معرفی و دانلود کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی

عکس جلد کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی
قیمت:
۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی

تام کانلان در کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی، فرمولی استثنایی و اثبات‌شده برای موفقیت ارائه می‌دهد و به خواننده کمک می‌کند ظرف مدت سی روز در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌ خود به شکل چشمگیری پیشرفت کند. کانلان در این کتاب موفق و تحسین‌شده می‌کوشد این قاعده‌ی ساده، اما کاربردی را ثابت کند که با تنها یک درصد پیشرفت در هر کاری، می‌توان به‌مرور قدم‌های بزرگی برداشت و به اهداف خود نزدیک‌تر شد.

درباره‌ی کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی

در شنای صد متر پروانه‌ی مردان المپیکِ 2008 پکن، مایکل فلپس، شناگر آمریکایی، با 50.58 ثانیه رکورد المپیک را شکست و قهرمان شد. اختلاف او با نفر دوم تنها 0.002 ثانیه بود؛ چیزی کمتر از زمان یک پلک زدن. اما نکته‌ی جالب‌تر این بود که اختلاف او با نفر چهارم، یعنی کسی که هیچ افتخاری کسب نکرد، فقط 0.15 ثانیه بود. به تعبیر دیگر می‌توان گفت اختلاف نفر چهارم با فلپس کمتر از 1 درصد بود. آیا این اتفاق استثنا بود و فقط در همین مسابقه افتاد؟ تام کانلان (Tom Connellan)، استاد دانشگاه و مدیر آمریکایی، عمیقاً اعتقاد دارد که خیر، این امر نه‌تنها استثنایی و اتفاقی نبود، بلکه مثل یک الگو بارها و بارها تکرار شده است. کانلان با مطالعه‌ی نتایج المپیک در چند دوره‌ی اخیر به این نکته‌ی قابل‌توجه پی برده که در اکثر مسابقات، فاصله‌ی نفر یا تیم قهرمان با آن‌هایی که هیچ مقامی که کسب نکرده‌اند، بسیار اندک و ناچیز و معمولاً کمتر از یک درصد است؛ اما ازآنجاکه فقط قهرمان‌ها دیده می‌شوند و شکست‌خورده‌ها فراموش می‌گردند، کسی به این نکته‌ی حیرت‌آور توجهی ندارد. او نظریات خود را به شکل مفصل در کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی (The 1% Solution for Work and Life) شرح می‌دهد.

کانلان بر همین اساس به یک ایده‌ی مهم می‌رسد؛ اگر ما بتوانیم فقط یک درصد شرایطمان را بهبود دهیم و پیشرفت کنیم، احتمال اینکه به موفقیت‌های بزرگ برسیم به شکل قابل‌توجهی بیشتر خواهد شد. او در کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی (The 1% Solution for Work and Life) به‌تفصیل این ایده را توضیح می‌دهد و از مزیت‌های این رویه سخن می‌گوید. او در قالب داستانی جذاب و خواندنی، به خواننده‌اش می‌گوید که چطور از تلاش‌های بیهوده و بی‌هدف و بزرگ دست بردارد و با قدم‌های بسیار کوچک اما هدفمند و مستمر به اهدافش برسد.

معرفی و دانلود کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی

شاید نتوانیم در یک کار صد درصد بهتر از دیگران باشیم، اما می‌توانیم در صد کار، یک درصد از آن‌ها بهتر عمل کنیم. این جمله جان کلام و مانیفست تام کانلان در کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی است. او سعی دارد بگوید که تلاش برای اینکه برترین و بهترین باشیم، احتمالاً راه به جایی نخواهد برد. اما اگر به‌جای آن سعی کنیم فقط کمی بهتر و برتر باشیم، قطعاً موفق خواهیم شد. او به شعار المپیک اشاره می‌کند که می‌گوید: «سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر». یعنی کافی است تلاش کنید نسبت به رقبایتان بهتر باشید، نه اینکه بهترین باشد. کانلان این ایده را از ورزش به کسب‌وکار می‌کشاند و معتقد است همین الگو در تجارت و دنیای کار هم وجود دارد. در این دنیا هم با اصلاحات کوچک و هدفمند می‌توان به اهداف خود دست یافت. تجربه نشان داده بهبودهای ناچیز و دائمی در مدیریت، فروش یا بازاریابی در درازمدت به تغییرات شگرف و بزرگی در سازمان منجر خواهد شد. کانلان به این رویکرد، راه حل یک درصدی می‌گوید و آن را برای موفقیت در کار و زندگی تجویز می‌کند.

تام کانلان هم سابقه‌ی تدریس در دانشگاه را دارد و هم سال‌ها مدیریت یک شرکت بزرگ را بر عهده داشته است. او در دانشگاه بر روی پروژه‌های توسعه‌ی مدیریتی کار کرده. از سوی دیگر به‌عنوان یک مدیر هم با شرکت‌های زیادی همکاری و با افراد زیادی سروکار داشته. کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی، در واقع ماحصل ترکیب همین تجربیات دانشگاهی و عملی است. کانلان در اینجا پس از تشریح ایده‌ی خود، برنامه‌ای کوتاه‌مدت و سی روزه طراحی و پیشنهاد می‌دهد که به خواننده کمک می‌کند راه حل یک درصدی او را به بهترین شکل اجرا نماید و نتایجش را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کند.

کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی را نشر شادن پژواک با ترجمه‌ی فاطمه عبادی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی

  • یک ساعت پس از خواندن این کتاب، حس کردم که فشارها و اضطراب‌هایم از بین رفته. چون فهمیدم راهنمایی پیدا کرده‌ام که کمکم می‌کند از پس هر چالشی برآیم. (بتسی گوردون، مدیر)

  • هرکس که به موفقیت خود اهمیت می‌دهد باید این کتاب را بخواند. سبک ساده‌ی تام کانلان و ایده‌های عملی‌اش باعث می‌شود بتوانید خیلی راحت از کتاب استفاده کنید. (کن بلانچارد، نویسنده)

  • اگر به دنبال ایده‌هایی عملی برای بهبود کار و زندگی‌تان هستید، همین‌ الان یک جلد از این کتاب را تهیه کنید، چون بعضی از ابزارهایش ظرف سی ثانیه همه‌چیز را تغییر می‌دهند. (مارشال گلداسمیت، کوچ مدیریت)

کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فکر تغییر زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان هستید، این کتاب راهنمای مناسبی برای‌تان خواهد بود.

در بخشی از کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی می‌خوانیم

شنبه صبحی بود و کِن مشغول تماشای اولین بازی فوتبال پسرش جیک. آن‌ها در مقابل تیمی بازی می‌کردند که سال قبل تقریباً به‌صورت مداوم آن‌ها را سخت شکست داده بودند، بنابراین این‌گونه نبود که او انتظار پیروزی‌شان را داشته باشد؛ اما او همیشه از تماشای بازی پسرش به خود افتخار می‌کرد؛ اگرچه آن روز باید اعتراف می‌کرد که کمی دلگیر بود و به ریشه‌یابی آن مشتاق نبود. طبق معمول یک هفته‌ی سخت را پشت‌سر گذاشته بود و دائماً مسائل را در ذهنش زیرورو می‌کرد. نیمی از بازی گذشته بود که متوجه فریادهای دلگرم‌کننده‌ی والدین در اطرافش شد که بلندتر و پرهیجان‌تر می‌شدند، «آفرین، کارتون عالیه». نتیجه مساوی بود و تیم جیک کنترل توپ را در دست داشت و فرصت خوبی برای گل زدن داشت. او کم‌کم داشت متوجه می‌شد که تیم پسرش در این بازی خیلی کنترل توپ را در دست داشته است.

چیزی نسبت به سال قبل تغییر کرده بود. تیم جیک تمرکز بیشتری داشت و به دستورالعمل‌های مربی‌شان بیشتر عمل می‌کردند. آن‌ها متوجه شدند که بسیار منسجم‌تر بازی می‌کردند و بیشتر شبیه یک تیم بودند؛ اما باز هم بچه بودند و گاه‌گاهی کمی شبیه به یک آمیب به نظر می‌رسیدند و در زمین به این طرف و آن طرف می‌رفتند و دور توپ جمع می‌شدند؛ اما هیچ‌کس نمی‌توانست انکار کِند که آن‌ها هوشیارتر بودند و نسبت به قبل خیلی بهتر بازی می‌کردند.

تیم جیک هنوز هم از همان بچه‌های محله تشکیل‌ شده بود که جیک چند سالی با آن‌ها بازی می‌کرد. مطمئناً آن‌ها یک سال بزرگ‌تر شده بودند، در مورد تیم مقابل هم همین‌طور بود. جیک به تیم مقابل نگاهی انداخت و دید که بیشتر آن‌ها همان پسرهای سال پیش هستند.

فهرست مطالب کتاب

تحسینات کتاب
ایده‌های کاربردی از راه‌حل 1%
فصل اول: اکنون زمان نقطه‌ی عطف زندگی‌تان است
فصل دوم: راه برعکس برای افزایش انگیزه‌تان
فصل سوم: فیزیک موفقیت شخصی: چگونه یک منِ قدرتمندتر خلق کنیم؟
فصل چهارم: چرا تمرین کردن باعث عالی شدن نمی‌شود و برای آن چه باید کرد؟
فصل پنجم: فرمول سی‌روزه‌ای که زندگی شما را تغییر خواهد داد
فصل ششم: ‌چگونه انجام ندادن هیچ‌چیز کمک‌تان می‌کند کار بیشتری انجام دهید
فصل هفتم: دوره کامل شده است
درباره‌ی تام کانلان
تقدیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی
نویسنده
مترجمفاطمه عبادی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی

برای دریافت کتاب راه حل یک درصدی برای کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.