معرفی و دانلود کتاب رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت

عکس جلد کتاب رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رام کردن خشم سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رام کردن خشم سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت

در چه مواقعی خشم، احساسی درست و به‌جاست؟ فیث جی. هارپر نویسنده‌ی کتاب رام کردن خشم سرکش، در این اثر روان‌شناختی نحوه‌ی به‌کارگیری عصبانیت را توضیح می‌دهد. او با تأکید بر عدم سرکوب احساس خشم، تلاش می‌کند با استفاده از پژوهش‌های جدیدی که روی مدارهای خشم در مغز انسان انجام شده، واکنش‌های عصبی منحصربه‌فرد خود را بشناسیم. همچنین چگونگی هدایت احساس عصبانیت به سمت‌وسوی روابط بهتر را به ما می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب رام کردن خشم سرکش

آیا این باور درست است که اگر آدم‌ها عصبانی نشوند، بسیاری از درگیری‌ها و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد؟ یا آنکه، داشتن درک بهتری از خشم می‌تواند در جنبه‌های گوناگون زندگی به ما کمک کند؟ اگر کمی منصفانه به این مسئله توجه کنیم، درمی‌یابیم که بسیاری از ما، آدم‌هایی معمولی و دردمند هستیم که در محاصره‌ی اتفاق‌ها و رویدادهای بیرونی قرار گرفته‌ایم و گاهی اوقات ناچار می‌شویم به این احساس واکنش نشان دهیم. از سویی بسیاری از ما، از کودکی تحت آموزش‌های نادرست خانواده، مدرسه و جامعه قرار داشته‌ایم و به‌خاطر آن آموزه‌های اشتباه، هیچ‌وقت اجازه یا امکان بروز احساسی مانند ترس و غم را نداشته‌ایم؛ بلکه همیشه به ابراز خشم تشویق شده‌ایم. بااین‌وجود اما امروز عصبانیتِ گاه‌وبیگاه‌مان، بیش‌ازهمه، باعث رنجش و آزردگی خودمان می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب رام کردن خشم سرکش

فیث جی. هارپر (Faith G. Harper) معتقد است عصبانیت درواقع یک واکنش است؛ نه‌فقط واکنشی به شرایط یا احساس دیگر، بلکه واکنشی به سایر مشکلات روحی در انسان؛ و به همین دلیل نمی‌توان بدون صحبت درباره‌ی امکان وجود اختلال‌های روحی، یا استرس‌های زمینه‌ای در فرد به مقوله‌ی عصبانیت پرداخت. ازاین‌منظر، او معتقد است خشم همیشه احساسی درست و به‌جا قلمداد می‌شود، زیرا این حس یک عیب نیست و آنچه اهمیت دارد نحوه‌ی به‌کارگیری آن است. به باور این روان‌درمانگر، نیازی نیست احساس عصبانیت یا اعتراف به آن را نپذیریم، یا احساس خشم خود را سرکوب کنیم تا از واکنش‌های مضر آن در امان بمانیم؛ چرا که داشتن درک بهتری از این حس می‌تواند در جنبه‌های گوناگون زندگی به ما کمک کند.

او در کتاب رام کردن خشم سرکش (Unfuck your anger) درباره‌ی عوامل محرک عصبی‌بودن بحث و آن‌ها را بررسی می‌کند، اتفاقاتی را که هنگام بروز واکنشی عصبی در بدن ما رخ می‌دهند توضیح می‌دهد و سپس با بررسی علمی خشم، به همه‌ی فعالیت‌ها و تمرین‌های آگاهی‌دهنده و روشنگری می‌پردازد. تمرین‌هایی که به ما کمک می‌کنند واکنش‌های عصبی منحصربه‌فرد و شخصی خود را بشناسیم. او همچنین درباره‌ی چگونگی هدایت احساس عصبانیت به سمت‌وسوی روابط بهتر یا فعالیت‌های اجتماعی قوی‌تر نیز بحث و به اهمیت فراوان بخشش در زندگی اشاره می‌کند. فیث جی. هارپر سپس راهکارهایی را برای آموزش مواجهه‌ی منطقی در زمان عصبانی‌شدن ارائه می‌کند؛ به‌گونه‌ای که نه دچار به‌هم‌ریختگی روانی شویم، و نه خشم خود را مثل سم به درون فرو بریم. کوشش او در کتاب رام کردن خشم سرکش معطوف به این اصل است: عصبانی شدن ایرادی ندارد، می‌توانید عصبانی باشید و حال‌تان همچنان خوب بماند. در این مسیر، او کتاب رام‌کردن خشم سرکش را در پنج فصل با عنوان‌های عملکرد مغز هنگام عصبانیت، چطور از کوره درمی‌رویم، مقابله با خشم، بخشش، و اصلاح الگوی خشم: بازرسی و کنترل، نوشته و بخش ششم را نیز به نتیجه‌گیری اختصاص داده است.

این اثر روان‌شناختی را نشر مون با ترجمه‌ی نگار عطائی آشتیانی به فارسی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رام کردن خشم سرکش

  • فیث جی. هارپر در این کتاب مسئله‌ی خشم را توضیح می‌دهد و سپس با ارائه‌ی دستورالعمل‌هایی، برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید میزان خشم‌تان را کم کنید. پس اگر فکر می‌کنید عصبانی هستید، یا اگر همسرتان این‌گونه فکر می‌کند، به خودتان لطف بزرگی کنید! این کتاب را بخرید، بخوانید و دستورالعمل‌هایش را به کار ببرید. می‌توانید بعداً از من تشکر کنید؛ وقتی خوشحال‌تر، همدل‌تر و کمتر عصبانی هستید. (John Schinnerer)
  • یک مجموعه‌ی عالی همراه با کمک‌های همدلانه (Shelf Awareness)

کتاب رام کردن خشم سرکش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی افرادی که به سلامت روان خود اهمیت می‌دهند و قصد دارند کنترل ذهن خود را به دست بگیرند پیشنهاد می‌شود. اگر فردی را در اطرافتان می‌شناسید که با حس عصبانیت و خشم شدید درگیر است و از این مسئله رنج می‌برد،‌ کتابِ پیشِ رو را به او معرفی کنید.

در بخشی از کتاب رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت می‌خوانیم

فرض بر این است که واکنش عصبانیت واکنش جنگ را در ما برمی‌انگیزد، اما چنین مطلبی الزاما درست نیست. واکنش جنگ/ گریز/ انجماد (توقف) واکنشی حیاتی است، نه واکنشی سلطه‌جویانه؛ به این معنا که مغز ما در پس‌زمینەه‌ی خود در حال انجام برخی محاسبات است تا بفهمد بهترین روش برای نجات از وضعیت خطرناکی که شناسایی کرده چیست. ما زمانی وارد مبارزه می‌شویم که جنگیدن بهترین شانس بقایمان باشد؛ درحالی‌که فرار از موقعیت ممکن است احساس نجات و خلاصی بیشتری در ما ایجاد کند. به‌علاوه، شواهد فرگشت (تکاملی) زیادی وجود دارد حاکی از اینکه واکنش انجماد هم، درصورتی‌که نتوانیم حریف خود را مغلوب کنیم یا از او پیشی بگیریم، پاسخ حمایتی بسیار مهمی محسوب می‌شود. این واکنش درد حمله را خنثی و گاهی ذهن حریف را مغشوش می‌کند و باعث می‌شود گمان کند مرده‌ایم و درنتیجه برای مبارزه با ما بی‌میل می‌شود. این پدیده همواره در قلمروی حیوانات قابل مشاهده است و حیوانات لالشه‌ی مرده‌ی یکدیگر را نمی‌خورند؛ چرا که ممکن است گوشت آن فاسد باشد. در چنین وضعیتی، حیوان درنده بی‌میل می‌شود، راهش را ادامه و به طعمه‌اش اجازه‌ی فرار می‌دهد.

به خاطر داشته باشید "عصبانیت" عنوان یا برچسبی احساسی است که مغز ما آن را برای توضیح فعال‌سازی واکنش استرس ارائه می‌دهد. می‌توانید همزمان با عصبانیت واکنش گریز یا توقف هم داشته باشید. علاوه‌براین، قطعا می‌توانید عصبانی باشید و همراه با این احساس دیگر عواطف، از قبیل ترس و اضطراب، را نیز در خود شناسایی کنید. توضیحات من درباره‌ی این مطلب را تحمل کنید. قول می‌دهم وقتی به مدارهای خشم فرگشتی و همچنین همه‌ی نظریه‌هایی که در باب عصبانیت به‌عنوان احساس درجه‌دو و امثال آن مطرح شده برسیم، بحثمان قابل‌فهم‌تر بشود. عصبانیت فقط این نیست که قیافه‌ی خشن و جنگنده‌ای داشته باشیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عملکرد مغز هنگام عصبانیت
چطور از کوره درمی‌رویم
مقابله با خشم
ورود به فصل جدید: بخشش
اصلاح الگوی خشم: بازرسی و کنترل
نتیجه‌گیری
پی‌نوشت‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت
نویسنده
مترجمنگار عطائی آشتیانی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-7585-97-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رام کردن خشم سرکش

زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۹/۲۹
حتما بخونید نیاز جامعه مو مدیریت خشم هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رام کردن خشم سرکش

برای دریافت کتاب رام کردن خشم سرکش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.