معرفی و دانلود کتاب روح پول: احیای قدرت و ثروت درون

عکس جلد کتاب روح پول: احیای قدرت و ثروت درون
قیمت:
۵۰۰۰۰ 25000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح پول: احیای قدرت و ثروت درون

شاید اگر به شما گفته شود که همه‌چیز در زندگی به ارتباط شما با پول برمی‌گردد، تعجب کنید؛ ولی کتاب روح پول اثر لین توئیست و ترزا بارکر، این موضوع را به شما ثابت می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب درمی‌یابید که زندگی و شخصیت شما در گرو تفکرتان راجع به پول است.

درباره‌ی کتاب روح پول

با پول می‌توان خیلی کارها انجام داد. هرکسی از پول به شکل خاصی استفاده می‌کند و بنابراین، زندگی هرکس با دیگری متفاوت است. اما چگونه می‌توانیم به گونه‌ای با پول ارتباط برقرار کنیم که در زندگی به خوشبختی و آرامش نیز دست پیدا کنیم؟ پاسخ این پرسش را در کتاب روح پول (The Soul of Money: Reclaiming the Wealth of Our Inner Resources) اثر لین توئیست (Lynne Twist) و ترزا بارکر (Teresa Barker) خواهید یافت.

نویسنده‌های اثر حاضر، با استفاده از دیدگاهی جدید راجع به انسان و پول، به نوعی از تفکر دست یافته‌اند که بسیار انسانی و نوآورانه است. آن‌ها در این کتاب عنوان می‌کنند که ارزش‌هایی والاتر از پول نیز در زندگی انسان‌ها وجود دارند؛ ارزش‌هایی که در صورت تفکر درست ما راجع به ثروت، خود را نشان می‌دهند. انسان‌های گوناگون ممکن است به شکل‌های متفاوتی از پول استفاده کنند؛ برخی ممکن است آن را در راستای اهداف نادرست و حتی پلید به کار ببرند و برخی نیز به وسیله‌ی ثروت خود، خوشبختی را برای خودشان و دیگران به ارمغان می‌آورند.

یکی از موضوعات مهمی که کتاب روح پول به آن می‌پردازد، اهمیت دید مثبت به زندگی و داشته‌هایمان است. اگر کسی در عین برخورداری از ثروت، همچنان برای پول طمع داشته باشد و هرچیز دیگری را نادیده بگیرد، هیچ‌گاه به احساس آرامش و خوشبختی نخواهد رسید؛ اما کافی‌ست که هرکدام از ما یک لحظه با دیدگاهی مثبت به زندگی و دارایی‌های خود بنگریم تا متوجه شویم تا چه اندازه خوشبختی در زندگیمان جاری است.

اهمیت راضی بودن به داشته‌ها، ارزشی است که می‌تواند انسان را پله‌پله رشد و تعالی دهد و به جایی برساند که دیگر خود پول، هدف او در زندگی نباشد؛ بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به خواسته‌ها و آرامش باشد.

هنگامی که لین توئیست، در باب این کتاب سخنرانی می‌کرد، بسیاری از حاضران به گریه افتاده بودند و بسیاری اعتقاد داشتند که او حرف دل آن‌ها را می‌زند. آن‌ها در زندان پول گرفتار شده بودند و نمی‌توانستند از پشت میله‌های این قفس حتی نفس بکشند؛ اما لین توئیست و ترزا بارکر به آن‌ها آموختند که چگونه می‌توان یک زندگی سرشار از خوشبختی و شادی داشت.

پول می‌تواند بسیاری از افراد و بستگانشان را به تباهی برساند و نابود کند؛ همچنین می‌تواند به سلاحی برای خوشبختی بدل شود. این انتخاب شماست که چه ارتباطی با آن داشته باشید و چه فکری راجع به آن بکنید.

نکوداشت‌های کتاب روح پول

  • کتابی شیوا و پرشور. من این اثر را به همه پیشنهاد می‌کنم. (Dean Ornish)
  • نویسندگان این کتاب، استعداد خاصی در تاباندن نور خوشبختی به پول دارند. اثر حاضر مانند یک هدیه است. (Marianne Williamson، نویسنده)
  • کتابی درست که در زمانی مناسب به دستمان رسیده است. من این کتاب را به هرکسی قصد تغییر خود و جهان را دارد، پیشنهاد می‌کنم. (دیپاک چوپرا)

کتاب روح پول مناسب چه کسانی است؟

هرکسی قصد دارد رابطه‌اش را با پول دگرگون کند و به خوشبختی دست یابد، کتاب روح پول را جذاب خواهد یافت.

جملات برگزیده‌ی کتاب روح پول

- یک قانون طبیعی در دنیا درباره فراوانی و کثرت وجود دارد که هرگز با کمبود و ضعف و کاستی و محدودیت سازگار نیست. (پاول زالتر)

- پول مانند یک حلقه آهنی است که به بینی خود می‌آویزیم. این حلقه ممکن است ما را به هر سمت و سویی بکشاند، در حالی که فراموش کرده‌ایم که این حلقه را خودمان ساخته و آویخته‌ایم. (مارک کینی)

- به زندگی گوش کن. راز بی‌نظیر آن را درک کن. در درد و بی‌وصلگی، هیچ نشاط و سرزندگی راه ندارد. زندگی را لمس کن، مزه اش کن، بو کن. این تنها راه رساندن معنای زندگی به قلب توست. (فردریک بوچنر)

در بخشی از کتاب روح پول می‌خوانیم

در طول سال‌های عمر، همه ما بارها و بارها تحقیر شدن، بی‌ارزش شدن، مورد سوء استفاده قرار گرفتن و یا سکوت در مقابل ظلم و ستم را تجربه کرده‌ایم. خیلی وقت‌ها همین پول و مقدار زیاد و کم آن باعث شده که تعاملات و ارتباطات خود را با بعضی افراد قطع کنیم و یا با اهداف سودجویی خود از سر بگیریم. و گاهی نیز اتفاق افتاده که بخاطر پول زبان و چشم خود را روی بسیاری از مسائل بستیم تا مبادا چیزی که در نظرمان است و دلمان را به آن خوش کرده‌ایم از دست بدهیم. به همن دلیل است که می‌گویند پول یکی از ابزارهای کنترل بشر در مقابل تنبیه، تشویق، احساسات عاطفی، دست‌کاری روح و روان انسان‌ها و یا بازیچه قرار دادن و سوء استفاده کردن از آن‌هاست. در بسیاری از خانواده‌های مرفه و ثروتمند دیده شده که ذهن افراد به طمع تصاحب تمام ثروت موجود مسموم شده و بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی تنها ته مانده ارتباط میان آن‌هاست. به نظر من برای خانواده‌های ثروتمند هم پول ارزش و مفهوم بسیار مخربی دارد و به راحتی می‌تواند ارزش‌های انسانی را در آن‌ها تنزل دهد. آن‌ها نیز پول را بهانه‌ای برای قطع ارتباط با اعضای خانواده، کار و فعالیت بیشتر و مسئولیت‌پذیری کمتر در نظر دارند.

همه انسان‌ها در مناطقی به دنیا آمده‌اند که فرهنگ و روش زندگی آنها را پول معین می‌کند و پول محصول اصلی فرهنگ در هر منطقه از جهان است و همه رفتارها و کردارها بر پول و ثروت نمود پیدا می‌کنند. کشورهایی مانند موزامبیک و بنگلادش به خاطر پول و ثروت کمتر در مقابل کشورهای ثروتمند مانند ژاپن و ایالات متحده آمریکا خود به خود کیفیت فرهنگی پایین‌تری دارند. بدین ترتیب پول است که به همه چیز در دنیا معنا و مفهوم واقعی را می‌بخشد.

در فرهنگ مصرف کنندگان در آمریکا همه اقشار حتی کودکان خردسال هم ناخودآگاه به سمت پول گرایش نشان می‌دهند و آن را لازمه رشد فکری و شخصیتی خود می‌دانند، در حالی که در چند ده سال گذشته کودکان تا 10 سالگی هیچ درکی از پول نداشتند و اصلاً آن را نمی‌شناختند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ای از نسخه ویرایش سال 2017
بخش 1: عشق، دروغ، بیداری از غفلت
فصل 1: پول و من، پول و ما
فصل 2: در هندوستان: قلب گرسنگی
بخش 2: کمیابی یا کفایت: جستجو برای آرامش و رفاه
فصل 3: کمیابی: دروغ بزرگ
فصل 4: کفایت: حقیقت شگفت‌انگیز
بخش 3: کفایت: سه حقیقت
فصل 5: پول مانند آب جریان دارد
فصل 6: آنچه که شما قدردانش هستید، از شما قدردانی می‌کند
فصل 7: همکاری، رفاه می‌آفریند
بخش 4: رویا را تغییر دهید
فصل 8: رویا را تغییر دهید
فصل 9: تعیین موضع خویش
فصل 10: قدرت گفتگو
فصل 11: ایجاد یک میراث کافی
فصل 12: جزر و مد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح پول: احیای قدرت و ثروت درون
نویسنده،
مترجممحمد ساسانی، افروز خسروپور
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-284-229-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ 25000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح پول

فرخ عابدمحزون
۱۴۰۲/۵/۱
کتاب روح پول مفهوم خوبی در مورد عنوان خود ارایه نمیکند این کتاب انگیزه لازم برای ادامه مطالعه را به خواننده القا نمیکند مغایرتهای زیادی در کتاب وجود دارد که این موارد باعث نپسندیدن من بوده است
مجید استوار
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کاش اسم کتاب رو به فواید بخشیدن پول تغییر میدادند این کتاب برای کسانی که واقعا همه چیزشون پول هست خیلی مفید خواهد بود و کمی آرامشان خواهد کرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب روح پول

برای دریافت کتاب روح پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.