معرفی و دانلود کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی

عکس جلد کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی

کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی به قلم محرم آقازاده، جایگاه سنجش آغازین را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و سپس اهمیت و ضرورت توجه به این موضوع مهم را شرح می‌دهد.

فصل اول این کتاب تکیۀ زیادی بر انتظارات معلم دارد. این فصل منابعی را که در سنجش آغازین به کار گرفته می‌شود، معرفی کرده است. در این فصل چهار منبع اساسی برای گردآوری اطلاعات جهت درک و فهم دانش آموزان ارائه شده است.

فصل دوم شش رویکرد برای سنجش آغازین معرفی شده و کیفیت کاربرد آن‌ها بیان شده است. فصل سوم بحث مفصلی دربارۀ پیش‌آموخته‌های دانش‌آموز دارد. در این فصل تلاش شده است، نقش آفرینی پیش‌آموخته‌های دانش‌آموز در یادگیری‌های جدید تشریح گردد.

فصل چهارم به انتقال یادگیری اختصاص داده شده است و انواعی از نظریه‌های انتقال یادگیری را مورد توجه قرار می‌دهد. فصل پنجم الگوی سنجش و ارزشیابی کرک پاتریک را ارائه می‌کند. الگوی سنجش و ارزشیابی کرک پاتریک الگویی چهار سطحی است: سطح سنجش و ارزشیابی واکنش، سطح سنجش و ارزشیابی یادگیری، سطح سنجش و ارزشیابی رفتار و سطح سنجش و ارزشیابی نتیجه.

فصل ششم به برنامه‌ریزی سنجش و ارزشیابی می‌پردازد. این فصل پیشنهادهای عملی برای برنامه‌ریزی ارائه می‌دهد که پیگیری آن‌ها می‌تواند به موفقیت اجرای آزمون‌ها کمک کند. فصل هفتم ابزارهای کمی سنجش آغازین را بیان می‌کند. فصل هشتم ابزارهای کیفی را ارائه می‌نماید. هر دو فصل هفت و هشت دربرگیرنده‌ی نمونه‌ها و مثال‌های متنوعی هستند که می‌توانند به مثابه راهنمای عمل معلم باشند.

در بخشی از کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی می‌خوانیم:

الگوهای سنتی انتقال یادگیری بر جنبه‌های شناختی انتقال تأکید می‌ورزند. ثورندایک بر این باور است که، زمانی انتقال یادگیری از یک موقعیت به موقعیت دیگر مقدور است که بین موقعیت‌ها همسانی‌هایی وجود داشته باشد. نظریه ساختار عمیق بر آن است که، یادگیری زمانی انتقال‌پذیر است که یادگیرنده بتواند لایه‌های زیرین هر دو موقعیت یادگیری را دریابد.

از منظر خبرپردازی هم انتقال زمانی عملی می‌شود که امکان بازنمایی ذهنی و نمادین از موقعیت جدید یادگیری برای یادگیرنده مقدور باشد. یادگیرنده در یادگیری‌های اولیه خود دست به تشکیل ساختار ذهنی خود می‌زند یا با آنچه رو به رو می‌شود از طریق تجربه آن را برای خود معنادار می‌سازد.

دانش آموزی که به گونه‌ای معنادار یاد بگیرد برای انتقال یادگیری کمتر با دشواری روبه رو می‌شود. الگوهای معاصر، به فراسوی دیدگاه‌های سنتی با دیدگاه‌های شناختی گام نهاده‌اند. این نظریه‌ها، پای میانجی‌های دیگری را هم به میان کشیده‌اند. دیدگاه اجتماعی - فرهنگی بر آن است که، متغیرهای فرهنگی ای، نظیر زبان، ابزارهای فرهنگی، باورها و ارزش‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در انتقال یادگیری ایفا کنند.

نظریه محدودیت‌ها و فرصت‌ها یا مطلوبیت‌ها بر آن است که هر اندازه مشارکت در انجام فعالیت‌ها زیاد باشد و شخص بتواند موانع عمل را کنار بگذارد و از فرصت‌ها بهره بگیرد به همان نسبت می‌تواند به انتقال یادگیری‌اش کمک کند. نظریه آماده شدن برای یادگیری در آینده، بر توان حل مسئله یادگیرنده در موقعیت مشابه یادگیری جاری تأکید می‌ورزد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ ناشر
مقدمۀ مؤلف
چگونه این کتاب را بخوانیم؟
ویژگی‌های این کتاب
نقشۀ مفهومی
فصل 1 :سنجش آغازین برای فهم یادگیرندگان
فصل 2 :رویکرد سنجش آغازین
فصل 3 :پیش‌آموخته‌ها و یادگیری دانش‌آموزان
فصل 4 :انتقال یادگیری
فصل 5 :الگویی برای سنجش و ارزشیابی آغازین
فصل 6 :برنامه‌ریزی سنجش و ارزشیابی
فصل 7 :سنجش آغازین: ابزارهای کمی
فصل 8 :سنجش آغازین: ابزارهای کیفی- توصیفی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی
نویسنده
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-600-7977-27-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی

رویا مژدهی
۱۴۰۱/۷/۱۶
عالی بسیار کارشناسی شده وتخصصی توضیح داده شده ممنون از چاپ این کتاب برای من که یک معلمم مطالب بسیار کاربردیه 👌🙏
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی

برای دریافت کتاب راهنمای سنجش و ارزشیابی آغازین، ابزارهای کمی و کیفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.