معرفی و دانلود کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی

عکس جلد کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی

کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی نوشته‌ی وینسنت برونسون، به شرح این نوع از رژیم که بر پایه‌ی پروبیوتیک‌هاست، می‌پردازد و دستور تهیه‌ی غذاهای مبتنی بر آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های خوبی (همزیستی) هستند که به‌ صورت کلونی در دستگاه گوارش فعالیت می‌کنند و نقش‌های زیادی در سیستم ایمنی دارند.

درباره‌ی کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی:

در حالی که اطلاعات و دانش در مورد مزایای پروبیوتیک‌ها نسبت به دهه گذشته افزایش یافته است، اما هنوز بسیاری از مردم در مورد چگونگی عملکرد پست‌بیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌ها مطمئن نیستند.

پری‌بیوتیک‌ها اساساً پروبیوتیک‌ها را تغذیه می‌کنند، به آنها کمک می‌کند تا زنده بمانند و دوباره از طریق فرآیند‌های تخمیری تولید می‌شوند. باکتری‌های پروبیوتیک‌ها در تولید پست‌بیوتیک‌ها نقش دارند. به عنوان مثال شامل اسیدهای آلی، باکتریوسین‌ها، مواد کربنی و آنزیم‌ها هستند.

یک گزارش در مجله Gаѕtrоеntеrоlоgу در سال 2014 منتشر شد که بیان می‌کرد: پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های غیربیماری‌زای موجود در روده بزرگ هستند که احتمالاً برای سلامتی میزبان بیشترین فایده را دارند. برخی از این اثرات مفید توسط عوامل ترشحی مشتق شده از پروبیوتیک‌ها است که اخیراً به‌ عنوان مدیاتورهای پست‌بیوتیک‌ها شناسایی شده‌اند.

محققین امروزه، معتقدند که استفاده از پست‌بیوتیک‌ها در افراد خاصی که از شرایط التهابی رنج می‌برند ممکن است یک گزینه هوشمندانه برای استفاده از کل باکتری‌ها (در شکل پروبیوتیکی) باشد. در نتیجه توانایی آن‌ها در کاهش التهاب و کمک به حفظ هومئوستازی روده‌ای و دستگاه گوارش می‌شود. پست‌بیوتیک‌ها ممکن است به‌عنوان موج جدیدی از مواد کمکی در پرورش هر چه بهتر سلامتی دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای مرتبط با پست‌بیوتیک‌ها شامل کمک به درمان:

- شرایط التهابی شامل بیماری روده تحریک‌پذیر (IBD) یا سندرم تحریک‌پذیر (IBS)
- اثرات جانبی ناشی از چاقی
- واکنش‌های آرلژیک، مانند التهاب پوستی یا ورم ملتحمه
- مشکلات روده‌ای مانند سندرم روده منفذدار، دیوپسی یا رشد بالای باکتری‌های روده کوچک (SIBO)
- درد مفصل ناشی از التهاب
- دیابت‌ها و پیش دیابت‌ها
- مشکلات چشمی، مانند ورم ملتحمه آلرژیک
- اثرات جانبی قرار گرفتن در معرض محرک‌های محیطی
- مشکلات پوستی از قبیل آکنه و اگزما
- استفاده‌های دامپزشکی

کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی مناسب چه کسانی است؟

وینسنت برونسون (Vincent Bronson) کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی (Guide to Postbiotic Diet) را برای افرادی تالیف کرده است که به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند.

در بخشی از کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی می‌خوانیم:

مطالعات سیستم‌ها (شامل نوزادان) نشان داده است که پروبیوتیک‌ها در کاهش نکروز انتروکولیت (NEC) موثرند، و شرایط سلامت به صورت جدی با موارد ترکیبی و مرگ در نوزادان زودرس مورد تهدید قرار می‌گیرد.

NEC با آسیب روده و التهاب شناخته می‌شود. این نارسایی در حدود یک مورد از هر 10 نوزاد نارس است و یک درمان پزشکی اورژانسی محسوب می‌شود. در حالی‌که پروبیوتیک‌هایی که اخیراً بررسی شده‌اند «امیدوارکننده‌ترین افق درمانی برای بیماری‌های ویرانگر» را ایجاد کرده‌اند. محققان مطالعات بر روی پروبیوتیک‌ها و پست‌بیوتیک‌ها در پتانسیل تغییر یا درمان‌های کمکی به پروبیوتیک‌ها را آغاز کرده‌اند. باکتری‌های پروبیوتیک و پست‌بیوتیک برای هضم در نوزادان، جذب، ذخیره مواد مغذی، پیشرفت و ایمنی ضروری هستند (فقط آن‌ها شبیه بزرگسالان هستند).

در برخی از موارد نوزادان نمی‌توانند مکمل‌های زیادی را تحمل کنند (باکتری‌های پروبیوتیک)، اما می‌توانند به خوبی برای پری‌بیوتیک‌ها و مواد شیمیایی مناسب عمل کنند. گزارش منتشر شده در سال 2014 در کلینیک Perinatology توضیح می‌دهد: نوزاد / میزبان شرایط را برای مهمان مانند، دمای ثابت، محیط غنی از مواد غذایی برای باکتری‌ها در حال دریافت را فراهم می‌کند، در حالی‌که در برگشت سود زیادی را از باکتری همزیست دریافت می‌کند. پست‌بیوتیک‌ها ممکن است از ابتلای نوزادان به پاتوژن‌های باکتریایی که به طور کامل التهاب ایجاد می‌کنند حفاظت کند، رشد مجدد باکتری‌های مفید، تحت تأثیر پاسخ‌های ایمنی اپیتلیال و حفظ هومئوستازی روده‌ای می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: پست‌بیوتیک‌ها
پست‌بیوتیک‌ها چه هستند؟
مزایا
منابع برتر
خطرات و اثرات جانبی
اندیشه‌های برتر
فصل دوم: دستور تهیه غذا
فصل سوم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی
نویسنده
مترجمحجت آزاد
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-98144-7-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی

برای دریافت کتاب راهنمای رژیم‌های غذایی پست بیوتیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.