معرفی و دانلود کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم

عکس جلد کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم

کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم اثر کن بلانچارد با ارائه رازهای مربیگری، به شما کمک‌ می‌کند که از پس وظایف سنگین خود بربیایید.

کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران (The little book of coaching)، با زبانی ساده به شما نشان می‌دهد که در هر شرایط شغلی که هستید، معلم و یا رئیس یک اداره، مدیر فروش یا رهبر گروه موسیقی کُر و یا حتی افسر ارتش، باید بدانید که می‌توانید توانایی خود را برای به دست آوردن بهترین عملکرد دیگران بهبود ببخشید.

یقینا فوتبال و تجارت با هم متفاوت هستند، اما این روزها مشکلات افرادی که در کار تجارت هستند با مشکلاتی که مربی در زمین فوتبال با آن مواجه می‌شود، تفاوت چندانی ندارند. تدابیر آن قدر شبیه هم هستند که پیدا کردن و به کار بردن مرزی که باعث تفاوت این دو می‌شود، نیازمند دقت مداوم است. دست آخر، چه در ورزش چه در تجارت، بردن و باختن به ترفندهای خلاق یا به کار بردن سیستمی جدید به صورت هفتگی، بستگی ندارد.

رقابت کردن همان اطلاعاتی را نیاز دارد که شما در اختیار دارید. بنابراین، قرار است برای برنده شدن چه روشی را به کار بگیرید؟ مساله مهم ایجاد انگیزه در افراد است تا به صورت گروهی، خود را برای بازی آماده کنند و به شدت تلاش نمایند. و در یک کلمه مربیگری است که اهمیت دارد.

در یک چشم‌انداز می‌بینیم که رهبران می‌روند و رهبرانی دیگر جایگزین می‌شوند. تعداد افرادی که موفقیت را طی دوره‌ای طولانی در سازمان‌هایشان تداوم بخشیده‌اند زیاد نیست، به خصوص در این محیط پرفشاری که ارزیابی هر هفته صورت می‌گیرد. اما دان شولا تا حدودی قادر بود موفقیت را تداوم ببخشد. به محض اینکه شما روش مربیگری او را می‌خوانید متوجه می‌شوید که اصول مربیگری او با محل کارش هم‌خوانی دارد و به این نتیجه می‌رسید که تمام سازمان‌ها در حال نزدیک‌ شدن به اوضاعی هستند که دان شولا و تمام مربیان برتر در شغلشان با آن روبه رو شدند.

امروزه هیچ تضمینی وجود ندارد، اگر سازمان‌تان از مشتریان حمایت نکند و عملکرد خوبی نداشته باشد، بیرون از سازمان کسی هست که این مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد. این فشار همچنان برای افراد ادامه دارد تا به بهترین شکل ممکن تلاش کنند و دیگر به مربیگری نیازی نباشد. بدون توجه به اینکه منصب رسمی دارید یا نه، مردمی آن بیرون هستند که به کمک شما نیاز دارند. هر کسی در برخی از جنبه‌های زندگی‌اش مربی است و این شامل همه می‌شود.

کن بلانچارد (Kenneth Blanchard) از شاخص‌ترین نویسندگان در حوزه‌ی مدیریتی و آثار فراوانی در این عرصه دارد. کتاب‌ مشهور «مدیر یک دقیقه‌ای» این نویسنده برجسته تاکنون به 37 زبان دنیا ترجمه شده است و بیش از 13 میلیون نسخه به فروش رفته است.

جملات برگزیده کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران:

- مشکل بسیاری از رهبران این است که تداعی کننده‌ی رفتار خاصی نیستند در حالیکه رهبری مستلزم حرکت به سمت چیزی، یعنی حرکت به سمت هدفی مشخص است.
- باورها و ایمان قلبی، مرزها و مسیری را ایجاد می‌کند که افراد برای عملکردی خوب به آن نیازمند بوده و خواستارش هستند.
- چگونگی برخاستن بعد از هر شکستی، در مورد شخصیت شما، به اندازه چندین جلد کتاب اطلاعات می‌دهد.
- شخصیت‌ شما حاصل جمع اعتقادات و چگونگی رفتار‌تان است.
- خیره شدن به پله‌ها کافی نیست، باید از آن‌ها بالا بروید.
- اگر قرار است امروز رقابت کنید و بهترین باشید، باید خود‌تان و دیگران تلاش کنید.

در بخشی از کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران می‌خوانیم:

اگر افراد‌تان درباره‌ی کارهایی که باید انجام دهند نگران هستند، ممکن است تمایل به عقب‌نشینی داشته باشند. می‌خواهید بدون نگرانی کارشان را انجام بدهند. من هم می‌خواستم بازیکنانم آنقدر با تکلیف‌شان آشنا باشند که وقتی بازی شروع می‌شود به طور خودکار بازی کنند. درست مثل وقتی که رانندگی می‌کنید. اصلاً فکر نمی‌کنید که دست‌ها و پاهای‌تان قرار است چه کار کنند و فقط کاری را که باید، انجام می‌دهید.

مفهوم خودکار بودن نه تنها در ورزش، بلکه در حوزه‌های دیگری مانند سخنرانی برای عموم هم اهمیت دارد. وقتی سخنران، برای سخنرانی واقعاً آماده است، می‌تواند بداهه گویی کند و آنقدر خلاق باشد که سخنرانی‌اش را به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر کند. کار کردن به صورت خودکار شما را کاملاً آزاد می‌گذارد تا به درجات بالاتری از اجرا دست پیدا کنید.

هدف خودکار عمل کردن در دنیای تجارت این است که افراد قادر باشند تا به تنهایی کارهایی را که یاد گرفته‌اند و کارهایی را که ارزش‌ها، اهداف و معیارهای شرکت را نشان می‌دهد، انجام دهند و در بقیه مواقع خلاق باشند. اگر مدیر یک سازمان افرادی دارد که به وظایف خودپایبند هستند دیگر نیازی به هدایت آن‌ها نیست چرا که نظارت و کنترل آن‌ها در دست خودشان است.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
مقدمه
گام اول: ایمان به عقاید
گام دوم: سماجت در یادگیری
گام سوم: تمایل به انعطاف‌ پذیری
گام چهارم: انسجام در رفتار
گام پنجم: دورویی ممنوع!
حرف آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم
نویسنده
مترجمالناز رحمت نژاد
ناشر چاپیانتشارات اندیشه معاصر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-600-5996-66-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم

جواد زارع
۱۴۰۲/۱/۷
راهبردها و راهکارهای کاربردی و عملی خیلی خوب در حوزه آموزش و هدایت دانش آموزان و دیگران دارد و حتی در خود خانواده هم مفید است
امین مردآزاد
۱۴۰۱/۱/۲۳
ارزش یبار خوندن داره
مهدی رحمانپور
۱۴۰۰/۷/۲۷
برای مطالعه توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم

برای دریافت کتاب روش‌های ایجاد انگیزه در دیگران: چگونه مربی و رهبر موفقی باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.