معرفی و دانلود کتاب روزهای خوش: مسیر هدایت از تروما به سوی آزادی کامل و آرامش درون

عکس جلد کتاب روزهای خوش: مسیر هدایت از تروما به سوی آزادی کامل و آرامش درون
قیمت:
۴۰۰۰۰ 20000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزهای خوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزهای خوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزهای خوش: مسیر هدایت از تروما به سوی آزادی کامل و آرامش درون

اثری دیگر از گابریل برنستین، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز. این معلم معنوی در کتاب روزهای خوش کمک می‌کند بر تروماهای کودکی غلبه کرده و با شفای زخم‌هایتان، سرنوشتی شایسته و سعادتمندانه برای خود خلق کنید.

درباره‌ی کتاب روزهای خوش

اگر هیچ نگرانی و ترسی نداشته باشید، به چه کسی تبدیل می‌شوید؟ به روزی که دیگر مضطرب نیستید و برای اشتباهات گذشته حسرت نمی‌خورید فکر کنید، آیا می‌توانید این لحظه را تصور کنید؟ کتاب روزهای خوش (Happy Days) روایت گابریل برنستین (Gabrielle Bernstein) از شرم، گم‌گشتگی و ترس است. او که به دلیل شرایط خاص زندگی تروماهای مختلفی را تجربه کرده است، از مسیر التیام زخم‌های روحی‌اش سخن می‌گوید؛ به این امید که از این طریق، افراد دیگر نیز در مواجهه با زخم‌های مشابه، راه التیام را بیابند.

گابریل در کودکی به دلیل بیش‌فعالی عملکرد ضعیفی در مدرسه داشت اما این اختلال در آن سال‌ها مسئله شناخته‌شده‌ای نبود. خانواده‌اش با دلواپسی برای آینده‌ی دخترشان، فشار سنگینی بر او وارد می‌کردند و پدرش انتظار داشت گابریل مانند او به حرفه‌ی پزشکی وارد شود. روزهای کودکی و نوجوانی او در نتیجه‌ی این تعارض‌ها و دیگر مسائل زندگی، آمیخته با شرم و اضطراب بود و تأثیر عمیقی به جا گذاشت. البته این دخترک ترسیده با بزرگ شدن تا حدی تجربیات تلخش را فراموش کرد اما تروماها در لایه‌ای زیرین از روان او به حیات خود ادامه دادند و با گذر از هر مرحله‌ی زندگی مشکلات متفاوتی برایش ایجاد کردند.

زمانی که ترس ما را در ایام کودکی فلج می‌کند، می‌توانیم مشکلات را به والدین بسپاریم و از اطرافیان بخواهیم کارها را به جای ما انجام دهند، اما این دوران خوش با ورود به دنیای لزرگسالی پایان می‌یابد. نویسنده‌ی کتاب روزهای خوش نیز مانند بسیاری از کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده، بعد از ورود به دنیای جدی کار و روابط دچار مشکلات عدیده‌ای شد و راه‌های مختلفی را برای نجات خودش امتحان کرد. نوارهای خودیاری که از او می‌خواستند جملاتی را مرتب تکرار کنند و دکترهایی که برای درمان مشکلات جسمی‌اش از آن‌ها کمک می‌گرفت، هرکدام بخشی از مسائل گابریل را حل می‌کردند، اما او برای عبور از مشکلات تنها به یک چیز نیاز داشت: روبه‌رو شدن با گذشته.

کتاب روزهای خوش حکایت سفری است که این نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز برای درمان تروماهای روحی‌اش طی کرده است. او که امروزه یکی از معروف‌ترین معلمان معنوی آمریکاست، نقشه‌ای کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد که قادر است دردتان را به قدرت تبدیل کند، درست همان معجزه‌ای که در زندگی شخصی خودش اتفاق افتاد. هدف گابریل برنستین به اشتراک گذشتن درس‌هایی است که هر فرد برای شفای آسیب‌های کودکی به آن‌ها نیاز دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سخت‌ترین زخم‌های روان را التیام بخشید و به دردهای قدیمی و کهنه پایان داد، کتاب روزهای خوش را از دست ندهید!

نکوداشت‌های کتاب روزهای خوش

- کتابی که از ظهور یک الگوی جدید خبر می‌دهد! (نیویورک‌تایمز)

- من برای کار گابریل و احساسات واقعی او بی‌اندازه احترام قائل هستم. (دکتر واینر دایر)

- روایتی حقیقی از رشادت بی‌نهایت ... امیدوارم از این کتاب الهام‌بخش آنچنان که باید قدردانی شود. (پروفسور ریچارد سی شوارتز، کاشف درمان سیستم‌های خانواده‌ی درون)

- گبی آسیب‌دیده با صداقت بی رحمانه‌اش شما را از تنهایی درمی‌آورد و شاید هم شما را وادار کند تا با قلبی گشوده با برخی ترس‌هایتان روبه‌رو شوید. (دکتر شفالی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و روان‌شناس بالینی)

کتاب روزهای خوش مناسب چه کسانی است؟

مطالعه کتاب روزهای خوش به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودسازی پیشنهاد می‌شود.

با گابریل برنستین بیشتر آشنا شویم

گابریل برنستین نویسنده پرفروش شماره یک نیویورک‌تایمز، سخنران انگیزشی و رهبری معنوی است که آثار خود را معمولاً خطاب به زنان می‌نویسد. برنستین با رسانه‌های مشهوری مانند رادیو اپرا، روزنامه وال استریت، CNN، NBC، CBS، FOX و... همکاری می‌کند و در برنامه‌های آنان حضور دارد. جالب است بدانید نیویورک‌تایمز در سال 2009گابریل را الگوی نسل جدید خواند و اپرا وینفری نیز او را «رهبر فکری جدید» نامید.

در بخشی از کتاب روزهای خوش می‌خوانیم

من در این کتاب شما را از همه جهات راهنمایی خواهم کرد تا بر چگونگی تأثیرات تجربیات کودکی‌تان بر زندگی کنونی دقیق‌تر بنگرید. وقتی با دقت بیشتری بر این تجربیات می‌نگریم، می‌توان یک اصطلاح را مرجع قرار داد که بسیار هم محرک است. این اصطلاح همان آسیب روانی (Trauma) است. تروما بر دو قسم است: تروما که با T بزرگ نوشته می‌شود و تروما که با t کوچک نوشته می‌شود. مردم معمولاً تروما با T بزرگ را به مسائل بسیار مهمی از قبیل تجاوز جنسی، سوءاستفاده و بددهانی، بی‌توجهی جبران‌ناپذیر، یا مرگ یکی از اعضای خانواده نسبت می‌دهند.

تروما با T بزرگ زمانی اتفاق می‌افتد که شخص در معرض چندین واقعه روان‌تکانشی گوناگون قرار می‌گیرد، وقایعی از قبیل بلایای طبیعی، آسیب‌های ناشی از بیماری، بستری شدن در بیمارستان، خشونت در مدرسه و فقدان. آسیب روانی دوران کودکی شامل تجربیات دردآوری است که برای کودکان بین سنین صفر تا شش سال اتفاق می‌افتد. از طرفی تروما با t کوچک را می‌توان به تجربه‌ای اندوه‌بار و پریشان‌کننده نسبت داد که تهدیدی در برندارد و بدون آنکه تشخیص داده شود ادامه می‌یابد. برخی از مثال‌های مربوط به تروما با t کوچک شامل این موارد است: در معرض قلدری قرار گرفتن، مرگ یک حیوان خانگی، سوءاستفاده احساسی یا تعرض یا از دست دادن یک رابطه مهم.

از منظر یک دیدگاه معنوی، تجربیات دردآوری که ما در طفولیت داشتیم شکاف میان رابطه پرانرژی ما با عشق درونمان (یا با خداوند) بوده است. یک شکاف جزئی (یا وخیم)، همچون در معرض قلدری قرار گرفتن یا احساس ناامنی کردن، ما را بیشتر و بیشتر از منبع عشق جدا کرده است. در برخی از موارد مربوط به تروما با T بزرگ، شکاف‌ها می‌توانند بسیار بزرگ باشند، در حدی که طفل همواره با حالتی از ترس مداوم زندگی کرده و رشد می‌نماید. هر شکافی که اضافه شود فاصله رابطه ما را با عشق و معنویت افزایش می‌دهد و ما را از آن عشق دور می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1- تمایل به آزادی
2- آن‌قدر شجاع شو که تعجب کنی
3- چرا فرار می‌کنیم
4- پنهان شدن در قفای جسم
5- ناگفتنی‌ها را بگو
6- مرا دیوانه صدا نزنید
7- عاشق هر بخش از وجود خودتان باشید
8- ذوب کردن یخ بخش‌های فریزشده
9- در حق خودتان دوباره پدری و مادری کنید
10- روزهای خوش در راه‌اند
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزهای خوش: مسیر هدایت از تروما به سوی آزادی کامل و آرامش درون
نویسنده
مترجمالهام شیخی ابومسعودی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-118-513-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ 20000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روزهای خوش

منیره عباسی
۱۴۰۱/۶/۱۱
اگر مسیر رشد شخصی را آغاز کرده اید این کتاب به شما کمک میکند همچنان در مسیر بمانید، ترس‌های خود را ببینید و خود را شفا دهید.
حسین گیل
۱۴۰۲/۹/۹
کتابهای گبی همشون عالی هستن وتجربه شده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب روزهای خوش

برای دریافت کتاب روزهای خوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.