معرفی و دانلود کتاب زندگی به سبک آنی

عکس جلد کتاب زندگی به سبک آنی
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی به سبک آنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی به سبک آنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی به سبک آنی

کتاب زندگی به سبک آنی، مجموعه‌ی بی‌نظیری است که اندیشه‌ها و خاطرات یک دختر باهوش و بازیگوش را برایتان روایت می‌کند. به کمک قلم روان و شیوای کریستین ماهنی با آنی کنجکاو و پرهیاهو آشنا می‌شوید که رازهای جالبی را با شما در میان می‌گذارد. خواندن اتفاقات زندگی آنی برای کودکان، سرگرم‌کننده و آموزنده خواهد بود و از سوی دیگر درک درستی از زندگی و طرز فکر کودکان، به والدین خواهد داد.

درباره‌ی کتاب زندگی به سبک آنی

کلکسیونی از بامزه‌ترین لیست‌های دنیا! «آندرامدا» با نام مستعار «آنی»، قهرمان و راوی کتاب زندگی به سبک آنی (Annie’s life in lists) است که خاطرات و مجموعه‌ای از فهرست‌های مهم زندگی‌اش را در اختیارتان قرار داده. قلم روان کریستین ماهنی (Kristin Mary Mahoney) به شما کمک می‌کند با این کودک جالب و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شوید. البته تصویرگری‌های ربکا کرین (Rebeccca Crane) نیز درک بهتری از شخصیت‌ها و زندگی‌شان به شما می‌دهد.

آنی به‌تازگی همراه با خانواده‌اش به شهری جدید نقل‌مکان کرده و حالا قصد دارد تا از همه‌ی واقعیت‌های موجود درمورد خودش، لیست‌هایی تهیه کند. این فهرست‌ها به او کمک می‌کنند بهتر بتواند با وضع فعلی کنار بیاید و اتفاقات بعدی را به شکل بهتری رقم بزند.

لیست‌هایی مثل: نکته‌هایی درمورد حافظه‌اش، دلایل تنفر از نام واقعی‌اش یا همان آندرامدا، شرایطی که باعث می‌شود به پرحرفی روی بیاورد و... . کتاب حاضر را می‌توان نوعی دفتر خاطرات نظام‌مند دانست که در خلال فهرست‌های آن، زندگی عجیب کودکی زیرک و بااستعداد برایتان بازگو می‌شود. کودکان با مطالعه‌ی کتاب پیش رو دوستی خود را با یک دختربچه‌ی مهربان و صمیمی آغاز می‌کنند. پدرها و مادران هم می‌توانند در کنار فرزندانشان ماجراها و افکار آنی را مطالعه کنند و از این طریق اطلاعات خودشان را درمورد دیدگاه کودکان نسبت به زندگی گسترش بدهند.

روشی که کریستین ماهنی برای نگارش کتاب زندگی به سبک آنی انتخاب کرده درخورد توجه است. روشی که بیش از شیوه‌های مرسوم، کودکان را به کتاب‌خوانی جذب خواهد کرد. خواننده به جای اینکه مستقیماً با اتفاقات روبه‌رو شود، با راوی همراه می‌شود تا او به سبک خاص خودش، زندگی و سرگذشتش را روایت کند. مطالعه‌ی این داستان برای کودکان شبیه به پیدا کردن یک دفتر خاطرات مرموز است که دستیابی به آن بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که قرار نیست آنی با مطالب پراکنده و بدون نظم، مخاطبان کودکش را سردرگم کند. درست است که به جای یک خط داستانی، در حقیقت انبوهی از لیست‌ها هستند که ماجراها را به پیش می‌برند اما همگی از یک ترتیب زمانی برخوردارند و فرزندان شما بدون اشکالی در درک روند وقایع، آن را مطالعه خواهند کرد.

یکی از ویژگی‌های اخلاقی آنی که هم بچه‌ها را مجذوب خود می‌کند و هم بزرگ‌ترها را، صداقت اوست. او بدون اغراق، از واقعیت‌های شخصیت خود و یا دنیای پیرامونش برایمان می‌گوید و تصویری حقیقی از دنیای خودش را به نمایش می‌گذارد. البته به این نکته هم اشاره کنیم که دنیای واقعی آنی، همان دنیای خیالی نویسنده است که برای کودکان مشتاق داستان‌های فانتزی، جالب‌توجه و سرگرم‌کننده خواهد بود.

درست است که آنی اصلاً قصد ندارد نکته‌ای را به خوانندگانش تحمیل کند و حتی قصد آموزش هم ندارد، اما کودکان با خواندن فهرست‌های او به نکات جدیدی پی می‌برند که بعضاً آموزنده نیز هستند. توجه داشته باشید که یادگیری از شخصیت‌های داستانی برای یک کودک بسیار راحت‌تر و ماندگارتر از آموزش‌های مستقیم و تذکرات گاه‌و‌بی‌گاه بزرگ‌ترها و والدین است. بنابراین، گاهی اوقات بهترین روش برای تربیت کودکانمان، تهیه‌ی کتابی آموزنده و جالب برای آن‌هاست که هم موجب تفریح و خنده‌ی آن‌ها باشد و هم درس‌های مفیدی را درباره‌ی زندگی به ایشان بیاموزد.

آلا پاک‌عقیده برگردان این اثر را به فارسی بر عهده داشته و نشر پرتقال نیز آن را به دنیای رنگارنگ کتاب‌های کودک ارائه نموده است. علاقه‌مندان ادبیات کودکان از این داستان رئالیستی و واقع‌گرایانه غافل نشوند.

نکوداشت‌های کتاب زندگی به سبک آنی

  • خواندن این کتاب برای هر کسی که نگران شروع تحصیل در یک مدرسه‌ی جدید است یا از گفتن حرف‌های نادرست و از دست دادن دوست صمیمی‌اش هراس دارد، ایده‌آل و مفید خواهد بود. من دوست داشتم آنی را از طریق لیست‌هایش بشناسم. (کلی جونز، نویسنده)

  • یک کتاب شیرین، هوشمندانه و صمیمانه که خواندن آن سرگرمتان می‌کند. (ناتالی استندیفورد، نویسنده)

  • صدای ظریف آنی که در لیست‌ها و پاراگراف‌های روایی گاه‌به‌گاه آشکار می‌شود، به شخصیت‌هایی که در اطراف او هستند، روح می‌بخشد و به باورپذیری آن‌ها کمک می‌کند. تازه و سرگرم‌کننده. (نقد کتاب کرکس)

  • شوخ‌طبعی، همدلی و صراحت آنی در روایت جذاب او می‌درخشد. هر شخصیت در این کتاب حضور متمایز خود را دارد. (اسکول لایبرری)

کتاب زندگی به سبک آنی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال می‌توانند با مطالعه‌ی کتاب زندگی به سبک آنی، نکته‌های جالب بسیاری را بیاموزند.

با کریستین ماهنی بیشتر آشنا شویم

کریستین ماهنی یک نویسنده، سردبیر مجله و آموزگار مقطع ابتدایی است که برای کودکان داستان‌های دلنشینی می‌نویسد. او از جمله نویسندگان تحسین‌شده‌ی ادبیات کودک است که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌‌ی آموزش مقدماتی و آموزش سواد اخذ کرده. کتاب پیش‌رو نخستین اثر اوست که به فارسی ترجمه شده و در اختیار فارسی‌زبانان قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب زندگی به سبک آنی می‌خوانیم

این‌جور کارهای گستاخانه از من بعید بود! میلی همیشه می‌گفت همه‌چیز را خیلی «راحت» می‌گیرم (فکر کنم منظورش این بود که با همه‌چیز موافقم.) و شنیدنش حس خوبی به من می‌داد. برایم خیلی مهم نبود که همیشه میلی برنامه‌ریزی می‌کرد و تصمیم می‌گرفت؛ چون ایده‌های میلی فوق‌العاده بود.

سه ایده‌ی فوق‌العاده‌ی میلی:

1. کلاس دوم: آب‌نبات باقی‌مانده‌ی هالووین را خرد کن و توی مایه‌ی پنکیک بریز. (این‌ کار را فردای شبی که برای اولین‌ بار خانه‌ی ما خوابید، انجام داد.)

2. کلاس سوم: تشکیل گروه جنگجویان طبیعت. به‌‌عنوان جنگجویان طبیعت، توی پارک پراسپِکت قدم می‌زدیم و دنبال پرنده‌، سنجاب‌ و موش‌خرماهای آسیب‌دیده می‌گشتیم و اگر چیزی پیدا می‌کردیم، به شهرداری زنگ می‌زدیم و می‌گفتیم چی کشف کرده‌ایم. تاحالا فقط دوتا حیوان آسیب‌دیده پیدا کرده‌ایم. (پرنده‌ای که نمی‌توانست پرواز کند و سنجابی که انگار لنگ می‌زد.) اما انگار کارکنان شهرداری به‌جای اینکه نگران شوند سرگرم شدند! البته هدف گروه جنگجویان طبیعت سرگرمی بود.

3. کلاس چهارم: بلندترین طناب دنیا. بعد از اینکه میلی توی اردو یاد گرفت طناب درست کند، به ذهنش رسید که با ساختن بلندترین طناب دنیا اسممان را توی کتاب رکوردهای گینس ثبت کنیم. (لازم شد سر دربیاورم رکوردِ ساختن بلندترین طناب توی کتاب هست یا نه. طناب ما حدود صد سانتی‌متر شد و وقتی مشق‌هایمان زیاد شد، دیگر نتوانستیم برایش وقت بگذاریم!)

بگذریم. شاید عجیب باشد که دو نفر مثل ما این‌قدر با هم وقت بگذرانند اما هیچ‌وقت دعوایشان نشود؛ حتی وقتی ایده‌های میلی با مال من فرق داشت. (مثلاً از این‌همه قدم ‌زدن توی پارک و گشتن دنبال سنجاب‌های آسیب‌دیده‌ای که وجود نداشتند خیلی خسته می‌شدم و انگشت‌هایم به‌خاطر گره‌ زدن طناب تاول زده بود.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی به سبک آنی
نویسنده
مترجمآلا پاک عقیده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-462839-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی به سبک آنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی به سبک آنی

برای دریافت کتاب زندگی به سبک آنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.