معرفی و دانلود کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

عکس جلد کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی
قیمت:
۳۰۵۰۰ ۱۸,۳۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

کتابی کوتاه و ساده که اهمیت و ارزش دلبستگی در کودکان را به ما یادآوری می‌کند؛ کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی نوشته‌ی بتسی دو تیری ما را برای درک دلبستگی و جایگاه آن در تربیت و پرورش فرزندان، راهنمایی و نقش آن را در تضمین سلامت روانی فرزندان‌مان ترسیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

همه‌ی انسان‌ها از بدو تولد با وابستگی‌های متعدد به دنیا می‌آیند و برای بقای خود به ارتباط با دیگران نیازمندند؛ روزانه ساعت‌های زیادی از زندگی ما به ارتباط و وابستگی با افراد مختلف می‌گذرد و کیفیت روابط ما باعث می‌شود تا سرزندگی و شادکامی یا آشفتگی و کسالت را در طول روز تجربه کنیم. همه‌ی این تجربه‌ها باعث ایجاد دلبستگی می‌شود؛ حسی که از کودکی تا پایان عمر با ما می‌ماند.

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی (The Simple Guide to Attachment Difficulties in Children) نوشته‌ی بتسی دو تیری (Betsy de Thierry) راهنمایی کوتاه و همه‌فهم برای مواجهه با احساس دلبستگی است. این کتاب اگرچه با تأکید برای کودکان نوشته شده، اما با توجه به اینکه از احساسی انسانی صحبت می‌کند برای همه‌ی سنین قابل‌استفاده است.

نویسنده‌ی این کتاب معتقد است که هر میزان که فرزندان‌مان به ما دلبسته شوند، ما نیز به آن‌ها دلبسته می‌شویم؛ بنابراین مانند هر ارتباط انسانی دیگر، دلبستگی نیز سفری شگفت‌انگیز است که دو طرف دارد؛ بنابراین هر چقدر که نسبت به آن آگاه و حساس باشیم بیشتر و بهتر می‌توانیم نسبت به ایجاد احساس امنیت، مراقبت، حس تعلق و ایمنی برای کودکان‌مان نقش مثبت ایفا کنیم.

بتسی دو تیری در کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی توضیح می‌دهد که هر چقدر گام‌های سنجیده‌تری در برخورد با دلبستگی کودکان داشته باشیم، بیشتر قادر خواهیم بود تا دلبستگی دوطرفه، پایدار و عمیقی را ایجاد کنیم و امنیت روانی بیشتری به کودکان ببخشیم، به‌طور قطع این مسیر بدون چالش نخواهد بود، اما مهم است که شرایطی به وجود آوریم که یک رابطه‌ی والد و فرزندی متصل و عمیق شکل بگیرد.

از نکات قابل‌توجه این کتاب نگرش نویسنده‌ی آن به تحقیق و پژوهش‌های پیشین است؛ بتسی دو تیری معتقد است برای قابل‌استفاده‌بودن کتاب‌ها در همه‌ی زمان‌ها باید آن‌ها را فارغ از دشواری‌های کتاب‌های پژوهشی نوشت؛ کاری که او اکنون به سرانجام رسانده. او معتقد است هر والد پس از مطالعه‌ی این کتاب احساس می‌کند که از پس هر چیز در مسیر دلبستگی خود و فرزندانش برخواهد آمد.

این کتاب به همت انتشارات پندار تابان و با ترجمه‌ی پرستو کفایی زاد طهرانی و فاطمه سیفی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

  • این کتاب به‌راحتی قابل‌فهم است و می‌تواند موضوع مهم دلبستگی را به‌خوبی پوشش دهد. به‌عنوان صاحب یک مهدکودک مطمئن هستم که همکارانم این کتاب را می‌خوانند و به‌‌عنوان مادر سه پسر، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ارائه‌شده در کتاب را رعایت کرده‌ام. (شارلوت لوکاس، مالک و مؤسس مهدکودک رنجرز انگلیس)

  • کتابی که از یک زمینه‌ی پیچیده‌ی مطالعاتی برآمده است؛ کارهای دو تیری دانش اولیه‌ای را ارائه کرده‌اند که به‌راحتی قابل‌درک است. این راهنمای ساده اعتمادبه‌نفس را برای رویکرد حمایتی به مشکلات مربوط به حس دلبستگی افزایش می‌دهد و از طریق آموزه‌هایی که به راحتی قابل‌استفاده است، نقش قدرتمندی در تقویت روابط ایفا می‌کند. (بن راکت، دکتر و روان‌شناس پژوهشی)

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای والدین در هر سنی مفید است تا از طریق آموزه‌های خود مهارت‌های فرزندپروری را ارتقا دهد. همچنین علاقه‌مندان به روان‌شناسی و علوم تربیتی، به‌ویژه افرادی که در زمینه‌ی کودکان فعالیت می‌کنند از مخاطبان ویژه‌ی این کتاب هستند.

با بتسی دو تیری بیشتر آشنا شویم

بتسی دو تیری متولد 1971، نویسنده، روان‌درمانگر و مربی فرزندپروری اهل کشور انگلستان است. او در رشته‌ی روان‌درمانگری کودکان مدرک کارشناسی ارشد دارد و تاکنون به بیش از سی‌‌هزار نفر در زمینه‌ی مهارت‌های تربیتی و روانی کودکان تدریس کرده است. بتسی دو تیری از سال 2011 یک مرکز تخصصی روان‌درمانگری کودکان در انگلستان تأسیس کرد و هم اکنون نیز در این مؤسسه فعالیت می‌کند. او مؤلف هشت کتاب در زمینه‌ی تخصصی خود است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «راهنمای سلامت روان کودکان: شرم»، «راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس» و «راهنمای سلامت روان کودکان: غفلت و سوءاستفاده عاطفی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی می‌خوانیم

هرچند ایده‌آل این است که کودکان یک یا دو چهره‌ی دلبستگی داشته باشند، اما برای برخی از کودکان تنها مدرسه مکان امنی می‌شود، که آن‌ها می‌توانند روابط دلبستگی را در آن تجربه کنند. مدرسه می‌تواند مکانی گرم و با رویکردی مراقبتی باشد، که کودک در آن احساس شناخته شدن و مراقبت شدن توسط بزرگسال آشنایی را داشته باشد که روابط مداوم، تکرار‌شونده و همراه با هم‌تنظیمی ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که کودک احساس آرامش و امنیت کند. گاهی خانه سرشار از خشونت، دشواری و ناامنی است و بنابراین کودک نیاز دارد که هم‌تنظیمی را در بافت روابط دیگر یاد بگیرد.گاهی این اتفاق به‌صورت طبیعی رخ می‌دهد و گاهی نیز برای آن برنامه‌ریزی می‌شود. وقتی کودک به مدرسه دلبستگی پیدا می‌کند، باید به چند چیز فکر کنیم. باید دقت کنیم که کودک به بزرگسال اصلی و آشنایی «دسترسی» داشته باشد، که برای مدتی همراه با وی هم‌تنظیمی انجام دهد. چرا که در چنین شرایطی تغییر باعث گسستگی دلبستگی می‌شود، که می‌تواند وحشت را در کودک ایجاد کند و در نتیجه رفتارهای چالش‌برانگیز وی را تشدید کند.

هرچند بزرگسالان باید به مرزها توجه کنند تا از هر گونه فرسودگی و وابستگی کودک به خودشان اجتناب کنند، اما باید دقت کنیم که وقتی رابطه‌ی دلبستگی ایجاد شد، روابط دیگر باید به آن اضافه شوند، نه اینکه جایگزین آن شوند. اگر کودک از طرف چهره‌ی دلبستگی‌اش احساس طرد‌شدگی پیدا کند و یا بدتر، کودک دیگری به چهره‌ی دلبستگی‌اش دسترسی داشته باشد و خودش نه، شما باید انتظار ابراز خشم و آشفتگی از طرف کودک را داشته باشید. مدارس یا گروه‌های نوجوانان و یا دیگر مکان‌هایی که کودکان با بزرگسالانی که رویکرد مراقبتی دارند در تماس هستند، می‌توانند مکانی برای تغییر زندگی کودکان باشند. یعنی جایی که روابط دلبستگی به‌شکل طبیعی تسهیل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل 1: دلبستگی چیست؟
فصل 2: دلبستگى چگونه شکل می‌گیرد و قوی می‌شود؟
فصل 3: علم مغز در مورد دلبستگی
فصل 4: مکان امن و هم‌تنظیمی
فصل 5: رفتار دلبستگی ناسالم چیست؟
فصل 6: سبک والدگری‌ای که می‌تواند مانع دلبستگی سالم شود
فصل 7: ترومای دلبستگی
فصل 8: مشکلات دلبستگی
فصل 9: روابط التیام‌بخش با یک بزرگسال
فصل 10: تاب‌آوری، روزهای بد و نکات مهم
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی
نویسنده
مترجمفاطمه سیفی، پرستو کفایی زاد طهرانی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-281-025-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۵۰۰ ۱۸,۳۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی

برای دریافت کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.