دانمارکی می‌کوشند تا توضیح دهند چرا کشور دانمارک برای مدت چهل سال است که به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود. آن‌ها به این مسأله پی برده‌اند که علت اصلی وجود چنین موفقیتی شیوه‌ی خاص تربیت فرزند در کشور دانمارک است.

درباره‌ی کتاب راز شادی والدین دانمارکی

کشور دانمارک یکی از شادترین کشورهای جهان است. طبق ارزیابی سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی (OECD)، که هر سال میزان خوشحالی افراد و رضایت از زندگی آن‌ها را با معیارهای مشخصی بررسی و ارائه می‌کند، کشور دانمارک به مدت 40 سال پیاپی، یعنی از سال 1973، به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده است. این کشور بر اساس آخرین سنجش صورت‌گرفته توسط این سازمان با امتیاز 5/7 از 10 هم‌چنان در رده‌ی شادترین کشورهای جهان قرار دارد. ممکن است در ابتدا این گونه به‌نظر برسد که علت وجود این سطح بالای رضایت از زندگی و خوشحالی در کشور دانمارک، رشد و توسعه‌ اقتصادی است؛ اگر چنین دریافتی درست باشد، کشورهای صنعتی و پیشرفته‌ای مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان باید در رده‌ی کشورهای شاد بالاتر از دانمارک قرار بگیرند، اما این گونه نیست! همین امر دلیلی شد تا نویسندگان آمریکایی برای یافتن علت شادی مردم کشور دانمارک به تقلا بیفتند و بکوشند تا راز خوشحالی مردم این کشور را کشف کنند.

جسیکا جوئل الکساندر (Jessica Juelle Alexander) و ایبن دیسینگ ساندال (Iben Sanahl) در کتاب راز شادی والدین دانمارکی ذیل هفت فصل تلاش می‌کنند تا علت‌های وجود شادی در خانواده‌های دانمارکی را شرح دهند. آن موضوعی که در ایجاد خانواده و پس از آن کشوری شاد به عنوان امری محوری شناخته می‌شود، شیوه‌ی خاص دانمارکی‌ها در فرزندپروری است. خانواده‌های دانمارکی می‌کوشند تا در تربیت فرزندان خود، مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی سالم را به آن‌ها آموزش دهند. آن‌های برای فرزندانشان امنیت عاطفی ایجاد می‌کنند، شیوه‌های درست حل چالش‌ها را به آن‌ها می‌آموزند و به کودکانشان یاد می‌دهند که در رویارویی با وقایع مختلف، انعطاف داشته باشند. این کتاب توسط فاطمه اشرف‌آبادی به زبان فارسی ترجمه شده است و انتشارات امید سخن عهده‌دار انتشار آن بوده است.

نکوداشت‌های کتاب راز شادی والدین دانمارکی

- من به بازی آزاد اعتقاد دارم. من این کتاب تربیتی شگفت‌انگیز به نام راز شادی والدین دانمارکی را خواندم، که در مورد بازی آزاد صحبت می‌کند و این که چگونه واقعاً این شیوه ذهن آن‌ها را توسعه می‌دهد. (کریستین بل)

- کتابی که جوهری از باهوشی حسی دارد. شیوه‌ی دانمارکی جایگزین درخشانی برای والدین پراسترس مدرن ارائه می‌دهد و خانواده‌ها، از دهلی نو تا نیویورک با درک آن فریاد خواهند زد. جست‌وجوی شادی را فراموش کنید، این کتاب به ریشه‌های اصیل شادی خانوادگی می‌رسد. من حدس می‌زنم دانمارکی هستم. (هیثر شوماک)

- پس از سال‌ها مطالعه‌ی دلایل وجود شادی در شیوه‌ی تربیت دانمارکی، به نظر من این کتاب راهنمای روشنگر، بسیار مفید و هوشمندانه‌ای در مورد چگونگی بهبود سطح شادی خود به عنوان والدین و نحوه‌ی پرورش کودکان شادتر به روش دانمارکی است. من این کتاب را به هر کسی که می‌خواهد به خود ویا فرزندانش بهترین شانس یک زندگی شاد را بدهد توصیه می‌کنم. (ملین ریدال)

کتاب راز شادی والدین دانمارکی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب در وهله‌ی اول به والدینی که می‌خواهند کودکان خود را شاد و سالم تربیت کنند و سپس به تمام افرادی که به دنبال داشتن سبک زندگی شادتری هستند، توصیه می‌شود.

با جسیکا جوئل الکساندر و ایبن دیسینگ ساندال بیشتر آشنا شویم

جسیکا جوئل الکساندر نویسنده، پژوهشگر فرهنگی، روزنامه‌نگار و سخنران بین‌المللی است. آثار او اغلب در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار دارند. او سخنرانی‌هایی جهانی برای گوگل، مرکز فرهنگی اسکاندیناوی، سازمان ملل متحد و ... داشته است.

ایبن دیسینگ ساندال، کارشناس حرفه‌ای فرزندپروری، روان‌درمانگر، معلم و مشاور خانواده است. او در زمینه‌ی روان‌شناسی و تحصیل کودک بیش از 20 سال تجربه‌ی عینی دارد که در تحریر کتاب راز شادی والدین دانمارکی به او کمک قابل توجهی کرده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب راز شادی والدین دانمارکی

  • هیچ میراثی بالاتر از صداقت نیست. (ویلیام شکسپیر)
  • غلبه بر نفس خود بالاتر از فتح هزاران نبرد است. (بودا)
  • بهترین و زیبا‌ترین چیزهای دنیا را نه می‌توان دید نه می‌توان لمس کرد، آن‌ها را باید در دل احساس کرد. (هلن کلر)
  • همیشه به‌گونه‌ای از بازی حرف می‌زنیم که تصور می‌شود صرفاً خلاصی از یادگیری جدی است، در‌حالی‌که بازی‌کردن برای کودکان در‌حقیقت یادگیری جدی است. (مستر راجرز)

در بخشی از کتاب راز شادی والدین دانمارکی می‌خوانیم

همه ما با چنین موقعیتی آشنا شده‌ایم که در اوج خستگی فرزندانمان به حرف ما اهمیتی نمی‌دهند یا از آن سرپیچی می‌کنند و به‌رغم تلاش ما، به رفتار غلط خود یا آزارمان ادامه می‌دهند و باعث می‌شوند که از کوره دربرویم. برخی والدین در این موقعیت شروع به جیغ‌زدن یا داد‌و‌فریاد می‌کنند، برخی فرزند خود را تهدید می‌کنند که اگر به رفتار خود ادامه دهد باید ساعت‌ها بی‌سر‌و‌صدا یک گوشه بنشیند یا چیزهایی را که به آن علاقه دارد، از او می‌گیرند. برخی نیز از تنبیه فیزیکی استفاده می‌کنند.

دوستان و والدین بسیاری را دیده‌ایم که بر سر فرزندنشان فریاد می‌زنند یا او را بر روی زانوی خود به پشت می‌خوابانند و به باسن او ضربه می‌زنند. این رفتار اغلب زمانی از والدین سر می‌زند که از بی‌اعتنایی فرزندشان نسبت به اخطاری که به او داده‌اند نا‌امید شده‌اند. در این مواقع، معمولاً با چنین صحنه‌ای روبه‌رو می‌شویم: «بهتراست همین حالا این کار را انجام دهی وگرنه!» یا «اگر همین الان تمامش نکنی چیزی بد در انتظارت است... متوجه منظورم که هستی!»، «اگر یکبار دیگر چنین چیزی از تو بخواهم، دیگر خودت می‌دانی چه می‌شود!» و پس از آن‌که این هشدار نهایی داده می‌شود و تمام روش‌ها بی‌نتیجه می‌ماند، والدین حس می‌کنند باید تا جایی ادامه دهند که کنترل اوضاع را دوباره به دست بگیرند و نتیجه آن به ضربه‌زدن بر باسن، جیغ‌کشیدن یا نوعی تنبیه بدنی ختم می‌شود.

برخی مطالعات نشان می‌دهد حدود نود درصد از آمریکایی‌ها هنوز هم از ضربه‌زدن به باسن برای تنبیه کودکان استفاده می‌کنند. جسیکا نیز به عنوان یک کودک در معرض چنین تنبیهی بود، درست مانند خواهرش. واکنش این‌گونه والدین صرفاً مطابق با تنظیمات پیش‌فرض خود آن‌ها و بر اساس نحوه تربیتشان، عموماً فیزیکی بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
درباره نویسنده‌ها
نظرهای منتقدان
نظرهای والدین
پیشگفتار ویرایش جدید
مقدمه
راز شادی دانمارکی چیست؟
فصل اول: تنظیمات پیش فرض خود را بشناسیم
فصل دوم: بازی
فصل سوم: اصالت
فصل چهارم: بازنگری
فصل پنجم: همدلی
فصل ششم: از اتمام حجت کردن اجتناب کنید
فصل هفتم: با هم بودن و هوگه
سوگند هوگه
مقصد ما کجاست؟ 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز شادی والدین دانمارکی
نویسنده،
مترجمفاطمه اشرف آبادی
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-7044-31-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز شادی والدین دانمارکی

Maryammaghbol
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب توسط خانم آمریکایی تدوین شده است که با یک مرد دانمارکی ازدواج می‌کند و بعد از تولد فرزندان متوجه سبک متفاوت همسرش در تربیت فرزندان می‌شود و چون این سبک منطقی تر و شادتر بوده است و مانع ایجاد استرس و افسردگی در بچه‌ها هم می‌شده نویسنده شیوه‌های تربیتی همسرش را یادداشت کرده و برای والدین و و کشورهای اروپایی آمریکایی می‌فرستد نظرات آن‌ها راهم جمع آوری می‌کند و درنهایت به عنوان یک کتاب آموزشی منتشر می‌کند
کتابی بسیار ارزشمند و حاوی نکات اموزشی خوبی است که منطقی صحبت کردن با بچه‌ها البته با در نظرگرفتن سن آنان و پرهیز از تهدید یا تنبیه بدنی و.... را به خوبی اموزش می‌دهد
معصومه اسماعیلی
۱۴۰۱/۱۲/۱
بسیار تاثیر گذار و عملی میباشد و راهکارهایی که ارائه شده کاملا واضح و روشن ما را به مقصودمان میرساند
زهرا قربانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
این کتاب برای پدر مادر‌ها کاربر یه مناسب مطالعه کردن هست ارزش وقت گذاشتن داره
صدیقه افکوسی پاقلعه
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب بسیار خوبی است و با خواندنش به تامل وادار شدم. سپاسگزارم
حمید قراگوزلو
۱۴۰۳/۲/۲
کتاب اموزنده‌ای ه.. حتما بخونید.. به والدین پیشنهاد میکنم
ساجده بیگی
۱۴۰۲/۹/۲۰
خیلی مفید و دوست داشتنی بود
زهراقربانی
۱۴۰۲/۲/۲۴
کتاب خوبی نبود البته بازم سلیقه ایه
طیبه جوان
۱۴۰۱/۹/۲۷
کتاب بسیار خوبی برای رفتار با فرزند هست
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب راز شادی والدین دانمارکی

برای دریافت کتاب راز شادی والدین دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.