معرفی و دانلود کتاب صوتی طرح بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی طرح بزرگ
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طرح بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طرح بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طرح بزرگ

استیون هاوکینگ و لئونارد ملودینو در کتاب صوتی طرح بزرگ، شما را با نظریه چگونگی پیدایش جهان آشنا می‌کنند و به طرح مسائل پیرامون، اینکه جهان از کجا آمده است؟، نقش خدا در این پیدایش چیست؟، آیا نیاز به موجودی ماورایی به عنوان خالق جهان وجود دارد یا نه؟ و... می‌پردازند.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) در سال 2010 با همکاری دوستش لئونارد ملودینو کتاب طرح بزرگ (The Grand Design) را منتشر کرد. این کتاب به سرعت مورد علاقه مخاطبان کتاب‌های علمی قرار گرفت و جنجال زیادی بر پا کرد.

عدم آگاهی نسبت به رویدادهای طبیعی باعث شده، مردم باستان خدایان متعددی اختراع کنند تا بر هر کدام از جنبه‌های زندگی آن‌ها حکمرانی کنند. خدایان عشق و جنگ؛ خدایان خورشید، زمین و آسمان و... زمانی که خدایان راضی و خشنود بودند، انسان‌ها در وضعیت آب و هوایی مساعد، در صلح و آرامش و رها از فجایع و امراض طبیعی زندگی می‌کردند. اما اگر ناراضی بودند، در این صورت خشکسالی، جنگ و بیماری همه‌جا را فرا می‌گرفتند. از آن‌جا که ارتباط علت و معلول از چشم آن‌ها پنهان بوده است، این خدایان به نظر مرموز بوده و انسان‌ها همه تحت رحم و شفقت آن‌ها قرار داشتند. اما در حدود 2600 سال قبل، با ظهور تالس ملطی تغییری آغاز شد. این ایده مطرح شد که طبیعت از اصول ثابتی تبعیت نمی‌کند...

استیون هاوکینگ و لئونارد ملودینو (Leonard Mlodinow) در کتاب طرح بزرگ از تازه‌ترین تفکر علمی در مورد رمز و رازهای جهان با زبانی غیر تکنولوژیکی و با درخشندگی و سادگی صحبت کرده‌اند. آن‌ها توضیح می‌دهند که طبق نظریه کوانتومی، کیهان فقط یک موجودیت مفرد و یا تاریخ نیست، واقعیت این است که گذشته هیچ فرم قطعی ندارد. این به معنای آن است که ما با مشاهده گذشته، تاریخ را ایجاد می‌کنیم، نه این‌که تاریخ ما را ایجاد کرده باشد.

تا زمان ظهور فیزیک مدرن، به طور کلی تصور می‌شد که تمام دانش‌های جهان را می‌توان از طریق مشاهده مستقیم به‌ دست آورد، به این معنی که آن‌ها همانطور که دیده می‌شوند، از طریق حواس ما درک می‌شوند. اما موفقیت چشمگیر فیزیک مدرن، که بر مبنای مفاهیمی است که با تجربه روزمره برخورد می‌شود، نشان داده است که این تصور اشتباه است. چنین دیدگاه ساده‌ای از واقعیت نمی‌تواند با فیزیک مدرن سازگار باشد. برای مقابله با چنین پارادوکس‌هایی، نظریه‌هایی از سوی این دو نویسنده ارائه شد که تمام توجه‌ها را به خود جلب کرد.

پس از انتشار کتاب «هاوکینگ: خدا جهان را نمی‌سازد» تیتر روزنامه‌های معروف از جمله روزنامه تایمز بود که بر روی صفحه اول آن را منتشر کردند. این نظریه که در کتاب طرح بزرگ مطرح شده است، برای چند روز با واکنش‌های شدید مذهبی مواجه شد. این یک تجربه دلهره‌آور بود؛ قرار دادن دین در برابر علم. واضح بود که رسانه‌ها در این مورد به طور عمد عمل کردند، چرا که تنها تلاش برای درک پیچیدگی‌های کیهان‌شناسی مدرن، هدف اصلی کتاب هاوکینگ و ملودینو بود. با توجه به این نکته که او اظهار داشته است که: «یک کیهان گستران، وجود یک آفریننده را نفی نمی‌کند، ولی محدودیت‌هایی بر زمانی که او کارش را انجام داده قرار می‌دهد.» سپس اعتراف می‌کند که: «برای این‌که درباره طبیعت کیهان سخن بگوییم و درباره پرسش‌هایی مانند این که آیا کیهان آغاز و پایانی داشته بحث کنیم، باید تعریف روشنی از اینکه تئوری علمی چیست؟ داشته باشیم.»

استیون هاوکینگ در این مستند تلاش می‌کند تا توضیح دهد که چگونه علم می‌تواند در مورد معنای زندگی از طریق فیزیک، مباحث فلسفی و درک علمی با ما سخن بگوید. او تلاش کرد تا جامع‌ترین علوم انسانی را بیان و مسائل ژرف را روشن‌تر کند.

استیون هاوکینگ در شهر آکسفورد دیده به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی معلمان خود را به چالش کشیده و با مطالعه فراتر از کتاب‌های درسی نبوغ خود را نشان داد. در سن هفده سالگی به کالج دانشگاه آکسفورد رفت و در رشته علوم طبیعی با تاکید بر علم فیزیک به تحصیل پرداخت؛ در سن بیست سالگی متوجه بیماری غیر قابل درمان خود به‌ نام ALS شد. پزشکان معتقد بودند که این بیماری در طی دو سال او را به کام مرگ خواهد برد ولی روح سرکشش او را به مبارزه با این بیماری دعوت کرد و تا سن 67 سالگی به زندگی خود ادامه داد.

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج است. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی 237 هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی ماند باعث شهرتش شد.

وی در طول حیات خود کتاب‌هایی در باب کیهان‌شناسی به رشته تحریر درآورد که می‌توان به: «تاریخچه مختصر زندگی من»، «تاریخچه مختصر زمان»، «دریچه‌ای به سوی کیهان»، «جهان در پوست گردو» و... اشاره کرد.

لئونارد ملودینو در سال 1945 در شیکاگو آمریکا متولد شد. وی دانشمندی سرشناس در علم فیزیک است و نظریه میدان‌های کوانتومی او مشهور است. ملودیند با همکاری استیون هاوکینگ کتاب‌هایی در باب علم فیزیک به رشته تحریر در آورده است.

در بخش‌هایی از کتاب صوتی طرح بزرگ می‌شنویم:

«در تلاش برای یافتن قوانین حاکم بر جهان، تعداد زیادی نظریه یا مدل را صورت‌بندی کردیم، مثل نظریه چهار عنصر سازنده جهان، مدل بطلمیوس، نظریه اصل آتش، نظریه انفجار بزرگ و الی آخر. با هر یک از نظریه‌ها و مدل‌ها، درک ما از واقعیت بیرونی و از مواد اصلی تشکیل دهنده جهان تغییر کرده است. به عنوان مثال نظریه نور را در نظر بگیرید. نیوتون فکر می‌کرد نور از ذرات یا اجزای ریز تشکیل شده است. این مدل توضیح می‌دهد چرا نور در خط مستقیم حرکت می‌کند. همچنین نیوتون با استفاده از این مدل توانست توضیح دهد که چرا نور پس از عبور از محیطی به محیط دیگر، مثلا از هوا به درون شیشه یا آب، خم یا شکسته می‌شود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
15 دقیقه
فصل اول: معمای وجود
29 دقیقه
فصل دوم: حکومت قانون - قسمت اول
26 دقیقه
فصل دوم: حکومت قانون - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل سوم: واقعیت بیرونی چیست؟ - قسمت اول
23 دقیقه
فصل سوم: واقعیت بیرونی چیست؟ - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل چهارم: تاریخچه‌های جایگزین - قسمت اول
25 دقیقه
فصل چهارم: تاریخچه‌های جایگزین - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل پنجم: نظریه‌ی همه چیز - قسمت اول
28 دقیقه
فصل پنجم: نظریه‌ی همه چیز - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل پنجم: نظریه‌ی همه چیز - قسمت سوم
30 دقیقه
فصل ششم: جهان‌مان را انتخاب کنیم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل ششم: جهان‌مان را انتخاب کنیم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل هفتم: معجزه آشکار - قسمت اول
19 دقیقه
فصل هفتم: معجزه آشکار - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل هشتم: طرح بزرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طرح بزرگ
نویسنده،
مترجمعلی هادیان، سارا ایزدیار
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طرح بزرگ

هایده بلالی
۱۴۰۲/۷/۱۸
این کتاب نگرشی جامع و علمی بر تاریخ تکوینی بشریت از آغاز خلقت تاکنون دارد. قدم به قدم با روند رشد دانش بشری پیش می‌رود و توجیهات فیزیکی و علمی برای جهان مشاهده شده توسط انسان را بیان می‌کند. از ابتدایی‌ترین نظریه‌ها و اعتقادات مردم عام شروع میکند و به علمی‌ترین و متقن‌ترین نظریات می‌رسد و در نهایت با ارائه ابتکارات ریاضی‌دانهایی مانند کانوی روند رشد را از ساده‌ترین جز سازنده هرچیز به پیچیدگی‌هایی مثل هوش انسانی می‌رساند و دلایل خود را برای رد نیاز به تعریف خالق خیرخواه بیان می‌کند. من فکر می‌کنم این کتاب بسیار خشک و سخت گیرانه و کاملا علمی به مسائل پرداخته است که عکس آن را در کتب مذهبی میتوان یافت. با توجه به تجارب من در زندگی هیچ کدام از این دو یعنی توجیه کاملا مستدل با دلایل علمی و نقطه مقابل آن یعنی با دلایل عرفانی و کشف و شهودی کاملا صادق نیستند. من با خواندن این کتاب تکان بسیار محکمی در افکار و اعتقادات خود احساس کردم که از این بابت بسیار خوشحالم. ضمن اینکه من در فیزیک تخصص دارم و این امر کمک بسیاری در فهم مطالب این کتاب به من کرد.
Mahnaz Hoseinian
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
من این کتاب و دوبار گوش کردم فکر می‌کردم یک دانشمند بزرگ مثل اسیون هاوکینگ حتما باید دلایل محکمی برای عقیده خدا ناباورانه‌اش داشته باشد اما این عقیده یک اعتقاد مردود است اگر جهان از هیچ بوجود آمده نیروی محرک اولیه از کجا آمده؟
البته ایشان را از لحاظ جایگاه علمی شخصیت بزرگ و کم نظیر بودند و در این
شکی نیست اما این عالم پیچیده تر از آن است که با قوانین فیزیک قابل توضیح باشد.
در این کتاب از قوانین صحبت شده که ما تابع آن قوانین و فاقد اختیاریم و حکم ربات‌هایی را داریم که به علت بینهایت دستوراالعمل‌ها درون ما نمی‌توان خروجی را پیش بینی کرد.
من فقط یک چیز برایم سوال است که این قوانین از کجا آمده؟ چه کسی تصمیم گرفته این جهان یا سایر جهان‌ها بر پایه این قوانین باشند؟
اینکه تمام اعضای بدن یک انسان درست و دقیق در بهترین وضعیت که باید باشد هست را چه کسی معین کرده
این کتاب یک کتاب علمی مفید است اما باید بدانیم که صرفا علم یک دانشمند نمی‌تواند دلیلی برای پذیرفتن عقاید و جهان بینی وی باشد.
Mahnaz Salim
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بعضیها گفتن چرا کتاب هاوکینگ با صدای زن هست!!! متاسفم برای همچین ادمایی که با مغز بسته که هاوکینگ رو مطالعه میکنن. علم هم جنسیتیه؟شما کتابای علمی نخوندچون برای کسانیه که رشد شخصیتی و فرهنگی دارن تا حدودی!
T.Tarrah
۱۴۰۲/۳/۴
بسیار دلنشین
خوانش عالی و صدای گیرای خانم پریمون انتخاب به جایی برای این کتاب هست
نگارش کتاب هم روان و با مثال‌های مناسب قابل فهم بود. فکر میکنم هرکسی که کمی فیزیک خونده باشه واسش کافیه که غرق این کتاب بشه.
که البته علاقه و ذوق به فیزیک و البته کشف ناشناخته‌ها و روحیه ماجراجویانه لازمه خواندن و
یا شنیدن این کتاب هست.
فصل‌های آخر لازم به شنیدن چندباره هست و فکر میکنم داشتن کتاب کاغذی‌اش هم لازم دارم.
سپاس از تیم خوب کتابراه و نشر آوانامه
Rozbeh Aghighi
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
با درود
کتابی مفید و بسیار آگاه کننده از روند پیشرفت علم در سالیان دراز و تساعدی شدن آن درعصر حاضر را ارایه میدهد و بگونه‌ای آشکار خلقت را حاصل معادلات ریاضی و فیزیکی و.. کاملا علمی توجیح میکند و سوالات بزرگی که در ذهن ما است را جواب گویی میکند بجز چند مورد تناقض گفتاری در روایت کتاب نمی‌توان به مترجم و راوی ایرادی گرفت فقط فکر میکنم قسمتی از آن سانسور شده که امیدوارم اشتباه کرده باشم
Meisam Kianimehr
۱۳۹۹/۷/۱۰
من در مورد این کتاب هیچ توضیحی نمیدم چون توضیح در مورد این کتاب یک خیانت است به نظر من باید هر کس این شانس را داشته باشد تا حداقل یک بار بتواند این کتاب را بخوانند تا بداند دنیا بر محور آن چیزی که ما فکر می‌کنیم پیش نمی‌رود و چیزی به نام زمان حال آینده و گذشته وجود ندارد
Younes Ziaei
۱۳۹۹/۴/۱
این کتاب مخصوص آنهایی است که از چشم بسته زندگی کردن خسته شده‌اند و به دنبال حقیقت هستند و از به چالش کشیدن اعتقادات خود نمی‌ترسند
سروش سمیعی
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
کتاب بسیار عالی است و نیاز به تعریف ندارد. فقط خواستم از خانوم اکرم پریمون برای صداپیشگی تشکر کنم ک در نهایت سادگی و زیبایی گویندگی کردند که برای کتاب‌های علمی بسیار ضروری است
erfan torabi
۱۴۰۰/۱/۲
کتاب تخصصی هست تقریبا
فکر میکنم باید‌ی پیش زمینه‌ای داشته باشید ک کتاب رو مطالعه کنید
البته اول کتاب میگه ک این کتاب برای کسایی هست ک مقداری اطلاعات دارن
ممنونم
Amir Ra
۱۳۹۹/۱/۲۹
این کتاب تنها تونل برقرای ارتباط بین چند مفهوم مهم دنیای فیزیکه و به نوعی توضیحات ریشه‌ای درباره مفاهیم فیزیک نوین میده امیدوارم همه از مطالعه‌ی دقیقش لذت برده باشید.
مهدی حسینی
۱۳۹۸/۲/۱۱
کتاب خوبی بود واقعا توصیه می‌شه. این کتاب‌ها عقاید خرافی و بی‌اساس و اساطیری در مورد خلقت رو رد می‌کنند.
محمد میرزایی
۱۳۹۹/۱۱/۶
کتاب‌هایی که باصدای خانم پریمون هست میتونه جذاب و مفید باشه مثل همین کتابی که معرف حضورتون هست گوش کنید و به کوچکی و عظمت خودتون پی ببرید
کاربر P
۱۳۹۸/۱/۱۸
کتاب خیلی جالبیه تاریخ تحول علوم و خرافات رایج در گذشته رو می‌گه زبانشم ساده و قابل فهمه نیاز به تخصص خاصی هم نداره
Mohamad Safaeian
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
خیلی کتاب خوبی بود لذت بردم
گوینده هم خوب خونده
البته بعضی جاها بنظر میرسه بهتر بود شکل هم باشه اما چندان مشکلی ایجاد نمیکنه
H J
۱۳۹۹/۳/۱
عالی، کتاب کاملا علمی، و باید در مورد فیزیک کوانتوم و فیزیک و ریاضیات اطلاعات داشته باشید
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طرح بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی طرح بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.