معرفی و دانلود کتاب زنان کوچک

عکس جلد کتاب زنان کوچک
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنان کوچک

شاهکاری بی‌نظیر و محبوب از ادبیات کلاسیک آمریکا؛ کتاب زنان کوچک رمانی عاشقانه به قلم لوئیزا می الکات است. در این اثر پرکشش با سرگذشت اعضای یک خانواده‌ی اصیل آمریکایی آشنا خواهید شد که به علت وقایع ناگوار اجتماعی، از جمله در گرفتنِ جنگ و سر برآوردن بحران اقتصادی، روزگار دشواری را پشت سر می‌گذارند. حوادث داستان زنان کوچک در اواسط سده‌ی نوزدهم به وقوع می‌پیوندد. گفتنی است که این کتاب درخشان، از سوی نشریه‌ی «گاردین» یکی از بهترین رمان‌های انگلیسی‌زبانِ تاریخ لقب گرفته است.

درباره کتاب زنان کوچک

در صحنه‌ی ادبیات هر ملتی می‌توان به آثار برجسته‌ای برخورد که از بسیاری جهات، تجسم روح آن ملت به شمار می‌روند. البته این قبیل از آثار را همواره و به سادگی نمی‌توان یافت. شمارشان شاید در هر سده به بیش از شمار انگشتان دو دست نرسد. با این حال، نبض ادبیات و چه بسا فرهنگ هر سرزمین، به واسطه‌ی وجود همین آثار کم‌شمار است که همچنان به تپیدن ادامه می‌دهد. مثلاً اغلب آثار داستایوسفکی و تولستوی در ادبیات روسیه از چنین شأنی برخوردارند. در ادبیات آلمانی‌زبان، می‌توان برای نمونه از آثار گوته نام برد. در ادبیات مدرن فارسی، بی‌شک نخستین نویسنده‌ای که به خاطر می‌آید، صادق هدایت است، و نخستین کتاب، شاهکار او با عنوان «بوف کور». کتاب زنان کوچک (Little Women) از لوئیزا می الکات نیز، بی‌گمان یکی از همین آثارِ محوری‌ست؛ رمانی درخشان که نه فقط در ادبیات آمریکا، بلکه در تاریخ ادبیات جهان مقامی شامخ و ارزنده دارد.

کتاب زنان کوچک نخستین بار در سال 1868 به انتشار رسید. لوئیزا می الکات در نگارش این اثر تا حد زیادی از وقایع زندگی شخصی خود الهام گرفته است. با این حال، رمان او را به هیچ وجه نمی‌توان داستانی صرفاً اتوبیوگرافیک نامید. چرا که در آن به شرح رویدادهای تاریخی و اجتماعی بس مهمی برمی‌خوریم که از قضا استخوان‌بندی اثر را تشکیل می‌دهند.

وقایع رمان زنان کوچک در اواسط سده‌ی نوزدهم، در شهر بوستون آمریکا، حادث می‌گردد. قهرمانان اصلی این کتاب چهار خواهر به نام‌های جوزفین، مارگارت، الیزابت و ایمی‌اند. جوزفین (یا جو) که از جهاتی شخصیت محوری رمان محسوب می‌شود، دختری پانزده ساله با روحیه‌ای جسور و ذهنی پویاست. او به کار نویسندگی علاقه دارد و هرازگاهی، چنان‌چه وقت فراغت داشته باشد، به نگارش داستان و نمایشنامه مشغول می‌شود. شرح رابطه‌ی احساسی پرفرازونشیب جو با پسری به نام لاری، برجسته‌ترین صحنه‌های رمان زنان کوچک را رقم زده است. مارگارت (یا مگِ) پانزده‌ساله بزرگ‌ترین دختر خانواده‌ی مارچ است. او در مقایسه با خواهران خود، شخصیتی تجملاتی و به اصطلاح، پرافاده به نظر می‌رسد. اگرچه قلبی مهربان و ذهنی روشن دارد. الیزابت (بث) سیزده‌ساله است. او دختری کم‌رو و گوشه‌گیر اما به شدت بااستعداد و خلاق است که اغلب نیروی خود را صرف تجربه‌اندوزی در زمینه‌ی موسیقی می‌کند. و سرانجام ایمی را داریم که کوچک‌ترین دختر خانواده، و البته، زیباترینِ آن‌هاست. اغلب صفحات کتاب زنان کوچک به روایت سرگذشت این چهار خواهر دوست‌داشتنی، از زمان کودکی تا دوران بزرگسالی، اختصاص یافته است. در طول کتاب، از خلال شرحِ ماجراهای عاطفی‌ چهار شخصیت اصلی داستان، و مرور افکار و احساسات ایشان در مواجهه با حوادث گوناگون، زوایای متعددی از زندگی زنان جامعه‌ی آمریکا در طول سده‌ی نوزدهم آشکار می‌گردد.

حوادث رمان زنان کوچک، چنان‌که خاطرنشان کردیم، در اواسط قرن نوزدهم رخ می‌دهند؛ و این برهه‌ای از تاریخ آمریکاست که بیش از همه به واسطه‌ی «جنگ‌های داخلی» شناخته می‌شود. شرح دقیقِ عواقب ناگوار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقیِ حاصل‌آمده از جنگ‌های داخلی، از دیگر نکات برجسته‌ی کتاب زنان کوچک به شمار می‌رود.

خلاصه‌ی کلام این‌که با مطالعه‌ی رمان پیش رو، ضمن همراهی با زندگی شخصیت‌هایی بی‌اندازه دوست‌داشتنی و جذاب، مخاطب تصویری کلان از زندگی مردمان آمریکا در یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ نیز، خواهید بود.

از کتاب زنان کوچک ترجمه‌های متعددی به زبان فارسی در دست است. ترجمه‌ای که هم‌اینک پیش روی شماست، به قلم کیوان عبیدی آشتیانی فراهم آمده و ذیل مجموعه‌ی «عاشقانه‌های کلاسیک نشر افق» به انتشار رسیده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک، همچون اغلب رمان‌های نام‌آشنای کلاسیک، منبع الهامِ خلق آثاری چند در حوزه‌ی سینما و تلویزیون بوده است. آنچه در ادامه می‌بینید، عناوین فیلم‌های بلندی است که از شاهکار لوئیزا می الکات اقتباس شده‌اند.

- فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی گیلیان آرمسترانگ، محصول سال 1994
- فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی کلر نیدرپروئم ، محصول سال 2018
- فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی مروین لیروی، محصول سال 1949
- فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی گرتا گرویگ، محصول سال 2019
- فیلم سینمایی زنان کوچک، ساخته‌ی جرج کیوکر، محصول سال 1933
و...

افتخارات کتاب زنان کوچک

- یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی به انتخاب PBS’s The Great American Read
- حضور در فهرست برترین رمان‌های انگلیسی‌زبان نشریه‌ی گاردین
- یکی از پرفروش‌ترین عناوین داستانی تمام اعصار
و...

‌نکوداشت‌های کتاب زنان کوچک

- افسانه‌ی زنان آمریکایی! (Madelon Bedell)
- نثر لوئیزا می الکات در کتاب زنان کوچک در عین برخورداری از ظرافت، به شدت گزنده و تأثیرگذار است. (Guardian)
- زنان کوچک رمانی تکان‌دهنده و حیرت‌انگیز است که مطالعه‌ی آن را می‌توان به هر مخاطبی، با هر سن و جنسیتی، پیشنهاد نمود. (Atlantic)
- دلیل درخشش و محبوبیت خیره‌کننده‌ی کتاب زنان کوچک، موفقیت آن در ارائه‌ی تصویری گیرا و باورپذیر از زنانی است که در عین برانگیختن عواطف همذات‌پندارانه در مخاطب، از اتخاذ تصمیمات اشتباه مبرا نیستند. (Independent)

کتاب زنان کوچک مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک، طرفداران رمان‌های آمریکایی و دوست‌داران داستان‌های عاشقانه، سه گروه از مخاطبینی‌اند که از مطالعه‌ی کتاب زنان کوچک، اثر لوئیزا می الکات، لذتی وافر خواهند برد.

با لوئیزا می الکات بیشتر آشنا شویم

لوئیزا می الکات (Louisa May Alcott)، داستان‌نویس شهیر آمریکایی، به سال 1832 در شهر پنسیلوانیا دیده به جهان گشود. کودکی بیش نبود که همراه خانواده به بوستون نقل مکان کرد و باقی عمر خویش را در همین شهر سپری نمود. پدر مذهبی لوئیزا می الکات که به کار تدریس در مدارس دینی اشتغال داشت، در تربیت او و خواهرانش نقشی مهم و مؤثر ایفا نمود.

فعالیت‌های ادبی لوئیزا می الکات با انتشار داستان‌های کوتاه و اشعاری چند در نشریه‌های معتبری چون آتلانتیک مانتلی شکلی جدی به خود گرفت. البته این نویسنده به علت فقر مادی نمی‌توانست تمام کوشش خویش را منحصراً صرف کار نوشتن کند. چرا که مجبور بود برای کمک به خانواده، اغلب به طور تمام‌وقت مشغول کار در منازل ثروتمندان باشد.

بی‌شک کتاب «زنان کوچک» بهترین و محبوب‌ترین اثر به‌انتشاررسیده از لوئیزا می الکات است؛ با این حال از این داستان‌نویس پرآوازه آثار خواندنی دیگری نیز به جا مانده است؛ از جمله سه رمان با عناوین پیش رو: «مردان کوچک»، «خواهران» و «همسران خوب».

لوئیزا می الکات در 6 مارس سال 1888، در 55 سالگی، روی در نقاب خاک کشید.

در بخشی از کتاب زنان کوچک می‌خوانیم

لارى سر یک پیچ از نظر ناپدید شد، جو سر پیچ بود و ایمى دور از آن‌ها به طرف یخ‌هاى نازک‌تر وسط رودخانه مى‌رفت. جو یک لحظه دستخوش احساس عجیبى شد و ایستاد؛ بعد دوباره به حالت قبلى برگشت و فکر کرد به راهش ادامه بدهد ولى چیزى باعث شد سرش را برگرداند و همان‌موقع چشمش به ایمى افتاد. او که یخ زیر پایش شکسته شده بود، توى آب دست و پا مى‌زد، آب به اطرافش پاشیده مى‌شد و فریاد مى‌کشید.

جو که نفسش از ترس بند آمده بود سعى کرد لارى را صدا کند ولى صدایش به او نرسید؛ بعد سعى کرد جلو برود ولى انگار پاهایش قدرت نداشتند و براى لحظه‌اى هیچ کارى نکرد و فقط بى‌حرکت ایستاد و با چهره‌اى وحشت‌زده به کلاه آبى رنگ کوچکى که روى آب بود، خیره شد. ناگهان، چیزى به سرعت از کنارش گذشت و صداى لارى آمد که فریاد مى‌زد: «یک تخته بیاور. زود، زود!»

چه‌طور این کار را کرد، هیچ‌وقت نفهمید؛ فقط مى‌دانست که در عرض چند دقیقه مثل تسخیرشده‌ها چشم‌بسته دستورات لارى را اجرا مى‌کرد. لارى روى یخ دراز کشیده بود، با دستش ایمى را بیرون از آب نگه داشته بود و جو رفته بود تخته‌اى از حصار دور حیاط را بکند. بعد، با هم دخترک را که بیش‌تر ترسیده بود، تا این‌که صدمه دیده باشد از آب بیرون آوردند.

لارى کتش را دور ایمى پیچید و در حالى‌که داشت بند کفش‌هاى به هم پیچیده‌شده‌اش را باز مى‌کرد، گفت: «باید هرچه زودتر به خانه ببریمش؛ تا من دارم خودم را از شر این کفش‌هاى لعنتى خلاص مى‌کنم، با هر چیزى‌که مى‌توانى گرمش کن.»

ایمى را لرزان و گریان به خانه رساندند. او که لحظه‌هاى سختى را پشت سر گذاشته بود، بعد از مدتى، پیچیده در چند پتو کنار آتش به خواب رفت. جو در آن وضعیت آشفته کم‌تر حرف زده بود و با چهره‌اى رنگ‌پریده و به هم‌ریخته، در حالى‌که لباسش پاره شده بود و دست‌هایش در اثر برخورد با یخ، نرده‌ى حصار و قلاب‌هاى محکم، بریده و کبود شده بودند، نگران این‌طرف و آن‌طرف مى‌رفت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
1- نمایش زائر
2- کریسمس مبارک
3- لارنس جوان
4- مسئولیت‌ها
5- همسایگى
6- بت قصر زیبایى‌ها را پیدا مى‌کند
7- تحقیر شدن ایمى
8- جو به ملاقات شیطان مى‌رود
9- مگ به مهمانى مى‌رود
10- پیک ویک و صندوق پست
11- تجربه‌ها
12- اردوى لارنس
13- قصرهایى در آسمان
14- اسرار
15- تلگرام
16- نامه‌ها
17- وفادار کوچک
18- روزهاى سخت
19- وصیت‌نامه‌ى ایمى
20- محرمانه
21- لارى شیطنت مى‌کند و جو آشتى مى‌دهد
22- چمن‌زار زیبا
23- عمه مارچ مشکل را حل مى‌کند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنان کوچک
نویسنده
مترجمکیوان عبیدی آشتیانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-964-369-662-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنان کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زنان کوچک

برای دریافت کتاب زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.