معرفی و دانلود کتاب راهنمای بالینی پرستاری

عکس جلد کتاب راهنمای بالینی پرستاری
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بالینی پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بالینی پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای بالینی پرستاری

کتاب راهنمای بالینی پرستاری، تمامی دستورالعمل‌های لازم برای نمونه‌گیری، مراقبت، ارزیابی و التیام عارضه‌های مختلفِ بیماران را در اختیار پرستاران قرار می‌دهد. این کتاب بر اساس شرایط مخصوص بیمارانِ کودک، بزرگسال و کهنسال نوشته شده است. ارن مایرز، این کتاب را با هدف ارتقا مهارت‌های پرستاری بالینی به رشته تحریر در آورده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای بالینی پرستاری

کتاب راهنمای بالینی پرستاری (Nurse's Clinical Pocket Guide)، در 8 بخش اصلی تدوین شده است. ارن مایرز (Ehren Myers)، نویسنده‌ی کتاب، طیف گسترده‌ای از تمامی اطلاعات لازم در پرستاری بالینی را پیش روی پرستاران قرار داده است. روش‌ها، ارزیابی، طول عمر، ترومای ایجاد‌شده، داروها، آزمایشات الکتریکی ضربان، بیماری‌های اورژانس، ابزارها و شاخص‌ها، به‌عنوان قسمت‌های اصلی این کتاب شناخته می‌شود. نویسنده، این بخش‌ها را با زبانی ساده و خوش‌فهم توضیح داده تا مخاطب به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن، مهارت‌های بالینی لازم برای پرستاری را فرا بگیرد. دسته‌بندی این اطلاعات، کتاب راهنمای بالینی پرستاری را به اثری مرجع در این حوزه تبدیل کرده است. به لطفِ این دسته‌بندی، مخاطب کافی است بخش لازم را پیدا و مطالعه کند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای بالینی پرستاری

مطالب این کتاب با بخش روش‌ها، آغاز می‌شود. در این قسمت، دستورالعمل‌هایی باری بازکردن فک با فشار، راه هوایی برای بینی، دهان، حلق، وسایل ضدآمبولی، کاهش ضربان نوک قلب و اقدامات احتیاطی اَسپیراسیون (Aspiration Precautions)، مطرح شده است. روش اسکنر مثانه، تجویز خون، نمونه‌گیری خونی، گاز خون شریانی، تدارکات و نمونه‌گیری قند خون از نوک انگشت، از دیگر اطلاعات مهم بخش نخست کتاب راهنمای بالینی پرستاری به‌حساب می‌آید. روش‌های پانسمان، واردکردن لوله به معده، تجویز اکسیژن و شرایطی که ممکن است منجر به قرائت و برداشت نادرست شود را نیز به این اطلاعات مهم اضافه کنید.

ارزیابی، بخش مهم دیگری است از کتاب راهنمای بالینی پرستاری. در این بخش با مطالبی مانند درجه حرارت، تاریخچه سلامت، مرور کلی ارزیابی، روش‌های مختلف ارزیابی فیزیکی، تجزیه و تحلیل علامت متمرکز بر، ارزیابی پوست، ارزیابی اسکلتی، ارزیابی عضلانی، ارزیابی عصبی و ارزیابی تغذیه‌ای روبه‌رو هستیم. ارن مایرز، در بخش طول عمر، اطلاعات سودمندی برای پرستاری بالینی از بیماران سالمند، تغییرات و پیامدهای مربوط به سن، کم آبی در سالمندان، عوامل خطرساز، مداخلات پرستاری، محاسبه مصرف مایعات مطلوب در روز و دلیریوم (Delirium) و زوال عقل در سالمندان اشاره می‌کند.

با نگاهی به اطلاعات کتاب راهنمای بالینی پرستاری، می‌توان گفت نویسنده، چیزی را در این کتاب از قلم نینداخته است. در انتهای این اثر نیز قسمتی به تنوع فرهنگی در مراقبت‌های بهداشتی اختصاص دارد. این قسمت، ویژگی‌های فرهنگیِ نژاد‌های مختلف را بررسی می‌کند تا پرستاران با توجه به این ویژگی‌ها، مراقبت‌های بالینی را از بیمار انجام دهند.

فاطمه احدی، فتانه فرنود، فاطمه کلیج، مترجم‌های این اثر به حساب می‌آیند. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم را نشر بشری روانه بازار کرده است.

کتاب راهنمای بالینی پرستاری برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان شاخه‌های مختلف پرستاری، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. این کتاب برای پرستارانِ شاغل نیز به‌عنوان منبعی برای یادآوری آموخته‌های گذشته شناخته می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای بالینی پرستاری می‌خوانیم

قبل از هر بار استفاده از لوله معده از درستی محل قرار گیری اطمینان حاصل نمایید.

- حفظ و نگهداری: هر 6- 4 ساعت لوله معده را با 30 میلی لیتر آب شستشو دهید و قبل و بعد از هر تغذیه و تجویز دارو، لوله را از نظر حجم باقی‌مانده بررسی نمایید.

- دارو: داروهای مایع را با 30 - 20 میلی‌لیتر آب رقیق کنید. همه ‌داروها را به شکل‌ مایع آماده نمایید. اگر شکل‌ مایع از ‌دارو در دسترس ‌نیست‌، جهت اطلاع، از داروخانه در مورد خرد کردن دارو سوال کنید. هر دارو را جداگانه به بیمار بدهید و بین هر دارو لوله را با 10-5‌ میلی‌لیتر آب‌ شستشو دهید. داروها ‌را با مواد غذایی مخلوط نکنید!

- حجم باقی‌مانده: قبل از تغذیه بلوس و یکجا، و نیز تجویز داروها، یا قبل از تغذیه مداوم در هر 4 ساعت، حجم محتوی باقی‌مانده در معده را کنترل کنید. اگر این حجم بیش از 100 میلی لیتر بود تغذیه را متوقف کنید و یک ساعت بعد مجدداً حجم را کنترل کنید. اگر بعد از یک ساعت حجم باقی‌مانده معده هنوز زیاد است، به پزشک اطلاع دهید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای بالینی پرستاری
نویسنده
مترجمفاطمه احدی، فتانه فرنود، فاطمه کلیج
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-964-399-460-0
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای بالینی پرستاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای بالینی پرستاری

برای دریافت کتاب راهنمای بالینی پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.