معرفی و دانلود کتاب روی پله‌های کنسرواتور

عکس جلد کتاب روی پله‌های کنسرواتور
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روی پله‌های کنسرواتور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روی پله‌های کنسرواتور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روی پله‌های کنسرواتور

کتاب روی پله‌های کنسرواتور مجموعه‌ای متشکل از دوازده داستان کوتاه خواندنی از دونالد بارتلمی، داستان‌نویس پرآوازه‌ی آمریکایی است. بارتلمی با آثار ادبی گوناگونی که در طول عمر پربار خود نگاشت، نامی ماندگار از خویش در ادبیات آمریکا به یادگار گذاشت. داستان‌های کتاب پیش رو از جمله بهترین و تحسین‌شده‌ترین نوشته‌های وی به شمار می‌روند. گفتنی‌ است که بارتلمی برای داستان‌های کوتاه خود نامزد دریافت جایزه‌ی پن/فاکنر شده بود.

درباره‌ی کتاب روی پله‌های کنسرواتور

دونالد بارتلمی (Donald Barthelme)، خالق کتاب روی پله‌های کنسرواتور (On The Steps Of The Conservatory)، از آن دست نویسندگانی است که به دشواری می‌توان ماهیت آثارش را توصیف کرد. او به نسلی از نویسندگان آمریکایی تعلق داشت که دوران کودکی و نوجوانی خود را در بطن بزرگ‌ترین تغییرات و افت‌وخیزهای اجتماعی -بزرگ‌تر از همه جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام- گذراندند و به چشم خود شاهد فرازهای مهمی از تاریخ ایالات متحده بودند. تأثیر این تجارب در نوشته‌های دونالد بارتلمی کمابیش آشکار است. اما آشکارتر از آن، تأثیر آن نگرش و جهان‌بینی خاصی در آثار بارتلمی است که به نگرش پست مدرن موسوم است. نگرشی که بر مبنای آن، جهانی که در آن زندگی می‌کنیم صرفاً جهان نمودها و سایه‌هاست و یافتن حقیقت متعالی در آن کاری‌ست محال و ناشدنی. این نگرش هنگامی که بر کار یک ادیب، یک داستان‌نویس سایه بیندازد، نتیجه چیزی خواهد شد نظیر داستان‌های نامتعارف و ضدجریانِ دونالد بارتلمی.

معرفی و دانلود کتاب روی پله‌های کنسرواتور

دوازده داستانی که در کتاب روی پله‌های کنسرواتور گرد آمده‌اند، برای مخاطب تصویری کلی و همه‌جانبه از سبک و شیوه‌ی خاص بارتلمی در داستان‌نویسی ترسیم می‌کنند. با خواندن این داستان‌ها وارد جهان ذهنی نویسنده‌ای می‌شویم که نگاهی بس نامتعارف به ادبیات و نوع ادبی داستان کوتاه داشت و در نتیجه‌ی همین نگاه نامتعارف، تقریباً تمام اصول و قواعد رایج در داستان‌نویسی را شکست و زیر پا گذاشت و این‌چنین به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آوانگارد زمانه‌ی خود بدل شد.

در داستان‌های کوتاه دونالد بارتلمی خبری از پیرنگ‌های سرراست و منطقی نیست. همچنین در این داستان‌ها، کمتر به شخصیت‌های واقع‌نُمایی که در کار نویسندگانی نظیر آنتون چخوف و موپاسان می‌یابیم، برمی‌خوریم. در عوض، داستان‌های بارتلمی سرشار از بازی‌های زبانی هوشمندانه، موقعیت‌های کمیک و ابزرود و تأملات فلسفی و دغدغه‌های روشنفکرانه‌اند. ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که در کار دونالد بارتلمی می‌بینیم، طنزی است که بسیاری از اوقات مثل زهر تلخ است و دردآور.

دونالد بارتلمی نویسنده‌ای است که خواننده‌ی معمولی که به خواندن داستان‌های معمولی عادت دارد، به سختی با نوشته‌هایش ارتباط برقرار می‌کند. اما مخاطب حرفه‌ای ادبیات که ارزش نوآوری‌های اصیل ادبی و هنری را می‌داند، بارتلمی را نویسنده‌ای بزرگ و مهم می‌شمارد.

شیوا مقانلو داستان‌های کتاب روی پله‌های کنسرواتور را از کتابی با عنوان اصلی Sixty Stories برگزیده و ترجمه کرده است. گفتنی است که این مترجم نام‌آشنا، آثار دیگری را نیز از دونالد بارتلمی ترجمه نموده است.

ناشر کتاب روی پله‌های کنسرواتور در ایران، نشر افق است.

افتخارات کتاب روی پله‌های کنسرواتور

  • نامزد دریافت جایزه‌ی پن/فاکنر
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب لس آنجلس تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی حلقه‌ی منقدان کتاب

کتاب روی پله‌های کنسرواتور برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات آمریکا و علاقه‌مندان به ادبیات آوانگارد، در کنار طرفداران داستان‌های کوتاه، مخاطبین اصلی این کتاب به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب روی پله‌های کنسرواتور می‌خوانیم

اینجا پهنای کلاه‌ها شش اینچ است و پهنای کالسکه‌ها شش فوت. امپراتوری به سی‌وشش ایالت تقسیم شده و در مراسم تدفین جیرجیرکی از یشم روی زبان وزرای رتبه‌ی ششم تا اول قرار می‌گیرد. همچنان‌ که امپراتور در میان راهروها می‌شتابد، زنانش به او التماس می‌کنند؛ تعدادشان آن‌قدر زیاد است که دیگر حتی نمی‌کوشد نامشان را به خاطر بیاورد اما همه را با عنوان "زن! " خطاب می‌کند و از فضایل خسته‌کننده‌شان می‌گریزد. همان‌طور که دیگران پیک و پیغام می‌فرستند، او هم ارتشش را به اینجا و آن جا گسیل می‌دارد. حکم کرده که تمام چین باید مورد تفتیش قرار بگیرد، رودهای جیوه‌ای و شهرهای سبز خاکستری‌اش باید آزمایش شوند. حتی اگر گلوی صنعتگران را به خاطر کم‌کاری‌شان فشرده باشند، هنوز خانواده‌هاشان باقی مانده‌اند، خانواده‌هایی همواره بزرگ که در میادین و میخانه‌ها در برابر شما نجوا می‌کنند.

امپراتور چین شین هوانگ تی امر کرده که شش هزار کمانگیر، نیزه‌دار، ارابه‌ران و موسیقی‌دان همراه با دو هزار اسب، با صف‌بندی نظامی و در چهار طرف مقبره‌اش، زنده‌به‌گور شوند. مقامات مسئول می‌کوشند تا برای مخالفت با او دلیلی بیاورند و اظهار می‌کنند که این کار خشم مردم را در مقابل امپراتور شعله‌ور می‌کند، اما مقبره‌ی او باید توسط دقیقاً شش هزار کمانگیر، نیزه‌دار، ارابه‌ران و موسیقی‌دان محافظت شود، مبادا که از مواهب و نصیب دیگر مقابر در دیگر ازمنه کم بیاورد. مرزبان شی‌ین‌چانگ حکومت آن ناحیه را به ناحق غصب کرده و آدم‌خفه‌کن‌ها به سویش گسیل شده‌اند. ژنرال‌های مرزی را باید دائم کاملاً ترساند تا از یاد نبرند که بیعت راستینشان به کجا ختم شده است. امروز هدایای صبحگاهی امپراتور تشکیل شده بود از دو ببر یشمین سفید در اندازه‌ی واقعی، حکاکی لی‌یه‌ای هنرمند. امپراتور خود شخصاً قلم‌مو به دست گرفت تا چشمانشان را با روغن جلای تیره رنگ بزند. مقامات مسئول پیشنهاد کرده‌اند که شش هزار سرباز سفالین و دو هزار اسب سفالی در اندازه‌های واقعی برای محافظت از مقبره‌ی او زنده‌به‌گور شوند، اما امپراتور با خشم دستور داد که سه هزار نفر از محکومین تمام درختان کوهستان هسیانگ را قطع کنند و آن جا را لخت و بی‌برگ به جا بگذارند تا مقامات مسئول بفهمند که چه کارهایی از او ساخته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
گزارش
گروهبان
تایلند
قهرمان
رئیس‌جمهور
روی پله‌های کنسرواتوار
خداحافظی
حاشیه‌ها
امپراتور
بالون
مدرسه
آریا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روی پله‌های کنسرواتور
نویسنده
مترجمشیوا مقانلو
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-369-647-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روی پله‌های کنسرواتور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روی پله‌های کنسرواتور

برای دریافت کتاب روی پله‌های کنسرواتور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.