معرفی و دانلود کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی

عکس جلد کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی

سروین سالار در کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی به صحبت درباره‌ی ورزش تیراندازی و پاراتیراندازی می‌پردازد و در ضمن آن آسیب‌هایی را که ممکن است طی این ورزش به ورزشکار وارد شود شرح می‌دهد و راهکارهای جلوگیری از آن را بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی

تیراندازی یک ورزش رقابتی است که از فاصله‌ای مشخص به وسیله‌ی تفنگ بادی یا تفنگ تپانچه انجام می‌گیرد. این ورزش نیازمند سطح بالایی از تمرکز و دقت است و طرفداران زیادی دارد. علاوه‌بر افرادی که با شرایط جسمی نرمال و بدن بدون نقص عضو در این رشته‌ی ورزشی فعالایت می‌کنند،‌ عده‌ی زیادی از افراد کم‌توان جسمی یا دارای نقص عضو نیز به آن روی آورده‌اند. به‌همین‌ترتیب ورزشی تحت عنوان پاراتیراندازی شکل گرفته است که هر ساله عده‌ی زیادی از میان افراد کم‌توان جسمی در مسابقات این رشته شرکت می‌کنند. کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک و فدراسیون بین‌المللی ورزش تیراندازی بر این رشته‌ی ورزش و مسابقات آن نظارت دارد و مرجعی برای رسیدگی به شرایط و برگزاری رقابت‌های پاراتیراندازی به‌شمار می‌رود. پاراتیراندازی به عنوان ورزشی رقابتی در سطح بین‌المللی محبوبیت پیدا کرده و در بازی‌های پارالمپیک، ورزشکارانی از سراسر جهان برای کسب مدال با هم رقابت می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد این ورزش بیشتر وابسته به تمرکز و دقت است و ریسک آسیب دیدن در طی انجام مسابقات و تمرینات آن چندان بالا نیست؛ اما ممکن است به سبب استفاده‌ی زیاد از مناطقی از بدن مانند کمربند شانه‌ای، ستون فقرات پشتی و کمر، آسیب‌های مزمن به وجود بیاید.

سروین سالار که خود دکترای تربیت بدنی سازگارانه دارد، در کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی توضیح می‌دهد که به چه شکل و با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان از این آسیب‌ها جلوگیری کرده و همواره در میدان مسابقات و تمرینات باقی ماند.

این کتاب شامل ده بخش است و به صورت پله‌پله، ابتدا به معرفی رشته‌ی پاراتیراندازی و طبقه‌بندی‌های آن پرداخته و سپس وارد مبحث آسیب‌ها می‌شود. سروین سالار در بخش‌های مختلف کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی، به بیان فعالیت‌هایی می‌پردازد که سبب آسیب می‌شوند. فعالیت‌هایی نظیر انقباضات ایزومتریک طولانی، الگوی حرکتی یک طرفه و غیره. بخش‌های بعدی اثر حاضر به بیان انواع آسیب‌هایی که تیراندازان به آن‌ها دچار می‌شوند و تفاوت این آسیب‌ها در زنان و مردان اختصاص یافته. در نهایت نویسنده راهکارهایی را به مخاطبان ارائه می‌کند که بیاموزند چطور می‌توانند از این آسیب‌ها پیشگیری کنند.

یکی از نکات مثبت این کتاب ذکر تمرینات مختلف در جهت گرم‌کردن بدن و افزایش انعطاف‌پذیری آن است که سبب می‌شود ورزشکاران رشته‌ی پاراتیراندازی با کمترین آسیب و بیشترین بازدهی در رشته‌ی ورزشی مورد نظر خود فعالیت کنند.

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی توسط انتشارات حتمی،‌ ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی، چاپ و منتشر شده است.

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که در حوزه‌ی تیراندازی، پاراتیراندازی چه به عنوان ورزشکار و چه در جایگاه مربی مشغول هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی می‌خوانیم

محققان عملکرد شانه را در تیراندازان بسیار مهم دانسته‌اند. تمرینات ایزومتریک طولانی مدت موجب ایجاد خستگی عضلانی و وقوع آسیب‌های مزمن در تیراندازان می‌شود. بیشتر این آسیب‌ها تاندونیت‌روتیتورکاف و یا تاندینوپاتی است. عامل مهم ایجاد آسیب‌های شانه، افزایش چرخش خارجی و کاهش چرخش داخلی شانه است و اغلب در ورزش‌هایی که دارای حرکات گسترده در شانه هستند رخ می‌دهد. با‌این‌حال به خاطر اینکه در تیراندازی میزان بار روی شانه از ظرفیت شانه فراتر می‌رود، کپسول قدامی شانه به تدریج کشیده می‌شود و حفظ مکانیک نرمال شانه را دشوار می‌کند. در ابتدای امر، روتیتور کاف با افزایش فعالیت عضلات این امر را جبران می‌کند اما در ادامه فعالیت، منجر به خستگی عضلات روتیتور کاف و در نهایت منجر به کاهش ثبات شانه شده و افزایش آسیب‌های کمربند شانه را به دنبال خواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب

معرفی رشته ورزشی پاراتیراندازی و سابقه آن در پارالمپیک
کلاس‌بندی پاراتیراندازی
اصول تیراندازی
شیوع آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی
مکانیزم‌ها و ریسک فاکتورهای بروز آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازان
انواع آسیب‌های ورزشی، علل و مکانیزم آن در پاراتیراندازی
شیوع آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازان (تفاوت میان زنان و مردان)
استراتژی‌های پیشگیرانه و ارزیابی عوامل مرتبط با آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازان
اصول کمک‌های اولیه و رویکردهای بازتوانی در پاراتیراندازان
رویکردها واستراتژی‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک978-600-355-576-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی

برای دریافت کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در پاراتیراندازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.