معرفی و دانلود کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران

عکس جلد کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران
قیمت:
۹۳۶۰۰ 65520 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران

چگونه احساس کنیم که دوست‌داشتنی هستیم؟ سوزان فوروارد، روان‌درمانگر و نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، در کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران با ارائه راهکارهایی به شما کمک می‌کند تا رابطه از دست رفتهٔ خود با مادرتان را بازسازی کنید و زخم‌های ناشی از آن را تشخیص دهید و درمان کنید.

درباره کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران:

شاید بسیاری از شما توسط مادری بی‌مهر، سخت‌گیر و دارای مشکلات روانی متعدد تربیت شده باشید. اگر این موضوع درمورد شما صدق می‌کند، باید بدانید تأثیرات رفتارهایی که او با شما داشته، بر ناخودآگاهتان به‌قدری زیاد است که ممکن است شما نیز به همان صورت با فرزندتان رفتار کنید. همچنین بسیاری از آسیب‌های روحی و روانی، ناشی از ارتباط سمی افراد با مادرشان است.

در برخی از مواقع این آسیب‌ها به‌قدری شدید هستند که می‌توانند در روابط عاطفی یا حتی در محل کار نیز تأثیر مستقیم بگذارند. همچنین مشکلات و اختلالات فراوانی همچون عدم اعتمادبه‌نفس در بسیاری از افراد، نتیجه داشتن رابطهٔ نادرست با مادرشان است. دکتر سوزان فوروارد از طریق انجام تحقیقات زیادی سعی در ریشه‌یابی این مسائل داشت و در نهایت به نتایج قابل‌توجهی دست‌یافت.

این نویسنده نتایج مطالعات و پژوهش‌های خود را در کتاب مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران (Mothers Who Can't Love) با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. این نویسنده و درمانگر با بررسی الگوهای رفتاری مختلف و تأثیر آن‌ها بر آسیب‌های روحی، راهکارهایی را معرفی کرده است که با کمک آن‌ها هر فردی می‌تواند در باورها و رفتارهایش تغییرات اساسی ایجاد کند.

با شنیدن کتاب مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران قادر خواهید بود درک عمیق و صحیحی از عشق والدین و هر فرد دیگری داشته باشید و از شر تأثیرات مخربی که ارتباطات غلط بر رویتان می‌گذارند در امان بمانید. فوروارد طی سال‌ها تحقیق بر روی زنانی که در معرض سوءاستفاده، بی‌توجهی و کنترل بیش از حد بودند، متوجه شد که بسیاری از مشکلات روانی که دارند از همین عوامل نشئت می‌گیرد.

او در این کتاب صوتی با بررسی انواع مختلف مادران سمی مثل مادر خودشیفته، مادر رقابت‌پذیر، مادر بیش از حد درگیر، مادر کنترل‌گر، مادرانی که به مادری نیاز دارند و مادرانی که از دختران خود سوءاستفاده می‌کنند، تکنیک‌ها مؤثری برای مقابله با آن‌ها ارائه می‌کند. تمامی کسانی که با این افراد سروکار داشته‌اند جهت درمان خود و بازسازی اعتمادبه‌نفسشان به یادگیری این تکنیک‌ها نیاز دارند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران:

- فوروارد احساسات خواننده خود را درک و تأیید می‌کند و مکانیسم‌های مقابله‌ای مؤثری را ارائه می‌دهد. همچنین پیشنهادهایی برای تعیین مرزها در رابطه و راهکارهایی برای ایجاد یک رابطه بهتر ارائه می‌دهد. (Library Journal - نشریه تجاری آمریکایی)

- راهنمایی دلسوزانه برای غلبه بر زخم‌های ناشی از رفتار مادران سمی یا مادران بدسرپرست. (Janis Abrahms Spring)

- سوزان فوروارد یک‌بار دیگر موضوع مهمی را شناسایی کرده است که تخصص و دیدگاه منحصربه‌فرد او را نشان می‌دهد. این کتاب تأثیرگذار دقیقاً همان چیزی که زنان به آن نیاز دارند! تکنیک‌های ارائه شده در آن نیز درخشان و تحول‌بخش هستند. (بورلی انگل)

- سوزان فوروارد با خرد خود جان میلیون‌ها نفر را نجات داده است. کسانی که توسط والدین بدسرپرست بزرگ شده‌اند نیازی به «بخشیدن و فراموش‌کردن» دارند تا بهبود یابند و به سمت زندگی شاد و سالم بروند. راهنمایی قدرتمند برای خوددرمانی. (Carole H. Brower)

کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران مناسب چه کسانی است؟

اگر جزء دسته افرادی هستید که در کودکی به‌خاطر رفتارهای غلط مادرتان آسیب‌های زیادی دیده‌اید، شنیدن کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران، می‌تواند به شما کمک زیادی کند. همچنین تمامی مادران می‌توانند با گوش سپردن به این کتاب درس‌های مهمی درباره تربیت فرزندشان یاد بگیرند.

سوزان فوروارد را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، به‌عنوان درمانگری حرفه‌ای و مدرس مشهور بین‌المللی شناخته می‌شود که کتاب‌های پرفروش و محبوبی نظیر «باج‌خواهی عاطفی، والدین سمی، مادران سمی و مردان زن‌ستیز» را در کارنامه کاری خود دارد. سوزان فوروارد (Susan Forward) همچنین به‌عنوان روان‌شناس و مشاوری مشهور و برجسته در کشور آمریکا در بسیاری از مراکز روانپزشکی جنوب کالیفرنیا فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران می‌شنویم:

بسیاری از مادران اهمال‌کار و مقصری که در حمایت از فرزندشان در برابر فردی آسیب‌رسان، کوتاهی می‌کنند و خود را کنار می‌کشند، تخصص بارزی در سرزنش دخترشان به‌عنوان مقصر این قضایا دارند. در نخستین جلسه، نینای چهل و هشت‌ساله که متخصص برنامه‌ریزی کامپیوتر بود، به من گفت که دلش می‌خواهد می‌توانست ارتباط بهتری با مردم داشته باشد و تصویر ذهنی خودش را در نظرش بهبود ببخشد.

او چاق و کوتاه قامت بود. موهای خاکستری‌اش را در پشت سرش بافته بود و کوچک‌ترین اثری از آرایش نیز در چهره‌اش وجود نداشت. به من گفت که تا این زمان هیچ‌گاه در ارتباطی جدی با مردی نبوده است. از او پرسیدم خودش را چجور آدمی می‌بیند. درحالی‌که سرش را پایین انداخته بود، جواب داد: «من آدم خونه‌نشین و بی‌دست و پایی‌ام. به نظرم بینی بزرگی دارم و چشمام خیلی به هم نزدیکه. هیچ‌کس تمایل نداره باهام باشه. تمام مدت به خودم تو آینه نگاه می‌کنم و ایراداتمو می‌بینم.»

به او گفتم که آینه وسیله‌ای خنثی است و به او نمی‌گوید که بی‌دست و پا است یا هیچ‌کس او را نمی‌خواهد؛ بلکه او این‌ها را در مقابل آینه از گذشته و از پدر و مادرش می‌شنود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
بخش اول: تشخیص زخم‌های ناشی از بی‌مهری مادر
39 دقیقه
مادران به شدت خودشیفته
26 دقیقه
مادرانی گاه بد و گاه خوب
44 دقیقه
مادران کنه و به شدت وابسته
45 دقیقه
مادران سلطه‌جو
45 دقیقه
مادرانی که خود به مادر نیاز دارند
30 دقیقه
مادری که نادیده می‌گیرد، لو می‌دهد و پایمال می‌کند
38 دقیقه
نینا؛ وقتی قربانی به بزهکار تبدیل می‌شود
49 دقیقه
بخش دوم: درمان زخم‌های ناشی از عملکرد مادران بی‌مهر
37 دقیقه
اذعان به احساسات دردناک
44 دقیقه
تلنگری به حکمت خشم و اندوه شما
27 دقیقه
رفتارت را عوض کن تا زندگی‌ات عوض شود
33 دقیقه
تعیین حد و مرز
43 دقیقه
تصمیم بگیرید که اکنون خواهان چه نوع رابطه‌ای هستید
21 دقیقه
دشوارترین تصمیم
19 دقیقه
سالخورده، بیمار یا تنها، مادری ناگهان وابسته
19 دقیقه
آخرین بخش این سناریو، ارتباط با مادری خوب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران
نویسنده
مترجممینا فتحی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
۹۳۶۰۰ 65520 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران

linda moohamadi
۱۴۰۱/۷/۲۴
ما در زندگی تابوهایی داریم که شکستن آن‌ها بسیار سخت است و این تابوها بیشتر در زمینه مقدسات هستند مثل مادر، این کتاب بنظر من بهترین و جالبترین کتاب در زمینه مادرانی با روان بیمار هست، ما یاد میگیریم که این تابو که مادر مقدس است و نباید ایرادات او را گفت باید شکسته شود، تنها راه حال برای خوب شدن حال یک شخص فقط آگاهی دادن به او درباره مشکلاتش است، در این زمان شخص به آنچه که مشکلات او ایجاد میکند آگاه میشوند و امکان اصلاح شدن آن‌ها بسیار راحت تر میشود. داشتن مادرانی با روان سالم نتیجه جامعه سالم را در پی خواهد داشت، و داشتن مادرانی با روان بیمار جامعه‌ای پر از خطر و پر از ناامنی را در پی خواهد داشت، من گوش دادن به این کتاب را برای همه سفارش میکنم، اگر مادر باشند در رفتارهایشان تعمل میکنند و ایرادات آن را برطرف میکنند و اگر قصد مادر شدن داشته باشند، مطمئنا مادرانی آگاه و خوب خواهند شد. ممنون از صدای زیبا و جذاب گوینده که علاقه به گوش دادن کتاب را چند برابر میکند و نیز آهنگ‌های مناسبی که در این کتاب صوتی بکار برده شده است.
کیمیا محمودی
۱۴۰۱/۱/۱۹
کلا کتاب‌هایی که نویسندگانشان روانشناس باشن کلی آگاهی و شناخت منتقل می‌کنن. کتاب حاضر هم نه تنها موجب آگاهی در خصوص نحوه رفتار با فرزند میشه بلکه شناخت فردی رو هم به دنبال داره. کمک می‌کنه دلیل برخی از رفتارهای کسانی که باهاشون در ارتباط هستیم رو متوجه بشیم ولی عمده مطلب کتاب حول رفتارهای نادرست و آسیب رسان مادران در ارتباط با فرزندان دخترشون هست البته این نوع رفتار ممکنه درخصوص پسران نیز صورت بگیره. علی الرغم محتوای روانشناسی نویسنده موضوعات رو در قالب داستان و مثال و کیس استادی‌های صورت گرفته بیان می‌کنه که موجب عدم خستگی خواننده میشه. صدای راوی هم متناسب متن هست. حداقل یکبار خوندنش نه تنها به مادران بلکه به همه پیشنهاد میشه.
Behnaz
۱۴۰۱/۸/۶
لحظه به لحظه این مطالب رو درک میکنم. چون متاسفانه خودم با خیلی قسمتاش داخل زندگی شخصیم درگیر هستم و همه طرف مادر رو میگیرند، چون اعتقاد دارن مادرا هیچوقت نمیتونن بد باشن و خیر صلاح فرزند رو میخوان. با این کتاب احساس میکنم حداقل یک نفر درد منو می‌فهمه یا حداقل این کتاب کمکم کرده تا صبور تر باشم، چون همیشه فکر میکردم من مشکل دارم و دارم در حق مادرم کم لطفی میکنم، بااینکه من سرشار از عشق به خانواده هستم. اما الان یه دختر افسرده و آسیب دیده، حتی آسیب رسان شدم.
مهتا بیاتی
۱۴۰۰/۱۲/۲
نمیخوام الکی تعریف کنم ولی دقیقا مثل کتاب ادم‌های سَمی هم روانه هم مثال‌ها قابل درکه؛ فقط ممکنه خاطرات دردناکی رو یاد اوری کنه ولی خب درمانش هم میکه؛ و ازخیلی خیلی جلسات مشاوره رفتن مفید تره
مثلا یه جاش میگه مشاور کار نا بلد میکه ببخش و بگذر
ولی این خشم باید تخلیه شه عالی بود
و دقیقا دیدم این رو
مطلب
وخیلی مثال‌های دیگه
اما ممکنه باخوندنش کلافه و ناراحت بشید ولی کمک میکنه خودتون مادر سمی نباشید
متشکرم واقعا 🥲
اعظم رمضانی
۱۴۰۱/۳/۱۰
سپاس از کتابراه
نکته کلیدی این کتاب ارزشمند، شکستن قداست پوشالی و و خداگونه زن‌های بیمار پشت نقاب مادره...
مادر بی نظیره، مادر نازنینه، مادر حمایتگره و زن‌های فاقد این ویژگی‌ها، "مادر" نیستند؛ بنابراین این کتاب به زیبایی تکلیف دختران آسیب دیده رو با اهریمن زندگی شون روشن می‌کنه.
بهناز زیورعالم
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
لازمه هر شخصی این کتاب رو برای یک بار هم که شده مطالعه کنه اگر هر یک از ما تلاش کنیم بهتر رفتار کنیم فرزندان بهتری تربیت میکنیم و جامعه قدرتمند تری پروش میدهیم از کتابراه تقدیر و تشکر میکنم بابت این اثر فوق العاده بانو مالمیر گویندگی عالی و حرفه‌ای شما تاثیر کلمات رو صد چندان میکند و سرکار خانم راضیه هاشمی سپاس به خاطر تمام تلاشهاتون برای خلق این اثر
مرجان کشاورز
۱۴۰۱/۶/۱۰
کتاب خوبیه، بهت یاد میده چطور از مادرانی که خواسته یا ناخواسته مسیر زندگی مارو کنترل میکنن نجات پیدا کنیم... پذیرش اینکه مادران ما مثل هر آدم دیگه‌ای خودخواه هست شاید در فرهنگ ما یک تابو هست، اما باید بدونیم اگر کورکورانه و متعصبانه هر رفتاری از مادر خودمون رو بپذیریم خودمون هرگز مادران خوبی نخواهیم بود.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱/۷
کتاب بسیار خوبی بود و البته روان و ساده. به نظرم برای کسانی که با مادر خود دچار مشکل هستند راه گشاست و اگر حتی کسی قصد مراجعه به روان درمانگر را دارد بل خواندن این کتاب می‌تواند بخشی از راه را رفته و روند درمان را تسریع کند و درک بهتری هم از مشکل خودش داشته باشد.
روایت بسیار عالی و دلنشین بود.
پرستو جعفری
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
جالب بود صدای گوینده هم عالی بود البته به نظر من از فصل دوم روان تر توضیح داده میشه من خودم گاه گاهی جای شخصیت‌های داستان جا میزدم میخواستم بببنم کدام گزینه با من مطابقت داره امیدوارم که هیچ وقت بین مادر و دختری مشکلی پیش نیاد واقعا سخته بزرگ کردن دختر به امید موفقیت همه دخترهای سرزمینم
Mahsa Banan
۱۴۰۱/۹/۲
کتاب بسیار خوبی بود و حد و مرزهای بین مادر و فرزند رو به خوبی بیان میکنه و کمک میکنه که از رفتارهای احساسی و ناسالم دوری کرداین کتاب حتی میتونه به مادران هم کمک کنه که متوجه اشتباهاتشون بشنصدا و بیان زیبای راوی هم به بهتر شنیده شدن کتاب کمک شایانی میکنه👌👌از شنیدن کتاب از هر نظر لذت بردم
9384
۱۴۰۱/۱/۱۵
از کتابهایی هست که حتما نیازه هر شخصی یک بار اون رو مطالعه کنه، خانم یا آقا هم فرق نمیکنه، گاهی لازمه آقایون هم تاثیرات مادران سمی رو روی همسر، دوست، خواهر یا مادرانشون ببینن وبتونن اونها رو بهتر درک کنن ودر ایجاد روابط بهتر وسالم تر کمکشون کنن
نجما
۱۴۰۲/۳/۱۵
اگر اطرافمون رو نگاه کنیم فراوان هستند مادرانی که کودکی خودشون رو در فرزندانشون جستجو میکنند آرزوهایی که در لایه‌های زیرین ناخودآگاهشون نهفته هست رو برای فرزندانشون می‌خوان این کتاب کمک می‌کنه خودشون رو بشناسن و از احساسات سرکوب شده فرزندانشون با خبر بشن و تغییر ایجاد کنند
سمیه خسروانی
۱۴۰۲/۳/۱۳
با گوش دادن به‌این کتاب متوجه شدم بیشتر اطرافیان من مادری سمی هستن برای بچه هاشون
کاش میشد که به همشون این کتاب رو هدیه داد.
هر کسی ایم نظر رو میخونه توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونن یا گوش بدن که کلی روشنی راهشون میشه
Maryam ghoreishi
۱۴۰۲/۱/۱
چقدر کتاب خوب و جذابی بود خیلی از ماها مادران بیماری داشتیم که ماها رو بیمار کردند و ما هنوز احساس میکنیم مدیونیم و بهشت زیر پاشونه این کتاب این تابو رو بیشتر میشکنه خوشبختانه و همچنین به ما دختران بیشتر آگاهی میده و کمک زیادی میکنه
یاسمن_گرنجر
۱۴۰۱/۹/۳۰
فقط دو فصلشو گوش دادم و خود زندگی منه. دقیقا این اتفاق واسه من افتاده
هر وقت اتفاق مهمی واسم میافته مامانم میخواد اون افتخارو واسه خودش ثبت کنه یا کاری کنه درخشش من از بین بره و همیشه به چشم رغیب به من نگاه میکنه
مشاهده همه نظرات 44

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران

برای دریافت کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.