معرفی و دانلود کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت

عکس جلد کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت
قیمت:
۵۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت

کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت به قلم سباستین اسمی، نقش دوستی و رقابت در شکل‌گیری هشت هنرمند برتر دورۀ مدرن را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و در چهار بخش، داستان چهار رابطۀ مشهور هنری را به تصویر می‌کشد.

سباستین اسمی (Sebastian Smee) معتقد است در تاریخ هنر، میان هنرمندان صمیمیت وجود دارد، اما توسط کتب درسی نادیده گرفته می‌شود. کتاب رقابت در هنر مدرن (The Art of Rivalry) تلاشی است برای توصیف این صمیمیت.

چگونه می‌توان به حقیقت آنچه اتفاق افتاده وفادار ماند؟ آیا بدون در نظر گرفتن آسیب تحمیل شده به آن دِین اعتراف می‌کنید؟ و همین‌طور به آسیبی که خود شما وارد کرده‌اید؟ چنین پرسش‌هایی بسیار مبهم هستند. اما این کتاب با بازگویی چهار داستان حول این پرسش‌ها می‌گردد.

در هر بخش، دو شخص با خصوصیات اخلاقی متفاوت به سوی هم جذب شدند که هر دو شخص در آستانۀ خلق شاهکارهای اصلی خود بودند.

هر داستانِ کتاب، با گام‌هایی پر از تردید، گرایشی ناگهانی از هنرمندی در مرکز توجه به هنرمندی دیگر را دنبال می‌کند، این جنبش خلاقانۀ مهم به‌ سوی استقلال پیش می‌رود و نویسنده آن‌ را یافتن پندار خود می‌نامد. چنین جست‌ و جویی برای یافتن استقلال و برتری معنوی که بر ضد تمایل به سازگاری و تساوی با دیگران عمل می‌کند، بخشی طبیعی‌ از ساختار هر هویت مقتدر و خلاق را تشکیل می‌دهد. اما داستان‌ها، همچنان از شوق متجدد این هنرمندان برای یکتایی، بداعت و بی‌نظیر بودن و برای به‌ دست آوردن عظمتی بی‌همتا سخن می‌گویند.

جملات برگزیده کتاب رقابت در هنر مدرن:

- خیانت شکل اسرارآمیزی از صمیمیت است.
- دیگران همیشه اندک جسارتِ مکشوف در اثر یک دوست را تکرار می‌کنند.
- نقاشی کشیدن به اندازۀ ارتکاب جرم، به حیله‌گری، بدذاتی و خباثت نیاز دارد.
- مسئله این‌ است، تا زمانی ‌که با ذره‌بین به پیکرهای مایبریج نگاه نکنید، به سختی می‌توانید تشخیص دهید که آیا با یکدیگر می‌جنگند یا هم‌آغوشی می‌کنند.

سباستین اسمی را بیشتر بشناسیم:

سباستین اِسمی از سال 2008 تاکنون منتقد هنری بوستون گلوب بوده است. او در سال 2008 برای نقد هنری در جشنوارۀ پولیتزر جایزۀ دومین نفر را به دست آورد و همچنین در سال 2011 نفر اول در این رقابت شد. اِسمی پیش از آمدن به بوستون در سیدنی منتقد هنری نشریۀ آسترالین بود. پیش از آن، او به مدت چهار سال در بریتانیا می‌زیست و در نشریۀ دیلی ‌تلگراف، گاردین، آرت‌ نیوزپِیپر، ایندیپِندِنت، پراسپکت و اسپِکتِیتور می‌نوشت. او مؤلف کتاب لوسین فروید است و اکنون در کالج ولسلی مشغول تدریس نویسندگی است.

در بخشی از کتاب رقابت در هنر مدرن می‌خوانیم:

دیتر هونیش، رئیس نیونشنال گالری همانند کارمندانش عمیقاً شرمسار بود. با این حال ایشان خواستار ادامۀ کار نمایشگاه تا پایان تاریخ مقرر یعنی سه هفتۀ دیگر بودند. فروید و شورای بریتانیا راغب به انجام این ‌کار نبودند. رایزنی‌هایی برای ادامۀ کار نمایشگاه بین شورای بریتانیا و طرف آلمانی انجام شد و مشورت‌هایی بین سفیر بریتانیا و آلمانی‌ها صورت پذیرفت. ولی هنگامی که فروید تهدید کرد از تمام صاحبان آثار خواهد خواست تا آثاری را که به نمایشگاه قرض داده بودند پس بگیرند آن‌ها صرف‌نظر کردند و نمایشگاه تعطیل شد.

شورای بریتانیا و پلیس برای پرداخت مبلغ ناچیزی مژدگانی به توافق رسیدند. به بنادر و فرودگاه‌ها اعلام هشدار شد. تعدادی اخطار داده شد. ولی هیچ‌کدام کارساز نبودند. نشانی از حرفه‌ای بودن سارقین در دست نبود. نه ورود به زور، نه به‌کارگیری اسلحه و نه هیج تعقیب و گریزی. اساساً جرم از روی شانس اتفاق افتاده بود. گرچه سارقین غیرحرفه‌ای نبودند، زیرا بدون ابزاری مانند پیچ‌گوشتی تابلو را از روی گیره نمی‌توانستند جدا کنند و پایین بکشند. در نتیجه حتماً سرقت با نقشۀ قبلی بوده، اما عجیب به ‌نظر می‌رسید که چرا سارقین در صورت طرح قبلی برای سرقت، هیچ تماسی برای مبادلۀ پول با تابلو نگرفته بودند. نوع سرقت، درک کل ماجرا را دشوار می‌کرد.

بسیار عجیب بود که زمان سرقت نقاشی، موزه پر از دانش‌آموز بود. بیکن، سوژۀ پرتره، در آلمان نیز مانند جاهای دیگر بسیار مورد تحسین بود. او یکی از بارزترین شخصیت‌های هنر مدرن در بین هنردوستان به‌خصوص جوانان به‌شمار می‌رفت و این موضوع باعث پیروی بسیاری از مکتب او شد. حتی او از فروید، که هنوز برای خیلی از آلمانی‌ها حتی آن‌هایی که عاشق هنر بودند غریبه بود، شهرت بیشتری داشت.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مقدمۀ نویسنده
بیکن و فروید
مانه و دگا
ماتیس و پیکاسو
پولاک و دکونینگ
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت
نویسنده
مترجمسارا حسینی معینی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-600-461-042-1
موضوع کتابکتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت

برای دریافت کتاب رقابت در هنر مدرن: دوستى، خیانت و پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.