معرفی و دانلود کتاب روانشناسی پول: نکاتی طلایی در مورد ثروت، پول، جاه‌طلبی و خوشبختی

عکس جلد کتاب روانشناسی پول: نکاتی طلایی در مورد ثروت، پول، جاه‌طلبی و خوشبختی
قیمت:
۵۰۰۰۰ 25000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی پول: نکاتی طلایی در مورد ثروت، پول، جاه‌طلبی و خوشبختی

کتاب روانشناسی پول نوشته‌ی مورگان هاوزل در قالب داستان‌ها و روایت‌های جالب به بررسی مباحث مرتبط با مدیریت امور مالی می‌پردازد و بر این نکته تأکید می‌کند که مسائل مالی بر خلاف دیگر زمینه‌های حرفه‌ای علاوه بر هوش و تلاش به شانس هم بستگی دارد. نویسنده روانشناسی ثروت را یک مهارت نرم می‌داند که مهم‌تر از سایر جنبه‌های مرتبط با پول است و همه افراد با آموختن آن می‌توانند تصمیمات مالی بهتری بگیرند. اثر حاضر پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی در حوزه‌ی امور مالی است.

درباره‌ی کتاب روانشناسی پول

کتاب روانشناسی پول (The Psychology of Money) اثر مورگان هاوزل (Morgan Housel) برای نخستین بار در سال 2020 منتشر شد. مورگان هاوزل در کتاب حاضر به موضوعات مهمی در رابطه با مدیریت پول و بهبود تصمیمات مالی می‌پردازد. مسائل مرتبط با پول، سرمایه‌گذاری، امور مالی شخصی و تصمیمات مالی و کاری به طور معمول در حوزه‌های ریاضی‌محور آموزش داده می‌شوند؛ اما در دنیای واقعی افراد تصمیمات مالی خود را بر مبنای داده‌های روی صفحات اکسل نمی‌گیرند، بلکه سر میز شام یا در اتاق جلسه دست به تصمیم‌گیری می‌زنند. در چنین شرایطی اغلب افراد هنگام تصمیم‌گیری تحت‌تأثیر عواملی نظیر دیدگاه‌شان در خصوص جهان، نفس، غرور، انگیزه‌های عجیب‌وغریب و پیشینه‌ی خود قرار می‌گیرند که موجب می‌شود تصمیمات مالی چندان خوبی اتخاذ نکنند.

مورگان هاوزل کتاب روانشناسی پول را در بیست فصل نگارش کرده است. او در هر فصل یک داستان کوتاه را با مخاطب به‌ اشتراک می گذارد که در آن به بررسی روش‌های عجیبی می‌پردازد که مردم با استفاده از آن راجع به پول‌هایشان تصمیم می‌گیرند. در عین حال به شما می‌آموزد چطور یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی خود را مدیریت کنید. همچنین در فصل آخر کتاب رواشناسی پول راهبرد شخصی خود نویسنده برای پیاده‌سازی درس‌های این اثر در زندگی آورده شده است. اگر به تازگی فعالیت خود را در بورس و بازارهای مالی یا سرمایه‌گذاری آغاز کرده‌اید، مطالعه‌ی این کتاب به دردتان می‌خورد. گفتنی‌ست کتاب روانشناسی پول را آرزو خسروپور به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات طاهریان آن را منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات کتاب روانشناسی پول

  • فروش بیش از دو میلیون نسخه
  • ترجمه‌شده به 49 زبان زنده‌ی دنیا
  • پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی در حوزه‌ی امور مالی

نکوداشت‌های کتاب روانشناسی پول

- کتاب حاضر یکی از بهترین و ناب‌ترین آثار در حوزه‌ی مالی در سال‌های اخیر است. (جیسون تسوایگ، وال استریت ژورنال)

- کتاب روانشناسی پول سرشار از ایده‌های جالب و نکات کاربردی است. ساده بگویم، خواندن آن برای هر کسی که دوست دارد رابطه‌ی خود با پول را بهبود دهد ضروری است. همه باید یک نسخه از این کتاب را داشته باشند. (جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش عادت‌های اتمی)

- مورگان هاوزل یکی از درخشان‌ترین چهره‌ها در میان نویسندگان جدید در حوزه‌ی مسائل مالی است. من این کتاب را برای تمام افرادی که می‌خواهند راجع به روان‌شناسی پول بیشتر بدانند به‌شدت توصیه می‌کنم. (جیمز پی اوشاگنسی، نویسنده‌ی کتاب وال‌استریت چطور کار می‌کند)

- افراد کمی هستند که راجع به امور مالی با صراحت و شفافیت مورگان هاوزل مطلب بنویسند. مطالعه‌ی کتاب روان‌شناسی پول برای هر شخصی واجب است که می‌خواهد تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرد یا زندگی غنی‌تری داشته باشد. (دانیل اچ. پینک نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش کی، ما همه فروشنده‌ایم و انگیزه)

- مورگان هاوزل نویسنده‌ی کمیابی است که می‌تواند مفاهیم پیچیده را به زبانی گیرا و قابل‌ِهضم بیان کند. کتاب روان‌شناسی پول اثر جذابی است که به شما این آگاهی را می‌دهد تا بفهمید چرا تصمیمات مالی بدی می‌گیرید و در عین حال ابزارهایی برای بهتر کردن این تصمیمات به شما ارائه می‌کند. (آنی دوک نویسنده‌ی کتاب تفکر نامطمئن)

کتاب روانشناسی پول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روانشناسی پول برای همه علاقه‌مندان به حوزه‌ی مدیریت مالی مناسب است. اگر شما هم دوست دارید در حوزه‌ی مدیریت پول و مسائل مالی عملکرد بهتری داشته باشید و تصمیمات مالی خود را بهبود دهید، کتاب حاضر را بخوانید.

با مورگان هاوزل بیشتر آشنا شویم

مورگان هاوزل پیش‌تر در مجله‌ی ماتلی فول و نشریه‌ی وال استریت ژورنال مطلب می‌نوشت. او تاکنون صدها کنفرانس و سمینار موفق را در کشورهای مختلف برگزار کرده است. مورگان هاوزل دوبار برنده‌ی جایزه‌ی بهترین چهره در کسب‌وکار از سوی انجمن ویراستاران و نویسندگان کسب‌وکار در آمریکا شد و جایزه‌ی سیدنی نیویورک تایمز را نیز از آن خود کرد. او همچنین دوبار نامزد دریافت جایزه‌ی جرالد لوب برای روزنامه‌نگاری ممتاز در حوزه‌ی تجاری و مالی شد. مورگان هاوزل در حال حاضر عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت مارکل است. تنها اثر منتشر‌شده‌ی او کتاب روان‌شناسی پول نام دارد که تاکنون به چندین زبان زنده دنیا از جمله فارسی ترجمه و منتشر شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب روانشناسی پول

  • نابغه کسی است که بتواند کارهای متوسطی را انجام دهد، وقتی اطرافیانش عقل خود را از دست می دهند.
  • جهان پر از چیزهای بدیهی است که هیچ‌کس به‌هیچ‌وجه آنها را مشاهده نمی‌کند.
  • اگر در تجارت فوق‌العاده هستید، شش بار از ده مورد حق با شماست.

در بخشی از کتاب روانشناسی پول می‌خوانیم

مسئله این است که برای پیشرفت باید ریسک کنید، اما نه هر ریسکی که شما را از بین ببرد. هنگام بازی رولت روسی احتمال شانس به نفع شماست. اما احتمال اندک مرگ و نابودی اصلاً ارزش ریسک ندارد. در این فقره هیچ حاشیه امنی وجود ندارد که بتواند این خطر را جبران کند. پول هم همین‌طور شانس و احتمال بسیاری از چیزهای پرسود به نفع شماست. قیمت املاک و مستغلات بیشتر سال‌ها بالا می‌رود و در بیشتر سال‌ها هر هفته یک چک حقوق دریافت می‌کنید. اما اگر چیزی 95 درصد شانس درستی داشته باشد، احتمال اشتباه پنج درصدی به این معنی است که تقریباً به طور قطع در مقطعی از زندگی خود جنبه منفی را تجربه خواهید کرد. و اگر هزینه شکست فوق نابودی باشد، 95 درصد موارد دیگر، اهمیتی ندارد که چقدر جذاب به نظر می‌رسد، اصلاً ارزش ریسک را ندارد.

وسیله نفوذ در اینجا شیطان است. این وسیله شیطانی چیزهایی مثل وام گرفتن برای افزایش پول خود که دارای ریسک کمتری هستند را به سمت چیزی سوق می‌دهد که می‌توانند باعث نابودی شوند. خطر این است که خوش‌بینی منطقی در بیشتر مواقع، احتمال خراب شدن را می‌پوشاند. نتیجه این است که ما به طور سیستماتیک ریسک را دست‌کم می‌گیریم. به طور مثال قیمت مسکن در دهه گذشته 30 درصد کاهش یافت. چند شرکت بدهی خود را معوق کردند. این دنیای وافعی سرمایه‌داری است، اتفاق می‌افتد. اما آنهایی که دچار وسوسه شیطانی و طمع شدند، یک حذف مضاعف داشتند: نه تنها شکست خوردند، بلکه نابود شدند و هر فرصتی را برای بازگشت به بازی در همان لحظه‌ای که فرصت فرا رسیده بود، از دست دادند. مالک خانه‌ای که در سال 2009 نابود شد، هیچ شانسی برای استفاده از نرخ‌های ارزان وام مسکن در سال 2010 نداشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: هیچکس دیوانه نیست
فصل 2: شانس و ریسک؟
فصل 3: هیچوقت کافی نیست
فصل 4: سود مرکب
فصل 5: پولدار شدن و پولدار ماندن
فصل 6: فرصت‌های محدود، موفقیت‌های بزرگ دربردارند
فصل 7: آزادی مالی
فصل 8: پارادوکس مرد در ماشین فراری
فصل 9: ثروت چیزی که شما می‌بینید نیست!
فصل 10: پس‌انداز کردن
فصل 11: منطقی < قابل پذیرش
فصل 12: سورپرایز
فصل 13: ضریب خطا
فصل 14: شما دائماً در حال تغییر هستید
فصل 15: هیچ‌چیز مجانی نیست
فصل 16: من و تو
فصل 17: جذابیت بدبینی
فصل 18: هنگامی که همه‌چیز را باور می‌کنیم
فصل 19: مخلص کلام
فصل 20: اعترافات
پیوست: نگاهی مختصر به سابقۀ فکری مصرف‌کنندگان آمریکایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی پول: نکاتی طلایی در مورد ثروت، پول، جاه‌طلبی و خوشبختی
نویسنده
مترجمآرزو خسروپور
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات332
زبانفارسی
شابک978-622-284-231-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ 25000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی پول

مقداد علی دوست
۱۴۰۱/۱۱/۵
کتاب از لحاظ محتوا خیلی خوبه، ولی نگارش و اشتباه تایپی داره، برای درک بهتر نیازه دوباره کتاب رو بخونید.
مهرداد رمضانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ترجمه کتاب خوب نیست اما مفاهیم کتاب عالی هستند توصیه میکنم کتاب رو با سختی ترجمه‌ی بد بخونید
محمدعرفان کشاورز
۱۴۰۲/۹/۲۰
متن کتاب روان و به راحتی قابل فهم نیست و اصلا پیشنهاد نمیشود
امیررضا عزتی
۱۴۰۲/۱۲/۱
کمک به شناخت پول و کنترل پول در امور داخلی و خارجی کرد
omid rashedzadeh
۱۴۰۲/۳/۱۱
زیبا و کاربردی پیشنهاد من به کتاب دوستان عزیز است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی پول

برای دریافت کتاب روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.