معرفی و دانلود کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت

عکس جلد کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت

صفر یا یک؟ کدام بهتر است؟ دافنه اسکینر در جلد دهم مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی به این سوال مهم پاسخ می‌دهد. کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت ماجرای رقابت بین آلبرت و خواهرش «واندا» را روایت می‌کند که درنهایت آموزه‌های بسیاری را در زمینه‌ی ریاضی به خوانندگان خردسال این کتاب یاد می‌دهد. داستانی که مقابل شماست هم استدلال ریاضی فرزندتان را تقویت خواهد کرد و هم اهمیت ریاضی در زندگی روزانه را به او نشان خواهد داد.

درباره‌ی کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت

وقتی به مهمانی دعوت می‌شویم اولین نکته‌ای که به ذهنمان می‌آید چیست؟ مؤدب باشیم؟ آداب اجتماعی را رعایت کنیم؟ یک وقت میزبانمان را نرنجانیم؟ اما هیچ‌کدام از این‌ها برای آلبرت مهم نیست. در مهمانی عصرانه همه‌ی هوش و حواس آلبرت بازیگوش به این است که یک‌وقت خوراکی‌های بیشتری نصیب واندا نشود. از نظر آلبرت همه‌‌ی خوراکی‌ها باید بین او و خواهرش عادلانه تقسیم بشود اما هنوز نمی‌داند که حساب‌و‌کتاب‌های ریاضی‌اش همیشه درست از آب درنمی‌آیند.

علاقه به ریاضی یا داشتن استعداد در آن بین دانش‌آموزان متفاوت است. برای برخی کلاس ریاضیات یعنی یک غول بی‌شاخ و دم که به هیچ روشی نمی‌توان از پس آن برآمد اما برای بعضی دیگر با کمی تلاش و ممارست می‌توان شاخ این غول هولناک را شکست. بااین‌وجود، در بین این دو گروه کمتر دانش‌آموزی ممکن است پیدا شود که ریاضی را به زندگی هر روزه‌ی خود وارد کند. چطور؟ یعنی تأثیر عملیات ریاضی را در کوچک‌ترین رفتارها و انتخاب‌هایش بررسی کند. خلاصه اینکه دنیا را به چشم یک ریاضی‌دان کوچک ببیند!

دافنه اسکینر (Daphne Skinner) دقیقاً برای دستیابی به همین هدف، کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت (Albert Keeps Score) را برای کودکان خردسال و دانش‌آموزان سال‌های ابتدای مدرسه به نگارش درآورده. داستانی که رد پای ریاضی را در گوشه‌گوشه‌ی زندگی نشان می‌دهد؛ حتی سر میز عصرانه.

کشاکش داستان و چالش‌‌هایی که قصه پیش روی مخاطب می‌گذارد موجب می‌شود فعالیت ذهنی برای درک پیام داستان و درگیری عاطفی با شخصیت‌های قصه به اوج خود برسد و این یعنی بهترین حالت یادگیری! جدیدترین یافته‌های علوم تربیتی نشان می‌دهند که اگر ارتباط ذهنی، هیجانی و احساسی یادگیرنده با مواد آموزشی قوی‌تر باشد، فرایند یادگیری در سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین حالت خود اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر اطلاعات نیز به نحو مطلوب‌تری وارد حافظه‌ی بلندمدت می‌شوند. برای درسی مانند ریاضی که هر نکته از آن پایه‌ی نکته‌ی دیگری‌ست، اطلاعات لزوماً باید به همین طریق در ذهن دانش‌آموز ذخیره شوند. در غیر این صورت، هیچگاه بنیان محکمی برای آموزه‌های ریاضی در حافظه‌ی کودک پایه‌گذاری نخواهد شد.

دافنه اسکینر در کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت به مخاطبان دبستانی‌اش نشان می‌دهد که گاهی ریاضی هم ما را غافلگیر می‌کند. گاهی باید دانسته‌های پیشین را برای یادگیری نکات جدید زیرورو کنیم. این یعنی ریاضی به جای اینکه یک درس کسل‌کننده باشد، اتفاقاً یک علم کاملاً پویا و پر از تازگی است.

نشر افق اثر حاضر را با برگردان محبوبه نجف‌خانی و با هدف بهبود آموزش و تدریس ریاضی به کودکان دوره‌ی ابتدایی ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی

دنیایی از رنگ، نقاشی و بازی که کودکان شما را با جهان شگفت‌انگیز ریاضی آشتی خواهد داد. النور می، جنیفر داسلینگ، دافنه اسکینر، لورا دریسکل و لوری هسکینز هوران، نویسندگان مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی (Mouse Math)، به کودکان می‌آموزند که درس ریاضی چندان هم کسالت‌بار و خسته‌کننده نیست. برعکس، سرشار از بازی و شوخی و خنده است. این مجموعه می‌کوشد به خوانندگان خردسالی که به‌تازگی با مفاهیم ریاضی و ارقام آشنا شده‌اند، شیوه‌ی تفکر خلاق و آموزش همراه با سرگرمی را یاد بدهد.

در یک کلام، کودکان و شاگردان شما به کمک مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی، مفاهیم پایه‌ای ریاضی را به‌خوبی درک کرده و در ذهن خود نهادینه می‌کنند. در این بین، کمی هم تفریح و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را نیز چاشنی کار کرده و اعداد و فرمول‌ها را با بازی‌های شاد و آموزنده ترکیب خواهند کرد.

تاکنون دوازده جلد از این مجموعه در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته که قهرمان تمامی آن‌ها یک موش کوچولوی بامزه به نام آلبرت است. او به همراه خانواده‌اش در خانه‌ی یکی از آدم‌ها زندگی می‌کند و قرار است در هر یک از داستان‌های مجموعه‌ی ریاضی با موشی، یکی از مفاهیم این علم را به مخاطبانش آموزش دهد.

مؤلفان این مجموعه، به همراه تصویرگر آن، دبورا ملمون (Deborah Melmon) به کودکان، والدین آن‌ها و معلمان ریاضی نشان می‌دهند که چطور می‌توان درس ریاضی را به بخش شیرین و دلنشین زندگی روزمره تبدیل کرد. محبوبه نجف‌خانی با برگردان روان و جذاب خود مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی را به تمامی کودکان کنجکاو و باهوش ایران‌زمین ارائه کرده و انتشارات افق نیز چاپ و انتشار تمامی کتا‌ب‌های این مجموعه را به عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت

  • کتابخانه‌هایی که به کتاب‌های مفهومی ریاضی با تصاویر هنری چشم‌نواز نیاز دارند، باید این کتاب را خریداری کنند. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای بهبود یادگیری کودکانتان در درس ریاضی به دنبال یک کتاب آموزشی بی‌نظیر هستید ما به شما کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت را پیشنهاد می‌کنیم. اثری که با استفاده از داستان و قصه، مفاهیم پایه‌ای ریاضی را به کودکان 5 تا 8ساله می‌آموزد و قواعد پیچیده‌ی ریاضیات را برای همیشه در ذهنشان جای‌گیر می‌کند.

با دافنه اسکینر بیشتر آشنا شویم

دافنه اسکینر از نویسندگان موفق حوزه‌ی کتاب کودک است. تاکنون آثاری ازجمله: «همه سوار شن»، «آیرین دختر نامرئی» و «هنری امتیازهاش رو میشمره» از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت می‌خوانیم

آلبرت پرسید: «اگر واندا اجازه دارد پنج دقیقه بیشتر بخوابد، می‌شود من هم پنج دقیقه بیشتر بخوابم؟»
مامان گفت: «فقط پنج‌دقیقه.»
یک دقیقه‌ی بعد، بوی خوشی به دماغ واندا و آلبرت خورد. هر دو دوان‌دوان به آشپزخانه رفتند و پشت میز نشستند.
واندا گفت: «به‌به! تخمه‌کدوی بوداده!»
آلبرت پرسید: «چرا واندا بیشتر از من تخمه‌کدو دارد؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-353930-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت

برای دریافت کتاب ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.