معرفی و دانلود کتاب کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته

عکس جلد کتاب کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته

کتاب کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته نوشته‌ی کال نیوپورت، اثر پرفروشی است که نشان می‌دهد چگونه ظهور تکنولوژی، توانایی تمرکز عمیق بر وظایف‌تان را از شما گرفته است و چطور می‌توانید بر این معضل غلبه کنید. (فایل این کتاب با ویراست جدید در تاریخ 1400/03/31 به‌روزرسانی شده است.)

چرا بدون کار عمیق (Deep Work) و متمرکز، نمی‌توان به نتایج آنچنانی رسید؟ کال نیوپورت (Cal Newport) در این کتاب که از زمان انتشار در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است، می‌گوید که «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه‌ی مفقودۀ موفقیت است.

در این اثر استراتژی‌های گوناگونی مطرح می‌شود که به شما کمک می‌کند خروجی کارتان را بهبود بخشید و از زمان آزاد در اختیارتان نهایت بهره را ببرید. صرف نظر از اینکه برنامه‌نویس کامپیوتر باشید یا نویسنده، بازاریاب، مشاور و یا کارآفرین، برای موفقیت، باید بهترین چیزهایی که می‌توانید را تولید کنید، امر مهمی که نیاز به عمیق بودن دارد.

اغلب افرادی که چندین کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند، تحسین می‌کنید. دوست دارید خودتان هم با انجام همزمان و یا سریع چندین کار، بازدهی‌تان را بیشتر و در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید. اما مشکل بزرگی در این نگرش وجود دارد؛ هیچ نتیجه‌ی مهم و قابل افتخاری با این شیوه به دست نمی‌آید! در اقتصاد فعلی روز به روز به تمرکز و کار عمیق بیشتر نیاز پیدا می‌کنید و همزمان داشتن تمرکز و کار عمیق، سخت‌تر می‌شود. اینگونه است که داشتن مهارت کار عمیق، شما را به یکی از معدود افراد بسیار ارزشمند در کسب و کار و زندگی شخصی‌تان تبدیل می‌کند.

دو دلیل برای ارزشمندی کار عمیق وجود دارد. مورد اول، مربوط به یادگیری است. شما در دوران اقتصاد اطلاعاتی زندگی می‌کنید که وابسته به سیستم‌های پیچیده‌ای است که به سرعت در حال تغییرند. به عنوان مثال بعضی از زبان‌های برنامه‌نویسی که یاد گرفته‌اید، ده سال قبل وجود نداشتند و احتمالاً تا ده سال دیگر هم منسوخ خواهند شد.

به طور مشابه، کسی که در زمینه‌ی بازاریابی در دهه 1990 فعالیت می‌کرده است، احتمالاً در مورد اینکه امروزه بازاریابان، نیاز به داشتن مهارت در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل دیجیتال دارند، هیچ ایده‌ای نداشته است. بنابراین برای ارزشمند ماندن در اقتصادتان، باید بر هنر یادگیری مطالب پیچیده با سرعت بالا تسلط داشته باشید. این امر مهم، نیاز به کار عمیق دارد. اگر این توانایی را پرورش ندهید، به احتمال زیاد از پیشرفت‌های تکنولوژیکی عقب خواهید ماند.

دلیل دوم برای ارزشمند بودن کار عمیق، این است که انقلاب شبکه‌های دیجیتال، اثرات مثبت و منفی دارد. اگر بتوانید چیز سودمندی ایجاد کنید، دسترسی به مخاطب آن (برای مثال، کارفرمایان یا مشتریان) اساساً بدون محدودیت است؛ عاملی که پاداش مادی و معنوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، اگر چیزی که تولید می‌کنید متوسط باشد، پس به مشکل برخواهید خورد، زیرا پیدا کردن جایگزین بهتر در اینترنت برای مخاطبان شما بسیار آسان است.

جملات برگزیده‌ی کتاب کار عمیق؛ قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته:

- رابطه‌ی بین کار عمیق و همکاری، مهارت می‌طلبد.
- کار عمیق به شما کمک می‌کند تا کاری در سطح ممتاز ارائه کنید.
- کار عمیق به شما کمک می‌کند تا مطالب دشوار را به سرعت بیاموزید.
- در میان حواس‌پرتی‌ها استراحت نداشته باشید؛ بلکه در میان تمرکزها استراحت کنید.

در بخشی از کتاب کار عمیق؛ قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته می‌خوانیم:

ریک فورر آهنگر است. او متخصص شیوه‌های فلزکاری باستانی و قرون وسطایی است که در کارگاهش به نام «در کانتی فورج وورکز» با مشقت آن‌ها را بازسازی می‌کند. فورر هنرش را اینگونه توضیح می‌دهد: «تمام کارهایم را با دست انجام می‌دهم و از ابزارهایی استفاده می‌کنم که توانم را، بدون محدود کردن خلاقیتم یا تعاملم با مواد اولیه، چند برابر می‌کنند. کاری که ممکن است برای من، 100 ضربه‌ی دست طول بکشد، می‌تواند در یک دستگاه بزرگ پرس با یک ضربه انجام شود. این با هدف من در تناقض است و برای رسیدن به این هدف، تمام کارهای من، شواهدی از دو دستی را نشان می‌دهند که آن‌ها را ساخته‌اند».

در سال 2012، شبکه‌ی پی‌بی‌اس برنامه‌ی مستندی تهیه کرد که نگاهی اجمالی به دنیای فورر ارائه می‌داد. در این برنامه متوجه می‌شویم که او در انبار غله‌ای، در مزرعه‌ای روستایی در ایالت ویسکانسین که به کارگاه تبدیل شده است، کار می‌کند، در جایی نه چندان دور از منظره‌ی دریاچه‌ی میشیگان. فورر، اغلب در‌های انبار را باز می‌گذارد (یک احتمال این است که برای خارج کردن گرمای کوره‌ها این کار را انجام می‌دهد) و به این ترتیب، تلاش و زحماتش در کارگاه در کنار قابی از زمین‌های مزرعه که تا افق امتداد دارند، قرار می‌گیرند.

این محیط، دلپذیر است، اما در اولین برخورد، کاری که آن جا انجام می‌شود، می‌تواند خشن به نظر برسد. فورر، در مستند تلاش می‌کند تا یک شمشیر عصر وایکینگ را بازسازی کند. او با استفاده از یک تکنیک 1500 ساله برای گداخته کردن فولاد شروع می‌کند. نتیجه، شمشی است که خیلی بزرگ‌تر از سه یا چهار عدد گوشی هوشمند که روی هم چیده شده باشند، نیست. پس از آن، این شمش متراکم، باید به شکل یک تیغه‌ی شمشیر بلند و ظریف دربیاید و جلا داده شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول) ایده
فصل اول) کار عمیق ارزشمند است
فصل دوم) کار عمیق کمیاب است
فصل سوم) کار عمیق هدفمند است
بخش دوم) قوانین
قانون اول) عمیق کار کنید
قانون دوم) سر رفتن حوصله‌تان را بپذیرید
قانون سوم) رسانه‌های اجتماعی را ترک کنید
قانون چهارم) کم عمقی را کاهش دهید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته
نویسنده
مترجمناهید ملکی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-6840-12-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار عمیق

سامان اشرفی
۱۳۹۹/۶/۷
از اول همه باید بگم ترجمه این کتاب در سطح بشدت متوسطی قرار داره. بعضی قسمتها گنگ و عجبیب ترجمه شده بود و لازم بود که چندبار اون قسمتها رو بخونم تا دقیق منظور نویسنده رو متوجه بشم، در حالی که فکر میکنم امکان این وجود داشت که از کلمات، عبارات و نگارش بهتری استفاده بشه تا انرژی کمتری برای خوندن مصرف و بشه. همین مسئله گاهی اوقات میتونه روی سرعت مطالعه بشدت تاثیر بذاره.
اما در مورد خود کتاب باید بگم کتاب بسیار خوبی بود. البته باید اعتراف کنم تعداد مثال‌هایی که در مورد اهمیت کار تمرکز عمیق زده شده بود کمی بیش از اندازه زیاد بود و حتی بعضی از اونا کمی تخصصی به نظر می‌اومد. ولی در کل کتاب خیلی مفیدی بود.
من از خریدم راضی هستم ولی قطعا از مترجم نه
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کتاب کار عمیق؛ شباهت ساختاری به کتاب کم عمق‌ها از نیکلاس کار دارد. هر دو بر ضعف مهارت‌های شناختی مغز در دوره امروز تاکید می‌کنند. گرچه ایده در سراسر کتاب تبیین شده است که تمرکز تخصصی علیه کل گرایی نیست بلکه علیه سطحی گرایی و پراکندگی است. عصر اطلاعات و ارتباطات؛ افراد را اطلاعات محور و حداکثر دانش محور تبدیل کرده تا علم و تخصص محور. از این رو مطالعه چنین کتاب‌هایی هم یک راهنمای خوب برای معلمان و اساتید دانشگاه است و هم راهنمایی کاربردی برای اهالی کسب و کار: اختراع و نوآفرینانی که در پی ایجاد دگرگونی هستند. این کتاب گزینه‌ای خوب برای مطالعه در عصر بی‌دقتی کرونایی ما است.
Hossein Tork
۱۳۹۸/۶/۲۶
بعضی جاهاش آدم نمیفهمه چی خونده غیر از اون جاها ترجمه خوب و روانه
از طرفی توی کتاب چندتا استراتژی داره که بهت ارائه میده و اونقدر مثال هاش زیاده که آدم دیوونه میشه
بعدی اینکه فقط یک بخش برای قانع کردن شما به کار عمیقه که به نظرم زیاد لازم نبوده
مگر اینکه نخواسته باشید کتاب رو بخونید و اتفاقی باهاش
برخورد کرده باشید
درکل بنا به اعتقاد خودم اگه از هر کتابی یک نکته یاد بگیری کافیه و این کتاب نکته و راه هاییی داره که میتونه تو خیلی جاها کمکتون کنه
و پایه اصلیش هم اینه که از اینترنت دوری کنید (شبکه‌های اجتماعی مخصوصا)
زینب بازیار
۱۳۹۸/۷/۲
ب نظرم علت درجا زدن و اینکه نمیتونم تو اهدافمون ثابت قدم بمونیم شلوغی ذهن و ب دنبالش اشوب روحی و ذهنی هست ک برامون ایجاد شده. این کتاب فک میکنم نقطه شروع مثبتی برای مدیریت ذهن و بالا بردن تمرکز هست.
داوود اسمعیلی
۱۳۹۸/۹/۱
برای من که تو حوزه برنامه نویسی کامپیوتر مشغول به کار هستم خیلی خوب بودش همیشه این مشکل توی من وجود داشت که خوب و سطحی مطالب یاد نمیگیرم ولی این کتاب پیشنهادهای خیلی خوبی به من ارائه کرد که بتونم تمرکز بیشتری توی کارم داشته باشم و باسرعت بیشتری بتونم مطالب یاد بگیرم و واقعا خیلی کتاب عالی بودش خوب که این کتاب باعث شد اشتباهاتمو درک کنم و بهتر بتونم تمرکزم توی کارم بیشتر کار کنم.
محمد خیری نیا
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اگه فقط یک مورد و بگم که در قرن 21 خیلی واجبه که حتما تقویت بشه وروش کار کرد همین کار عمیق هستش و با روش‌های کاربردی و علمی برای عملی کردنش.
من به شخص خیلی از کارام و نمی‌تونم درست انجام بدم با این حجم از حواس پرتی و خواسته‌های فراوانی که داریم سخته که تمرکز عمیق داشته باشیم و واقعا هنم لازمه‌ی و
موفقیت در زندگی تمرکز داشتنه.
به شدت بهتون توصیه می‌کنم که حتما این کتاب خریداری کنید و از مطالبش نهایت استفاده رو ببرید
کاربر نوید حاجی زاده
۱۳۹۹/۳/۱۰
عزیزان... متن کتاب برای افرادی که دغدغه موفقیت دارند بسیار گران‌بهاست اما نکته من درباره ترجمه‌ی کتاب هست... من با مقایسه فصل اول این کتاب و کار عمیقی که نشر شمشاد منتشر کرده (در فیدیبو موجود هستش) متوجه شدم که میزان روانی ترجمه در نشر شمشاد به مراتب بهتر از این اثر هستش... ابتدا این کتاب رو خریدم اما اینقدر وسط خواندن کتاب از ترجمه خسته شدم که مجبور شدم نشر شمشاد رو بخرم. امیدوارم شما هم اول مقایسه کنید و بعد خرید
احمد حیدری
۱۳۹۸/۸/۱۴
این کتاب رو تازه تموم کردم. از لحاظ بار معنایی کتاب عالی بود همچنین از لحاظ کیفیت نویسندگی واقعاً از مترجم نهایت تشکر را دارم که آنقدر زیبا و سلیس متن کتاب را نوشته بودند. این کتاب آنقدر مفید بود که من متوجه شدم ساعات کار عمیقم بشدت پایین بود که با راهنمایی‌های این کتاب توانسته‌ام آن‌ها رو به ۳ برابر وضعیت قبلی بهبود بدم.
سعید پَرَند وَش
۱۳۹۸/۵/۲۵
کتابی ست مبتنی بر واقعیت، که کلیدواژه هایِ عملیِ قابلِ قبولی بر تمرکزِ یک انسان، برایِ هرچه نزدیک تر شدنِ به چشم اندازِ پیشِ رویِ خود، عرضه میدارد.. اما تنها اطلاعِ از این مطالب، در واقع بدونِ اقدامِ عملی درباره اشان، قِرانی فی نمی‌دارد.. (بی ارزش است)
سیده ریحانه موسوی
۱۳۹۹/۷/۹
در دسته‌ی کتابای بیزینسی شاید قرار بگیره، ولی برای همه‌ی کسایی که بخوان زندگیِ باکیفیت تر و مطلوب‌تری داشته باشن مفیده، فارق ازینکه شاغل یا بیکار باشید.
خود من وقتی تمرینا یا تکلیفاشو عملی کردم جدا ازینکه بعنوان کسیکه خییلی تو تمرکز کردن مشکل داره و شدیدا حواس پرته، تونستم تا حد خوبی روی چیزی ک میخوام متمرکز شم و ذهنمو خلوت کنم، حتی آرامش درونمم بیشتر شد.
محمد صفری
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
نمیشه گفت کتابی خالی از محتوا و فایده هستش اما الان دیگه زمان راهکار‌های مستقیم و چکشیه نه جانبی (بیشتر عوامل مزاحم تمرکز رو رفع کرد و آدم رو تبدیل به فراری از همه چی کرد تا تقویت تمرکزش) در حالی که از نظر علمی تو شلوغ‌ترین مکان‌ها هم میشه تمرکز داشت-!!
بازم میگم یه جاهایی واقعا فوق العاده بود کتاب
اما روحیه سنگر گرفتن به جای قوی شدن خیلی جالب نیست✨
alireza abbassi
۱۳۹۸/۸/۲۶
کلمات کلیدی مهمی رو عنوان کرده از جمله سیاهچاله معیار، که میتونه برای یه شروع جدید توی بیزینس بدردبخور باشه...
و دقت داشته باشید که کال نیوپورت یه مهندس توی علوم کامپیوتره، یه وبسایت هم داره و اگه کتاباشو بخونید متوجه میشید که هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی نداره.
mohammad hamzehee
۱۳۹۸/۶/۴
کتاب فوق العاده‌ای هستش. به کسایی که تردید دارند برای خوندن این کتاب پیشنهاد میکنم قبلش پادکست بی‌پلاس این کتاب را گوش کنند.
Ali Amadi
۱۴۰۰/۳/۱۹
عالی بود، با نقشه اقدام‌هایی که از این کتاب بیرون کشیدم تونستم راندمانم رو بالاتر ببرم و اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو کمتر کنم، مطالعه این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم، ولی بعضی جاها یکم متنش قابل فهم نبود که بنظرم در درک کلی مشکلی ایجاد نمی‌کرد.
A Afshar
۱۳۹۸/۵/۲۱
کتاب رو تموم نکردم ولی تا اینجا عالی بوده. سه گروه سرآمد رو معرفی کرده و واقعا کلید موفقیت رو نشون میده یعنی: کار عمیق
مشاهده همه نظرات 118

راهنمای مطالعه کتاب کار عمیق

برای دریافت کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.