معرفی و دانلود کتاب راورندوم

عکس جلد کتاب راورندوم
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راورندوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راورندوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راورندوم

کتاب راورندوم به قلم جان رونالد روئل تالکین، داستانی کوتاه است که قصه سفر سحرآمیز و پرماجرای سگی به ماه را روایت می‌کند! این رمان جذاب و خواندنی شما را به جایی میان حقیقت و خیال می‌برد؛ جایی که رویاپردازی بهترین شیوۀ زندگی‌ست...

درباره کتاب راورندوم (Roverandom):

راور سگی بازیگوش است که روزی سخت مشغول بازی با توپ رنگی‌اش بود. او که غرق دنیای خودش است متوجه حضور پیرمردی با ظاهر عجیب نشد. پیرمرد کتی نخ‌نما و کلاهی قدیمی با پر سبز به تن داشت؛ بدخلق بود و کم طاقت. تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن بود که او جادوگر است! اما راور کوچک این موضوع را نفهمید و وقتی مشغول بازی بود ناگهان پیرمرد توپش را از او گرفت، راور با عصبانیت هرچه تمام‌تر پاچه پیرمرد را گاز گرفت و تنها خواسته‌اش این بود که توپش را به او برگرداند. غافل از این که پیرمرد می‌خواست با سحر و جادو توپ را برای او به استخوان تبدیل کند؛ اما هنگامی که برخورد او را دید خشمگین شد و او را به عروسک پلیشی تبدیل کرد!

سگ بیچارۀ داستان که اکنون عروسکی در مغازه اسباب‌بازی فروشی بود، روزی توسط یک کودک انتخاب شد و راهی به جز فرار از مغازه پیش رو نداشت. راور پس از یک تعقیب و گریز نفس‌گیر بالاخره به کمک یک جادوگر توانست جان سالم به در ببرد. در واقع جادوگر او را به سفری غیرقابل تصور دعوت کرد؛ سفر به ماه! اکنون راور در ماه زندگی می‌کند، سرزمینی رویایی که هر غیرممکنی در آن ممکن است! زیرا آن‌جا بزرگ‌ترین جادوگر جهان هستی زندگی می‌کند و جالب آن که او هم سگی به اسم راور دارد.

همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه اژدهای شوم داستان به ماه حمله و آن‌جا را به سرزمینی تاریک و سرخ بدل می‌کند. جادوگر بزرگ ماه به راور قول می‌دهد او را به خانه‌اش برگرداند اما در این راه پر پیچ و خم چالش‌های هیجان‌انگیز و خطرناکی در انتظار راور است.

خواندن کتاب راورندوم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به قدرت شفابخش رویا و تخیل باور دارید و هر از گاهی در خیالات خود غرق می‌شوید، این کتاب برای شماست! همچنین اگر می‌خواهید با سبک متفاوتی از قلم نویسندۀ مشهور و موفق، جی. آر. آر. تاکین، خالق مجموعه ارباب حلقه‌ها آشنا شوید این اثر خارق‌العاده را از دست ندهید. تمامی کودکان 7 تا 12 سالۀ علاقمند به داستان‌های فانتزی و تخیلی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

با جی. آر. آر. تالکین بیشتر آشنا شویم:

جان رونالد روئل (J.R.R. Tolkien) تالکین نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی در سال 1892 چشم به جهان گشود. او درس زبان‌شناسی تاریخی را طی سال‌های 1925 تا 1959 در دانشگاه آکسفورد تدریس کرد. وی از سال 1915 تا 1920 با درجۀ ستوان دوم در ارتش بریتانیا به خدمت مشغول شد.

تالکین به خلق زبان‌های علمی یا فراساخته علاقه‌ی وافری داشت و شاید تنها کسی باشد که توانست 15 زبان جدید خلق کند. با این وجود توصیه او به افرادی که طرفدار زبان بین‌المللی هستند این است که از اسپرانتو پشتیبانی کنند.

او را به دلیل آثارش در ژانر خیال‌پردازی حماسی می‌شناسند. از مشهورترین کتاب‌هایش می‌توان از هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون نام برد. وی علاوه بر این کتاب‌های معروف آثار دیگری چون ماجراهای تام بامبادیل، راه پیوسته تا آن سو می‌رود و فرزندان هورین را به رشتۀ تحریر درآورده که اغلب بعد از مرگش به چاپ رسیدند. این کتاب‌ها دربارۀ موضوعاتی هستند که به آنان رشته افسانه می‌گویند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشتۀ دور جهان است.

جان رونالد انگیزه‌اش از نوشتن کتاب‌های تخیلی ارباب حلقه‌ها و ساختن میان زمین را صحبت کردن به زبان‌های فراساخته در این آثار بیان کرده است. او در دوم سپتامبر سال 1973 در انگلیس درگذشت.

در بخشی از کتاب راورندوم می‌خوانیم:

چنان قشقرقی به پا شده بود که تمام ساکنان سواحل اقیانوس‌ها در سراسر دنیا خیال می‌کردند دریا بدجوری طوفانی شده و خیلی بیشتر از همیشه می‌غرد. همین‌طور هم بود! چون مار غول‌آسا تمام این مدت تکان‌تکان می‌خورد که نوک دمش را بکند توی دهانش و بمکد. باز جای شکرش باقی است که بیدارِ بیدار نشد وگرنه حسابی خُلقش تنگ شده و چنان دمش را تکان می‌داد که یک قاره‌ی دیگر هم در اقیانوس غرق می‌شد. (البته این‌که این اتفاق می‌توانست واقعاً تأسف‌برانگیز باشد یا نه، به این بستگی دارد که کدام قاره غرق می‌شد و شما الان روی کدام زندگی می‌کنید.)

هر چند برای پری‌دریایی‌ها فرقی نمی‌کرد چون آن‌ها روی قاره‌ها زندگی نمی‌کردند و ته دریا بودند، آن هم شلوغ‌ترین جای دریا که لحظه‌به‌لحظه شلوغ‌تر هم می‌شد. آن‌ها پایشان را توی یک کفش کرده بودند که پادشاه پری‌دریایی‌ها باید جاپا را مجبور کند که با وردی، اکسیری یا راه چاره‌ای، جلوی مار دریایی را بگیرد. اوضاع آن‌قدر خراب بود که حتی برای غذا‌خوردن یا فین‌کردن هم نمی‌توانستند دستشان را بالا بیاورند چون آب به شدت متلاطم بود و همه به هم برخورد می‌کردند و ماهی‌ها دریازده شده بودند و اقیانوس به لرزه افتاده و چنان گل‌آلود و پر از شن شده بود که همه به سرفه افتاده و زندگی متوقف شده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راورندوم
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-462-278-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راورندوم

مستانه موسوی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شاید من خوب و با دقت نخوندم تصویرهاش جالب و به خوبی ساخته شده جوری که تو ذهنم مونده با وجود این چند ماه میگذره از آخرین باری که خوندم و تموم کردم کتاب رو، ولی منظور نویسنده رو متوجه نشدم
Mohi Ghasemi
۱۴۰۰/۱۱/۸
عالی توصیه میکنم حتما بخونید عجب قدرت تخیلی داره این نویسنده بسیار زیبا و دلنشین مخصوصا سفر راورندوم به ماه که با توصیف دلنشین نویسنده لحظات شیرینی رو سپری کردم 😇
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راورندوم

برای دریافت کتاب راورندوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.