معرفی و دانلود کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا

عکس جلد کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا

کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا که به همت بهزاد مهدی خبازیان، حمید رجبی و علی گرزی، سه استاد برجسته‌ی دانشگاه، به نگارش درآمده است، به شناگران و مربیان این رشته‌ی مهم المپیکی، کمک می‌کند که بتوانند برنامه‌ی تمرین قدرتی مناسبی را طراحی کنند و به این صورت به افزایش توان بدنی ورزشکار منجر می‌شود.

درباره‌ی کتاب زمان‌ بندی تمرینات قدرتی در شنا

کتاب زمان‌ بندی تمرینات قدرتی در شنا را انتشارات حتمی، ناشر تخصصی سلامت و علوم ورزشی به چاپ رسانده است و مثل اکثر کتاب‌های این انتشارات، مجموعه‌ای است کاربردی برای کمک به ورزشکاران و مربیان تا بتوانند به صورت علمی و بر اساس دانش روز، مهارت خود را در ورزش مورد نظرشان، ارتقا دهند. نویسندگان این کتاب دکتر بهزاد مهدی خبازیان، استادیار دانشگاه تهران، دکتر حمید رجبی، دانشیار دانشگاه خوارزمی و دکتر علی گرزی، استادیار دانشگاه زنجان، سه شخصیت علمی برجسته در علوم ورزشی هستند که این کتاب جمع و جور را برای شناگران ایرانی تهیه کرده‌اند.

کتاب زمان‌ بندی تمرینات قدرتی در شنا، توضیح می‌دهد که یک شناگر حرفه‌ای، برای موفقیت در مسابقه‌ها، فقط به تمرینات درون آب احتیاج ندارد، بلکه باید در خارج از استخر نیز، به تمرینات قدرتی مؤثر بپردازد. در نتیجه، طراحی برنامه‌ای متعادل برای تمرینات قدرتی یکی از نیازهای اساسی شناگران و مربیان آن‌هاست. نویسندگان در کتاب زمان‌بندی تمرینات قدرتی در شنا از معرفی پایه‌ای‌ترین مفاهیم مورد نیاز در تمرینات قدرتی شناگران شروع می‌کنند و در فصول بعد، به ارائه‌ی نمونه‌هایی از برنامه‌های تمرین قدرتی حرفه‌ای و تمرینات قدرتی و توانی برای کودکان و شناگران جوان‌تر می‌پردازد.

کتاب زمان‌ بندی تمرینات قدرتی در شنا، در فصل اول، مفاهیم پایه‌ای مثل دلایل پیدایش زمان‌بندی، چرخه‌‌ی بلند، متوسط و کوچک، تمرین عمومی و اختصاصی ورزش، تمرین ویژه‌ی مسابقه و برنامه‌ی پایه را به طور کامل توضیح می‌دهد. در فصل دوم، چند نمونه برنامه‌ی تمرین قدرتی از جمله برنامه‌ی قدرتی پتریا توماس، برنامه‌ی قدرتی دانیل کوالسکی، نمونه‌ی برنامه‌ی تمرین قدرتی برای شناگر سرعتی و... ارائه می‌شود. همینطور نویسندگان نکاتی را درباره‌ی انتخاب حرکت، زمان‌بندی و پیشگیری از آسیب‌دیدگی بیان می‌کنند تا هر فرد بتواند بر اساس آن‌ها برنامه‌ی متعادل و زمان‌بندی‌شده‌ای را برای خود تعریف کند. در فصل سوم نیز به طور خاص به تمرینات قدرتی کودکان و شناگران رده‌های سنی توجه شده است.

اهمیت برنامه‌ی تمرین قدرتی، به قدری زیاد است که رئیس وقت IOC یا کمیته‌ی بین‌المللی المپیک درباره‌ی کتاب زمان‌ بندی تمرینات قدرتی در شنا اینطور می‌نویسد: «... کتابچه‌ی راهنمای حاضر، به ورزشکاران، مربیان و پزشکان ورزشی، همه نوع اطلاعات پایه‌ی مرتبط با تمرینات قدرتی را ارائه می‌دهد. من از نویسندگان این کتاب آموزشی و همچنین کمیسیون پزشکی IOC به خاطر کمک مداوم به ورزشکاران در راه پیشرفت به سوی موفقیت تشکر می‌نمایم.»

کتاب حاضر را انتشارات حتمی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب زمان ‌بندی تمرینات قدرتی در شنا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب زمان‌ بندی تمرینات قدرتی در شنا برای شناگران، مربیان ورزشی و کسانی که به پیشرفت در رشته‌ی شنا علاقه‌ دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا می‌خوانیم

برای اجرای موفقیت‌آمیز در شنا، داشتن سطوح بالایی از قدرت و توان ضروری است. در سال‌های اخیر تأکید زیادی بر نقش تمرینات مقاومتی در پیش‌گیری از آسیب شناگران شده است. تمرینات مقاومتی شناگر را قادر به انجام جلسات تمرینی با حجم بالا کرده و علاوه بر آن اثر آسیب‌دیدگی‌های ناشی از بیش‌مصرفی در آب را در بیرون از آب (سالن وزنه) محدود می‌سازد.

جدای از تغییرات حجم عضلانی که با سازگاری به برنامۀ تمرین قدرتی اتفاق می‌اُفتد، عموماً افزایش چشم‌گیر اندازه‌ی عضلانی، هدف برنامۀ تمرینی شنا نیست. اگرچه مواردی وجود دارد که شناگر (مسافت‌های سرعت کوتاه 50 ‌و 100متر) به برنامه‌ای نیاز دارد که روی افزایش اندازه‌ی عضله در بخش‌های معینی از بدن (برای مثال عضلات شانه و پشت) تأکید می‌کند، با این حال عموما این افزایش اندازه‌ی عضله هدف اصلی برنامه نیست، چراکه اندازه‌ی بیش از حد عضله (همانند عضلات پرورش‌اندام‌کاران) ممکن است روی جنبه‌های اجرایی دیگر شنا همچون پویایی در آب و ظرفیت هوازی اثر منفی بگذارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار IOC
پیشگفتار تهیه‌کنندگان
مقدمه
فصل اول: مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
مفاهیم پایه در تمرینات قدرتی
دلایل پیدایش زمان‌بندی
واژه‌شناسی زمان‌بندی سنتی اروپایی
چرخه‌ی بلند
چرخه‌ی متوسط
چرخه‌ی کوچک
تعیین مراحل تمرین برای تعریف چرخه‌ها
انواع واژه‌شناسی مراحل تمرین
تمرین عمومی
تمرین اختصاصی ورزش
تمرین ویژه‌ی مسابقه
زمان‌بندی قدرت و توان به روش آمریکایی
مرحله‌ی آماده‌سازی عمومی
برنامه‌های زمان‌بندی خطی
برنامه‌های زمان‌بندی غیرخطی
شروع تمرین قدرتی با یک برنامه پایه
فصل دوم: زمان‌بندی تمرینات قدرتی در شنا
زمان‌بندی تمرینات قدرتی در شنا
منطق تمرینات قدرتی برای شنا
انتخاب حرکت
پیشگیری از آسیب‌دیدگی
برنامه‌ی قدرتی مقدماتی
برنامه‌های افراد نمونه
برنامه‌ی وزنه‌ی دانیل کوالسکی
برنامه‌ی قدرتی پتریا توماس
نمونه برنامه‌ی تمرین قدرتی زمان‌بندی‌شده برای یک شناگر استقامتی با دو مرحله مسابقه در سال
نمونه برنامه‌ی تمرین قدرتی زمان‌بندی‌شده برای یک شناگر سرعتی با دو مرحله مسابقه در سال
نمونه برنامه‌ی تمرین قدرتی زمان‌بندی‌شده برای یک شناگر سرعتی نخبه (مسافت کوتاه) با یک مرحله مسابقه در سال
فصل سوم: تمرینات قدرتی و توانی برای کودکان
تمرینات قدرتی و توانی برای کودکان
آیا وزنه‌ی تمرینی برای کودکان بی‌خطر است؟
آیا وزنه‌ی تمرینی سبب بهبود قدرت عضلات کودکان می‌شود؟
آیا وزنه‌ی تمرینی به‌عنوان مکمل تمرین شنا سبب بهبود عملکرد ورزشی کودکان خواهد شد؟
پیشنهاداتی برای تمرین مقاومتی شناگران رده سنی
تمرینات انعطاف‌پذیری برای شناگران رده سنی
منابع
واژه‌نامه‌ی حرکات قدرتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-600-6904-11-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا

برای دریافت کتاب زمان بندی تمرینات قدرتی در شنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.