معرفی و دانلود کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

عکس جلد کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

سارا لوئیس در کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار تلاش کرده تا با زبان ساده و کمترین استفاده از اصطلاحات تخصصی، درکی از رویکرد روانشناسی مثبت‌گرا ایجاد کند و اجرای آن را به رهبران و مدیران در تمامی سطوح، آموزش دهد. مدیران حرفه‌ای با بهره‌مندی از این تکنیک‌ها در زمینه موضوعاتی مانند انجام فعالیت‌های جمعی متحول کننده، استفاده از سرمایه‌های روانشناختی، شیوه‌های مدیریت سازمان خود را در جهتی پیشرو متحول خواهند کرد.

درباره کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار:

آیا وجود یک رهبر مثبت‌گرا، منجر به خلق سازمان‌های الهام‌بخش ‌خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با تعریف دقیقی از رهبری مثبت داشته باشیم و مفاهیمی را که روانشناسی مثبت‌گرا بر آن تمرکز دارند بشناسیم. کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار (Positive psychology at work) پاسخ کاملی به این پرسش خواهد داد و شما را با رویکردی مدرن مطابق الگوهای مدیریتی جهان آشنا می‌کند.

به طور کلی روانشناسی مثبت یکی از شاخه‌های جدید علم روانشناسی است که بر موضوعاتی همچون افزایش امید به زندگی، شادزیستی و تقویت روحیه مثبت‌اندیشی متمرکز شده است. همچنین درمان بیماری‌های روحی، کمک به مردم برای ساختن یک زندگی مفید، ایجاد احساس رضایت و در نهایت پرورش استعدادهای نهفته افراد از اهداف این گرایش از روانشناسی است که جای خالی آن در هیاهوی زندگی مدرن امروزی احساس می‌شد. به همین دلیل در اواخر قرن بیستم اولین جرقه‌های ایجاد آن در محافل علمی زده شد.

رشد کسب‌ و کارهای مختلف، پیشرفت حوزه‌های مدیریت و روش‌های نوین رهبری نیز جامعه روانشناسی را بر آن داشت تا رویکردی جدید در جهت ارتقای سطح سلامت روانی و بهبود عملکرد کارکنان اتخاذ نماید. این رویکرد کمک می‌کند تا مدیران با استفاده از نیروهای مثبت بالقوه، قدردانی و توانمدکاوی، رهبری سازمان خود را در مسیر رشد و پویایی هدایت کنند.

سارا لوئیس روانشناس و پژوهشگر حوزه روانشناسی مثبت، جدیدترین دستاوردهای این علم را در کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار با مدیران ارشد سازمان‌ها به اشتراک می‌گذارد و نگاه تازه‌ای در انجام پروژه‌های مدیریتی به آن‌ها ارائه می‌کند.

این کتاب کاربردی با بررسی چالش‌های مدیریتی به عوامل مرتبط با محل کار، روابط کاری، رهبری کردن، مشارکت کردن در کار و عملکرد مناسب، تصمیم‌گیری ‌در حوزه‌های کاری، ارتباطات سازمانی و تحولات سازمانی می‌پردازد.

کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار مناسب چه کسانی است؟

مدیران سازمان‌های مختلف در تمامی سطوح برای ایجاد یک رابطه مثمرثمر و پویا از نکات کلیدی و مفید این کتاب استفاده خواهند برد.

با سارا لوئیس بیشتر آشنا شویم:

سارا لوئیس (Sarah Lewis) یک روانشناس معتبر و یکی از اعضای انجمن روانشناسی بریتانیا، بنیانگذار و از اعضای اصلی انجمن روانشناسی بازرگانی است. او با مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی فارغ‌التحصیل شده است.

لوئیس هم اکنون مدیر عامل مرکزی به نام مرکز "ارج گذاری تغییرات" است و به عنوان یک مشاور خبره در زمینه سازمانی شناخته می‌شود. او به مدت 25 سال به شکل فعالانه به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا الگوهای رفتار سازمانی خود را تغییر دهند. و به افراد و نهادهایی مانند نهادهای دولتی محلی، نهادهای دولت مرکزی، سازمان‌های غیر انتفاعی و مشتریان بخش خصوصی، به ویژه در بخش‌های تولیدی، مالی و آموزشی مشاوره می‌دهد.

در بخشی از کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار می‌خوانیم:

سازمان‌هایی که دارای تعاملات مثبت زیادی هستند؛ و کارکنان آن‌ها به هم کمک می‌کنند و همچنین بخشنده بوده و کارهای مثبت انجام می‌دهند؛ بیشتر به سمت رشد و تعالی پیش می‌روند. این رفتار فردی را می‌توان با استفاده از تعاملات مثبت مانند ارزیابی‌های عملکرد و روش‌هایی برای قدردانی از کار کارکنان، تقویت کرد. مثال‌های بسیاری از کارهای مثبت در طول این کتاب آورده شده‌اند.

مشخصه اصلی این کارهای مثبت، داشتن بخشندگی است. همچنین افرادی که کارهای مثبت انجام می‌دهند؛ علاوه بر بخشندگی، سعی به تظاهر نمی‌کنند و فقط خودشان هستند. از این رو نیازی نیست که تلاش زیادی را برای دفاع کردن از خودشان در مقابل افتراهای ناعادلانه همکاران و یا برای توجیه اشتباهات نمایند.

وقتی در سازمانی کارهای مثبت انجام می‌شود؛ انرژی کارکنانش در این صرف می‌شود که بفهمند چه اتفاقی افتاده است و چگونه کارها را می‌توان بهتر کرد. بنابراین فرق بین یک سازمانی که در آن کارکنان دارای تعاملات مثبت با هم هستند ویک سازمانی که در آن کارکنان با هم دارای تعاملات مثبت نیستند هم در همین موضوع می‌باشد. به نظر می‌رسد که چنین روش‌های مثبتی در رفتار نه تنها برای ما بلکه برای تجارت و کسب و کار هم خوب است. «کامرون» در تحقیق سازمانی که انجام دادند دریافت که در سازمان‌هایی که کارهای مثبت (مانند ایجاد اعتماد بین کارکنان، خوش بینی، محبت، یکپارچگی و بخشندگی) انجام می‌شود، عملکرد بهتری (نوآوری، کیفیت، گردش مالی و نگه داری) وجود خواهد داشت. علاوه بر آن یافته‌های دیگری که از تحقیقات حاصل شده‌اند؛ نشان می‌دهند که عملکرد مثبت کارکنان سازمان در چنین سازمان‌هایی دارای تأثیر مثبتی بر ارتقای کیفیت سازمان می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی روانشناسی مثبت
فصل 2: محیط‌های کاری مثبت
فصل 3: تعامل و عملکرد مثبت
فصل 4: ارتباطات و تصمیم‌گیری مثبت
فصل 5: رهبری مثبت و تغییر
فصل 6: رشد مثبت و پایدار
فصل 7: ارتباطات مثبت در کار
فصل 8: دگرگونی مثبت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی مثبت در محیط کار
نویسنده
مترجمکبری سبزعلی یمقانی، لیلا پیری، معصومه زارع
ناشر چاپیانتشارات کلید پژوه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات347
زبانفارسی
شابک978-622-6812-05-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

برای دریافت کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.