معرفی و دانلود کتاب زبان بدن

عکس جلد کتاب زبان بدن
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زبان بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زبان بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زبان بدن

برای آشنایی با حرکات غیرکلامی افراد حین گفت‌و‌گو و شناخت رمزورازهای زبان بدن در محیط‌های کاری و روابط اجتماعی، با الیزابت کونکه در کتاب زبان بدن همراه باشید. با استفاده از آموزه‌های این کتاب آموزشی و کاربردی از مجموعه کتاب‌های فور دامیز، به‌صورت غیرمستقیم به بسیاری از حقایق درونی مخاطبانتان پی خواهید برد و معیارهایی را در اختیار خواهید داشت که در شناسایی راست‌ و دروغ، در سخنان طرف مقابلتان به شما کمک می‌کنند.

درباره‌ی کتاب زبان بدن

به اعتقاد زبان‌شناسان و متخصصان این حوزه، انسان دارای پیچیده‌ترین، تکامل‌یافته‌ترین و مجهزترین نظام زبانی است که در هیچ موجود شناخته‌شده‌ی دیگری مشابه آن را سراغ نداریم. بااین‌وجود، به نظر می‌رسد همین زبان پیشرفته، در برخی مواقع مخاطبان را به اشتباه می‌اندازد و گاهی امکان دارد آن‌طور که لازم است در روابط کلامی، کارآیی لازم را نداشته باشد. در اغلب موارد، حرکات دست‌ها، سر و صورت به کمک گوینده می‌آیند تا بتواند پیام و مفهوم مورد نظر خود را بدون ایجاد سوءبرداشت یا کج‌فهمی به طرف مقابلش منتقل کند. به این ترتیب، برای برقراری ارتباط کلامی، علاوه‌بر آواها و صداهای معناداری که در قالب کلمه و جمله به مخاطب منتقل می‌شوند، حرکات فیزیکی نیز به کمک افراد می‌آیند تا به‌عنوان مکمل یک رابطه‌ی زبانی، در انتقال مفاهیم یاری‌رسان وی باشند. بااین‌حال، گاهی به‌جای آن‌که زبان برای بیان حقایق و واقعیت‌ها به کار برود، به ابزاری برای دروغ‌گویی یا پنهان‌کاری بدل می‌شود. در این حالت، گوینده می‌تواند منظور خود را به‌صورت وارونه برای مخاطب بیان کند یا از موضوعی صحبت نماید که اصلاً وجود خارجی ندارد. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ چگونه در گفت‌و‌گوها با طرف مقابل می‌توان راست را از دروغ تشخیص داد؟ خوشبختانه زبان بدن در این زمینه نیز راهگشاست و حقایق بسیاری را به ما نشان خواهد کرد.

برای اینکه با سازوکار زبان بدن و چیستی آن آشنا شوید، یک راه ساده و کارآمد این است که مطالعه‌ی کتاب زبان بدن (Body languge For Dummies)، نوشته‌ی الیزابت کونکه (Elizabeth Kuhnke) را بی‌درنگ آغاز کنید و ضمن آشنایی با ساختار این زبان حرکتی، نحوه‌ی استفاده از آن را نیز در ارزیابی سخنان طرفین مکالمه بیاموزید.

پنج بخش کلی و سیزده فصلی که در زیرمجموعه‌ی آن‌ها قرار می‌گیرند، مطالب کاب حاضر را در خود جای داده‌اند. فصل نخست ماهیت و چگونگی زبان بدن را برای مخاطبانی که آشنایی اندکی با این زبان دارند، شرح خواهد داد. فصل دوم حرکات کلامی را به‌طور دقیق‌تر و همراه با جزئیات برای مخاطبان ترسیم خواهد کرد. در فصل سوم مطالبی مطرح شده که خوانندگان را برای ورود به مباحث عملی کتاب آماده خواهند کرد. در فصل چهارم به حرکات چهره، صورت و معنا و مفهوم هریک از حرکت‌ها پرداخته شده است.

فصل پنجم چشم‌ها و حرکات آن‌ها را برای انتقال مفاهیم ضمنی یک مکالمه مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل ششم ارزیابی کل حالات دست‌ها و پاها آموزش داده خواهد شد. طی فصول هفتم، هشتم و نهم نکاتی مطرح شده‌اند که در تشخیص دلالت‌های معنایی حرکات دست، پاها و نحوه‌ی ایستادن کاربرد دارند. توجه داشته باشید که گاه برخی از حرکات بدن ریشه در فرهنگ خاصی دارند. به‌طور مثال اگرچه حرکت سر از بالا به پایین در بسیاری از جوامع به معنای «بله» و دادن پاسخ مثبت است اما در این بین، جوامعی نیز وجود دارند که این مفهوم را با حرکت افقی سر نشان می‌دهند. باید توجه داشت که این حرکات جنبه‌ی شخصی ندارند و باید آن‌ها را نوعی حرکت جمعی و فرهنگی بدانیم. بخش چهارم کتاب زبان بدن که فصول دهم و یازدهم را دربرمی‌گیرد، به این موضوع مهم اشاره دارد.

خوانندگان کتاب به کمک ده نکته‌ای که در فصل دوازدهم مطرح شده می‌توانند بدون پرسش مستقیم از افراد، با توجه به حرکات بدنشان منظور و مقصود ایشان را بهتر درک کنند. فصل آخر کتاب نیز ده روش کارآمد را به مخاطبان معرفی می‌کند که در بهبود روابط غیرکلامی و استفاده از زبان بدن به کمکشان می‌آیند.

ترجمه‌ی این اثر خواندنی را مریم هدایتی به عهده داشته و نشر آوند دانش چاپ و انتشار آن را به انجام رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

سری کتاب‌های «فور دامیز» (For Dummies) از آثار مرجع آموزشی هستند که غالباً برای آموزش به مبتدیان تدوین شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طیف متنوعی از موضوعات، از آشپزی تا زبان انگلیسی، مهارت‌های شخصی، سلامتی و بهداشت تا نکته‌های علمی، مسائل تاریخی و... را به مخاطبان خود می‌آموزند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی بارز کتاب‌های فور دامیز محسوب می‌شوند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفته است. چاپ نخستین کتاب این مجموعه به سال 1991 بازمی‌گردد. سری کتاب‌های فور دامیز توانسته‌اند به یکی از محبوب‌ترین آثار آموزشی برای تازه‌کارهای حوزه‌های گوناگون علمی، هنری، ادبی، روان‌شناختی و... بدل شوند. از کتاب‌های مجموعه‌ی فور دامیز که می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه نمایید، می‌توان عناوین زیر را برشمرد:

«مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد»، «داستان‌نویسی»، «ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد»، «فلسفه‌ی سیاسی»، «پرورش مغز»، «ابر غذاها»، «زندگی کم‌خرج»، «راهنمای بارداری برای پدران»، «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، و «الفبای موفقیت».

کتاب زبان بدن برای چه کسانی مناسب است؟

برای این‌که حالت بدن افراد را در برقراری ارتباط با دیگران بشناسید و از این طریق دروغ‌ها یا ظاهرفریبی‌های دیگران را در برخورد با خود تشخیص دهید، می‌توانید به کتاب زبان بدن مراجعه کرده و از نکات کلیدی آن نهایت بهره را ببرید.

با الیزابت کونکه بیشتر آشنا شویم

الیزابت کونکه، نویسنده‌ی پرفروش، سخنران بین‌المللی و از متخصصان حوزه‌ی ارتباطات و روابط غیرکلامی است. او همچنین به‌عنوان مربی اجرایی به آموزش راه‌های نفوذ شخصی می‌پردازد. الیزابت کونکه در طی سال‌های فعالیت خود با رهبران و افراد برجسته در حوزه‌های مختلفی در ارتباط بوده و به ایشان آموخته که چطور اعتمادبه‌نفس خود را در موقعیت‌های مختلف حفظ کنند و در نظر دیگران به‌صورت شخصی متعهد و قابل‌اعتماد جلوه کنند.

«شیوه‌های مؤثر نامه‌نگاری»، »چگونه در ارتبا‌ط‌های بین فرهنگی برخورد کنیم؟»، »آداب گفت‌و‌گو»، «ده نکته ضروری برای برقراری ارتباط مؤثر»، «افزایش نفوذگذاری در یک روز» و... عناوین برخی از کتاب‌های الیزابت کونکه به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب زبان بدن می‌خوانیم

انتقال ناخودآگاه پیام‌ها

با وجود اینکه می‌توانید حرکات بدنی خود را برای انتقال پیامی خاص انتخاب کنید، بدن‌تان نیز بدون اینکه مطلع باشید پیام‌هایی را منتقل می‌کند. گشادشدن یا انقباض مردمک چشم و حرکات ناخودآگاه دست و پاهای فرد، نمونه‌هایی از مواردی‌اند که هیجانات درونی را شاید برخلاف آنکه می‌کوشد آن‌ها را پنهان کند، افشا می‌کنند. برای مثال اگر متوجه گشادشدن مردمک چشم کسی شوید (درحالی‌که بدانید او از دارو یا مواد خاصی استفاده نمی‌کند) تصورتان مبنی بر اینکه آنچه به آن نگاه می‌کند، برایش خوشایند و لذت‌بخش است، صحت دارد. اگر مردمک‌ها منقبض شوند، عکس این مسئله صدق می‌کند. درصورتی‌که این پیام‌ها در خارج از بافت اجتماعی یا بدون درنظرگرفتن آن‌ها در کنار حرکات سایر اعضای بدن، تعبیر و تفسیر شوند، به‌آسانی سوء برداشت و از آن‌ها غفلت می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید افکار و احساسات خود را پنهان کنید، بنابراین طوری رفتار می‌کنید که باور دارید آنچه در درون‌تان می‌گذرد، مخفی می‌ماند. با این حال نمی‌دانید، حرکات بدنیِ افشا‌کننده و خیانت‌کننده‌ای را بروز می‌دهید که با اینکه برای افراد آموزش‌ندیده قابل تشخیص نیستند، اما این پیام را می‌رسانند که همه‌ی مسائل آن‌چنان که به نظر می‌رسد، نیست. ظرافت و پنهان‌شدن این حرکات بدنی و حالات چهره‌ای به معنای قدرتمندنبودن آن‌ها نیست.

در دهه‌ی 1970 پل اکمن و دبلیو وی فریزن، سیستم کُدگذاری کنش چهره‌ای (FACS) را به‌منظور اندازه‌گیری، توصیف و تعبیر کنش‌های چهره‌ای ابداع کردند. این وسیله به‌گونه‌ای طراحی شده که حتی قادر به اندازه‌گیری کوچک‌ترین انقباض عضلات چهره است و تشخیص می‌دهد که هر حرکت چهره‌ای به کدام گروه یا گروه‌ها تعلق دارد. این ابزار می‌تواند آنچه را چشم غیرمسلح نمی‌تواند ببیند، شناسایی کند. بنابراین برای نهاد‌های اجرای قانون، سازندگان فیلم و کارتون و پژوهشگران رفتار انسانی کاربرد دارد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
در‌باره‌ی این کتاب
قواعد رعایت شده در این کتاب
تصورات خنده‌دار
ترتیب مطالب این کتاب
نماد‌های به‌کار‌ رفته در این کتاب
مقصد بعدی
بخش 1: در ابتدا فقط حرکات بدنی بود
فصل 1: تعریف و توضیح زبان بدن
درک چگونگی بیان زبان بدن
انواع حرکات بدنی مهم و کلیدی
بیشترین استفاده از زبان بدن
آگاهی از تفاوت‌های فرهنگی
فصل 2: نگاهی دقیق‌تر به حرکات غیر‌کلامی
تاریخچه‌ی زبان بدن
اصول اولیه‌ی زبان بدن
کلام آخر درباره‌ی حرکات بدنی غیرکلامی
بخش 2: شروع از بالاترین نقطه
فصل 3: پیش به‌سوی اصل ماجرا
ابراز قدرت و اقتدار
موافقت و تشویق از راه تکان‌دادن سر
نشان‌دادن توجه و علاقه
ابراز اطاعت یا نگرانی
ابراز کسالت و بی‌حوصلگی
نشان دهید که غرق در تفکرید
فصل 4: حالات چهره
ابراز احساسات، وقتی کلمات مناسب پیدا نمی‌کنید
شناخت حالات چهره‌ای متقاعدکننده برای پیام‌های گفته‌شده
پنهان‌کردن هیجانات
ابراز دامنه‌ای از هیجانات
فصل 5: چشم‌ها همه‌چیز را می‌گویند
قدرت نگاه
نگاهی سرگردان؛ قطع ارتباط چشمی
شیوه‌های دیگر حرکت چشم‌ها برای بیان مسائل
بخش 3: بالاتنه: دست‌ها و پاها
فصل 6: ارزیابی حالات بدن
کسب بینش و آگاهی نسبت به تأثیرات حالت قرارگیری بدن
سه گروه اصلی حالات بدن
تغییر نگرش از طریق تغییر حالت بدن
به‌کار‌گیری حالت بدن برای کمک به برقراری ارتباط
پیام‌هایی که با شانه‌بالاانداختن منتقل می‌شود
فصل 7: خود را مجهز کنید
ایجاد مانع دفاعی
ابراز دوستی و صداقت
تماس بدنی برای انتقال پیام
فصل 8: حقایقی در کف دستان شما
بالا یا پایین؛ خواندن کف دست
دست‌ها بالا!
بگذارید انگشتان صحبت کنند
دست‌دادن
جابه‌جایی انرژی
فصل 9: نحوه‌ی ایستادن
نشان‌دادن تعهد و نگرش از طریق نحو‌ه‌ی ایستادن
ابراز احساسات از طریق نحوه‌ی قرارگرفتن پاهایتان
نحوه‌ی راه‌رفتن
بخش 4: زبان بدن در محیط اجتماعی و کاری
فصل 10: حقوق و قوانین قلمروی شخصی
تأثیر فضا
شناخت فضای شخصی
به‌کارگیری فضا
ترتیب و آرایش نشستن
تطبیق‌دادن خودتان با موقعیت
فصل 11: گذر از مرزهای فرهنگی
سلام و خداحافظی
رفتار افراد در مقام بالاتر و پایین‌تر
حالت بدن و تعیین حد و مرزها
حرکاتی یکسان و تعابیری چندگانه
تابع قوانین محلی‌بودن: ارتباط چشمی
بخش 5: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 12: ده روش برای درک افراد، بدون پرسیدن
مشاهده‌ی حرکات چشم
حالات چهره
مشاهده‌ی حرکات سر
توجه به حرکات دست و بازو
مشاهده‌ی حالت بدن
توجه به نزدیکی و سمت و جهت
توجه به تماس بدنی
واکنش به ظاهر افراد
بررسی زمان‌بندی و هماهنگی
دقت به ابعاد غیرکلامی سخن
فصل 13: ده روش برای بهبود رابطه‌ی غیر‌کلامی
علاقه‌مندی و اهمیت‌دادن
آگاهی نسبت به آنچه می‌خواهید ابراز کنید
الگوپذیری از افراد عالی
انعکاس رفتار دیگران
تمرین حرکات بدنی
بهبود زمان‌بندی و هماهنگی
لباس‌پوشیدن
همان‌گونه رفتار کنید که می‌خواهید به نظر برسید
ابراز آگاهی
درخواست اظهار نظر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زبان بدن
نویسنده
مترجممریم هدایتی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-600-7022-70-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زبان بدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زبان بدن

برای دریافت کتاب زبان بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.