معرفی و دانلود کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید

عکس جلد کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید

کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید نوشته‌ی جان بی. آردن، با ارجاع به تحقیقات و یافته‌های جدید در حوزه‌ی عصب‌شناسی و انعطاف‌پذیری مغز، به شما کمک می‌کند تمامی جنبه‌های زندگی‌تان را بهبود بخشیده و تقویت کنید. این نویسنده با اشاره به کاربرد‌های عصب‌شناسی برای زندگیِ روزمره، از شما می‌خواهد مغزتان را تغییر دهید تا بتوانید از محدودیت‌هایی که در حال حاضر دچارشان هستید فراتر بروید.

درباره‌ی کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید

کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید (Rewire Your Brain: Think Your Way to a Better Life) نوشته‌ی جان بی. آردن (John B. Arden) با اشاره به مفهوم انعطاف‌پذیری روانی، به ما نشان می‌دهد که برخلاف آنچه در سال‌های گذشته فکر می‌کردیم؛ مغز، حالت و ساختاری بسیار منعطف دارد و از تجارب ما شکل می‌گیرد؛ به بیانِ خود نویسنده، ما می‌توانیم با تمرین و تجربه کردن، مغزمان را دوباره سیم‌کشی کنیم.

جان بی. آردن در فصلِ اول کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید، ما را با مفهوم مغزِ تغییرپذیر آشنا می‌سازد. او نشان می‌دهد بخش‌های مختلف مغز چگونه کار می‌کنند، نورون‌ها چطور با هم ارتباط برقرار می‌کنند و انعطاف‌پذیری مغز چگونه ایجاد می‌شود. او در این بخش، به حقایق و نکاتِ بسیار جالبی در موردِ مغز اشاره می‌کند که باعث می‌شوند سنگینی و پیچیدگی مبحث خللی در فهمِ مخاطب ایجاد نکند. در این فصل است که جان بی. آردن روشِ خودش برای تغییر مغز را معرفی می‌کند و با ارائه‌ی مثال‌هایی آن را به روشنی به مخاطب آموزش می‌دهد.

این نویسنده در فصل بعدی، به مشکل اضطراب می‌پردازد و تأثیراتِ منفی و مخربِ آن بر مغز را نشان می‌دهد. جان بی. آردن در این فصل راهی برای درمان کردن اضطراب در پیش می‌نهد که شاید پذیرفتنی به نظر نرسد، ولی بسیار مؤثر و مفید است: برای اینکه اضطراب کمتری را تجربه کنیم، باید دست از اجتناب برداریم و به جای آن خود را در معرضِ عاملی که ما را مضطرب می‌کند قرار دهیم. این روش که برای درمانِ بسیاری از فوبیا‌ها و ترس‌های نامعقول نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از بهترین راه‌ها برای کم کردنِ اضطراب و رسیدن به آرامش روانی است.

این نویسنده با معرفی روش‌های تمرینی برای مغز، به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توان محدودیت‌های مغز را کنار گذاشت و استعداد‌های نهفته‌ی مغزتان را تقویت کنید. با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های معرفی‌شده توسط جان بی. آردن، می‌توانید نگرش مثبتی نسبت به زندگی داشته باشید، در زمان و شرایطِ استرس‌زا آرام بمانید و روابط اجتماعی خود را بهبود بخشید.

کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید، مباحث جالب و جذابی را به مخاطب ارائه می‌دهد و او را در این زمینه‌ها آموزش می‌دهد. او با ارائه‌ی پیشگفتار‌های مناسب و مقدمه‌چینی‌های دقیق، مخاطب را برای شنیدن مباحثِ بعدی آماده می‌کند و از این راه توجه او را تا آخر به خود جلب می‌کند. او با مرتبط کردنِ مباحثِ قبلاً مطرح‌شده با مطالبی که در ادامه خواهند آمد، پیوستارِ ساده و جذابی در روایت کتاب صوتی ایجاد می‌کند و از این طریق مسائل کتاب یکپارچه و دقیق می‌ماند.

بااین‌حال کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید تنها به ارائه و معرفی تمرین‌های مغز نمی‌پردازد. این روان‌شناس و محقق برجسته، اهمیتِ تغذیه‌ی سالم، ورزش کردن و داشتن روابط اجتماعی خوب را نیز گوشزد می‌کند و به شکلِ دقیق و موجزی فواید و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کند. این کتاب صوتی که برای اولین‌بار در سال 2010 منتشر شده بود، توسط انتشارات ققنوس و با ترجمه‌ی ابراهیم شایان روانه‌ی بازار شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات ماه آوا با گویندگی گشتاسب امجدی تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید

  • کتابی جذاب و الهام‌بخش (جین استفنسون، برگزارکننده‌ی سمینار‌های JSA)

  • دکتر جان بی. آردن در این کتاب مسیر را برای درمان مبتنی بر مغز و استفاده از ظرفیت‌های مغز باز کرد. کتاب مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید، بسیار عملی و نوآورانه است (کیت اِس نِگ، رییس روان‌شناسی حرفه‌ای سنگاپور).

  • دکتر جان بی. آردن در کتاب مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید، شما را به سفری به درون مغزتان فرا می‌خواند. اگر به نگرش‌های ذهن‌آگاهانه و درمان‌های مبتنی بر مغز علاقه‌مندید، حتماً باید این کتاب را بخوانید (گئورک دینچِو، مالکِ وب‌سایت روان‌شناسیِ بلغارستان).

  • جان بی. آردن توانایی و استعداد زیادی در ارائه‌ی جذاب یافته‌های علمیِ بسیار پیچیده و حرفه‌ای دارد... کتاب مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید، هم به درمان‌گران و هم به درمان‌جویان، امید و همینطور توصیه‌های عملی ارائه می‌دهد (پِر اِی اِستراومزهایم، مشاور ویژه‌ی انجمن روان‌شناسی نروژ).

  • جان بی. آردن در این کتاب برخلاف دیگر محققینی که مغز را به شکل یک ماشین بدونِ جان بررسی می‌کنند، به مغز جانِ دوباره‌ای می‌دهد و در موردِ آن به شکلِ ساده و راحتی سخن می‌گوید (گایان شاوِردیان، استاد روان‌شناسی کاربردی در دانشگاه دولتی ایروان).

کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث زیستی و روان‌شناختی مرتبط با مغز علاقه‌مندید یا اگر می‌خواهید از ظرفیت‌های مغزتان بیشتر و بهتر استفاده کنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با جان بی. آردن بیشتر آشنا شویم

جان باگوسیان آردن (John Boghosian Arden) نویسنده و روان‌شناس آمریکاییِ متولد 1951 است. او که به مدت چند سال رییس بخش آموزشِ مرکز درمانی کایزِر پرمَنِنتِ کارولینای شمالی بود، توانست یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های آموزش سلامت روانی در آمریکا را تشکیل دهد. جان بی. آردن در کتاب‌های خود به دنبال یکپارچه کردن بخش‌ها و نظریات مختلف روان‌درمانی‌ست و مخاطبین خود را با مفاهیم مرتبط با مغز و عصب‌شناسی آشنا می‌کند. او کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته است که از آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «از لوس کردن شوهرتان دست بردارید»، «کتاب کار درمان وسواس (OCD)» و «اضطراب: درمان مبتنی بر مغز کتاب کار درمانگران و مراجعین» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید می‌شنویم

مغز از گلوکر به منزله‌ی سوخت استفاده می‌کند ولی اگر مقدار زیادی از آن را در یک زمان بگیرد، مشکلات متعددی ممکن است ایجاد شود. اتفاقی نیست که بسیاری از اعضای بدن‌تان از جمله لوزالمعده، جگر، تیرویید، غدد آدرنالین، غدد بلغمی و مغز در فهرستِ کنترل میزان گلوکز در خون آمده‌اند. وقتی قند خون خیلی پایین می‌آید، مغز و مخصوصاً هیپوتالاموس، به غدد مخاطی و تیرویید علامت می‌دهد که جگر را آماده کنند تا از چربی بدن قند بیشتری تولید کند. قند خونِ پایین به هیپوگلیسیمیا و قند خونِ بالا به هایپرگلیسمیا می‌انجامد. در هر دو صورت، توانایی‌های تفکر دقیق و حفظ احساساتِ متعادل دچار مخاطره می‌شوند. وقتی قند خون پس از غذا خوردن بالا می‌رود، لوزالمعده، انسولین ترشح می‌کند تا قند را به داخل سلول‌ها برساند. اگر قند به زیر حد معمول برسد، مغز علامتی دال بر اضطراب صادر می‌کند تا ماشه‌ی رهایی هورمون اپی‌نفرین یا همان آدرنالین را بچکاند که به جگر بگوید گلوکز بیشتری تولید کند. در نتیجه ممکن است احساس کنید عصبی، گیج، حواس‌پرت، خسته، ضعیف یا لرزان هستید یا تپش قلب بگیرید. علائم کاهش قند خون مخصوصاً اگر گرایش به هیپوگلیسمیا داشته باشید و قهوه را با شکم خالی مصرف کنید، سلامتی را به مخاطره می‌اندازد. اگر مرض قند دارید، سیستم شما بسیار شکننده‌تر است و باید خیلی در مدیریت قند خون خود دقت کنید.

آن‌هایی را که پیش‌تر بر شمردم از قبیل عصبانیت و خستگی، واضح‌تر از علائمی‌ست که به گستره‌ی توجه، حافظه‌ی کوتاه‌مدت و ثبات خلقی شما ربط دارد. پس از مصرف قند زیاد، تقویت هورمون‌های فشار عصبی فعال می‌شود که ممکن است تا پنج ساعت پایدار بماند. این به دلیل آن است که قند اضافی، لوزالمعده‌تان را وادار می‌کند بیشتر از حد معمول انسولین ترشح کند و قند زیادی را از سیستم شما خارج می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
79 دقیقه
پیشگفتار و فصل اول
54 دقیقه
فصل دوم: رام کردن آمیگدال
63 دقیقه
فصل سوم: تغییر موضع به چپ
50 دقیقه
فصل چهارم: پرورش حافظه
74 دقیقه
فصل پنجم: سوخت‌رسانی به مغز
59 دقیقه
فصل ششم: عادات سالم، ورزش و خواب
61 دقیقه
فصل هفتم: داروی اجتماعی
53 دقیقه
فصل هشتم: انعطاف‌پذیری و فرزانگی
49 دقیقه
فصل نهم: نگرش آگاهانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید
نویسنده
مترجمابراهیم شایان
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید

Nasim Taqizadeh
۱۴۰۲/۴/۳۱
کتاب کامل و مفیدی برای رسیدن به سبک زندگی سالم هست. از شناخت مغز، روان، راه‌های جلوگیری از افسردگی و اختلالات روانی تا تنظیم خواب و تغذیه مناسب برای سلامتی بدن که هم مربوط به روان و هم تقویت حافظه میشه!
به گفته‌ی کتاب خواب، تغذیه، روابط اجتماعی و... همه و همه باهم مرتبط هستن و برای بالا بردن و رو
کیفیت زندگی مغز سالم بهشون نیاز داریم!
نویسنده تمام فرایند‌های مغز با جزئیات و اسم هورمون‌ها و بخش‌ها و چگونگی اون‌ها گفته و باعث شده ازشکل نصیحت و توصیه خارج بشه تا بیشتر بهشون توجه کنیم.
خیلی وقت بود کتابی به این خوبی و مفیدی نخونده بودم عالی بود 👍
hossain ansari
۱۴۰۲/۴/۲۲
بسیار مفید و تاثیر گذار بود. ممنون از کتابراه که همچو کتابهای قشنگی رو تو لیست میزاره. کتابهای دیگه‌ای هم میخواستم که نداشتین مثل مغز درمانی کودکان و مغز درمانی بزرگسالان
لطفا اینارو هم بزارید تو نرم افزار
خانم براتی
۱۴۰۲/۴/۱۴
مطالب این کتاب شامل عبارات و اصطلاحات پزشکی و علمی است و برای افرادی که حوصله اینطور‌مطالب را ندارند توصیه نمی‌شود اما همچنان برای افراد مختلف مطالب آموزنده دارد
مهسا ابراهیمی
۱۴۰۲/۴/۱۶
کتاب خوبیه ولی برای کسایی که حوصله‌ی عبارتهای علمی و پزشکی رو ندارن زیاد مناسب نیست درکل پیشنهاد میشه
سعید لطفعلی پور
۱۴۰۲/۴/۱۶
تقریباً میشه گفت به نوعی کتاب روانشناسی مغز هستش میشه از محتوا و اطلاعات خوبش استفاده کرد
مجتبی بذرافشان
۱۴۰۲/۸/۲۵
کتاب خوبیه
فقط باید حوصله داشته باشی گوش بدی
احسان
۱۴۰۲/۷/۷
زیاد تخصصی صحبت می‌کند یه کم خسته‌کننده است
حسن حبیبی
۱۴۰۲/۹/۲
بد نیست بهتر هم میشود باشه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید

برای دریافت کتاب صوتی مغزتان را دوباره سیم کشی کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.