معرفی و دانلود کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس

عکس جلد کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس

کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس نوشته‌ی محرم آقازاده و افسانه سنه ضمن معرفی تئوری هوش‌های چندگانه، چگونگی تدریس بر پایه قابلیت‌های دانش‌آموزان را به شما نشان می‌دهد.

در طی سال‌های گذشته، نظریۀ هوش‌های چندگانه از طرف مدارس و آموزگارانی که تمایل به ایجاد تغییر داشته‌اند، مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت، بهره‌گیری درست از این عقیده به آنچه آموزگاران از پیش می‌دانستند و انجام می‌دادند، اعتبار می‌بخشد.

معلمانی که از این نظریه استفاده می‌کنند، معتقدند دانش‌آموزان در این روش، یادگیری خود را به نمایش می‌گذارند و به همین خاطر معلمان هم می‌توانند از انواع متنوع تمرین بهره بگیرند. دلیل دیگر مقبولیت این نظریه همخوانی آن با رویکردهای آموزشی فعلی در مدارس است.

نظریۀ هوش‌های چندگانه به معلمان فرصت می‌دهد عقاید خود دربارۀ موفقیت کلاسی را توسعه دهند و بدین صورت هر چه بهتر پاسخگوی نیازهای یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس باشند. به عقیده‌ی کورن ‌هابرو کرچوفسکی تئوری هوش‌های چندگانه کلمات مفیدی دارد که سبب ایجاد زمینه برای تبادل نظر در مدرسه میان آموزگاران و والدین می‌شود.

کاربرد صحیح این نظریه مستلزم فهم دقیق آن است. در واقع نظریۀ هوش‌های چندگانه، نظریۀ یادگیری با یک رویکرد خاص آموزشی نیست؛ چرا که در محیط‌های آموزشی هیچ روشی به عنوان تنها راه حل تجویز و یا معرفی نشده است. بنابراین، استفاده از آن در گرو فهم صحیح همراه با تفکر و تعمق است.

در بخشی از کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس (Applying Multiple intelligences in classroom) می‌خوانیم:

انسان‌ها زمان زیادی را صرف یادگیری و به‌ کار گرفتن انواع سیستم‌های نشانه‌ای می‌کنند. برقراری ارتباطات اولیه هم از طریق همین سیستم‌های نشانه‌ای مثل زبان گفتاری و نوشتاری، و ریاضیاتی مثل معادلات منطقی و ترسیم (جداول و نمودار‌ها) صورت می‌پذیرد. انسان‌ها در طول تاریخ این سیستم‌های نشانه‌ای را به وجود آورده‌اند تا بتوانند اطلاعات متفاوتی را با استفاده از روشی منظم و دقیق رد و بدل کنند. به نظر می‌رسد این سیستم‌های نشانه‌ای بیشتر برای مفاهیمی به ‌وجود آمده‌اند که هوش‌های انسان به آن‌ها حساس هستند.

به‌ عبارت دیگر، این سیستم‌ها به‌ صورت طبیعی وجود نداشته‌اند بلکه انسان‌ها برای تبادل نظام‌مند اطلاعاتی که از نظر فرهنگی معنادار بوده‌اند اقدام به ایجاد این نشانه‌ها کرده‌اند. بنابراین، یک خصوصیت اساسی برای یک هوش قابلیت تبدیل کردن آن به سیستم نشانه‌ای است. برای مثال، در این زمینه می‌توانیم از الفبای موسیقی (نت) نام ببریم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نگاهی به نظریۀ هوش‌های چندگانه گاردنر
فصل 2: هوش بین‌فردی
فصل 3: هوش درون‌فردی
فصل 4: هوش بدنی- حرکتی 
فصل 5: هوش زبانی
فصل 6: هوش منطقی - ریاضیاتی
فصل 7: هوش موسیقایی
فصل 8: هوش تجسمی یا تصوری
فصل 9: همۀ موضوعات را با استفاده از هوش‌های چندگانه در کنار هم تدریس کنیم
فصل 10: سخنی با مربیان و معلمان
فصل 11: سخنی با والدین
فصل 12: وضعیت هوش‌های چندگانه در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه تهران
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات322
زبانفارسی
شابک978-600-7239-05-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس

میترا مخنفی
۱۴۰۲/۴/۲۷
به نظرم یک معلم بهتره که این کتاب رو مطالعه کنه چون حتما براش مفید و سازنده خواهد بود.
سمانه اسفندیاری
۱۴۰۲/۵/۹
خوب بود ولی کاش نمونه‌های عملی بیشتری داشت
علی بابالویان
۱۴۰۱/۹/۱۸
کتاب بسیار مفیدی بود
Abdollah aghaei
۱۳۹۹/۹/۲۶
کتابی پر محتوا، ممنون
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس

برای دریافت کتاب کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.