معرفی و دانلود کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر

عکس جلد کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر
قیمت:
۲۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر

جولی استرنبرگ در کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر ادامه‌ی کتاب قبلی خود، «مثل خوردن خیارشور با کلوچه» را پی می‌گیرد. «النور» آرام‌آرام با رفتن بی‌بی کنار می‌آمد و به پرستار تازه‌اش خو می‌گرفت. او تصمیم داشت تابستان خود را در یک اردوگاه سپری کند، اما ماجرا آن‌طور که او انتظار داشت پیش نرفت و اتفاقات ناامیدکننده‌ای رقم خورد. امری که باعث شد زندگی النور دوباره بدمزه شود! نگارش اثر حاضر افتخارات متعددی، از جمله نامزد جایزه‌ی انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا را برای نویسنده‌اش رقم زده است.

درباره‌ی کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر

جولی استرنبرگ (Julie Sternberg) بار دیگر با داستانی تازه از مجموعه کتاب‌های ماجراهای بدمزه باز می‌گردد. در کتاب مثل خوردن آبزالو با همبرگر (Like Bug Juice on a Burger) که مجلد دوم این مجموعه است، مطالعه می‌کنیم که النور کم‌کم به رفتن پرستار سابقش،‌ بی‌بی عادت کرده و به ناتالی، پرستار تازه‌اش خو گرفته است. گویی که بألاخره راه رویارویی با «از دست دادن» را یافته باشد. اما در این میان، یک تلفن دوباره آرامش زندگی او را بر هم می‌زند! مامان‌بزرگ سیدنی پشت خط است...

قضیه از این قرار بود: مادربزرگ به النور پیشنهاد کرد چند روزی را در اردوگاه تابستانی بگذراند. او تقریباً مطمئن بود که نوه‌ی دردانه‌اش اوقات خوشی را در کمپ تجربه خواهد کرد. درست همانطور که مادر النور، زمانی که خیلی کودک بود، از اردوهای چندروزه‌ی تابستانی لذت زیادی می‌برد...

اما ماجراها آنطور که النور و مادربزرگش تصور می‌کردند، پیش نرفت. به عبارتی، در اردوگاه نه خبری از بازی با بچه‌های هم‌سنّ‌وسال بود، و نه هیچ خوش‌گذرانی دیگری. این که چطور کار به اینجا کشید، بماند برای زمانی که خودتان کتاب مثل خوردن آبزالو با همبرگر را مطالعه کردید. در همین حد به شما بگوییم که زندگی النور دوباره بدمزه شد! دقیقاً مثل زمانی که بی‌بی از پیش او رفت... انگار که با پیتزای خوشمزه‌ات آبزالو بخوری، یا شربت معده‌درد را به‌جای سس روی همبرگرت بریزی، یا شب عید مجبور باشی مشق بنویسی... النور حسی شبیه به این‌ها را تجربه می‌کرد؛ درست همین اندازه بدمزه و تلخ!

حالا النور از کمپ و هر چیزی که به آن مربوط می‌شود، بیزار شده و آرزو می‌کند هر چه زودتر به خانه‌اش بازگردد. برای دنبال‌ کردن این قصه‌ی بامزه تعلّل نکنید. این شما و این ماجرای هیجان‌انگیز و خنده‌دار النور، در کمپ تابستانی...

گفتنی‌ است کتاب مثل خوردن آبزالو با همبرگر اولین بار به تاریخ دوم آپریل سال 2013 منتشر و با استقبال گسترده‌ی کودکان و والدینشان مواجه شد. این اثر نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و جوایز زیادی را برای جولی استرنبرگ به ارمغان آورد. متیو کوردل (Matthew Cordell) تصویرگری این کتاب را همچون دو مجلد دیگر سه‌گانه‌ی ماجراهای بدمزه برعهده داشته است.

لازم به ذکر است آلا پاک‌عقیده کتاب نامبرده را به فارسی بازگردانده و انتشارات پرتقال (انتشارات تخصصی کودک و نوجوان) آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ماجراهای بدمزه

جولی استرنبرگ ذیل مجموعه کتاب‌های ماجراهای بدمزه (Eleanor) داستان‌هایی را روایت می‌کند که بر خلاف اسم‌شان، بسیار هم خوشمزه‌اند! در این مجموعه، با زندگی دختری به نام النور همراه می‌شویم که با ماجراها و اتفاقاتی همچون آماده شدن برای سال تحصیلی جدید، رفتن به اردوگاه تابستانی و از دست دادن پرستار محبوبش دست‌وپنجه نرم می‌کند. این کتاب‌ها که با نام «سه‌گانه‌ی النور» نیز شناخته می‌شوند، جوایز فراوانی را برای جولی استرنبرگ به ارمغان آورده‌اند؛ از جایزه‌ی گریفون گرفته تا قرار گرفتن در فهرست برترین کتاب‌های کودک.

تاکنون دو عنوان از این سه‌گانه توسط آلا پاک‌عقیده به فارسی ترجمه شده که «ماجراهای بدمزه (1): مثل خوردن خیارشور با کلوچه» و «ماجراهای بدمزه (2): مثل خوردن آبزالو با همبرگر» نام دارند. عنوان کتاب سوم این مجموعه نیز مثل خوردن آب هویج با کاپ‌کیک (Like Carrot Juice on a Cupcake) می‌باشد که هنوز در ایران ترجمه و انتشار نیافته است.

جوایز و افتخارات کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر

  • برنده‌ی افتخار Gryphon
  • فینالیست جایزه‌ی باشگاه کتاب نِردی
  • کتاب برگزیده‌ی Illinois Monarch به سال 2015
  • نامزد جایزه‌ی انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا به سال 2015
  • در فهرست کتاب‌های روبان آبی بولتن (Bulletin Blue Ribbons)
  • در فهرست کتاب‌های Cypress Fairbanks Independent School District
  • در فهرست کتاب‌های منتخب Junior Library Guild (انجمن صنفی کتابخانه‌های کوچک)
  • در فهرست مجموعه کتاب‌های ستاره‌دار Bulletin of the Center در بخش بهترین کتاب‌های کودک
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر

  • داستان‌هایی از موفقیت‌ها و پیروزی‌های کوچک... (وبسایت books4yourkids)

  • جولی استرنبرگ تمامی جزئیات را با دقت فراوان در این کتاب ترسیم می‌کند. (مجله‌ی The Horn Book)

  • جولی استرنبرگ ماهرانه فضایی را برای تفسیر و برون‌یابی خوانندگان فراهم می‌کند. (مرکز کتاب کودک بولتن)

  • یک دنباله‌ی فوق‌العاده برای کتاب پیشین... من امیدوارم که در داستان‌های آینده شاهد غلبه بر ترس‌های بیشتری از النور باشیم. (وبلاگ SharingSoda)

  • تصور می‌کنم خوانندگان کتاب مثل خوردن آبزالو با همبرگر را نیز دوست خواهند داشت؛ حتی شاید بیشتر از کتاب نخست! (وبسایت bookingmama.net)

  • النور نه تنها از دل ماجرای کتاب قبلی جان سالم به در می‌برد، بلکه رشد می‌کند... خوانندگان مشتاقانه منتظر مطالعه‌ی ماجراهای بیشتری از او هستند. (نقد کتاب Kirkus)

  • کتاب مثل خوردن آبزالو با همبرگر دنباله‌ی بسیار خوبی برای کتاب مثل خوردن خیارشور با کلوچه محسوب می‌شود؛ اگرچه خود به‌ عنوان یک کتاب مستقل به شمار می‌آید. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • کتاب مثل خوردن آبزالو با همبرگر همچون مجلد اول این سه‌گانه، دوست‌داشتنی و خردمندانه است و به کودکان نشان می‌دهد که چطور می‌توان از دل آنچه که پیش‌تر حل‌ناشدنی به نظر می‌آمد، گذر کرد. (بوکلیست)

کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر مناسب چه کسانی است؟

جولی استرنبرگ کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر را برای رده‌ی سنی 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به داستان‌هایی مصور و با سبک رئال علاقه‌مند هستند، از این اثر لذت می‌برند.

با جولی استرنبرگ بیشتر آشنا شویم

جولی استرنبرگ نویسنده‌ی پرفروش کتاب‌های کودک و نوجوان است. او اکنون در بروکلین زندگی می‌کند و چندین کتاب پرخواستار را برای کودکان به نگارش درآورده است. از میان این آثار می‌توان به کتاب‌های «دوستی تمام شد (Friendship Over)»، «همه چیز تغییر کرده است (Everything's Changed)»، «مثل خوردن خیارشور با کلوچه» و «مثل خوردن آبزالو با همبرگر» اشاره کرد. گفتنی‌ است تنها دو کتاب آخر به فارسی برگردانده شده‌اند.

جالب است بدانید جولی استرنبرگ پیش از آن که به‌عنوان نویسنده‌ی تمام‌وقت مشغول به کار شود، به کار وکالت می‌پرداخت. او مدرک حقوقش را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است. اگر قصد دارید با آثار و بیوگرافی این نویسنده‌ی انگلیسی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به سایت او (به آدرس www.juliesternberg.com) مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر می‌خوانیم

از پنجره‌ بیرون را نگاه کردم؛ ردیف خانه‌های آجری جایشان را به ساختمان‌های بزرگ‌تر دادند که دو طرفشان تابلوهایی تبلیغاتی بود با این نوشته:

«بهترین مرغ سوخاری بروکلین.»

خیلیییی آراااام از پل درازی رد شدیم که پُر از ماشین بود.

ترافیک سنگین‌تر شد تا اینکه به‌سمت بزرگ‌راه رفتیم.

ساختمان‌ها داشتند ناپدید می‌شدند و درخت‌ها جایشان را می‌گرفتند.

از یک جایی به بعد، سر جاپلین روی شانه‌هایم افتاد و همان‌ جا ماند، فقط گاهی با حرکات اتوبوس کمی می‌پرید بالا.

قبلاً هیچ‌کس روی شانه‌هایم نخوابیده بود، حتی پِرل!

فکر کردم نامه‌ای برای پِرل بنویسم و بگویم دوست جدیدِ عجیب‌وغریبم دارد شانه‌ام را کبود می‌کند. اما نمی‌توانستم لوازم‌تحریرم را بدون بیدار کردن جاپلین، از کوله‌پشتی‌ام بیرون بیاورم؛ پس باز هم از پنجره به بیرون نگاه کردم.

دنیای بیرون داشت سبزتر و سبزتر می‌شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر
نویسنده
مترجمآلا پاک عقیده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-462829-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر

برای دریافت کتاب ماجراهای بدمزه 2: مثل خوردن آبزالو با همبرگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.