معرفی و دانلود کتاب زن گمشده

عکس جلد کتاب زن گمشده
قیمت:
۴۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن گمشده

کتاب زن گمشده، نوشته‌ی ماری کوبیکا، رمانی جنایی و رازآلود است که با شیوه‌ی بیانی جذاب و گیرا داستان مادر و دختری را که به طور ناگهانی گم شده‌اند، روایت می‌کند. این کتاب با فروش بیش از یک میلیون نسخه، جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز است و در سال 2021 از سوی سایت گودریدز به عنوان نامزد بهترین تریلر رازآلود و هیجان‌انگیز انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب زن گمشده

ماری کوبیکا (Mary Kubica)، نویسنده‌ی آثار پرفروش نیویورک‌تایمز، در نوشتن داستان‌های جنایی مهارت زیادی دارد. او نزد منتقدان و مخاطبان نویسنده‌ی محبوبی است. کتاب‌های کوبیکا تاکنون به بیش از سی زبان ترجمه شده‌اند. از آثار ترجمه‌شده‌ی او به فارسی می‌توان به کتاب‌های «دختر خوب»، «زن دوم» و «آخرین دروغ» اشاره کرد. کتاب زن گمشده (Local Woman Missing) نیز یکی از رمان‌های جنایی، جذاب و رازآمیز اوست.

معرفی و دانلود کتاب زن گمشده

نویسنده در کتاب زن گمشده، داستان گم شدن همزمان زنی به نام شلبی تبو و مادر و دختری به نام‌های مردیت و دلایلا را به صورت موازی روایت می‌کند و در نقطه‌ای از داستان، این دو روایت را با هم گره می‌زند. این سه زن یازده سال پیش گم شده‌اند. کتاب سه بخش اصلی دارد. فصل اول که مقدمه نامیده شده، داستان گم شدن شلبی تبو را با روایت سوم‌شخص بازگو می‌کند. فصل دوم داستان دلایلا را یازده سال پس از گم شدن با روایت اول شخص بیان می‌کند. این بخش به آخرین روزهای زندگی او دور از خانواده می‌پردازد. اما فصل سوم به چند بخش تقسیم شده است و هر بخش آن، از زبان یک شخصیت، با زاویه‌ی دید اول‌شخص، وقایعی را برای خواننده بازگو می‌کند. زمان برخی از این بخش‌ها «اکنون» است و برخی «یازده سال قبل»! بنابراین مری کوبیکا در این داستان از تکنیک روایت‌های موازی بهره می‌گیرد و تعریف کردن هر بخش از داستان را برعهده‌ی یکی از شخصیت‌ها می‌گذارد. به همین خاطر بعضی از وقایع دو یا چند بار و از دید شخصیت‌های مختلف بیان می‌شوند. این تکنیک موجب می‌شود خواننده تکه‌هایی از روایت‌ها را از زبان و نگاه چند راوی بشنود، و کلیت روایت اصلی را خود، برای خود بسازد و در ساختن روایت حضوری فعال داشته باشد. شخصیت‌های راوی قصه به شرح زیر هستند:

  • دلایلا، دختر گمشده، که به شکل ناباورانه‌ای به آغوش خانواده برمی‌گردد.
  • کیت، همسایه‌ی خانواده‌ی دلایلا که با آنان رابطه‌ی صمیمانه‌ای داشته و در جریان گم شدن مادر و دختر بوده است.
  • مردیت، مادر دلایلا، زن گمشده.
  • لئو، برادر دلایلا که در چهارسالگی با گم شدن مادر و خواهرش روبه‌رو می‌شود و به خاطر اینکه چیز زیادی یادش نمی‌آید نسبت به خواهرش حس عمیقی ندارد.

توصیفات مری کوبیکا در کتاب زن گمشده بسیار قوی و درگیرکننده است. به خاطر نوع روایت اول‌شخص و موضوع داستان، بیشتر توصیفات او از احساسات شخصیت‌ها و حالات درونی آنان است. به نظر می‌رسد توصیفات بیرونی نیز برای این انجام شده‌اند که تأثیرشان بر حالات روحی شخصیت‌ها بازگو شود. از این جهت داستان تا حدودی درون‌گراست. تعلیق‌های این داستان نیز در کنار توصیف‌ها، به گیرایی و هیجان‌انگیز شدن روایت کمک می‌کند.

رفت‌وبرگشت‌های زمان و زاویه‌ی دید در این اثر، موجب پیچیدگی و به تبع رازآمیز شدن روایت می‌شود. این اسرارآمیز بودن، لازمه‌ی یک داستان جنایی است.

کتاب زن گمشده نوشته‌ی ماری کوبیکا توسط زهرا سادات نوری ترجمه شده و در انتشارات کتاب کوله‌پشتی به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب زن گمشده

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه گودریدز در بخش بهترین تریلر رازآلود و هیجان‌انگیز (2021)

نکوداشت‌های کتاب زن گمشده

  • تاریک و اسرارآمیز، با اتفاقات اضطراب‌آور و هیجان‌انگیز و شگفتی‌های شوکه‌کننده. (رایلی سیگر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش خانه پیش از تاریکی در نیویورک‌تایمز)
  • غیرممکن است که بفهمید آخرش چه خواهد شد. کوبیکا در این داستان خوانندگان را به مرحله‌ای دیگر از تعلیق و طنز می‌برد. (بوک لیست)
  • رفت‌وبرگشت‌ها، چرخش‌ها و پایان غیر قابل پیش‌بینی در این داستان، مخاطب را نسبت به روایت، منفعل می‌کند. (Library Journal)
  • هر لحظه از کتاب زن گمشده را دوست داشتم. (جاشیلین جکسون)

کتاب زن گمشده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به رمان، خصوصاً رمان‌های جنایی، رازآمیز و هیجان‌انگیز علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب زن گمشده می‌خوانیم

صدای پای کسی را می‌شنوم، صدای خش‌خش برگ‌ها را زیر پایش، مثل وقتی که کسی در حال خوردن چیپس است. صدای نفس‌کشیدن می‌آید؛ نفس‌های سنگین و صدادار. آرزو می‌کنم گاس باشد؛ اما می‌دانم که گاس نیست، چون این همان صدای نفس‌زدنی است که شوهر خانم موقع تعقیب من از خودش درمی‌آورد. من توی آلونکم. در را کامل نبسته‌ام، چون وقتی صدای پا آمد انتظار داشتم گاس باشد. احتمالاً موقعی که دزدکی وارد آلونک شده‌ام، به‌اندازه‌ی کافی بی‌سروصدا نبوده‌ام و شوهر خانم صدایم را شنیده است. چیزی او را به‌طرف من کشانده است. حالا او فقط چند سانتی‌متر با من فاصله دارد. من در کنج آلونک قوز کرده‌ و پشت یک سطل‌آشغال بزرگ و کهنه قایم شده‌ام. آلونک زیاد بزرگ و جادار نیست و پر از وسایلی است که در تاریکی نمی‌توانم تشخیص بدهم چه هستند. حس می‌کنم تمام وجودم در حال لرزیدن است. باید روی کف چوبی آلونک بنشینم، زانوهایم را جمع کنم و بازوهایم را دورشان بپیچم تا از لرزش بدنم که تق‌تق صدا ایجاد می‌کند جلوگیری کنم. نمی‌دانم گاس کجاست. فکر می‌کنم اگر شوهر خانم اینجاست، معنایش این است که گاس را نگرفته است؛ اما شاید خانم گاس را گرفته باشد، یا شاید هم گاس توی آلونک دیگری مخفی شده. او آدم ترسویی است، ولی خنگ نیست. می‌تواند مراقب خودش باشد.

قدم‌های شوهر خانم به دور آلونک چرخ می‌زند و چیزی نمانده کنار درِ آلونک بایستد. نفس‌های سنگینش باعث می‌شوند سریع‌تر و بلندتر نفس بکشم. مجبور می‌شوم نفسم را حبس کنم تا جایم لو نرود. باید دستم را روی دهانم فشار بدهم تا نفس‌های پرسروصدا نتوانند وارد یا خارج شوند. ضربان گردنم به‌قدری شدید است که احساس سرگیجه می‌کنم و بدنم را عرق سردی خیس می‌کند. به‌گمانم ممکن است حتی شلوارم را خیس کنم. نمی‌توانم نفسم را تا ابد حبس کنم، پس یک نفس آرام و کوچک می‌کشم و بعد دوباره دستم را روی دهانم می‌گذارم و نگه می‌دارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن گمشده
نویسنده
مترجمزهرا سادات نوری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-461-509-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن گمشده

فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۱۲/۱
یک داستان جالب پلیسی از ماری کوبیکا نویسنده توانمند که تقریبا از همان اوایل تا حدودی قابل حدس بود. در ابتدای کتاب ممکن است داستان کمی خسته کننده به نظر بیاید ولی اواخر کتاب کم کم تکه‌های پازل کنار هم قرار می‌گیرند و معما حل می‌شود. خواندن این کتاب را به همه دوستداران رمان‌های پلیسی جنایی توصیه می‌کنم
محمودی
۱۴۰۳/۱/۳۱
ایده داستان جالب بود، هیجان داشت، پراز معما بود شاید ازبین سه کتابی که از نویسنده‌اش خواندم از بقیه بهتر بود. ترجمه هم خوب بود، یک داستان معمایی، جنایی خوب برای کسانی که اینگونه داستانها را می‌پسندند.
Arad Hashemi
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب خوبی بود مثل بقیه کتاب‌ها هیجان را تا اخر داستان داشت و این باعث دنبال کردن داستان می‌شد و به افرادی که به ژانر جنایی علاقمند هستند توصیه می‌کنم بخوانید جالب است.
شهرزاد قیطاسوند
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
داستان جالبى بود و خیلى هیجان انگیز، البته که بعضى جاها اغراق شده بود ولى دوستانى که به ژانر معمایى، جنایى علاقمند هستند قطعا از خوندن کتاب لذت خواهند برد.
محمد زحمتکش حسین زاده
۱۴۰۲/۱۲/۱
خوب بود از این که از اول کتاب با هیجان شروع میشه و تقریبا تا سه چهارم کتاب این هیجان وجود داره در کل خوب بود ولی دلم برای مردیت داستان خیلی سوخت
Delaram 1221
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
جزو فوق العاده‌ترین کتاب‌هایی بود که خوندم داستان بی نقصی داره معما خوب حل میشه و با عقل جور در میاد و از طرف دیگه غافلگیر کننده هم هست
Ana Nik
۱۴۰۳/۱/۱۶
از خواندن کتاب لذت بردم. هر بخشی از داستان توسط یک شخص روایت میشه. هیجان بالایی داره و به نظرم ترجمه خوب و روانی داره.
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۲/۸
داستان زیبا و پر کششی داشت که باعث شد خیلی سریع ان رو بخونم لذت بردم پایان خوبی هم داشت
Mahnaz Khorram
۱۴۰۳/۱/۵
خیلی من رو جذب نکرد نمیتونم بگم بد بود یا خوب.
Armin Eslahi Choobeh
۱۴۰۳/۱/۳۱
واقعا کتاب معمایی و هیجان انگیزی بود
Vahid Sohrabi
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب خیلی خوبی هست
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب زن گمشده

برای دریافت کتاب زن گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.