معرفی و دانلود کتاب همان شو که هستی

عکس جلد کتاب همان شو که هستی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همان شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همان شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همان شو که هستی

جهانی در درون شما وجود دارد که می‌توانید با آن یگانه شوید و نبضش را حس کنید. در کتاب همان شو که هستی، آلن واتس، به عنوان مفسر تفکر شرقی، از حقایقی معنوی سخن می‌گوید که دید شما را نسبت به مفهوم زندگی، زمان و جریان افکارتان تغییر خواهد داد.

درباره‌ی کتاب همان شو که هستی

زبان در بیان حقایق معنوی الکن است اما جان‌مایه‌ی کلام کتاب همان شو که هستی (Become What You Are) در عنوان آن بیان شده است: دیدن زندگی همان‌طور که هست. در کتاب حاضر، آلن واتس (Alan Watts) از «حکمت ناامنی» سخن می‌گوید که برگرفته از اندیشه‌ی تائوئیسم، مسیحیت و سایر ادیان است. او برای حل معضل جست‌وجوی مفهوم خود، در فصل‌های نه‌گانه‌ی کتاب به بیان موضوعاتی چون هوش، بازیگوشی اندیشه و سادگی زبان می‌پردازد و در این مسیر از نمادگرایی روان‌شناختی استفاده می‌کند.

ممکن است دانستن این حقیقت که تنها دارایی ما لحظه‌ی حاضر است برای ذهن‌هایی که اغلب زمان حال را در قیاس با گذشته و آینده درک می‌کنند و می‌سنجند دشوار باشد، اما این آموزه‌ای‌ است که تلاش برای درک آن جذاب است. چینی‌ها معتقدند لحظه‌ی حاضر با اینکه بی‌نهایت کوچک است و پیش از سنجیدن از دست می‌رود، برای همیشه باقی می‌ماند. آن‌ها حرکت و تغییر مدام این لحظه را «تائو» می‌نامند. به بیان دیگر، افکار ما می‌توانند وارد گذشته یا آینده شوند، اما نمی‌توانند از لحظه‌ی حال خارج شوند. و اینجاست که دم را غنیمت شمردن معنا پیدا می‌کند.

همه‌‌ی ما در وجودمان جهانی داریم. آلن واتس می‌گوید پذیرفتن این جهان و خود را کاملاً و برده‌وار به دنیا سپردن از ما موجودی می‌سازد که مانند برگی سرگشته و سرگردان در وزش باد رویدادها قرار می‌گیرد؛ اما اگر این جهان دریافت شود و هم‌زمان نفْس در قبال آن داده شود، آن اتحادی که «زادن دوم» را به وجود می‌آورد بر وجود ما چیره می‌شود. واتس برای بیان این نظریه از اندیشه‌ی مسیحیت مدد می‌گیرد. او معتقد است وقتی می‌گوییم از اتحاد بین خود و جهان، مسیح زاده می‌شود، منظور این است که انسان به مرکز جدیدی از آگاهی صعود می‌کند که دیگر نه به‌تنهایی خودش است و نه جهان است.

کتاب همان شو که هستی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان عرفان‌های شرقی و افرادی که به مقوله‌های خودسازی و خودآگاهی اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود.

با آلن واتس بیشتر آشنا شویم

آلن واتس فیلسوف، نویسنده، مدرس و عارف بریتانیایی در سال 1915 در انگلستان متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد الهیات از دانشگاه سیبری - وسترن است. واتس از سال 1938 به آمریکا آمد و در شهر نیویورک به آموزش مکتب ذن مشغول شد و سپس به هیئت علمی مطالعات آسیایی-آمریکایی پیوست. از دیگر کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی او باید به «طریقت ذن»، «حکمت بی‌قراری»، «راز کائنات» و «آیین تائو» اشاره کرد. او سال 1973 درگذشته است.

در بخشی از کتاب همان شو که هستی می‌خوانیم

«چسترتون» یک‌بار گفت که فرشتگان به این دلیل که به خود سخت نمی‌گیرند می‌توانند پرواز کنند. گاهی در زندگی چهره‌هایی می‌بینیم که از شدت جدیت و سخت‌گیری به خودشان بی‌روح و در هم فرو رفته شده‌اند که اگر بگوییم این اشخاص با درد و رنج به دنیا آمده‌اند اشتباه نگفته‌ایم؛ اما این نوع از جدیت و سخت‌گیری که جلوی عروج انسان را می‌گیرد و زندگی روحانی او را نابود می‌کند با انسان زاده نشده بلکه گونه‌ای نمایش و نقش‌آفرینی است که در آن بازیگر شخصیت خودش و نقشی که بازی می‌کند را یکی پنداشته و فریب می‌خورد. در بازی کودکان هم‌ شکلی از جدیت وجود دارد اما این شکل نیز با گونه‌ای که در بالا گفتیم تفاوت دارد زیرا کودک آگاهی کامل دارد که این بازی است و سخت‌گیری در آن شکل غیرمستقیم دیگری از سرگرمی است اما همین سخت‌گیری و جدیت در بزرگ‌سالی صفت بد و عیب بزرگ به شمار می‌آید زیرا فرد بزرگ‌سال از میان این بازی آیین جدیدی به وجود می‌آورد و آن‌قدر با جایگاه و نقشش هم‌ذات‌پنداری می‌کند که فکر از دست دادن جایگاه او را ترسان و وحشت‌زده می‌کند.

این اتفاق به‌ویژه زمانی رخ می‌دهد که انسان متحجر و ناروشن پست و مقامی را کسب می‌کند و مسئولیتی به او واگذار می‌شود. در اینجا فرد گونه‌ای از انعطاف‌ناپذیری و سخت‌گیری که فاقد هرگونه بی‌خیالی و آسان‌گیری است را از خود به نمایش می‌گذارد. این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که او از جایگاه و مقام خود مانند ابزاری برای دور ماندن از سختی و مشقت استفاده می‌کند. مشکل شخص این است که به‌جای این‌که او نقش را بازی کند، نقش او را به بازی می‌گیرد و سبب می‌شود همه‌ی کسانی که شخصیت واقعی او را از پشت نقاب و ظاهر فریبنده‌اش می‌بینند به او بخندند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی این کتاب
پیش‌گفتار سردبیر
تناقض انکار خود
همان شو که هستی
انگشت و ماه
اهمیت
«تائو» و «وو - وِی»
سبکباری روح
پرندگان در آسمان
راه رفتن روی چرخ
زبان تجربه‌ی متافیزیکی
نیت خیر
ذن
یگانه
آیا ناخودآگاه وجود دارد؟
رویداد خدایی دوردست
حکایت دم گاو
جاودانه‌ی دوم
مشکل ایمان و آثار در بوداگرایی
فردا هرگز نمی‌آید
واقعیت چیست؟
زادن پسر خدایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همان شو که هستی
نویسنده
مترجمکامران بهمنی
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-7857-13-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همان شو که هستی

میرویس احمدی
۱۴۰۱/۹/۱۱
خواندن این کتاب مثل این می‌مونه که داخل اتوبوس بشینی و مسیرت مشخص نباشه کجا میری
اصلا معلوم نیست در باره چی چیزی می‌خواد بگه
شمایی که داری نظر منو می‌خوانید لطفا اگه می‌خواهی مسیرت مشخص باشه این کتاب نخون.
ابراهیم زبیری
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بسیار عمیق و پرمحتواست نوشته‌های آلن واتس، او بی مهابا و جسورانه از حقایقی پرده برداری می‌کند که همگان از آن بیم دارند... ممنون از همه عزیزان
مریم بهرامیان
۱۴۰۱/۸/۱۴
همان که هستی باش الان خشمگینی یا خوشحال یاارام همان باش وخودت را جوردیگرنمایان نکن. کتاب مفیدی هست ممنونم
Babak Mohsenzadeh
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب خوبی به نظر میرسه فقط‌ ای کاش ترجمه بهتری داشت، انگار تحت الفظی ترجمه شده
sepehr fazel
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب بد نیست ترجمه‌ی سختی دارد ولی خود نویسنده فوق العاده است
معصومه اجلی
۱۴۰۲/۱۰/۵
کتاب خوبی هست توصیه میکنم که بخونید
محمد مهدی رضائی
۱۴۰۳/۲/۵
بسیار عالی 👌 👌
شقایق امیری
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
کتاب جالبیه یه جهان بینی به شما میده
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب همان شو که هستی

برای دریافت کتاب همان شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.