معرفی و دانلود کتاب روابط شکننده: ضرورت بازنگری بر رابطه‌ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر

عکس جلد کتاب روابط شکننده: ضرورت بازنگری بر رابطه‌ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روابط شکننده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روابط شکننده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روابط شکننده: ضرورت بازنگری بر رابطه‌ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر

کتاب روابط شکننده اثر نویسنده‌ی تحسین‌شده‌ی دنیای روان‌شناسی، جین آیزی است. او در این کتاب به‌سراغ یکی از اساسی‌ترین روابط عاطفی بشر، یعنی رابطه‌ی والدین و فرزندان رفته. این نویسنده‌ی نام‌آشنا ضمن مصاحبه با افراد مختلف و بررسی چالش‌ها و حساسیت‌های این نوع رابطه، راهکارهای عملی ویژه‌ای برای داشتن رابطه‌ا‌ی سالم بین فرزندان و پدر و مادر‌ها ارائه می‌دهد.

دربار‌ه‌ی کتاب روابط شکننده

روابط والد و فرزندی یکی از مهم‌ترین روابط احساسی در طول زندگی هر انسانی هستند. این رابطه چنان عمیق است که می‌توان تأثیر آن را بر دیگر روابط و حتی موفقیت‌های فردی و اجتماعی افراد مشاهده کرد. درست به همین علت است که جین آیزی (Jane Isay) در کتاب خود یعنی روابط شکننده (Walking on eggshells) بر روابط بین فرزندان و مادر و پدران دست گذاشته است.

جین آیزی روابط والد و فرزندی را به راه‌رفتن روی پوست تخم‌مرغ تشبیه و آن را رابطه‌ای حساس و شکننده می‌داند. رابطه‌ای که به مراقبت فراوانی احتیاج دارد و نیازمند آموزش ویژه است؛ حقیقتی انکار‌ناپذیر که در بسیاری موارد به‌قدر کافی به آن توجه نمی‌شود. نکته‌ی مهم‌تر آن که محافظت از رابطه‌ی والد و فرزند فقط به زمانی که کودکان وابسته‌ی ما هستند ختم نمی‌شود. نویسنده معتقد است وقتی فرزندان را به سمت استقلال سوق می‌دهیم، تازه کار ما برای حفظ رابطه‌ی سالم با آن‌ها آغاز شده است. خیلی از مشکلات روابط بین فرزندان و پدر‌ومادر‌ها، درست زمانی که فرزندان از آن‌ها دور می‌شوند، دیر‌به‌دیر زنگ می‌زنند یا تقاضای استقلال بیشتری دارند، آغاز می‌شود. نویسنده در کتاب روابط شکننده، به ما می‌آموزد چگونه با راهکارهای اصولی و اثبات‌شده، از فروپاشیدن رابطه‌ی گرم و صمیمی خود جلوگیری کنیم.

این کتاب که حاصل مصاحبه‌های نویسنده با افراد گوناگون است، داستان‌هایی تکان‌دهنده و الهام‌بخش از روابط مختلف را برای داشتن یک رابطه‌ی اصولی شرح می‌دهد. جین آیزی با زبان گرم و صمیمی خود، به ما می‌آموزد چگونه از سختی و چالش‌های رابطه‌ با پدرومادر یا فرزندمان عبور کنیم و بر مسیری را که همچون پوسته‌ی تخم‌مرغ شکننده است، به راحتی قدم بزنیم. با کتاب روابط شکننده و آموزه‌های جذاب آن همراه باشید.

این کتاب در سال 2007 وارد بازاز جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر لیوسا و با ترجمه‌ی دکتر نهضت صالحیان (فرنودی) و مینا فتحی (عرفانیان) در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

نکوداشت‌های کتاب روابط شکننده

  • با توصیه‌های نویسنده در این کتاب می‌توانیم زندگی با فرزندانمان را آرام‌تر، صمیمی‌تر و لذت‌بخش‌تر کنیم. (Mary Pipher، نویسنده)
  • هدیه‌ای عالی هم برای والدین و هم برای فرزندان بزرگسالشان. جین آیزی با قلب پرمهر خود و با استفاده از مصاحبه‌ با والدین و فرزندان، راهنمایِ بین‌نسلیِ فوق‌العاده سازنده‌ای ساخته است. آن را بخوانید و یاد بگیرید! (Judith Viorst، نویسنده)
  • جین آیزی توانایی عجیبی در مورد‌توجه قرار دادن عشق و نیّات خوب انسان‌ها دارد. همه‌ی ما، چه والدین و چه فرزندان، با خواندن این کتاب می‌توانیم گره‌های ناسالم روابط خود را قبل از اینکه باعث آسیب شوند، باز کنیم. (Ira Byock، پزشک و نویسنده)

کتاب روابط شکننده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روابط شکننده به تمامی علاقه‌مندان دنیای شیرین روان‌شناسی به ویژه روان‌شناسی روابط و خودیاری پیشنهاد می‌شود. این کتاب آموزنده همچنین پیشنهاد ویژه‌ای‌ست به کسانی که در روابط با فرزند یا والدین خود نیاز به راهنمایی بیشتری دارند.

با جین آیزی بیشتر آشنا شویم

جین آیزی نویسنده‌ی آمریکایی، پیش از نوشتنِ کتاب به‌عنوان ویراستار شناخته می‌شد. حاصل بیش از چهل سال فعالیت در زمینه‌ی ویرایش، معرفی ده‌ها کتاب داستانی و غیرداستانی به‌جامعه‌ی کتاب‌خوان است. او که در خانواده‌ای روانشناس و روان‌پزشک بزرگ شده بود، بالاخره شانس خود را در زمینه‌ی تحقیقت و تالیف روان‌شناسی آزمود. او در جایی نوشته: «خانواده ها مکانیسم بقای نوع بشر هستند.» به همین جهت هم فعالیت نوشتاری او بیش از هرچیز معطوب به روابط بین‌فردی در خانواده‌ها است. کتاب تحسین‌شده‌ی روابط شکننده، حاصل مجموعه‌ای از این تحقیقات و تلاش‌های نویسنده برای حفظ کانون گرم خانواده است.

در بخشی از کتاب روابط شکننده می‌خوانیم

ترزا مشغول مکالمه با تلفن است. او در موقعیت بدى قرار گرفته بدترین چیز قابل تصورى که مادر چند پسر بزرگسال را ممکن است عاجز کند براى او پیش آمده بود. او با صدایى شبیه ناله مى‌گوید: «نامزد پسرم از من متنفر است!»

این منصفانه نیست که بخواهید نامزد پسرتان را وادار کنید شما را دوست داشته باشد، مگر اینکه ببینید در حال ازدست‌دادن پسرتان و خانواده‌اش هستید. کم‌کم دارم حس مى‌کنم از جوک‌هایى که درباره‌ى مادرشوهرها گفته مى‌شود، متنفرم؛ چرا که این‌گونه شوخى‌ها افراد را از قبل آماده‌ى این مى‌کند که باور کنند مادرشوهر مانند خارى در چشم است. ترزا عروس آینده‌اش را دوست داشت و هرگز نمى‌خواست به روابط او و عروسش خدشه‌اى وارد آید. درحقیقت، جمى، عروسش، دنیاى او بود و او آرزو داشت روابطش با او در آینده بیشتر از نوع روابط مادر و دختر باشد تا مادرشوهر و عروس.

ترزا زن کوچک‌اندامى بود با موهاى کاملاً مشکى که با دیدنش تصویر یک زن پرانرژى به ذهن مى‌آمد.

او همیشه با جمى بسیار گرم و صمیمى رفتار مى‌کرد؛ چراکه به‌نظرش دختر بى‌نظیرى بود. در نظر ترزا جمى دخترى بود زیبا و باهوش که تأثیر مثبتى بر پسرش داشت. پسر ترزا، زّک، همیشه در زندگى مطابق دلخودش زندگى کرده بود. هشت سال طول کشیده بود تا کالج را تمام کند و بعد از مدت کوتاهى سردرگمى، تصمیم گرفته بود به ورزش روبیاورد و به ورزش دو بپردازد. او و جمى در یک مسابقه‌ى دوى ماراتن در نیویورک با هم آشنا شده بودند و پس از آن همواره با هم به‌سر برده بودند. زک به جمى پیشنهاد ازدواج کرده بود و هرچند هنوز حلقه‌اى در کار نبود و تاریخى براى عروسى مشخص نشده بود، اما روابطشان بسیار گرم و خوب به‌نظر مى‌آمد. هردوى آن‌ها در یک سرمایه‌گذارى ورزشى شریک بودند و روزبه‌روز به موفقیت نزدیک‌تر مى‌شدند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش نخست. همه‌ى خانواده‌هاى خوشبخت شبیه هم نیستند
1. در خانه‌ات را باز بگذار
انتظارات بالا
سفر ترزا
و در خانه‌ات را باز بگذارى
مادرى که از ندانسته‌هاى خود آگاه بود
2. رفتارها آشکارتر از کلمات سخن مى‌گویند
دوستان صمیمى
پایان کودکى
مادرى نه‌چندان حامى
رفتار آشکارتر از کلمات سخن مى‌گوید
3. یک الگو مناسب همه نیست
سه درجه از نزدیکى
باید بروم
عکس و باز هم عکس روى دیوار
تنها با تلفن
بخش دوم. فرزندان بزرگ‌تر، مشکلات بیشتر
4. به هر حال این زندگى متعلق به کیست؟
بهاى سنگینى که براى یک نصیحت خوب مى‌پردازیم
یا همان که من مى‌گویم، یا هیچ
منجى
سندروم زبان‌گزیدگى
درسى که مى‌شود از یک رویداد اسفناک آموخت
5. اقوام، ناپدرى، نامادرى و دیگر غریبه‌ها
 «دوست دارى همسایه‌ى من باشى؟»
خانم مبادى آداب
قدرت اراده
6. بچه‌گربه‌اى به نام زمستان
غیرمنصفانه، اما نه غیرعادى
با این مسئله شخصى برخورد نکنید
7. بچه دختر است
جلوى دروازه توقف کنید
بازنده‌هاى گریان
فرزندان جنگ
داستان عشق
در غم‌ها آوازخواندن
8. سرچشمه‌ى شرارت
نیازمند، ولى خوب
گرفتار در دام
سرخوشى
دادن و بازپس‌گرفتن
وابستگى و ناوابستگى
شصت رز قرمز
اتومبیلى مطمئن
نسل دست‌ودلباز
9. خانه‌اى براى تعطیلات
روزِ گراندهاگ
راشل و فرزندانش
توپ‌بازى
نیازى به مهاجرت نیست
10. ترانه‌ى عشق
فرزند آب‌نبات‌چوبى
همه‌ى نام‌ها
سرد و گرم
سخن آخر. حفره‌اى در قلبم
خانواده، واحد زیربنایى بشر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روابط شکننده: ضرورت بازنگری بر رابطه‌ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر
نویسنده
مترجمنهضت صالحیان، مینا فتحی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-964-8759-99-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روابط شکننده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روابط شکننده

برای دریافت کتاب روابط شکننده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.