معرفی و دانلود کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم

عکس جلد کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم

دونالد بارتلمی در کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم با همه‌چیز سر شوخی دارد. او داستان‌هایش را خیلی ساده و به دور از هر گونه آرایه ادبی روایت می‌کند. این کتاب مجموعه‌ای کوچک از 9 داستان کوتاه است.

دونالد بارتلمی (Donald Barthemle) نویسنده‌ای است که او را با شروع شگفت‌انگیز و گاه هولناک و به همان اندازه شوخِ داستان‌هایش می‌شناسند. نویسنده‌ای که شاید تا لحظه مرگش در سن 58 سالگی که سرطان امانش نداد، هنوز همان کودک ده ساله بود که برای اولین بار دست به قلم می‌برد و هر بار که این قلم را در دست می‌گیرد طور دیگری به دنیا نگاه می‌کند و دنیایی دیگر را خلق می‌کند اما همگی از دریچه چشم همان کودک ده ساله؛ دنیایی پر از بدیهیات، پر از رنگ، پر از بازی... و این بازی نقطه عطف اکثر داستان‌های بارتلمی است.

در کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم (Some Of Us Had Been Threatening Our Friend Colby) نیز دونالد بارتلمی مثل سایر آثارش، پای هر داستان امضای خاص خودش را می‌زند و به هیچ‌وجه از به رخ کشیدن سبک خاص خود در داستان‌نویسی کوتاه نمی‌آید. جهانی که او در آثارش خلق می‌کند مخصوص خود داستان است، نه نمود و مصداقی بیرونی دارد و نه می‌توان بر اساس منطقی خارج از داستان آن را تحلیل و درک کرد.

برای زندگی در داستان‌های بارتلمی باید از این جایی که هستیم کنده شویم و به جهان پر رمز و راز داستان‌های یک کودک ده ساله سفر کنیم و جهان را همچون او به شکل علامت سوالی بزرگ و انگشت حیرتی بر دهان ببینیم که از ریزترین تا بزرگترین چیز، سوژه‌ی چالش و کنکاش قرار می‌گیرد تا جهان منطقی‌ای که برای اطراف خود در نظر گرفته‌ایم و طبیعتا در زبان خود نیز آن را بازنمایی کرده‌ایم به سخره گرفته شود و همه‌چیز از بیخ و بن از زیر تیغ طنز تلخ آقای نویسنده عبور کند و جان سالم به در نبرد.

زبان در آثار و در ذهن مولف، در تک‌تک آثار این مجموعه و سایر داستان‌های بارتلمی دغدغه‌ای همیشگی است که به چالش کشیده می‌شود، شکسته می‌شود، به بازی گرفته می‌شود، تحقیر می‌شود و در انتها همه‌چیز در دنیایی که این زبانِ پر از سوء تفاهم نمی‌تواند به تصویر بکشد، شکلی سیال و نابجا به خود می‌گیرد.

در بخشی از کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم می‌خوانیم:

بعضی از ما مدت‌ها بود که به دوست‌مان کُلبی، به خاطر راهی که در پیش گرفته بود، هشدار می‌دادیم. ولی حالا دیگر او خیلی پای‌اش را از گلیم‌اش درازتر کرده بود و بنابراین ما تصمیم گرفتیم دارش بزنیم. کُلبی استدلال می‌کرد این که پای‌اش را از گلیم‌اش درازتر کرده (حاشا نمی‌کرد که پای‌اش از گلیم‌اش فراتر رفته) دلیل نمی‌شود که به اعدام محکوم گردد. می‌گفت پا را فراتر از گلیمِ خود گذاشتن کاری‌ست که گاهی از هر کسی سر می‌زند.

ما به استدلال‌هایش توجه چندانی نکردیم. ازش پرسیدیم دوست دارد در مراسم اعدام چه جور موسیقی‌ای نواخته شود. او گفت درباره‌اش فکر می‌کند اما مدتی طول می‌کشد تا تصمیم‌اش را بگیرد. من گوشزد کردم که هر چه زودتر باید نتیجه را بدانیم، چون هاوارد که رهبر ارکستر بود و باید نوازنده‌ها را استخدام می‌کرد و با آن‌ها تمرینات لازم را انجام می‌داد، تا نمی‌فهمید که چه قطعه‌ای قرار است انتخاب شود، نمی‌توانست کارش را شروع کند.

فهرست مطالب کتاب

بعضی از ما به دوستمان کُلبی
هشدار داده بودیم
کوه شیشه‌ای
یک شهر کوچک خریدم
قصر در ساعت چهار صبح
شِبلی
مدرسه
حواشی
بازی
بالن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم
نویسنده
مترجمعلی منصوری
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-6867-80-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم

کاربر آیلین
۱۳۹۷/۱۲/۲
خیلی کتاب نامفهمومی بود یعنی قلم نویسنده‌اش قرق میکرد. کتاب رو تا نصفه خوندم و باید بگم منی ک برای منی که به کتاب‌های داستانی و روانشناسی بسیار علاقه طا م، این کتاب با نهایت احترام، مضخرف مخض بود!
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۱۰/۹
9 داستان کوتاه با طنز ظریف و بسیار عالی.
مریم رضوانی
۱۳۹۷/۷/۲۴
قلمش متفاوته👌
کاربر N
۱۳۹۷/۷/۲۱
خوشم نیومد ازش البته تا نصفه هاش خوندم فعلا
مهدى صابریان
۱۳۹۷/۹/۲۶
خیلى دوست داشتم
مهدى صابریان
۱۳۹۷/۷/۲۳
دوست داشتم
متفاوت بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم

برای دریافت کتاب بعضی از ما به دوستمان کلبی هشدار داده بودیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.