معرفی و دانلود کتاب رهایی از افسار زمان

عکس جلد کتاب رهایی از افسار زمان
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از افسار زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از افسار زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از افسار زمان

زمان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های هر انسانی که است که هر فردی در یک بزنگاه مهم به اهمیت آن پی می‌برد. لارا وندرکام در کتاب رهایی از افسار زمان تلاش می‌کند با زبانی گرم و صمیمی بهترین شیوه‌های مدیریت زمان را به مخاطبان خود بیاموز. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه برای انجام کارها دچار کمبود وقت می‌شوید، این کتاب برای شماست!

درباره‌ی کتاب رهایی از افسار زمان

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که برای انجام کارهای خود دچار کمبود زمان شوید؟ یا نتوانید آنطور که باید، برنامه‌ریزی کنید؟ این اتفاقات برای هر آدمی در هر جایگاهی رخ می‌دهد و بهبود شرایط فقط در گروی برنامه‌ریزی صحیح است. کتاب رهایی از افسار زمان (Off the Clock: Feel Less Busy While Getting More Done) برای آن دسته از مخاطبانی نوشته شده که هنوز نمی‌دانند چگونه زمان خود را مدیریت کنند تا همه‌ی کارهایشان به انجام برسد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند با مشغول شدن به یک کار ثابت، فرزنددار شدن و ... دیگر زمانی برای مطالعه، تفریح یا سفر ندارند. اما باید گفت که این تصورات فقط ناشی از عدم شناخت صحیح نسبت به زمان است. بنابراین لارا وندرکام (Laura Vanderkam) در کتاب رهایی از افسار زمان با بررسی‌ها و تحقیقات گوناگون روی افراد مختلف از جمله شاغلان، محصلان و والدین به نتایجی خارق‌العاده‌ای درباره‌ی شیوه‌های مدیریت زمان رسیده است. او معتقد است که اگر افراد روز خود را ردیابی کنند به حقیقت جالبی می‌رسند. به زبان ساده‌تر واندرکام دست به کار جالبی زد تا افراد را به تشریح ساعتی روز خودشان وادار کنند. او از تعدادی آزمایش‌شونده خواست تا روز پیشین خود را برای او توضیح دهند و بگویند تا چه اندازه از عملکرد خود رضایت داشته‌اند. اکثر افراد گفته بودند که نتوانستند کارهای مدنظرشان را انجام دهند و زمان برای آن‌ها کافی نبوده است. بعد از همان‌ افراد خواست تا روز خود را به‌صورت ساعتی تشریح کنند؛ نتایج جالب بود. این افراد گفته بودند که از گذرندان روز خود راضی هستند و توانسته‌اند به بسیاری از کارهایی که می‌خواستند برسند و حتی با دوستانشان وقت گذراندند.

او پس از پژوهش‌های فراوان، به نوشتن این کتاب روی آورد تا به مخاطبان توضیح دهد که کل روز آن‌ها فقط 24 ساعت نیست! بلکه این مدت بیشتر از 24 ساعت را درون خودش جای داده و با کمی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌توانند به تمام برنامه‌های خود برسند. لارا وندرکام در کتاب رهایی از افسار زمان به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید به تمام برنامه‌های خود از جمله وقت‌گذرانی با دوستان، سفر، خواندن کتاب، دیدن فیلم و سریال، پیاده‌روی و ورزش و ... بپردازید و در کنار این‌ها به وظایف شغلی یا حتی والد بودن شما ضربه نخورد. او یک نقشه‌ی راه را در مقابل شما قرار می‌دهد که در هر روز و برای انجام هر کاری می‌توانید به آن رجوع کنید.

این کتاب توسط انتشارات راوشید و با ترجمه‌ی اسما سجادی به چاپ رسیده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب رهایی از افسار زمان

  • هر یک ثانیه زمانی که صرف این کتاب می‌کنید ده دقیقه به شما برمی‌گردد. رهایی از افسار زمان نشانتان می‌دهد چگونه بهترین استفاده را از زمان برده و به کمترین شکل ممکن آن را هدر دهید تا زندگی بهتری داشته باشید. انتخاب این کتاب می‌توانید بهترین تصمیم زندگی‌تان باشد. (کریس بایلی، نویسنده‌ی پروژه کامیابی)
  • من خودم در تک‌تک کلمات فوق‌العاده لورا واندرکام یافتم. ردیابی ساعات روزم برای من کاری مفید و راه‌گشا بود. من هم جزو تعداد بی‌شماری بودم که از نحوه‌ی گذراندن ساعات روزشان اطلاعی نداشتند. این کتاب راهنما بسیار مفید است؛ بنابراین در این دوران خوب است که همه این کتاب را بگیرند و بخوانند. (سلستی هد لی، نویسنده کتاب ما باید باهم حرف بزنیم)

کتاب رهایی از افسار زمان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب تمام کسانی است که احساس می‌کنند در طول روز وقت کمی برای انجام کارهای دلخواهشان دارند و از نحوه‌ی مدیریت زمان خود راضی نیستند. همچنین همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی خودسازی و موفقیت و کسانی که به توسعه‌ی فردی خود اهمیت می‌دهند، از این کتاب راهنما لذت خواهند برد.

با لارا وندرکام بیشتر آشنا شویم

لارا وندرکام متولد سال 1978 اهل آمریکا و فارغ‌التحصیل دانشگاه پرینستون است.. این نویسنده در زمینه‌ی نگارش کتاب‌های مدیریتی و موفقیت شخصی فعالیت می‌کند و مخاطبان زیادی را در سراسر جهان به خودش جذب کرده است. تا کنون کتاب‌های «رهایی از افسار زمان»، «موفق‌ترین آدم‌ها قبل از صبحانه چه‌کار می‌کنند؟» و «168 ساعت» از او ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

جملات برگزیده کتاب رهایی از افسار زمان

  • به زمان آنگونه می‌نگرم که گویی چیزی جز یک خیال نیست. (ماری الیور)
  • آگاهی به شما زمان می‌بخشد. زمان به شما قدرت انتخاب می‌دهد. انتخاب‌های درست شما را به آزادی می‌رسانند. (باهانات هنپولا)
  • امروز، این زمان جاری، کجاست؟ در دستان ما ذوب شده و هیچ‌چیز از آن باقی نمانده است. آیا می‌توان باز هم این گریخته را به تور انداخت؟ (ویلیام جیمز)
  • کم‌یاب‌ترین احساسی که در انسان‌های باهوش می‌شناسم، شادی‌ست. (ارنست همینگوی)
  • قطره‌های آب قادرند سنگ‌ها را سوراخ کنند. (اوید)

در بخشی از کتاب رهایی از افسار زمان می‌خوانیم

اگر اجازه بدهیم، هر فعالیتی می‌تواند زمان ما را پر کند: کار مفید و یا کار بیهوده. من معتقدم که موثرترین عامل از دست رفتن وقت مفید ما، عادت‌هایی‌ست که در مورد تکنولوژی داریم. فرض کنید که منتظر یک تماس تلفنی، رسیدن قطار شهری و یا سبز شدن چراغ عابرپیاده هستیم. در این مدت چکار می‌کنیم؟ بله. تلفن همراهمان را بیرون می‌آوریم و ناامیدانه تلاش می‌کنیم تا این زمان را پر کنیم و ملال ناشی از آن را کاهش دهیم. اخیراً یک نشریه بزرگ، تحقیقی را منتشر کرده که نشان می‌دهد کاربران شبکه‌های اجتماعی، به طور میانگین روزی 116 دقیقه از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. اگر این تحقیق درست باشد، این عدد، عدد بسیار بزرگی‌ست که در 25 سال گذشته وجود نداشته است. زمان از کجا تامین می‌شود؟ نمیدانم. اما می‌دانم که زمان کش می‌آید تا ما کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم. مشکل بزرگ‌تر این است که این دقایق صرف هدفی مشخص نمی‌شوند. بلکه جست‌جوهای بی‌هدفی در فضای اینترنت هستند. این‌گونه موارد نظم برنامه زمانی شما را بهم می‌ریزند. گاهی بنظر می‌رسد که از بی‌کار ماندن بهتر است. اما واقعاً بهتر نیست.

برای جلوگیری از پر شدن زمان با کارهایی که تنها سرگرم‌مان می‌کنند، نیاز به نظمی دقیق داریم و این بهترین روش برای رسیدن به زمان کافی در طول روز است. من در مطالعاتی که روی ساعت‌های روزانه افراد مختلف داشتم، این مورد را به وضوح دیده‌ام. از آن‌ها پرسیدم که در طول ساعت‌های بیداری‌شان در طول روز، حدودا چند بار تلفن همراهشان را چک می‌کنند؟ افرادی که بیش‌ترین رضایت را از زمان خود داشتند، به طور میانگین عدد 35.5 دفعه را اعلام کرده بودند. افرادی که کم‌ترین رضایت را داشتند، میانگین 5.8 دفعه و افرادی که تقریبا هیچ رضایتی از زمان خود نداشتند، 13 دفعه تلفن همراه خود را چک می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: تناقض زمان
چه کسانی در تنگای زمان گیر می‌افتند؟
مطالعه بر روی دفترچه زمان‌بندی روزانه
تعداد روزهای زندگی ما چقدر محدود است؟
آزادی جنبه‌های مختلفی دارد
شروع سفر
1. از باغچه‌تان مراقبت کنید
زمان ما واقعاً کجا می‌رود؟
8784 ساعت من
نقاط کور
عادت‌های جدید
وقت آزاد پیدا کردن
ساختن یک روز آرمانی واقع‌گرایانه
شغل، روابط و خود
مسئولیت‌پذیری
2. زندگی‌تان را به یاد ماندنی کنید
مغز انسان چگونه به یاد می‌آورد
زندگی‌های دوست داشتنی و عجیب
چگونه بخش تجربه‌گر را تحت کنترل داشته باشیم؟
از خاطرات‌تان لذت ببرید
‌سفر به گذشته چه دستاوردهایی خواهد داشت؟
3. وقت‌تان را پر نکنید
چه کارهایی مهم‌تر از کارهای دیگر هستند؟
یک وقفه یک ساعته
سرتان را از گوشی‌تان بیرون بیاورید
4. درنگ کردن.
زندگی کردن در زمان حال
چگونه دیگر هرگز دیر نرسیم؟
عشق ورزیدن را بیاموزید
چگونه عادت عشق ورزیدن را پرورش دهیم؟
5. روی شادی‌تان سرمایه‌گذاری کنید
ارتباط بین زمان و شادی
پول چگونه می‌تواند زمان بخرد؟
گاهی خودتان را مهمان کنید
اول کارهایتان را انجام دهید
از تحمل کردن تا لذت بردن
با چشم‌های جدیدتان ببینید
6. رهایش کن
سرانجام انتظارات ما
بهترین‌ها را فراموش کن
هدفی بهتر از بی‌هدفی
راز پرکار بودن
عشق و کاهش انتظارات
7. وقت گذراندن با دیگران: یک روش خوب برای استفاده از زمان
ارتباط با افراد و انبساط زمان
برنامه‌ریزی برای ارتباطات
کمیت در عین کیفیت
چرا دیگران دوست دارند شاهد موفقیت شما باشند؟
ابراز اشتیاق
چگونه برای دوستان‌مان وقت خالی کنیم؟
گزینش‌گر باشید.
فوق‌العاده بودن از نگاه دیگران
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از افسار زمان
نویسنده
مترجماسما سجادی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-622-5767-34-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از افسار زمان

جواد رازقندی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
زمان خیلی با ارزش که نباید فراموش کرد که وقت خودم رو با مطالعه کردن و با خانواده و دوستانی که دارم از دست ندهم
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۱
زمان در این کتاب به نوعی کیفیت معرفی میشود و بنظرم جالب هست. تشکر
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از افسار زمان

برای دریافت کتاب رهایی از افسار زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.