معرفی و دانلود کتاب رفتار ما مردمان عادی

عکس جلد کتاب رفتار ما مردمان عادی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رفتار ما مردمان عادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رفتار ما مردمان عادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رفتار ما مردمان عادی

بهرام دوستی شاهملکی در کتاب رفتار ما مردمان عادی به ذکر آن دسته از رفتارها و کردارهایی می‌پردازد که اکثر ما در جامعه و در معاشرت‌هایمان مرتکب آن‌ها می‌شویم، بدون اینکه ذره‌ای به اشتباه بودنشان شک کنیم و به این فکر بیفتیم که با این رفتارها در حال لطمه وارد ساختن به وجهه‌ی اجتماعی خویش هستیم.

درباره کتاب رفتار ما مردمان عادی

انسان موجودی اجتماعی است که از همان نخستین روزهای تولد، گرایشات اجتماعی در او مشاهده می‌شود. گریه‌ و لبخند کودک برای برقراری نوعی ارتباط ساده با اطرافیان اوست. روابط و رفتارهای اجتماعی و نحوه‌ی سامان دادن آن‌ها، موضوع اصلی کتاب رفتار ما مردمان عادی را می‌سازد.

رفتار اجتماعی در نتیجه‌ی تعامل بین حداقل دو انسان به وجود می‌آید که می‌توان آن را به دو گروه رفتار جامعه‌پسند و رفتار جامعه‌ستیز تقسیم کرد. رفتارهای جامعه‌پسند با هنجارها و قوانین یک جامعه تطابق دارند و با اهداف جامعه هم‌سو و هم‌مسیر هستند. رفتارهای جامعه‌ستیز با هنجارها و قوانین جوامع در تضاد هستند و پیامد‌های منفی اجتماعی را در پی دارند.

در میان رفتارهای اجتماعی، گروهی از رفتارها هستند که شاید ما همه‌روزه شاهد آن‌ها باشیم و بی‌توجه از کنارشان بگذریم یا حتی خودمان مرتکب آن رفتارها شویم و به‌هیچ‌وجه متوجه زشتی و زننده بودن آن‌ها نباشیم. برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید به ذکر نمونه‌هایی از این رفتارها می‌پردازیم: اکثر ما در خریدهایمان از یک فروشگاه یا مغازه با دیدن عبارت قیمت‌ = مقطوع یا شنیدن آن از زبان فروشنده، دیگر حرفی از تخفیف نمی‌زنیم. اما وقتی قصد خرید از یک دست‌فروش را داریم اوضاع کاملاً فرق دارد. با وجودی که می‌دانیم قیمت کالایی که قصد خرید آن را داریم منصفانه است ولی همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم تا باز از او تخفیف بگیریم.

نمونه‌ی دیگر این رفتار را در استفاده از وسایل خانه می‌توان مشاهده کرد. ما وسیله‌های نو و خوبمان را فقط برای مهمان‌ها استفاده می‌کنیم، در صورتی که همیشه باید خودمان را در اولویت قرار دهیم.

این‌ها و موارد بسیاری از این قبیل رفتارهایی هستند که با وجود شیوع بسیار در جامعه، توجهی به آن‌ها و اصلاحشان نمی‌شود. این دقیقاً همان مسئله‌ای است که بهرام دوستی شاهملکی در کتاب رفتار ما مردمان عادی به آن می‌پردازد.

کتاب رفتار ما مردمان عادی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی افرادی که دوست دارند در زندگی و روابط اجتماعی خود، بهترین شیوه‌ی رفتاری را به کار بگیرند و ارزش هویت شخصی خودشان را بالا ببرند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رفتار ما مردمان عادی می‌خوانیم

نصیحت کردن دیگران و عدم انجام آن توسط خود: اکثر ما مردمان عادی نصیحت‌گرهای خوبی هستیم و نسبت به اطرافیانمان همیشه نصیحت‌های آن‌چنانی ارائه می‌دهیم که شاید در هیچ کلاس و آموزشگاهی آن را یاد ندهند. یاد گرفته‌ایم که دیگران را نصیحت‌کنیم درصورتی‌که خود ما همان نصایح را در زندگی لحاظ نمی‌کنیم و فقط یاد گرفته‌ایم که بگوییم و صحبت‌های خود را به دیگران تحمیل کنیم. آیا بهتر نیست به‌جای نصیحت کردن، همان نصیحت‌ها را در مورد خود به‌کار گیریم و با اخلاق و رفتار خود به دیگران نشان دهیم تا باعث الگوبرداری از ما شوند؟ در آن صورت زندگی ما از این روبه آن رو خواهد شد و مطمئناً پیشرفت‌های زیادی حاصل خواهیم کرد.

انتقاد کردن: همیشه جنبه نصیحت‌گر به خود می‌گیریم و دیگران را در کار و رفتار موردانتقاد و شماتت قرار می‌دهیم که این درست است و آن نادرست. جالب اینجاست که وقتی خود در آن موقعیت قرار می‌گیریم تمام آن نصیحت‌ها به فراموشی سپرده می‌شود و کار خود را در آن لحظه بی‌عیب و نقص می‌دانیم.

تصمیم‌گیری: از سر ماه شروع می‌کنم، از جمعه یا تاریخ ... یا روز عید و... و متأسفانه ما مردمان عادی بر فرض در تاریخ موردنظر شروع می‌کنیم و برنامه و زمان‌بندی ما به طولی نخواهد کشید. دوباره روز از نو، روزی از نو. مطمئن هستم زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید ذهن شما ناخودآگاه به سراغ اتفاقاتی این‌چنین می‌رود و از ذهن شما عبور خواهد کرد. پس در همین‌جا به خود قول دهیم که هر برنامه‌ای و هر هدفی داریم از همین لحظه در مورد آن تصمیم راسخ بگیریم و انجام دهیم

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
پول
خرید
کالا و اجناس
نصیحت و تصمیم
برخورد با دیگران
بدگویی کردن
قضاوت کردن
اشتباه در رفتار
رفتار در خانه
توضیح دادن
تعارف
رفتار خود
تعریف کردن
موبایل
کار و اداره
ارباب‌رجوع
رفتار ما با امکانات
خانه و نحوه‌ی برخورد
رفتار با بچه‌ها
صدقه و گدا
ماشین
نوع پوشش
واژه‌ها و عکس‌العمل‌ها
کتاب و مدرک
رفتار در قبرستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رفتار ما مردمان عادی
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-622-7725-73-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رفتار ما مردمان عادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رفتار ما مردمان عادی

برای دریافت کتاب رفتار ما مردمان عادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.