معرفی و دانلود کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی

عکس جلد کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی

کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی اثری در حوزه‌ی آموزش است که توسط الیزابت شانزی نوشته شده. نویسنده در این کتاب سعی کرده مربیان و آموزگاران را تعلیم دهد تا به دانش‌آموزان با استعداد خود اصول درست پرسیدن را بیاموزند و با مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، تفکر خلاق و سایر مهارت‌های فکری آشنا نمایند.

درباره‌ی کتاب راه‌کارهای سؤال پرسیدن برای آموزش استثنایی

تربیت و پرورش کودکانی که استعداد‌هایی خاص دارند، نیازمند روش‌هایی مخصوص نیز می‌باشد. استفاده از تکنیک‌های پرسش برای ترغیب حس کنجکاوی و سؤال کردن درباره‌ی مسائل ناشناخته، همواره موفقیت‌آمیز بوده است. این روش به دانش‌آموزان کمک می‌کند راه‌حل‌هایی خلاقانه برای مواجهه با مسائلی پیدا کنند که در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه می‌شوند. دکتر الیزابت شانزی (Elizabeth Shaunessy-Dedrick) در کتاب راه‌کارهای سؤال پرسیدن برای آموزش استثنایی (Questioning Strategies for Teaching the Gifted)، به ارائه‌ی روش‌هایی پرداخته که با استفاده از آن‌ها می‌توان فضای بحث و گفت‌وگو را در کلاس درس توسعه داد و محیطی پویا ایجاد کرد.

کتاب راه‌کارهای سؤال پرسیدن برای آموزش استثنایی، به ذکر نکاتی درباره‌ی فضای کلاس درس و طراحی سؤالات مناسب پرداخته و آموزگاران را با انواع پرسش و راهکارهای ابتکاری در این زمینه آشنا می‌سازد. نویسنده الگوهای گوناگونی برای پرسش و ایجاد مهارت‌های فکری ارائه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به تفکر انتقادی و تفکر خلاق اشاره کرد. مقوله‌ی تفکر انتقادی در بحث آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و در روش‌های مدرن آموزش، همواره سعی می‌شود کودکان این مهارت را بیاموزند. کتاب حاضر دربرگیرنده‌ی تکنیک‌هایی‌ست که قبلاً در کلاس درس امتحان شده‌اند. این اصول آموزشی به پرورش مهارت‌های پرسش و فعالیت‌هایی می‌انجامند که روش‌های جدید تفکر را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. نویسنده در بخش پایانی کتاب، به ذکر نمونه‌ای از یک کلاس درس پرداخته تا مخاطبان خود را هر چه بیشتر با تکنیک‌های موجود در کتاب آشنا سازد.

کتاب راه‌کارهای سؤال پرسیدن برای آموزش استثنایی توسط انتشارات آزمون‌یار پویا و با ترجمه‌ی مرضیه قاسمی‌راد به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب راه‌کارهای سؤال پرسیدن برای آموزش استثنایی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب راه‌کارهای سؤال پرسیدن برای آموزش استثنایی به دست‌اندرکاران امر آموزش و والدین کودکان بااستعداد پیشنهاد می‌شود.

با الیزابت شانزی بیشتر آشنا شویم

دکتر الیزابت شانزی، نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی‌ست. او مدرک دکترای خود در رشته‌ی آموزش محصلان بااستعداد را از دانشگاه می‌سی‌سی‌پی جنوبی دریافت نموده و در آموزش آنلاین مربیان و آموزگاران فعالیت می‌کند. پژوهش‌های او بیشتر در زمینه‌ی دانش‌آموزان بااستعداد و نیازهای اجتماعی-احساسی کودکانی‌ست که از مهارت‌هایی خاص برخوردارند. او با پژوهشگران دیگری در پروژه‌های تحقیقی همکاری نموده که از آن بین می‌توان به پروژه‌ی REACH و برنامه‌ی AP-IB اشاره کرد.

در بخشی از کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی می‌خوانیم

گسترش بیش از پیش آزمون‌ها و کاربرد متنوع و فراوان آن موجب شده تا روان‌شناسان گرایش بیشتری نسبت به تهیه و اجرای آزمون‌ها نشان داده و از جایی که آزمون‌ها زمانی قابل اعتماد یا به عبارتی معتبر هستند که فرایند علمی تهیه و استانداردسازی را طی کرده باشند، بنابراین برای آماده‌سازی آزمون‌ها از نظر تئوری و عملی رشته روان‌سنجی در دانشگاه‌ها شکل گرفته و از نظر تخصصی این امر به مراکز صلاحیتدار سپرده شده است.

امروزه آزمون‌ها به طور بسیار گسترده در مراکز مشاوره، مدارس، درمانگاه‌های اعصاب و روان و حتی در سازمان‌ها به منظور جذب و استخدام کارکنان کاراتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و روزبه‌روز این کاربردها توسعه و تعمیق می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چرا سوال می‌پرسیم؟
جو کلاس
طراحی سوال‌های مناسب
شکل 3: راهکارهای کلی برای سوال پرسیدن
انواع پرسش یا سوال
راه‌کارهای ابتکاری
الگوهای سوال پرسیدن
تاکسونومی بلوم
کتاب‌های Great Junior
الگوهایی برای ایجاد مهارت‌های فکری IMPACT
کلاه‌های فکری
نمونه‌ای از یک کلاس درس
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی
نویسنده
مترجممرضیه قاسمی راد
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-7849-79-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی

برای دریافت کتاب راه‌کارهای سوال پرسیدن برای آموزش استثنایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.