معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

عکس جلد کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور
قیمت:
۹۸۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

منبعی جامع که مدیران شرکت‌ها یا دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی مدیریت را با نقش پررنگ پروژه‌ها در تحول و بهبود اوضاع سازمان‌ها آشنا می‌کند. رادنی ترنر در کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور، به مخاطبان خود نشان می‌دهد که چطور می‌توانند مرحله‌به‌مرحله، یک پروژه را طراحی کرده و پس از برنامه‌ریزی برای تحقق آن، مراحل اجرایی پروژه‌ی مورد نظر خود را آغاز کنند. همچنین اطلاعات مفیدی را برای کنترل هزینه‌ها و ریسک‌های معمول در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

در جهانی که پیوسته در حال تحول و دگرگونی است، هر سازمان یا مؤسسه‌ی تجاری، زمانی می‌تواند به رشد و پیشرفت قابل‌توجهی برسد که با دگرگونی‌های جهان پیرامون خود همراه باشد. در حال حاضر، ایجاد تغییرات ریز و درشت و مدیریت آن‌ها از طریق پروژه‌ها، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های درونی سازمان‌ها را تشکیل می‌دهند. در گذشته این تغییرات و کنترل آن‌ها بیشتر به متخصصان فنی سازمان‌ها واگذار می‌شد اما امروزه رسیدگی به این امور، در زمره‌ی وظایف مدیران و رهبران مؤسسات قرار می‌گیرد. در عصر کنونی، سازمان‌های پروژه‌محور به پدیده‌ای بسیار متداول بدل شده‌اند و مدیران و رهبران موفق نیز به نقش پروژه‌ها و مدیریت آن‌ها در به‌روزرسانی فعالیت‌های یک سازمان کاملاً واقف‌اند. اگر شما هم به‌عنوان مدیر در سازمان‌های مختلف فعالیت دارید یا دانشجویی هستید که می‌خواهید با مقوله‌ی مدیریت‌ پروژه‌محور بیشتر آشنا شوید، چه بهتر که همین حالا کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور (The Handbook of Project-based Management) را تهیه کرده و با نویسنده‌ی آن، رادنی ترنر (Rodney Turner) تا انتها همراه باشید.

کتاب پیش‌رو در هجده فصل، مجموعه‌ی گسترده‌ای از مطالب کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. فصل اول کتاب، ضمن شرح ماهیت مدیریت پروژه‌محور، شما را با ساختار کلی کتاب و انگاره‌ی پروژه‌ها آشنا می‌کند. در فصل دوم، نشان داده شده که چطور از طریق پروژه‌های گوناگون می‌توان تحولات مورد نیاز را در یک سازمان پدید آورد و موجب ارتقای عملکرد آن شد. در فصل سوم کتاب، به استراتژی‌های مربوط به پروژه‌ها و موفقیت یک پروژه اشاره شده است. حاکمیت پروژه، رابطه‌ای که میان مالک و کارگزار وجود دارد، همین‌طور نحوه‌ی ارتباط با حامی، در چهارمین فصل کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

مخاطبان برای شناخت نحوه‌ی مدیریت طرح‌ها و پورتفولیوها می‌توانند به فصل پنجم کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور مراجعه کنند. رادنی ترنر فصل ششم این اثر را به مفهوم قابلیت سازمانی، شرح معنای قابلیت، نحوه‌ی توسعه‌ی قابلیت سازمانی و بهبود آن اختصاص داده. حاکمیت سازمان‌هایی که فعالیت‌ و مدیریت آن‌ها مبتنی بر پروژه است، همین‌طور ارتباط میان اخلاق با حاکمیت و اعتماد، موضوعات محوری فصل هفتم به شمار می‌روند. فصل هشتم به تعریف پروژه و شیوه‌ی برنامه‌ریزی در سطح استراتژیک و سطوح پایین‌تر اشاره دارد. سازمان درونی و بیرونی، شیوه‌ی مذاکره برای پیمان‌ها و نمودار مسئولیت‌ها در نهمین فصل کتاب تحلیل شده‌اند. برقراری تعامل با ذی‌نفعان، تیم‌های پروژه و رهبری آن‌ها در فصل دهم مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید در زمینه‌ی سطح کیفیت پروژه‌ها و تحقق کیفیت مطلوب، اطلاعات مفیدی را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم فصل یازدهم کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور را به دقت مطالعه کنید.

برای اجرای هر پروژه‌ای، یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران این است که بتوانند هزینه‌ها را به‌درستی پیش‌بینی و مدیریت کنند. فصل دوازدهم کتاب، آموزه‌های مهمی را در این مورد ارائه کرده و روش برآورد هزینه‌ها، شیوه‌ی تهیه‌ی برآوردها و کنترل هزینه‌ها را آموزش داده است. علاوه‌بر هزینه‌ها، موضوع دیگری که باید مورد توجه مجریان یک پروژه قرار بگیرد، به زمان لازم برای اجرای پروژه مربوط می‌شود. فصل سیزدهم کتاب برای کمک به مدیران سازمان‌ها در جهت مدیریت هرچه بهتر زمان‌بندی پروژه‌ها، اطلاعات سودمندی را در مورد چگونگی برآورد مدت زمان فعالیت‌ها و کنترل زمان عرضه کرده است.

اجرای هر پروژه‌ای مستلزم نوعی ریسک و خطر کردن است. البته میزان ریسک هر پروژه به وسعت و اهمیت آن بستگی دارد. در فصل چهاردهم مطالب مهمی درباره‌ی شناسایی ریسک، روش ارزیابی، تحلیل، کنترل و مدیریت آن در موقعیت‌های مختلف بیان شده است. مدل‌های فرایندی در فصل پانزدهم و مرحله‌ی آغازین یک پروژه در فصل شانزدهم مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. تهیه‌ی گزارش تعریف پروژه و سند کسب‌و‌کاری آن در شانزدهمین فصل به‌تفصیل بررسی شده‌اند. فصل هفدهم نحوه‌ی کنترل و اجرای پروژه را توضیح داده و به مخاطبان آموزش می‌دهد که چطور برای پیاده‌سازی یک پروژه برنامه‌ریزی کنند. رادنی ترنر در هجدهمین فصل کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور، به سراغ مراحل پایانی پروژه‌ها رفته و این موارد را شرح می‌دهد: چگونگی تکمیلِ به‌موقع یک پروژه، نحوه‌ی انتقال دادن تسهیلات، نهادینه کردن تغییرات موردنظر از طریق پروژه، انحلال تیم و گروهی که برای اجرای پروژه‌ی مورد نظر به فعالیت مشغول بودند و در نهایت بازبینی عملکرد پروژه.

از ویژگی‌های جالب کتاب حاضر، وجود بخش‌هایی است که با عنوان «چکیده» در پایان هر کدام از فصل‌ها قرار گرفته‌اند. مطالب این چکیده‌ها به مخاطبان کمک می‌کنند تا مهم‌ترین مباحث هر فصل را به خوبی به حافظه بسپارند یا اینکه پیش از آغاز مطالعه‌ی فصل‌ها، ابتدا با خواندن چکیده‌ی آن به مقصود و هدف اصلی نویسنده از نگارش آن فصل پی ببرند.

اگر شما هم مدیریت شرکت یا سازمان شخصی خود را برعهده دارید یا صرفاً به‌عنوان مدیر یک مؤسسه فعالیت می‌کنید، اثر پیش‌رو به شما می‌آموزد گام‌به‌گام پروژه‌ی مورد نظر خود را طراحی کرده و آن را به مرحله‌ی اجرا بگذارید. همچنین خطرات، ریسک‌ها و هزینه‌هایی را به شما گوشزد می‌کند که بی‌توجهی به آن‌ها در حین عملی کردن پروژه‌ها، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

رضا فلسفی و محمدحسین صبحیه، ترجمه‌ی این کتاب را به عهده داشته‌اند و نشر آریاناقلم نیز چاپ آن را به انجام رسانده است.

کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی مدیریت و تمامی مدیران و دست‌اندرکاران مؤسسات و سازمان‌های پروژه‌محور با مطالعه‌ی کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور نکته‌های مفیدی را می‌آموزند.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور می‌خوانیم

در گذشته یعنی 50 سال پیشِ مدیریت پروژه، زمانی که پروژه‌ها اصولاً از صنعت مهندسی و احداث بودند، هنگامی که تسهیلات جدیدی کلید می‌خورد، آن تسهیلات پس از مدت زمان کمی ارتقای عملکرد مطلوب را فراهم می‌کرد. برای مثال اگر پروژه ساخت یک ایستگاه جدید تولید برق می‌بود، ارتقای عملکرد مطلوب افزایش برق برای رفع نیازهای صنعتی و خانگی بود و زمانی که ایستگاه جدید کلید می‌خورد شما به مقصود خود می‌رسیدید. اما با پروژه‌های مدرن تحول شامل تحویل سیستم‌های جدید کامپیوتری چگونگی به کارگیری تسهیلات به منظور دستیابی به ارتقای عملکرد همیشه به آن آسانی نیست. برای پل زدن روی شکاف بین تحویل تسهیلات جدید و دستیابی به ارتقای عملکرد مطلوب لازم است گام‌های اضافی برداشته شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مولف
فصل اول: هدایت تحول
بخش اول: تحول
فصل دوم: تحول سودمند
فصل سوم: استراتژی و موفقیت پروژه
بخش دوم: حاکمیت
فصل چهارم: حاکمیت پروژه
فصل پنجم: مدیریت طرح و پورتفولیو
فصل ششم: قابلیت سازمانی
فصل هفتم: حاکمیت سازمان‌های مبتنی بر پروژه
بخش سوم: عملکرد
فصل هشتم: محدوده
فصل نهم: سازمان پروژه
فصل دهم: ذی‌نفعان
فصل یازدهم: کیفیت
فصل دوازدهم: هزینه
فصل سیزدهم: زمان
فصل چهاردهم: ریسک
بخش چهارم: فرایند
فصل پانزدهم: مدل‌های فرایندی
فصل شانزدهم: شروع
فصل هفدهم: اجرا و کنترل
فصل هجدهم: اختتام
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور
نویسنده
مترجمرضا فلسفی، محمدحسین صبحیه
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات529
زبانفارسی
شابک978-600-7677-06-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۸۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

برای دریافت کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.