معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما
قیمت:
40500 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما از بتسی دو تیری به شما کمک می‌کند تعریف تروما و چگونگی اثرگذاری آن بر کودکان را درک کنید و با استفاده از توصیه‌هایی اطمینان‌بخش، آن‌ها را در مسیر درمان همراهی کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما

تروما به چه معناست؟ این حادثه‌ی روانی چگونه بر کودکان تاثیر می‌گذارد و بزرگسالان چگونه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند؟ بتسی دو تیری در کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما (The simple guide to child trauma) جواب‌هایی ساده و صریح به این سوالات پیچیده ارائه می‌دهد. این اثر تحسین شده نقطه‌ی شروع خوبی برای هر بزرگسالی است که به عنوان والد یا متخصص، از کودک آسیب دیده مراقبت می‌کند.

با شنیدن این کتاب صوتی قادر می‌شوید واکنش‌های هیجانی و رفتاری کودکی که تروما را تجربه کرده بهتر درک کنید و در نتیجه روش‌هایی مناسب برای رفتار با او اتخاذ کنید. چرا که فهم ماهیت تروما و اثر آن بر این گروه سنی حساس، موضوعی بسیار مهمی است و از طرف دیگر معمولا آسیب‌های روانی در تلاش برای تربیت فرزندانی نمونه و بی‌نقص نادیده گرفته می‌شوند.

هدف این اثر کمک به بزرگسالانی است که علاقه دارند بهبود کودکان آسیب دیده را مشاهده کنند و در فرایند درمان، ‌به‌عنوان یک حامی دلسوز حضور داشته باشند. در این کتاب کوچک روشنگر، بتسی دی تیری هم نیاز به حمایت کودکان و نوجوانانی که آسیب‌های روحی را تجربه کرده‌اند و هم نیاز بزرگسالانی به در دست داشتن اطلاعاتی کاربردی را تشخیص می‌دهد. او با تأکید بر ضرورت پاسخ‌های دلسوزانه، مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و بینش‌های عملی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید با انتخاب رفتار درست، پاسخ‌های مناسب را این افراد دریافت کنید.

بتسی دو تیری (Betsy De Thierry) که خود معلم، روان‌درمانگر و مادر است با زبانی روان به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس خود را در کمک به فرزند/مراجع خود احیا کنید و زمان مشاهده‌ی رفتارهای چالش‌انگیز از آن‌ها، به احساس ناتوانی دچار نشوید. کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما نامه‌ای است پر از مهر و محبت به روان‌های گمشده‌ای که هیچکس تا به حال آن‌ها را درک نکرده است، به این امید که آن‌ها به آینده‌ی خود و زندگی سرشار از عشق خوشبین باشند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما

- اثری مهم که سخاوتمندانه به ما در رویایی با کودکان و نوجوانان آسیب دیده کمک می‌کند. (لوئیز میشل بومبر، معلم و درمانگر)

- داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد مغز به من اعتمادبه‌نفس بیشتری داده است تا با آرامش با فرزندانم رفتار کنم و همواره همدل باقی بمانم، حتی زمانی که دلایل رفتار آن‌ها را مثل همیشه درک نمی‌کنم. (دنی گری، والدین)

- این کتاب دارای پیشنهادات بسیار مفیدی است که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف حرفه‌ای و خانگی استفاده شود. (لیز هال، بازپرس و مربی حفاظت از کودکان والدین و پلیس)

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما مناسب چه کسانی است؟

تمام بزرگسالانی که به عنوان والد، معلم و درمانگر مراقبت از کودک آسیب‌دیده را به عهده دارند مخاطب اصلی این کتاب صوتی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما می‌شنویم

هنگامی که کودکان آسیب‌دیده احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند پس احتمالا ترس و تنش را تجربه می‌کنند. وقتی کودکان چنین احساساتی را تجربه می‌کنند، به احتمال زیاد نمی‌توانند متوجه این احساسات شوند ولی طوری رفتار می‌کنند که افراد بزرگسال می‌فهمند آن‌ها احساس اضطراب دارند. تا زمانی که کودکان احساس آرامش و امنیت نکنند، نمی‌توانند به خوبی فکر و استدلال کنند. حتی ممکن است وقتی افراد بزرگسال آن‌ها را مجبور به صحبت و رفتار منطقی می‌کنند بدتر احساس ناراحتی را تجربه کنند. به محض اینکه کودکان آرام شوند می‌توانند تفکر و تامل کنند و بهبود یابند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
پیشگفتار
23 دقیقه
فصل یک-آشنایی با تروما
22 دقیقه
فصل دو-تأثیرات تروما
31 دقیقه
فصل سه-کمک به آرام شدن کودکان
9 دقیقه
فصل چهار-رفتارهای ناشی از ناکامی
9 دقیقه
فصل پنج-روش‌های اصلی
7 دقیقه
فصل شش-موضوعات مهم
8 دقیقه
فصل هفت-آشنایی با درمان‌های مختلف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما
نویسنده
مترجمفاطمه سیفی، پرستو کفایی زاد طهرانی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
40500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: تروما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.