معرفی و دانلود کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

عکس جلد کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس
قیمت:
۲۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس، نوشته‌ی بتسی دو تیری شما را با دنیای واقعی پسران و نیازهای عاطفی‌ آن‌ها آشنا می‌کند. این کتاب حساسیت‌ها و نیازهای هیجانی فرزندان پسر را با نگاهی دقیق و آسیب‌شناسانه بررسی می‌کند تا مخاطب روش‌های تربیتی بهتری برای پرورش و رشد آن‌ها اتخاذ نماید.

درباره‌ی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

در روش‌های تربیتی سنتی به‌ویژه درباره‌ی پسران اشتباهات رایجی وجود دارد که برخی از آن‌ها نه‌تنها کمکی به رشد و پرورش استعدادها نمی‌کند، بلکه می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را پدید آورد. به‌عنوان مثال وقتی یک پسربچه رفتاری طبیعی مانند گریه کردن انجام می‌دهد، اغلب با این سخن مواجه می‌شود که: «مرد که گریه نمی‌کند!» اما واقعیت این است که بچه‌ها گریه می‌کنند؛ چه پسر باشند و چه دختر.

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس (The Simple Guide to Sensitive Boys) نوشته‌ی بتسی دو تیری (Betsy de Thierry) به ما نکته‌های حیاتی از روش‌های برخورد با فرزندان پسر گوشزد می‌کند که شاید تا‌به‌حال نسبت به آن‌ها بی‌توجه یا کم‌توجه بوده‌ایم. این کتاب به ما می‌گوید که با برخی حرف‌ها و رفتارهایمان مانند اینکه به پسران بگوییم «مرد باش» یا «مرد که گریه نمی‌کند» درواقع به آن‌ها ظلم می‌کنیم و بدون آن‌که بخواهیم منشأ رفتاری آسیب‌زا شده‌ایم.

این کتاب راهنمایی است تا متوجه شویم کودکان، چه پسر باشند، چه دختر حساس هستند اما برخی از آن‌ها حساس‌ترند و این ارتباطی با جنسیتشان ندارد. با مطالعه‌ی این کتاب درمی‌یابیم چگونه با نگاهی ژرف‌تر و دقیق‌تر درگیر عواطف، رفتار و احساسات کودکان پسر شویم، به‌ویژه پسرانی که نسبت به سایر هم‌سن‌و‌سال‌های خود حساس‌ترند و نیاز دارند با احتیاط بیشتری نسبت به دیگران با آن‌ها رفتار شود.

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس نوشته‌ی بتسی دو تیری و ترجمه‌ی پرستو کفایی‌زاد طهرانی و فاطمه سیفی روش‌هایی را معرفی می‌کند تا به‌عنوان والدین یک فرزند پسر، فرایندها و روش‌های کمتر شناخته‌شده‌ای را که مختص پسران و مردان است، در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان مورد توجه قرار دهیم و ناخواسته باعث نشویم پسران با کتمان یا پنهان کردن احساساتشان دچار استرس شوند و در نهایت در معرض بیماری‌ها یا آسیب‌های جسمی و روحی قرار گیرند.

نویسنده‌ی کتاب معتقد است بسیاری از رفتارهای ما مانند استقبال کردن از محکم بودن، بی‌احساس بودن یا قلدر بودن فرزندان پسر یک راهبرد اشتباه در تربیت آن‌هاست. ما در بسیاری از مواقع تلاش می‌کنیم با امتیاز دادن، گیر انداختن و تنبیه پسران به آن‌ها بفهمانیم که باید موجوداتی محکم و بی‌عیب باشند اما همه‌ی این رفتارها آثار منفی و مخربی در روحیه‌ی آن‌ها خواهد داشت و به ما برای داشتن فرزندی شاد و سالم کمکی نخواهد کرد.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

  • آموزنده، مفید، و انگیزه‌دهنده. کتاب بتسی دو تیری تأکید می‌کند که برخی رفتار پسرها به جای اصلاح باید جشن گرفته شوند. من از این کتاب کاملاً حمایت کرده و آن را به همه‌ی والدین توصیه می‌کنم. (جنیفر کاسترو)

  • امیدوارم یک نسخه از این کتاب در دسترس همه‌ی مادران و پدرانی باشد که در حال تربیت کردن یک پسربچه هستند. با خواندن این کتاب درمی‌یابید که هر بار پسری به دنیا می‌آید، هدیه‌ای به خانواده عطا می‌شود. (جین ایوانز، سخنران، مربی و نویسنده‌ی متخصص در حمایت از سلامت روان کودکان)

  • این کتاب سرشار از توصیه‌های ساده و در‌عین‌حال حکیمانه است و به شما کمک می‌کند که پسران را تشویق کنید تا فردیت خود را در آغوش بگیرند، جایگاه خود را در جهان بیابند و بهترین باشند. (گودریدز)

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام والدینی که فرزند پسر دارند بسیار کاربردی و آموزنده است. همچنین علاقه‌مندان به روان‌شناسی به ویژه حوزه‌ی روان‌شناسی کودک و نوجوان از این کتاب بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

با بتسی دو تیری بیشتر آشنا شوید

بتسی دو تیری متولد 1971، نویسنده، روان‌درمانگر و مربی مهارت‌های فرزندپروری اهل کشور انگلستان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی روان‌درمانگری کودکان است و به عنوان مؤسس و مربی چندین مرکز خیریه در زمینه‌ی آسیب‌های روانی کودکان فعالیت می‌کند. او صدها سخنرانی آموزشی در زمینه‌ی تروماهای روانی کودکان در سراسر انگلستان و دیگر کشورها داشته و به بیش از 30 هزار نفر در این زمینه آموزش داده است. دو تیری مؤلف 8 کتاب در زمینه‌ی تخصصی خود است که از آن جمله می‌توان به کتاب «راهنمای سلامت روان کودکان: شرم»، کتاب «راهنمای سلامت روان کودکان: دلبستگی» و کتاب «راهنمای سلامت روان کودکان: غفلت و سوءاستفاده عاطفی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس می‌خوانیم

هر کس یک سطل درخشان و طلایی دارد که درونش عشق، لحظات خوشایند، احساس موفقیت و تأیید، افکار مثبت و ترغیب‌کننده وجود دارند. هرچه این سطل درخشان پر‌تر باشد، بچه‌ها احساس امنیت و ثبات بیشتری را تجریه می‌کنند.

یک سطل گِلی هم وجود دارد. در این سطل همه‌ی تجارب منفی جمع شده‌اند و وقتی زندگی سخت می‌شود، سرریز می‌شود و محتوای سطل بیرون می‌ریزد، تا وقتی که برای پردازش آن‌وقت بگذاریم. وقتی بچه‌ها سطل درونشان پر از گِل باشد آن را با رفتارشان نشان می‌دهند و نیاز دارند کمکشان کنیم خالی‌اش کنند. آن‌ها به‌ندرت به‌صورت کلامی و با مکالمه از ما درخواست کمک می‌کنند. بلکه بیشتر با رفتارشان به بزرگ‌ترها نشان می‌دهند که در حال تقلا هستند، مگر اینکه بزرگ‌تری وقت گذاشته باشد و به آن‌ها درباره‌ی استفاده از جملات برای ابراز نیازهای عاطفی‌شان توضیح داده باشد.

به عنوان بزرگ‌تر، ما خیلی خوب می‌دانیم که داشتن تجربه‌ای فاجعه‌آمیز و اجبار برای قرار دادن آن افکار، احساسات و نگرانی‌ها در یک ظرف، شبیه چه چیزی می‌تواند باشد. این‌گونه بهتر می‌توانیم به نقش حرفه‌ای خود در طول روز پی ببریم. آخر روز ممکن است وقتی پیدا کنیم و به احساسات و نگرانی‌های‌مان برسیم و محتوای سطل را پردازش کنیم. اما اگر زمانی نداشته باشیم و اطلاعات بیشتر و بیشتری وارد سطل بشوند، آن‌وقت ما سرریز می‌شویم. با سرریز شدن، ما بزرگ‌ترها بداخلاق، تحریک‌پذیر، خسته، یا ناراحت می‌شویم و این سرریز شدن می‌تواند همکاران، خانواده و مراجعان کودک ما را تحت تأثیر قرار دهد.

پسربچه‌های خیلی حساس، به خاطر عمق احساساتشان، سریعاً سطل گِلی درونشان پر می‌شود. مگر اینکه با روش‌های پردازش و خالی کردن زودهنگام آن آشنا باشند و بتوانند چنین کاری را انجام دهند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: آشنایی با پسران حساس
فصل 2: پسرها چه فرقی با بقیه دارند؟
فصل 3: احساس متفاوت بودن، احساس طرد شدن
فصل 4: پوشیدن یک زره نامرئی، یا ساکت ماندن
فصل 5: ناخودآگاه ما و تأثیر قلدری
فصل 6: روابطی که تقویت‌کننده تاب‌آوری هستند
فصل 7: مدیریت ترس و نگرانی
فصل 8: اضطراب در بچه‌ها چگونه خودش را نشان می‌دهد؟
فصل 9: باور داشتن به بهترین‌ها درباره‌ی بچه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس
نویسنده
مترجمفاطمه سیفی، پرستو کفایی زاد طهرانی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-281-022-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

برای دریافت کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.