معرفی و دانلود کتاب زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند کمک کند راه خود را پیدا کنیم

عکس جلد کتاب زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند کمک کند راه خود را پیدا کنیم
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند کمک کند راه خود را پیدا کنیم

از خستگی برای یافتن امید و آرامش، سر در گریبان می‌برید، حال آنکه این دو شیرینی، جایی در میان تلخی‌ها انتظارتان را می‌کشند. کی رن ستیا در کتاب زندگی سخت است شما را به وادی فلسفه می‌برد و تلاش می‌کند به شما بیاموزد که چطور می‌توانید با استفاده از فلسفه‌ی اخلاق، راه روشنی را در زندگی بیابید و بر تنهایی، ناامیدی و فقدان فائق آیید. گفتنی‌ست که این اثر از سوی هفته‌نامه‌ی نیویورکر به‌عنوان بهترین کتاب در سال 2022 انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب زندگی سخت است

زندگی سخت است و چاره‌ای جز پذیرش این حقیقت که مانند یک بادام تلخ، کام را بدمزه و منزجر می‌کند، نیست! این حقیقت و تلخیِ زیست را همه می‌دانند و حتی اگر کسی سعی داشته باشد آن را همچون نوزادی در قنداق بپیچد و زیر چادر پنهان کند، باز هم صدایی از آن برمی‌خیزد. صدایی که بشر را نهیب می‌زند نسبت به بودنش، ماندگاری‌اش و تلخی‌ای که هر بار بیشتر می‌شود. اما چطور می‌توان در شاهراه زندگی، در کنار این تلخی و درد و رنج گام برداشت، بی‌آنکه خاری از بیابانش در پاشنه بدود و پاهای خسته را فلج کند؟ آیا داشتن امید و آرامش در شرایطی که زندگی را سراسر رنج فرا گرفته و کران تا کران آن از خونِ دل آدمی به قرمزی گراییده، ممکن است؟

کی رن ستیا در کتاب زندگی سخت است (Life is Hard) با شرح درد و غم زندگی و حقایق گریزناپذیری که درباره‌ی آن وجود دارد، مسیری را پیش پایتان قرار می‌دهد که از وادی فلسفه می‌گذرد و به ایمان، امید و آرامش منتهی می‌شود. نویسنده در تلاش است که با بیان مفاهیم عمیق فلسفی، روی سپید زندگی را در کنار تصویر تیره‌ی آن بنشاند و به مخاطب بیاموزد چگونه فلسفه کمک می‌کند که راه خود را در زندگی پیدا کند.

ستیا در کتاب زندگی سخت است تجربه‌ی خودش را از دردهای مزمن و تسلی پس از درک آن به‌ اشتراک می‌گذارد و مخاطب را از این منظر به خود نزدیک می‌کند. زیرکی نویسنده در بیان مطلب اینجاست که خودش را از جمعیت غم‌زده یا رنج‌کشیده‌ی بشر جدا نمی‌کند و هر آنچه را می‌گوید قسمتی از تجربیات زندگی شخصی‌اش است.

کی رن ستیا در خلال صحبت‌های خود این پرسش را مطرح می‌کند که تنهایی و فقدان، چه چیزی را درباره‌ی ارزش‌های زندگی انسان یاد می‌دهند، سپس شما را قدم‌به‌قدم به این کشف شخصی می‌رساند که چطور می‌توان با بی‌عدالتی مقابله کرد، با آرامش شکست خورد و در میان حجم ناامیدی، معنایی برای زندگی یافت. در کتاب زندگی سخت است مجموعه‌ای از آموزه‌های فلسفه‌ی باستانی و مدرن، داستان، علوم اجتماعی، کمدی و مقاله شخصی ارائه شده که لذت زندگی و معنایابی برای آن را با کمک فلسفه ممکن می‌کند.

اگر دوست دارید نگاهتان را نسبت به رنج‌ها و تجربیات دردناکِ از دست دادن تغییر دهید و مسیر تازه‌ای را برای زندگی برگزینید، این اثر برای شماست.

کتاب حاضر با ترجمه‌ی عباس زیدی زاده و به همت مؤسسه‌ی انتشاراتی فلسفه روانه‌ی بازار کتاب شده است.

افتخارات کتاب زندگی سخت است

  • بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب نیویورکر
  • بهترین کتاب سال 2022 به انتخاب ECONOMIST

نکوداشت‌های کتاب زندگی سخت است

  • کی رن ستیا در کتاب خود به ما کمک می‌کند که تجربیاتمان را با عمق بیشتری درک کنیم. (Genevieve Guenther)

  • اثری که نظر من را راجع‌ به شکست‌های دوره‌ای، غم، اندوه و فقدان و ازدست‌دادن در زندگی تغییر داد. (جیم هولت، نویسنده)

  • اثری همدلانه و بینش‌گر! این کتاب به‌خوبی نشان می‌دهد که فلسفه می‌تواند انسانی‌ترین و مفیدترین کارها را انجام دهد. (LA Review of Books)

  • یک نمایش شیوا، کمی طنزآمیز و تحریک‌کننده که از قدرت فلسفه برای کمک به ما جهت عبور از طوفان‌های بشری استفاده می‌کند. (الیور برکمن، نویسنده)

  • ستیا در کتابش این حقیقت را یادآوری می‌کند که زندگی منصفانه نیست، اما فلسفه می‌تواند راهی را برای کنار آمدن با آن در اختیارتان قرار دهد. (دیلی میل)

  • کتابی زیبا، مفید و شگفت‌آور که به‌طرز عاقلانه‌ای نوشته شده و درنهایت، مخاطب را به بازاندیشی در مورد چگونگی زندگی خود هدایت می‌کند. (دیوید ادموندز، نویسنده)

  • کتاب زندگی سخت است آرام‌بخشی برای تمام لحظات سخت و چالش‌برانگیز انسان است. خواندن این اثر شبیه به حرف زدن با یک دوست متفکر است که هیچگاه به شما نمی‌گوید شاد باشید، اما با همراهی و ارائه‌ی راهکارهای مناسب، دیدگاه شما را تغییر می‌دهد و حس بهتری را درونتان ایجاد می‌کند. (نقد کتاب تایمز)

کتاب زندگی سخت است برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی کسانی که به دنبال معنایی برای زندگی خود هستند و می‌خواهند دوران رنج، غم و سختی زندگی را به‌شکلی آرام و با کمک فلسفه پشت‌سر بگذارند، پیشنهاد می‌کنیم. دوستداران رشته‌ی فلسفه نیز از خواندن کتاب پیش‌ رو لذت خواهند برد.

با کی رن ستیا بیشتر آشنا شویم

کی رن ستیا (Kieran Setiya) نویسنده‌ی محبوب انگلیسی در شهر هال به دنیا آمده و با داشتن یک نگاه فلسفی به امور ساده‌ی جهان، مسیری منحصربه‌فرد در زندگی‌اش پیش گرفته است. او نویسنده‌ای است که تجربه‌ی بیست سال تدریس و مطالعه‌ی فلسفه‌ی اخلاق را دارد و هم‌اکنون در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست به تدریس فلسفه مشغول است. پادکستی که این نویسنده به‌راه‌انداخته، «پنج سؤال» نام دارد و در آن به شیوه‌ای خلاقانه، از فیلسوفان معاصر پنج سؤال مهم درباره‌ی خودشان می‌پرسد.

نوشته‌های کی رن ستیا تاکنون در لس آنجلس ریویو آو بوکز، ضمیمه‌ی ادبی تایمز، لندن ریویو آو بوکز و نیویورک تایمز منتشر شده است. از دیگر کتاب‌های محبوب و خواندنی او می‌توان به کتاب «راهنمای فلسفی مواجهه با میان‌سالی» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی سخت است

  • امید محدودیت‌هایی دارد و مرگ یکی از آن‌ها است.

  • تنهایی برای ما بد است زیرا جامعه در شکل انسانیِ زندگی ما نقش اساسی دارد.

  • امروز، همان آینده‌ی نامشخص است. نمی‌توانیم مطمئن باشیم، و به‌سختی می‌توان حدس زد که قوس تاریخ به چه سمتی خم خواهد شد.

  • سخت‌ترین مانع مفهومی برای افرادی که در تنگنایِ تنهایی هستند این است که، اگرچه آن‌ها از چیزی می‌گذرند که احساس می‌کنند، خلائی در وجودشان است.

در بخشی از کتاب زندگی سخت است می‌خوانیم

ما به ارسطو برنمی‌گردیم، اما در این مورد باید برگردیم؛ زیرا ارسطو نظریه‌پرداز بزرگ دوستی در فلسفه‌ی غرب است که دو کتاب از ده کتاب اخلاق نیکوماخوس خود را به فیلیا اختصاص داده است که معمولاً «دوستی» ترجمه می‌شود. ارسطو در پی بحث‌هایی پیرامون بهترین شکل دوستی و جایگاه آن در زندگی ما، برای کنار آمدن با دوستی‌های نابرابر- اینکه وقتی او را بیشتر از دوست داشتن او دوست دارید چه کاری انجام دهید؛ و برای متعادل کردن تعهدات متضاد، مانند زمانی که مجبور هستید. نکات عملی ارائه می‌دهد، زیرا باید بین یک دوست و دوست دیگر انتخاب نمود. خرد او توسط متفکران هلنیستی مانند سیسرو که در سال 44 قبل از میلاد کتابی درباره دوستی نوشت و تا حد زیادی رئوس مطالب ارسطو را برشمرد حفظ شد؛ و به عنوان سنگ محکی برای درمان‌های فلسفی در مورد معنای دوست بودن باقی ماند.

دیدگاه ارسطو از فیلیا چیزی درست به هدف می‌زند. او طیف گسترده‌ای از دوستی‌ها را تصدیق می‌کند - دوستی‌های سودمند، لذت‌بخش و فضیلت - و روابط خانوادگی را نیز به عنوان اشکال دوستی به حساب می‌آورد. ما مدرن‌ها قائل به تمایز هستیم، هم تقابل خویشاوند و هم‌خویش و هم تمایز عشاق از دوستان صرف، حتی «دوستان خیر دار». دیدگاه فراگیرتر ارسطو آشکارتر است: روابط با خانواده در زندگی ما به عنوان حیوانات اجتماعی یک مسئله محوری است و ما از تنهایی دوری می‌کنیم، همان‌طور که رمان نیز این کار را انجام می‌دهد. وقتی در اینجا درباره «دوستی» می‌نویسم منظورم عشاق و اعضای خانواده است که اتفاقاً فرد با آن‌ها صمیمی است. متأسفانه، ما هیچ واژه‌ای نداریم که دقیقاً به این معنی باشد؛ «فیلیا» بسیار گسترده است، زیرا شامل روابط کاملاً عملی است: «دنیا بده و بستان است.» بحث ما فقط ارتباط، یا نگرش فرد به غریبه‌هایی نیست که به کار ما می‌آیند، بلکه اهمیت عشق است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول. ناتوانی
فصل دوم. تنهایی
فصل سوم. غم
فصل چهارم. شکست
فصل پنجم. بی عدالتی
فصل ششم. پوچی
فصل هفتم. امید
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند کمک کند راه خود را پیدا کنیم
نویسنده
مترجمعباس زیدی زاده
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-7857-29-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی سخت است

AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۷
آیه شریفه لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَدٍ یعنی اینکه انسان در دل رنج و سختى آفریده شده، و کامیابى‌هاى دنیوى آمیخته با رنج و زحمت است. رنج وجودی انسان از موضوعاتی است که بین متفکرین و آیین‌های مختلف در ارتباط با آن اتفاق نظر وجود دارد و فکر نمی‌کنم کسی منکر آن باشد.
در این کتاب با پذیرش به
رنج وجودی انسان وجوه مختلف سختی‌های زندگی پرداخته است و خواندن آن بر همه کسانی که فکر می‌کنند در زندگی دچار سختی و مشقت بیشتری نسبت به دیگران هستند کاملاً ضروری است!
ز ت
۱۴۰۲/۱/۲۳
سلام. از این کتاب خیلی تعریف شنیدم ولی اصلا با کتاب ارتباط نگرفتم و نصفه رها کردم. نویسنده معلوم نبود چی میخواد بگه و مطالب گنگ و نامفهوم بود
نادیا شکوری
۱۴۰۲/۱/۲۸
فکر میکنم ترجمه ش خوب نیست، نصفشو خوندم اما هنوز ارتباط باهاش نتونستم بگیرم
shabahang tari
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بسیار کتاب خوب و آرامبخشی برای من بود🙏🏻
رضا سماواتی
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب مفیدی برای من بود و ترجمه روانی دارد ممنون از کتابراه🙏
پروانه نبی یی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
خوندن این کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم🌹
احسان کمالی
۱۴۰۲/۱/۴
متاسفانه ترجمه روانی نداره
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب زندگی سخت است

برای دریافت کتاب زندگی سخت است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.