معرفی و دانلود کتاب همسران خوب

عکس جلد کتاب همسران خوب
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همسران خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همسران خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همسران خوب

کتاب همسران خوب رمانی کلاسیک، عاشقانه و تاریخی از لوئیزا می الکات، خالقِ محبوب‌ترین خواهرانِ جهان ادبیات است. این رمان که سه سال بعد در ادامه‌ی رمانِ زنانِ کوچک نوشته شد، داستانِ خواهرانِ مارچ را در جوانی دنبال می‌کند. در این کتاب هریک از چهار خواهر به سمتِ سرنوشتِ خود پیش می‌روند.

درباره‌ی کتاب همسران خوب

کتاب همسران خوب درباره‌ی جوانیِ معروف‌‎ترین خواهرانِ جهان ادبیات، خواهرانِ مارچ است. جو، مگ، بثی و ایمی نام‌های آشنایی هستند که حتی اگر کتاب زنان کوچک (Little Women) را نخوانده باشید، در انیمیشن یا فیلمی اقتباسی احتمالاً با آن‌ها برخورد کرده‌اید. لوئیزا می الکات (Louisa May Alcott) کتاب همسران خوب (Good Wives) را در ادامه‌ی زنان کوچک نگاشته و در آن سرگذشتِ خانواده‌ی مارچ را به تصویر می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب همسران خوب

در جلدِ قبلیِ این کتاب، یعنی زنان کوچک، شاهدِ این بودیم که پدرِ خانواده به قصد شرکت در جنگ داخلی آمریکا در اواسط سده‌ی نوزدهم، خانواده را ترک گفته تا به کمکِ هم‌وطنانِ خود بشتابد. جنگ و معضلات اقتصادی و اجتماعی آن، خانواده‌ی مارچ را نیز بی‌نصیب نگذاشته و موجبِ تنگدستی و تنهاییِ آن‌ها شده است. با وجود این، خانم مارچ و چهار دخترش از کمک کردن به دیگر محتاجان دریغ نمی‌کنند، آن‌ها انسان‌هایی آزاده هستند و با صمیمیتی خالصانه اجاقِ خانه‌یشان را گرم نگاه می‌دارند.

جو، مگ، بثی و ایمی چهار خواهر با شخصیت‌های متفاوت هستند، به شدت یکدیگر را دوست دارند و گاه در موضع رقابت و حسادت با یکدیگر قرار می‌گیرند. چیزی که آن‌ها را علی‌رغم تمام مشکلات در کنار هم نگه می‌دارد، خانواده‌ای است که در رأسِ آن مادر و پدری مهربان و راهنما قرار دارند.در همسایگیِ این خانواده پسری به نام لاری با پدربزرگِ خود زندگی می‌کند. لاری پدر و مادرش را از دست داده و وضعیت مالی خوبی دارد. او نزدیک‌ترین دوستِ جو به حساب می‌آید. جو دختری است مصمم، محکم و مستقل؛ او عاشقِ نویسندگی است و هیچ زمانی را برای نوشتن داستان و نمایشنامه از دست نمی‌دهد. گرچه همه‌ی شخصیت‌ها به‌دقت پرداخته شده‌اند، اما می‌توان جو را شخصیت محوری کتاب همسران خوب خواند.

خواهرِ بزرگ‌ترِ خانواده، مگ یا مارگارت نام دارد. او عاشقِ زندگی تجملاتی است و انتظارِ زندگی مرفهی را در آینده می‌کشد. او در شروعِ رمان همسران خوب ازدواجش را با جان بروک، معلمِ لاری، تدارک می‌بیند؛ ازدواجی که رویاهای بلندپروازانه‌اش را محقق نمی‌سازد. بث، خواهر سوم، عاشق پیانو، خجالتی و به‌شدت خلاق است. او به دنبالِ کمک به خانواده‌ای فقیر، به بیماریِ مهلکی مبتلا می‌شود. ایمی کوچک‌ترین و زیباترین دختر میان خواهران است و کمی افاده‌ای به نظر می‌رسد. یکی از اتفاقات مهمِ کتاب همسران خوب، ابراز عشق لاری به جو و درخواست ازدواج از اوست. جو با تمام محبتی که به لاری دارد، او را مثل یک برادر می‌بیند و از ازدواج با او خودداری می‌کند؛ چراکه جو همیشه‌ در گوشه‌ی ذهن، استقلالش را به ازدواج ترجیح می‌دهد و تبدیل شدن به نویسنده‌ای بزرگ، تنها آرزوی بزرگی است که در سر دارد. لاری با تمامِ علاقه‌ای که به جو دارد، در سفری به اروپا می‌رود و آنجا ایمی را که با عمه‌اش به اروپا آمده ملاقات می‌کند و پس از این ملاقات اتفاقاتی در زندگی لاری، ایمی، جو و خانواده‌ی مارچ رخ می‌دهد که درس‌های زیادی برای هر یک به‌دنبال دارد.

لوئیزا می الکات توانسته یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین داستان‌ها را درباره‌ی زنان با الهام از زندگیِ شخصی خود با سه خواهرش به تصویر بکشد. این رمان عاشقانه و تاریخی بارها در ایران توسط نشرهای گوناگون به چاپ رسیده. نسخه‌ی حاضر را با ترجمه‌ی شهین‌دخت رئیس‌زاده می‌خوانید که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار شده است.

نکوداشت‌های کتاب همسران خوب

  • بعید به نظر می‌رسد داستانی درباره‌ی زنان بتواند تا حدِ رمان زنان کوچک و همسران خوب به موفقیت دست یابد. (نیویورکر)
  • ماجراهای چهار خواهر، نسل‌های مختلفی از خوانندگان را مجذوبِ خود کرده است. خواننده در لحظات واقعی و زنده‌ی آکنده از غم و شادی، این خواهران را همراهی می‌کند. (Children's Literature)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب همسران خوب

از سال 1912 تاکنون، اقتباس‌های گوناگونی در سینما، تئاتر، ادبیات، تلویزیون و انیمیشن از رمانِ لوئیزا می الکات صورت گرفته. جدیدترین اقتباس سینمایی از این کتاب، توسط کارگردانِ جوانِ آمریکایی، گرتا گرویک است. این فیلم با شش نامزدیِ جایزه‌ی اسکار، بازیگرانی نظیرِ سیرشا رونان، اما استون، مریل استریپ و تیموتی شالامی دارد.

فیلم اقتباسیِ دیگری که در زمانِ خود با اقبال مواجه شد، محصول سال 1994 و کارگردانِ آن گیلیان آرمسترانگ است. وینونا رایدر برای بازی در نقش جو، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد.

کتاب همسران خوب برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های کلاسیک عاشقانه از خواندنِ این اثر نهایت لذت را خواهند برد.

در بخشی از کتاب همسران خوب می‌خوانیم

پروفسور گفت: عصر به خیر و بعد هم موقرانه نشسته و شروع به خواندن قطعه‌ی مرثیه‌ی مرگ والنشتاین کرد البته کاملاً بی‌خبر از آن ناهماهنگی خنده‌داری که بین قیافه‌اش و آن قطعه‌ی جدی وجود دارد!

جو ابتدا چیزی به روی خود نیاورد چون همیشه خیلی دوست داشت آن خنده‌ی از ته دل پروفسور را که در مواقع بروز یک موضوع خنده‌دار سر می‌داد بشنود. بنابراین گذاشت تا او خودش قضیه را کشف کند. و بعد هم خود عجالتاً قضیه را فراموش کرد، چون شنیدن آن قطعه‌ی معروف شیلر به لهجه‌ی آلمانی فعلاً موضوع جذاب‌تری بود. بعد از خواندن آن قطعه نوبت به درس رسید که یکی از آن درس‌های با روح و زنده بود چون جو آن شب روحیه‌ی بسیار خوبی داشت و خیلی سرحال بود، پس وجود آن کلاه کذایی باعث شده بود که چشمان جو دائماً با حالت خنده‌داری مشغول شیطنت باشند. پروفسور نمی‌دانست که موضوع از چه قرار است بالاخره درس را متوقف کرد و با حیرت و کنجکاوی پرسید دوشیزه مارچ چرا همه‌اش داری به ریخت معلمت می‌خندی؟ چرا به معلمت احترام نمی‌گذاری؟ این خیلی بد است.

فهرست مطالب کتاب

یک غیبت خودمانی
اولین عروسی
دروس ادبی
تجربیات خانگی
چند دید و بازدید و چند نتیجه
مکاتبات خارجه
مشکلات عاطفی
روزنامه‌ی جو
یک دوست
اندوه عظیم
راز بت
تأثیرات تازه
قاب عکس کهنه‌ی روی طاقچه
لارنس تنبل
دره‌ی تاریکی
آموختن برای فراموش کردن
تنهای تنها
چند رویداد غافلگیرکننده
سرور من، بانوی من
دیزی و دمی
در زیر چتر
زمان درو محصول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همسران خوب
نویسنده
مترجمشهین دخت رییس زاده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات398
زبانفارسی
شابک978-600-121-715-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همسران خوب

سمیه امیراصلانی
۱۴۰۳/۱/۱۶
این کتاب ادامه کتاب زیبای زنان کوچک است و نویسنده به بهترین شکل ادامه داستان را نوشته و همان فضای صمیمی و زیبا را دارد ضمن اینکه ترجمه عالی و روان خانم رئیس زاده هم باعث می‌شود با شخصیت‌های داستان ارتباط بهتری برقرار کنیم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب همسران خوب

برای دریافت کتاب همسران خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.