معرفی و دانلود کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی

عکس جلد کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی

کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی، راهنمایی ارزشمند برای معلمان ابتدایی است تا الگوی ارزشیابی یادگیری را در چارچوب برنامه‌ی درسی پیاده نمایند.

این سؤال‌ها همواره برای دانش آموزان وجود دارد که «چرا مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند» و «چرا آنان در ارزشیابی یادگیری خودشان حضور می‌یابند». در بسیاری از موارد این سؤال‌ها در ذهن معلمان هم جریان دارند: «ارزشیابی به دانش آموزان چه کمکی می‌کند؟» و «کی و چگونه باید ارزشیابی را انجام داد؟» امروزه در کنار دانش آموزان و معلمان، برای متخصصان تعلیم و تربیت هم این سؤال مطرح است که «چگونه باید ارزشیابی را در مدارس جا انداخت و به چه شیوه‌هایی باید آن را انجام داد».

برخی سؤالات مورد اشاره در بالا، سؤالات به جا و درستی هستند و برخی دیگر از بدفهمی‌های مربوط به ارزشیابی و تعلیم و تربیت ناشی می‌شوند. از جمله برداشت‌های نادرست می‌توان به یکسان یا برابر دانستن ارزشیابی با آزمون اشاره کرد. ارزشیابی جریانی مستمر در امر یاددهی - یادگیری است. دسته‌ای از اطلاعات که از آزمون‌ها به دست می‌آید، در ارزشیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین ارزشیابی همان آزمون با آزمودن نیست. از سوی دیگر، ارزشیابی تعیین نمره برای یادگیری با توان یادگیری دانش آموز هم نیست. در این معنا، نمره فقط یکی از ابزارهای نشان دادن نتیجه تلاش دانش‌آموز در یادگیری است.

ارزشیابی امری نیست که فقط به معلم مربوط باشد و همچون یاددهی - یادگیری فرایندی دوسویه است؛ عمل ارزشیابی می‌تواند دو جانبه (بین معلم و دانش‌آموز) و چندجانبه (میان معلم، دانش‌آموز، والدین، اولیاء مدرسه) و بین دانش‌آموز و یک استاندارد باشد.

کتاب حاضر در واقع راهنمای ارزشمندی برای ارزشیابی یادگیری در چارچوب برنامه‌ی درسی دوره ابتدایی و آگاهی از شیوه‌های ارزشیابی اثربخش است.

در بخشی از کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی می‌خوانیم:

وقتی دانش‌آموزان به کار خود با دیدی تأملی می‌نگرند، جنبه‌های خوب آن و جنبه‌هایی را که باید بهبود یابند تعیین می‌کنند و در پی خودارزیابی، اهداف یادگیری شخصی برای خود تنظیم می‌کنند، در حقیقت به خودارزیابی دست زده‌اند. خودارزیابی شامل فراشناخت فرایند آگاه بودن و تأمل درباره یادگیری خود است. مهارت‌های خودارزیابی شامل سؤال کردن مؤثر، تأمل، حل مسئله، تجزیه و تحلیل تطبیقی و توانایی اشتراک عقاید به روش‌های مختلف است.

دانش آموزان با سطوح توانایی مختلف و در تمام حوزه‌های یادگیری می‌توانند از خودارزیابی استفاده کنند. به اقتضای سن دانش آموزان، خودارزیابی می‌تواند در دوره ابتدایی و در موضوعات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بحث‌های کلاسی، موقعیت‌های گروهی یا گفت و گوهای تک به تک، همه برنامه‌های خود ارزیابی هستند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: بازاندیشی در ارزشیابی
بخش 2: روش‌های ارزشیابی کلاسی
بخش 3: تگاهی دقیق‌تر به ارزشیابی برای یادگیری و ارزشیابی از یادگیری
بخش 4: خط مشی درباره‌ی ارزشیابی
پیوست‌ها
کتاب‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی
مترجممحرم آقازاده
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-7541-11-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی

ضحی محمدزاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کتاب‌های محرم آقا زاده خیلی کاربردی هستند. واقعا یکی از بهترین کتاب‌هایی است که درباره ارزشیابی خوندم. به آموزگاران ابتدایی و به ویژه دانشجو معلمان آموزش ابتدایی توصیه میکنم
fatemeh hiva
۱۴۰۱/۴/۲۱
من چون رشته آموزش ابتدایی هستم این کتاب درخصوص ارزشیابی بچها خیلی بهم کمک کرد نمیگم خیلی عالی بود ولی خوب بود و به دردم خورد
علی آزادی
۱۴۰۰/۷/۲۱
بسیار مفید و کاربردی برای معلمان و دانشجو معلمان تا ارزشیابی را به بهترین شکل در کلاس به انجام برسانند.
احمدی
۱۴۰۱/۴/۱۷
راهنمای خوبی می‌باشد
shoaib hasani
۱۴۰۰/۸/۸
خیلی کتاب خوبیه به صورت جامع وکامله
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی

برای دریافت کتاب روش‌های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.

آموزش و پرورش، مجموعه کتاب های دانش افزایی، انواع روش های ارزشیابی نوین، انواع روش های ارزشیابی دانش آموزان، روش های ارزشیابی برنامه درسی، مراحل ارزشیابی برنامه درسی، اصول ارزشیابی برنامه درسی، ارزشیابی برنامه درسی چیست، ضرورت ارزشیابی برنامه درسی، ارزشیابی برای یادگیری، ارزشیابی از یادگیری چیست، PDF ارزشیابی از یادگیری، ضرورت ارزشیابی از یادگیری، دیدگاه ارزشیابی برای یادگیری، ارزشیابی یادگیری شاگردان، ارزشیابی برای یادگیری چیست، یادگیری دانش آموزان، یادگیری دانش آموزان ابتدایی، اختلالات یادگیری دانش آموزان، دوره ابتدایی در ایران، اهمیت دوره ابتدایی، اهداف دوره ابتدایی، چرا دوره ابتدایی مهم است، بهترین روش برای درس خواندن کودکان، دوره های آموزش ابتدایی، تعریف دوره ابتدایی، ساختار آموزشی ایران، وضعیت آموزش و پرورش در ایران، مهارت یادگیری، خلاقیت هایی برای ارزشیابی کیفی در کلاس درس، ویژه دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی و آموزگاران، دانلود PDF کتاب روش های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی، دانلود کتاب روش های نوین ارزشیابی در دوره ابتدایی PDF