معرفی و دانلود کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی: فقط ده دقیقه مدیتیشن می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند

عکس جلد کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی: فقط ده دقیقه مدیتیشن می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی: فقط ده دقیقه مدیتیشن می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند

بهترین استاد مدیتیشن انگلستان، اندی پادیکامب، تکنیک‌هایی را در کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی ارائه می‌دهد که تابه‌حال کمتر گفته شده‌اند. این کتابِ ارزشمند در جهت رفع اضطراب و رسیدن به ذهنی آرام، راهکارهایی به مخاطب پیشنهاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی

مدیتیشن یکی از راه‌های عملی و قابل دسترسی است که می‌تواند حتی در کمتر از ده دقیقه، سلامتی، تندرستی و شادی را به شما هدیه دهد. اندی پادیکامب (Andy Puddicombe) در کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی (The Headspace Guide to Meditation and Mindfulness) با آموزش نکاتی ساده و مؤثر در باب مدیتیشن مأموریت خود را انجام می‌دهد. او به مردم یادآوری می‌کند که ده دقیقه از 24 ساعت خود را در زمان حال زندگی کنند. این ده دقیقه بهترین زمان برای درک خودآگاهی است.

کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی درمورد چگونه زندگی کردن نیست؛ حال‌ آنکه نحوه‌ی زندگی ماست که بر کیفیت مدیتیشن اثر می‌گذارد. بنابراین محتمل است که پس از شروع مدیتیشن، تصمیم بگیریم جنبه‌هایی از زندگی که باعث ایجاد احساس گناه، ترس، پیشمانی، خشم و... می‌شوند را کاهش دهیم. در کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی بر استراحت دادن به یک ذهن شلوغ و مضطرب تأکید می‌شود؛ اما نویسنده در تلاش است باور عموم راجع‌ به ذهن خالی و آرامی که از مدیتیشن وجود دارد را از بین ببرد. او همچنین کارآمدی مدیتینش را در گرو تکرار منظم آن می‌داند؛ گرچه سکون آن در شروع مسیر می‌تواند سخت و آزاردهنده باشد.

کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی نکاتی را که قبل از شروع مدیتیشن لازم است بدانیم به ما می‌گوید که یافتن مکان مناسب، پوشیدن لباس راحت، نحوه‌ی نشستن صحیح و یافتن زمان مناسب از آن جمله هستند. مدیتیشن تماماً بر آگاهی، درک خود و دیگران تکیه دارد. هدف مدیتیشن ایجاد یک کنجکاوی ملایم است؛ کنجکاوی نسبت به خود و پدیده‌های اطراف. ما در طول این مراقبه قرار نیست تبدیل به شخصی دیگر شویم، بلکه قرار است با خود احساس راحتی کنیم. دیدگاه ما به زندگی، ارتباط با دیگران، قدردانی، مهربانی، شفقت و فداکاری از عواملی است که در ایجاد ذهنی آرام‌تر و رهاتر و رسیدن به درکی آگاهانه کمک می‌کند.

در ادامه‌ی کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی با نمونه‌های موردی از بیمارانی آشنا می‌شویم که برای مسائلی مثل اختلال خواب یا افسردگی به کلینیک مراجعه کرده‌اند و داستان کوتاهی از زندگی آن‌ها و گذر از مشکلاتشان به‌واسطه‌ی مدیتیشن را مطالعه می‌کنیم.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی

  • کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی یک شاهکار است. (اما واتسون)

  • هرکدام از این تکنیک‌ها را می‌توان حتی در متروی شلوغ یا یک ساندویچی انجام داد. (نیویورک‌ تایمز)

  • پرورش ذهنی آرام، خستگی و استرس کمتر و سطح جدیدی از انرژی را به دنبال دارد. (نشریه‌ی راهِ زنان)

  • با راهنمای آقای پادیکامپ یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید و ذهنی آرام‌تر و شادتر داشته باشید. (مجله‌ی گرازیا)

  • اگر می‌خواهید ذهن‌آگاه شوید، این کتاب مقدمه‌ی خوبی است. از اندی متشکرم که در این سفر به من کمک کرد. (بیل گیتس)

  • آنچه که علم اعصاب برای مدت طولانی می‌دانسته را کشف کنید: مدیتیشن کار می‌کند! این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه. (Judson Brewer، مدیر پزشکی)

کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن‌آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای انسان عصر مدرن با مشغله‌های ذهنی و اضطراب، به‌مثابه‌ی شفای روح است.

با اندی پادیکامب بیشتر آشنا شویم

اندی پادیکامب زاده‌ی سپتامبر 1973، نویسنده‌ی بریتانیایی، سخنران و معلم مراقبه و ذهن‌آگاهی است. او بنیان‌گذار Headspace، شرکت سلامت دیجیتال است که به کاربران خود تمرینات مدیتیشن و ذهن‌آگاهی را آموزش می‌دهد. پادیکامب ابتدا با رشته‌ی علوم ورزشی وارد دانشگاه شد، اما تحصیل را رها کرد و به آسیا رفت تا به‌عنوان یک راهب بودایی آموزش ببیند. او در یک صومعه‌ی تبتی در هند، مراقبه را شروع کرد و پس از یک خلوت یک ساله در اسکاتلند، به روسیه رفت و در آنجا به مدت چهار سال مراقبه را تدریس کرد تا اینکه به پایان تعهد رهبانی خود رسید.

کتاب‌های «راهنمای یک بارداری آگاهانه (The Headspace Guide To...A Mindful Pregnancy)»، و «هر آنچه که نیاز دارید بدانید (Everything You Need You Have)» از آثار دیگر اندی پادیکامب هستند.

در بخشی از کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی: فقط ده دقیقه مدیتیشن می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند می‌خوانیم

زمانی که برای اولین بار برای مدیتیشن می‌نشینید کمی احساس آشفتگی یا بی‌قراری می‌کنید که بسیار معمول و مفید است و در این موقعیت‌ها به قیاس اسب وحشی فکر کنید. اگر مشغول انجام کارهای دیگر بوده‌اید یا به‌سادگی زیاد فکر کرده‌اید، بعید است که ذهن بلافاصله بی‌حرکت به سکون برسد. مقدار مشخصی از حرکت ایجاد می‌شود و چند دقیقه طول می‌کشد تا دوباره آرام شود و طبیعی است که آن حرکت ذهن را از لحاظ فیزیکی و ذهنی تجربه کنید.

همان‌طورکه به سمت پایان جلسه‌ی مدیتیشن خود حرکت می‌کنید (مهم نیست چقدر نشسته‌اید) ممکن است کمی ناراحتی را تجربه کنید. ممکن است متوجه شوید که چگونه این اتفاق در یک روز رخ می‌دهد و در روز دیگر نه و ارزش آن را دارد که از این تغییرات آگاه باشید و ببینید آیا درد فیزیکی به هر نحوی وضعیت ذهن را منعکس می‌کند یا خیر. همچنین ممکن است دوست داشته باشید در اینجا به داستان «معکوس» مراجعه کنید، زیرا این یک راه عالی برای مقابله با ناراحتی از هر نوعی است. درحال‌حاضر، مگر اینکه شما مشکل شدید کمر داشته باشید، پس نشستن روی یک صندلی برای مدت کوتاهی نباید هیچ چالش فیزیولوژیکی واقعی ایجاد کند. گفتنی است، نشستن بدون هیچ مزاحمتی برای بیشتر مردم امری غیرعادی است، بنابراین ناگزیر ناراحتی‌های کوچکی در بدن خواهید داشت که معمولاً متوجه آن نمی‌شوید. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که آن نواحی ناراحت‌‌کننده، پیش از این، قبل از نشستن وجود داشتند. تمام کاری که مدیتیشن انجام داده این است که نور آگاهی را بر آن‌ها تابانده تا بتوانید آن‌ها را واضح‌تر ببینید.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
رویکرد
موارد کاربردی: شروع
ده پیشنهاد برای زندگی آگاهانه‌تر
قصه‌هایی از کلینیک
یادداشت روزانه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی: فقط ده دقیقه مدیتیشن می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند
نویسنده
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-5911-05-5
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی

کایتو
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اگه که برای اولین بار میخواین به هر دلیلی مدیتیشن رو شروع کنید این کتاب میتونه براتون راهنمای خوبی باشه. چرا که یه دیدگاه بسیار جالب و متفاوت و نسبت به مراقبه نشون میده و همین باعث میشه کاملا نظرتون درباره مراقبه عوض بشه. به نظرم مهمترین چیزی که کتاب شمارو متوجهش میکنه اینه که برعکس مطالب نادرستی و که درباره مراقبه در اینترنت میذارن، مراقبه به هیچی فکر نکردن یه جا نشستن نیست، بلکه مدیتیشن یعنی پذیرفتن افکار، احساسات و تنش‌های درونی تون به جای مقاومت و کنار گذاشتنشون. چرا که پذیرفتن اونا، باعث رها شدنشون میشه، نه فکر نکردن بهشون. این کتاب این دید واضح رو درباره مدیتیشن به شما منتقل میکنه. مختصر بگم، واقعا راهنمای خوبیه، تکنیک‌ها و مثال‌های بسیار جالبی داره که بهتون یک دید واضح و شفاف از مدیتیشن میده.
در کل، مراقبه فقط با انجام دادنش هست که نتیجه بخشه، و البته نظم و صبوری. کتاب به طور کلی تمرینی که برای مبتدی‌ها درنظر میگیره شامل10 دقیقه از روزتون میشه، و این نکته مثبت مدیتیشن هست که نشون میده برای انجام دادنش بهونه‌ای نیست.
این کتاب ارزش وقت شمارو داره، پیشنهاد میشه.
امیدوارم براتون مفید بوده باشه
الهه حریری
۱۴۰۲/۷/۱۳
این کتاب بهترین راهکار برای مراقبه و مدیتیشن رو آموزش میده. به این نکته تاکید میکنه که مدیتیشن این نیست که فرد بی ذهن و بی فکر باشه مهم اینه افکارش رو قضاوت نکنه و وقتی فکری میاد فقط نظاره گر باشه و ازش عبور کنه. کمک خیلی بزرگی به تمرین‌های مدیتیشن میکنه. پیشنهاد میکنم این کتابو بخونید.
مرتضی فراهانی
۱۴۰۲/۶/۱۰
با خواندن کتاب شما دارای مهارت تمرین مدیتیشن در برنامه روزانه خود خواهید بود. فارغ از اینکه کسب هر مهارتی احتیاج به تکرار و تمرین دارد، هدف این کتاب آموزش این مهارت به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش ممکن است.
هادی خادمی
۱۴۰۲/۶/۶
ذهن آگاهی تکنیکی عملی برای بودن در زمان حال است. هزاران سال است که پیروان ادیان مختلف تمرینات ذهن آگاهی را انجام می‌دهند و از فواید فوق العاده آن بهره مند می‌شوند.
ناصری
۱۴۰۳/۲/۳
بازهم تشکر و سپاس از شما و تهیه این فایل صوتی بی نظیر و آموزنده واقعا مفید بود و هر کدام از این کتاب‌ها را باید چندین بار شنید تا در ذهن ماندگار بشود
محمد نیک روان
۱۴۰۲/۷/۲۶
در قسمت سخن مترجم به اشتباه حواس پرتی، هواس پرتی نوشته شده
در صورت امکان اصلاح نمایید
عرفان حسینی کیا
۱۴۰۳/۱/۱۸
عالیه، هر کی دوست داره مراقبه و مدیتیشن واقعی رو تجربه کنه حتما مطالعه کنه
الهام کاشی
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتاب مفید بود برای ارامش گرفتن مطالعه کردم
hawar Hosseini
۱۴۰۳/۱/۳
نکات بسیار خوبی داشت من خیلی استفاده کردم ممنون از کتابراه
نسیم رفائی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کتاب سبک و خوبیه و به خوبی میشه باهاش ارتباط برقرار کرد
کبرا ابراهیمی
۱۴۰۳/۲/۷
خواندن کتاب را به همه توصیه میکنم.
پژمان حسنی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
تا اینجا که خوندم عالی بوده
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی

برای دریافت کتاب راهنمای مدیتیشن و ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.