معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر سیلکا: براساس داستانی واقعی از عشق و استقامت

عکس جلد کتاب صوتی سفر سیلکا: براساس داستانی واقعی از عشق و استقامت
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر سیلکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر سیلکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر سیلکا: براساس داستانی واقعی از عشق و استقامت

روایتی شگفت‌انگیز از استقامت و عشق! هدر موریس در کتاب صوتی سفر سیلکا داستان تکان‌دهنده و واقعی دختری را روایت می‌کند که مدتی را در اردوگاه آشویتس زندانی بود و مورد آزار فراوانی قرار گرفت، اما در نهایت به پختگی و شجاعت رسید. این رمان جذاب که به نوعی مرتبط با داستان «خالکوب آشویتس» است، در سال 2019 نامزد جایزه بهترین داستان تاریخی گودریدز شد.

درباره کتاب صوتی سفر سیلکا:

سیلکا در شانزده‌سالگی به اردوگاه آشویتس فرستاده می‌شود. زیبایی او در آنجا توجه فرماندهٔ اردوگاه را جلب می‌کند و باعث جدا کردنش از بقیهٔ زندانی‌ها می‌شود. تن‌دادن به خواسته‌های جنسی دو افسر نازی راه نجات سیلکا از اردوگاه است. بعد از مدتی او را به نگهبانی ساختمانی که محل قتل زنان است می‌گمارند و او در طی این مدت رنج می‌کشد و هم‌زمان قوی‌تر می‌شود.

بعد از پایان جنگ، سیلکا تصور می‌کند که درد و رنجش به پایان رسیده، اما اتهام همکاری او با رژیم نازی از طرف روسیه او را دوباره محکوم به زندانی بودن در اردوگاه‌های کار اجباری گولاگ می‌کند. سیلکا در تمام این مدت با وجود تمام سختی‌هایی که کشید، میل به زنده ماندن را در خود تقویت کرد و در نهایت موفق شد جان سالم به در ببرد. پانزده سال تحمل تمام فشارها، حقارت‌ها و تجاوزها او را واداشت که نیروی نهان درونش را بیابد؛ نیروی عشق!

هدر موریس در کتاب سفر سیلکا (Cilka's Journey) استقامت افرادی را به تصویر می‌کشد که حتی در بدترین و سخت‌ترین شرایط، ارزش‌هایی همچون دوستی و عشق را فراموش نکردند و تمام تلاششان را برای بقای خود و هم‌نوعانشان به کار گرفتند. موریس این بار هم با روایت تاریخ هولناک جنگ جهانی دوم، جنایات انسانی را طوری توصیف کرده که گویی در جلوی چشمانتان در حال رخ‌دادن هستند.

نویسنده داستان زندگی سیلکا را از زبان «لالی سوکولوف»، کسی که داستان زندگی‌اش را در رمان «خال‌کوب آشویتس» نوشت، شنیده بود. لالی، سیلکا را از زمانی که در اردوگاه کار اجباری بود می‌شناخت و طی مصاحبه‌هایی که با موریس داشت، تمام داستان او را برایش روایت کرد. زندگی سیلکا را می‌توان نوعی حرکت به‌سوی قدرت والای روح انسانی و استقامت به‌خاطر میل به بقا دانست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی سفر سیلکا:

- در ادامهٔ داستان هیجان‌انگیز خالکوب آشویتس، موریس داستان زنی را روایت می‌کند که از آشویتس جان سالم به در می‌برد، اما دوباره محبوس می‌شود. داستان جذاب موریس پیام‌رسان این است که مهربانی را حتی در داخل گولاگ نیز می‌توان یافت. (پابلیشرز ویکلی - مجله خبری تجاری هفتگی در آمریکا)

- بر اساس یک داستان واقعی! داستانی غم‌انگیز و درعین‌حال تأثیرگذار درباره زنده ماندن در اردوگاه‌های کار اجباری. اثری تکان‌دهنده که نشان از قدرت مهربانی، نبوغ و امید می‌دهد. (پیپل - هفته‌نامه آمریکایی)

- من این کتاب را بدون قیدوشرط به همه توصیه می‌کنم، خواه صدها داستان هولوکاست را خوانده باشند یا هیچ. (گرام سیمسیون - نویسنده، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس استرالیایی)

- سفر سیلکا گزارشی به‌یادماندنی از جزئیات زندگی زنان در گولاگ ارائه می‌دهد. (جویش کرونیکل - هفته‌نامه منتسب به یهودیان انگلیس)

- داستانی مسحورکننده درباره شجاعت و عشق. (Library Journal - نشریه تجاری آمریکایی)

- اگرچه موضوع آن غم‌انگیز است، اما این رمان یک داستان الهام‌بخش و در نهایت نشاط‌آور از قدرت و بقا را روایت می‌کند. (ماهنامه گود هاوس‌کیپینگ)

کتاب صوتی سفر سیلکا مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های تاریخی و داستان‌های واقعی مربوط به جنگ جهانی دوم علاقه دارید، شنیدن این رمان صوتیِ تأثیرگذار برایتان جذاب خواهد بود.

هدر موریس را بیشتر بشناسیم:

این نویسندهٔ نیوزلندی شهرت اولیه‌اش را به‌خاطر نگارش رمان خالکوب آشویتس به دست آورد. او قبل از شروع نویسندگی در یک بیمارستان دولتی کار می‌کرد و هم‌زمان خواندن و نوشتن فیلمنامه را آغاز کرده بود. آشنایی هدر موریس (Heather Morris) با لالی سوکولوف زندگی‌اش را تحت‌تأثیر قرار داد و آن زمان بود که تصمیم گرفت داستان زندگی او را بنویسد.

وی در ابتدا داستان لالی را به‌عنوان فیلمنامه نوشت که در مسابقات بین‌المللی فیلم‌نامه نیز رتبه بالایی کسب کرد. اما پس از مدتی تصمیم گرفت آن را تبدیل به رمان کند.

در بخشی از کتاب صوتی سفر سیلکا می‌شنویم:

یکشنبه شبی که فرصتی می‌یابند تا زیر نور خیره‌کنندهٔ خورشید بالا سرشان که از میان ابرها بیرون‌زده، اطراف اردوگاه قدمی بزنند و لذتی ببرند، النا ملتمسانه می‌گوید: «تو قول دادی سیلکا. خواهش می‌کنم به قولت عمل کن.» سیلکا می‌گوید: «میدونم.» او دلش برای جوزی بیشتر از همه تنگ شده است. اما هنوز نمی‌داند با معتمدان زندان که چشم از او برنمی‌دارند چه کند؛ چون ممکن است هرکس را که به او نزدیک باشد تهدید کنند.

البته خیالش راحت است که فقط بعد از پایان شیفتش سروکلهٔ آن‌ها پیدا می‌شود. وقتی به خوابگاه بیست و نه برمی‌گردد، هرگز اثری ازشان نمی‌بیند: «فردا میرم اتاق کودکان و به جوزی پیغام میدم که وقتشه شما ناشا رو ببینید.» الگا در بخش زایمان کار می‌کند. اما تا به حال جوزی را ندیده است. فقط وقتی مادر و نوزادی را به اتاق نوزادها برده بود، ناشا را آن‌جا دیده بود.

به احتمال زیاد ساعت کار جوزی در ساختمان اداری، طولانی‌تر از ساعت کار اوست. النا می‌گوید: «ببخشید مدام بهت پیله می‌کنم. چند هفته‌ایه که انگار از چیزی نگرانی. من و بقیه واقعا دلواپست شدیم. شاید دیدن ناشا و جوزی کمکت کنه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل یکم
25 دقیقه
فصل دوم
55 دقیقه
فصل سوم
56 دقیقه
فصل چهارم
41 دقیقه
فصل پنجم
8 دقیقه
فصل ششم
18 دقیقه
فصل هفتم
29 دقیقه
فصل هشتم
30 دقیقه
فصل نهم
21 دقیقه
فصل دهم
22 دقیقه
فصل یازدهم
59 دقیقه
فصل دوازدهم
25 دقیقه
فصل سیزدهم
32 دقیقه
فصل چهاردهم
29 دقیقه
فصل پانزدهم
22 دقیقه
فصل شانزدهم
11 دقیقه
فصل هفدهم
25 دقیقه
فصل هجدهم
20 دقیقه
فصل نوزدهم
20 دقیقه
فصل بیستم
17 دقیقه
فصل بیست و یکم
13 دقیقه
فصل بیست و دوم
17 دقیقه
فصل بیست و سوم
6 دقیقه
فصل بیست و چهارم
18 دقیقه
فصل بیست و پنجم
27 دقیقه
فصل بیست و ششم
10 دقیقه
فصل بیست و هفتم
24 دقیقه
فصل بیست و هشتم
10 دقیقه
فصل بیست و نهم
23 دقیقه
فصل سی‌ام
17 دقیقه
فصل سی و یکم
10 دقیقه
فصل سی و دوم
37 دقیقه
فصل سی و سوم
6 دقیقه
فصل سی و چهارم
11 دقیقه
فصل سی و پنجم
9 دقیقه
فصل سی و ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر سیلکا: براساس داستانی واقعی از عشق و استقامت
نویسنده
مترجمسارا حسینی معینی
راوینوتاش نیک نژاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر سیلکا

behrooz afrooz
۱۴۰۲/۵/۲۳
من عاشق کتابای اینجوری ام. کتابایی که مرزهای واقعیت و خیال رو کاملا پاک و بی رنگ می‌کنن. شاید هدر موریس هم همین نگاه منو داشته که تصمیم گرفته برای ترسیم دقیقتر واقعیت اون بخش از تاریخ اقدام به آفرینش چند عنصر خیالی کنه. چون سوژه واقعیه نقد چندانی نمیشه رو روند روایت کار داشته باشی. فقط میشه گفت شدن نحوه اضافه شخصیتهای خیالی و دیالوگها و کنشهاشون توفیق آمیز بوده. چون به نحوی در داستان حل شدن که بدون اشاره موریس به شخصیتهای ادغام شده و افزوده شده غیر قابل تفکیک هستن. چیزی که بیشتر از هر نکته‌ای از نظر من تحسین بر انگیزه،، خوانش دوست داشتنی خانم نیک نژاده. این کتاب، جایگاه جهانی خودشو داره و عوامل پدید آورندش به اندازه کافی قد دیدن؛ ولی افسوس که بستر به گونه‌ای نیست که همدوش سایر عوامل تولید این اثر، تولید کنندگان این کتاب گویا هم به سهم خودشون در این توفیق تحسین بشن. سرکار خانم نیک نژاد! در جایگاه مخاطبی که چند سال مسئول استدیوی ضبط کتابهای صوتی نابینایان در مرکز رودکی بودم و دست و پایی در دوره دکتری ادبیات زدم، صمیمانه خدمتتون تبریک عرض می‌کنم. کارتون عالی بود.
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۹/۱۱
کتاب فوق العاده‌ای بود و‌ی جورایی به کتاب خالکوب اشویتس که اثرهمین نویسنده هستش مرتبطه ازشنیدنش لذت بردم هرچند زندگی تلخ و وحشتناک سیلکا منقلب کننده و زجر اور بود. نه تنهاسیلکا ولالی گیتا تموم کسانی که به دست دیکتاتور وحشتناکی مثل هیتلر زندگیشون تباه و جونشونو ازدست دادن وقتی نویسنده ازشکنجه‌ها و و نوع زندگی زندانی‌های اشویتس برکناو و...... حرف میزنه قلب ادم به درد میاد از این همه رذالت و شقاوتی که ادمی میتونه درحق هم نوع خودش انجام بده و حتی سرسوزنی پشیمانی نداشته باشه چه بسا این نوع خشونت و بی رحمی رو لازم بدونه برای ساختن امپراطوری به قول خودش اریایی.
دقیقا نمیدونم امارو ارقامی که تواین کتاب و کتاب خالکوب اشویتس ذکرشده تا چه اندازه درسته و صحت داره اماکشت و کشتارهایکه این دیکتاتورهای خونخوارو متوهم برای ارضای حس خونخواریشون انجام دادن غیر قابل تصوره امیدوارم خداوندهمشونورو به سزای اعمال ننگینشون برسونه و کسانی که ادامه دهنده و دنبال کننده راه و روششون هستن رو ازروی زمین برداره به امید روزی که همگی درصلح و ارامش زندگی کنیم
Rahil najafi
۱۴۰۱/۱/۲۱
باز هم کتابی از جنگ جهانی دوم
بی رحمی بر انسانها و اینبار داستان زنی روایت میشود که با سن کم در دریای خروشان بی رحمی در تلاطم امواج خشم و جنگ گیر افتاده
توانی برای مقابله ندارد و فقط خود را به دست امواج سپرده
گویی مرده‌ای متحرک است
نازی‌ها چه بر سر مردم آوردند که هنوز قصه‌های ناگفته‌ی جا از
بسیاری مانده است
و سپس بعد آن
استالین و شوروی
تمام آنچه که هیتلر بر سر انسانها آورد تا سالها استالین با به ظاهر حکم قانونی باز هم بر سر آن بیچارگان بخت برگشته آورد حتی به مراتب فراتر از آن
هیتلر سه سال مردم را کشت و استالین ١٠ سال
١٣ سال زندگی مردان و زنان و بچه‌ها به تاراج رفت
واقعا چرا؟
کتاب آموزنده‌ای بود
نباید انسانها را قضاوت کرد
اول با کفش آن‌ها راه برو سپس بر راه رفتنش خنده کن
ممنون از عوامل تولید و کتابراه
جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۴/۴
کتاب بسیار جذابی بود با شنیدن این کتاب این حس در انسان بوجود می‌آید که چرا این آدم دو پا هر گاه حتی برای چند روزی به قدرت می‌رسد خوی شیطانیش بر او غالب شده و مرتکب جنایاتی می‌شود که کلمات از توصیف آن‌ها قاصرند همین قوم یهودی که برای هیچ و پوچ قربانی این همه درد و رنج شد، چند سال بعد که قدرت پیدا چه کرد بر سر فلسطینیان در صبرا و شتیلا و دیگر مسلمانان در جاهای دیگر آورد، یا همان روسیه‌ای که در حمله ارتش نازی متحمل آن همه بیچارگی شدند بلافاصله بعد از جنگ چه بر سر همنوعان خود در اردوگاه‌های کار اجباری در سیبری آوردند، متاسفانه تاریخ بشر پر است از این حرکاتی که شرمندگی آن برای اوست. ‌ای کاش ذهن تاریخی مردم اینقدر فراموش کار نبود، و این حوادث تکراری نداشت
متین عبدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
روایتی گیرا و شنیدنی از زندگی زندانی در بند سیسیلیا کلاین در آشویتس است که بدلیل موقعیت برتر نسبت به بقیه زندانیان در پی جبران آن چیزی است که برای بقای خود مجبور به انجامش شد. به شخصه علاقه زیادی به شنیدن کتاب صوتی دارم و گوینده هم عالی صحبت کرد منتها احساس می‌کنم شنیدن کتاب تاثیر زیادی در ذهنی و و تصویرسازی داره شاید اگر این کتاب رو خودم می‌خوندم تصویری که از بعضی شخصیت‌ها یا موقعیت‌ها در ذهنم شکل می‌گرفت تغییر می‌کرد مثلا شخصیت خانم دکتر در حین صحبت انگار دائم در حال خندیدن یا لبخند زدن هست، اما با این حال بسیار از شنیدنش لذت بردم به سازندگان این کتاب صوتی خسته نباشید میگم.
هانیه ع
۱۴۰۲/۱/۷
این کتاب روایت زندگی دخترِ کم سن و سالی به اسم سیلکاست که بعد از آزاد شدن از آشویتس، به جرم همکاری با نازی به یک اردوگاه کار اجباری منتقلش می‌کنند...
توی این کتاب استقامت آدم‌های مختلفی رو می‌خونید که چطور در دل سختی، آزار و اذیت، اجبار، تجاوز و... قوی تر و قوی تر شدند. انسانیت و مهربونی رو و حتی
فراموش نکردند با امیدوار بودن به آینده، عشق رو به قلبشون راه دادند.
به نظر من، بعضی از داستان‌ها در عین غم انگیز بودن میتونن به آدم درس امیدواری بدن و این کتاب، از همین دسته کتاباست.
و درآخر بگم که گوینده‌ی این کتاب هم صدا و هم اجرای فوق العاده‌ای داشتن.
maryam arab
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
لعنت به جنگ لعنت به انسانهای پست و دون مایه، لعنت به تمام ظلم‌هایی که بر سر زن‌ها هوار کرده اند، زنها از بدو تولد باید به دنبال حقوق اولیه‌ی خود بدوند، هم از طرف مذهب هم از طرف فرهنگ مورد تبعیض قرارمیگیرند،
زن و حقوقش همواره مورد تجاوز قرار میگیرند تجاوز به معنای جنسی و غیر جنسی.
لعنت به هیتلر
و تمامی دیکتاتور ها
کسانیکه انسانهای بسیاری را به کام مرگ فرستادم تا به افکار و عقاید پوسیده‌ی خود جامعه عمل بپوشانند،
کتاب عالی بود
مرسی کتاب راه
احمدمهاجر
۱۴۰۱/۱۱/۴
این کتاب سرنوشت دختری کم سن و سال است که با اراده فوق العاده در موقعیتهای بسیارسخت با تحمل بدترین شکنجه‌های روحی بر یکایک مشکلات فائق آمده و حتی برغم نیاز خود به امکانات و موقعیتهای خوبی که سر نوشت سر راهش قرارمیدهد بدون هیچ منتی آن را در اختیار بقیه زندانیان میگذارد حتی برای نجات جان دوستانش جانش را درمعرض خطر قرارمی دهدوهمین روحیه درنهایت منجر به استقامت و پایداری در مقابل مشکلات پیش رو میشود
مونا مجتبی زاده
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
فوق العاده بود 💯 عالی. هم خود کتاب و داستانش و هم صدا و اجرای راوی عزیز. کاملا میشد تک تک لحظه‌های داستان رو با وجودت حس کنی و چقدر داستان به زیبایی از رنجها و سختیهای زنان در طول جنگها و مبارزات و مقاومتهای اونها صحبت کرده. زنان قدرتمندی ک خیلی هامون حتی اسمی از اونها نشنیدیم ولی سرنوشت ساز بودن. ممنون از کتابراه بخاطر این کتاب بینظیر
مریم جعفری
۱۴۰۲/۴/۲۹
سفر سیکا رو من دو سه بار خونده بودم و این بار کتاب صوتی تهیه کردم و با اینکه آخر داستان برام مشخص بود ولی باز هم دوست داشتم با صدای زیبای گوینده داستان پر از رنج سیلکا رو بشنوم و لذت ببرم از اینکه صبوری سیلکا بالاخره نتیجه داد و امیدش واهی نبود اینجور کتاب‌ها باید در طول زندگی چند بار خونده و شنیده بشن تا با اندکی مشکلات ناامید نشیم
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۱/۱۲
دورود فراوان به دوستان زحمت کش گروه ماه آوا.
کتاب سفر سیلکا کتاب بسیار عالی بود که از سر سختی و پای داری و اسقامت مهربانی و از خود گذشتی را به زیبای بیان میکنن.
از دوستانی که به تازگی به فایل صوتی کتاب راه میپیوندن. توصیه میکنم حتما این کتاب زیبا را گوش فرادهند.
سپاس گزارم..
Fariba
۱۴۰۱/۹/۱۷
فقط میتونم بگم فوق العاده بود توانایی نویسنده در به تصویر کشیدن رنج و درد انسانها، توانایی و مقاومت و امید به زندگی و ادامه دادن. تصور این که چنین ظلمی بر این مردم روا داشتند بسیار متاثر کننده است.
این داستان واقعی خیلی آموزنده بود. توصیه میکنم کتاب خالکوب آشویتس رو هم مطالعه کنید.
mozhgan bazargani
۱۴۰۱/۴/۲۳
بسیار رمان زیبایی بود یک زن برای زنده موندن در شرایط دشوار باید چه کارهایی میکرد...، برای احساس گناهی که به خود داشت چقدر کارهای مختلف انجام داد تا خود را از شر این حس خلاص کند، شجاعت و استقامت و هر کاری برای زنده موندن در آن شرایط سخت برای سیلکا......
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کتاب عالی بود واقعا زیبا از سرگذشت دختری که سختیهای زیادی در اردوگاه کار اجباری بر سرش امده وراقعا پیشنهاد میکنم گوش کنید صدای راوی عالی وگوشنواز ممنون از کتابراه بعدخاطر زحمات زیادی که میکشند ونظر مخاطبان برایشان مهم است
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
هرچی از جنگ و اردوگاه کار اجباری بنویسن بازم میشه یه داستان جدید ازش درآورد. کتاب خوبیه و لحظات و اتفاقات بخوبی توضیح داده شده، راوی به کارش مسلطه و همین زیبایی داستان رو دو چندان میکنه. در پایان آرزو میکنم که هیچ جای دنیا دیگه جنگی نباشه
مشاهده همه نظرات 74

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر سیلکا

برای دریافت کتاب صوتی سفر سیلکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.