معرفی و دانلود کتاب راز عاشقی

عکس جلد کتاب راز عاشقی
قیمت:
۱۵۶۰۰ 7800 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راز عاشقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز عاشقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز عاشقی

کتاب راز عاشقی نوشته احمد قاسمی، به تحلیل راز و رموز و مسیر زندگی برای جوانانی که تازه تشکیل زندگی داده‌اند و نیازمند رهنمودهایی برای با دوام ماندن زندگی زناشویی‌شان هستند، می‌پردازد.

نگاهی گذرا به جامعه امروز نشان دهنده این واقعیت دردناک است که متاسفانه بنای بیشتر روابط بر محور مادیات بوده و نه اخلاقیات. یعنی رابطه‌ای که فقط سود مادی و ظاهر را ملاک و مبنا قرار می‌دهد. به عبارتی ساده‌تر تعدادی تنها به فکر مادیات خود هستند و اگر در این میان کسی در فشار و سختی قرار گرفت، توجهی به آن نمی‌کنند. آن‌ها نه تنها بر زخم‌های برادر، دوست، آشنا و همسایه مرهم نبوده، که خود زخمی دیگر بر آن می‌نهند! آن‌ها تنها برای خود ارزش قائلند و به سر انجام و ضرر کارهایشان برای دیگران فکر نمی‌کنند. نه اشک چشم گرفتاران و نه بغض گلوگیرشان، هیچ کدام قلب سنگی اینان را نمی‌لرزاند.

آنان که آب را گل آلود می‌کنند تا با طمع‌ورزی، از این آب گل آلود ماهی بگیرند و به قول معروف کلاهی از این نمد ببرند، یا از روابط انسانی چیزی نمی‌دانند یا صلاح‌شان نیست که بدانند. بر فرض که گرانی و تورم معلول یک اقتصاد بیمار است، آیا باید به یک بیمار کمک کرد یا زهری کشنده در داوری او ریخت؟ آیا بعضی از گرانی‌ها و بخشی از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها مثل بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره آن و یا گرانی ارزاق عمومی و کرایه ماشین‌ها و...، ریشه در بی‌انصافی خودمان ندارد؟ اگر عدل و انصاف و عاطفه جایگزین بی‌عدالتی و بی‌انصافی و بی‌رحمی شود، مسلما جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت و روابط سالم‌تری بین افراد حاکم خواهد شد. کسی که با دیگران مهربان و سازگار است خداوند با لطف و محبت به او نظر می‌کند.

در بخشی از کتاب راز عاشقی می‌خوانید:

چقدر آسان است که بگوییم تقصیر خودت است تو مرا مجبور کردی که آن کار را انجام بدهم! تو دلیل بدبختی من هستی! خیلی سخت است به خودم نگاه کنم و بپرسم که سهم من در به وجود آمدن این شکل چیست؟ مشکلات با سرزنش کردن هرگز حل نمی‌شود و همیشه بازتاب منفی دارد. وقتی هر یک از ما دیگری را به خاطر اشتباهات و خطا به باد سرزنش می‌گیریم در حقیقت فرصتی به همسرتان نمی‌دهیم تا او در مورد اشتباهاتش فکر کند و جواب دهد. به علاوه هر کس که احساس سرزنش شدن بکند به همین روش جواب خواهد داد و حرف‌ها در نهایت منتهی به جنگ و دعوا می‌شود. اما پادزهر سرزنش کردن چیست؟ جواب آن خیلی ساده است. مسئولیت هر اتفاقی را به گردن بگیرید. سخت است که از خودتان دست بکشید اما برای حفظ روابط زناشویی لازم است. اگر شما حق بودن را یک امتیاز یا جایزه برای خود می‌دانید مطمئن باشید نه تنها در این رابطه که چه بسا در رابطه دیگری هم شکست خورده خواهید بود و شما احتمالا نمی‌خواهید در زندگی مشترک بازنده باشید و تنها می‌خواهید در زندگی مشترک برنده باشید و طرف مقابل نیز یک بازنده باشد. سعی کنید تا آن جایی که می‌توانید به سهم خوتان در ایجاد یک اختلاف تامل کرده و از خودتان بپرسید چه کاری انجام داده‌اید که موجب ایجاد مشکل شده است. به جای سرزنش کردن مسئولیت هر اتفاقی را بر عهده بگیرید جملاتی را که با آن همسر خود را مورد سرزنش قرار داده‌اید یادداشت کنید و تصمیم بگیرید از آن به بعد نگاهی منصفانه و دقیق به رفتار و کردار همسرتان داشته باشید زمانی که شما محترمانه با همسرتان صحبت کنید او خودش می‌فهمد باید با شما چگونه رفتار کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: نکاتی که باید تازه دامادها و تازه عروس‌ها بدانند
فصل دوم: آنچه پدران و مادران باید بدانند
فصل سوم: خوشبختی چیست؟ شادی کدام است؟
فصل چهارم: کمی از مواد مخدر بدانیم
فصل پنجم: نکاتی برای زندگی بهتر
فصل ششم: رازهای موفقیت در زندگی
فصل هفتم: نکات خواندنی
فصل هشتم: راز و نیاز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز عاشقی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-289-744-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۶۰۰ 7800 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز عاشقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راز عاشقی

برای دریافت کتاب راز عاشقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.